Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kan iemand mij helpen met meer info over Lady (x amstaff)?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

LadyMB
Actief

Re: Kan iemand mij helpen met meer info over Lady (x amstaff

Ongelezen bericht door LadyMB »

Roompie schreef:
LadyMB schreef:
Roompie schreef: Dat een discussie alle kanten opgaat is omdat er zoveel mensen hier op dit forum zitten en iedereen heeft een eigen mening en sommigen kunnen niet lezen :mrgreen: . En ja, ik snap dat je het verleden wilt weten. Maar ik denk alleen dat je dat niet te weten zult komen dus zul je moeten handelen in het nu.
Tsja, niks tegen andere meningen, als het maar een beetje respectvol blijft en mensen niet voorbarig conclusies trekken.
Maar waarom kan ik niet tegelijk handelen in het nu...en ondertussen zoeken naar het verleden?
Het is niet alsof ik zo bezig ben met haar verleden..dat ik ondertussen niks aan haar gedrag doe en situaties niet aanpak..
Tuurlijk kun je beiden doen. Het kwam op mij alleen een beetje over dat je niet echt een plan van aanpak wist als je niet weet wat er precies gebeurt is.

Nee nee, dat ik zeker niet zo. Ik heb een plan van aanpak ;). Ik ben op dit moment bezig met een aanpak waarbij het doel is op een hondvriendelijke en stressvrije manier de hond sociaal gedrag aanleren.
Dit onder begeleiding van een trainer. We zijn nu een maand of 2 bezig en het gaat langzaam vooruit, ik merk dat ze minder stresssignalen vertoont, dus dat is al positief.
Ik ben echt duidelijk ergens mee bezig en ik weet waar ik mee bezig ben, ik heb me ingelezen en ga 100% voor deze aanpak, alleen zo kan ik zien of deze aanpak succesvol zal zijn uiteindelijk. En mocht dit het niet zijn, dan kijk ik gewoon weer verder.
Maar ik heb er vertrouwen aan het gaat lukken om haar gedrag dusdanig te verbeteren dat het in mijn ogen weer acceptabel is.
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

LadyMB schreef:
Roompie schreef:
LadyMB schreef:
Roompie schreef: Dat een discussie alle kanten opgaat is omdat er zoveel mensen hier op dit forum zitten en iedereen heeft een eigen mening en sommigen kunnen niet lezen :mrgreen: . En ja, ik snap dat je het verleden wilt weten. Maar ik denk alleen dat je dat niet te weten zult komen dus zul je moeten handelen in het nu.
Tsja, niks tegen andere meningen, als het maar een beetje respectvol blijft en mensen niet voorbarig conclusies trekken.
Maar waarom kan ik niet tegelijk handelen in het nu...en ondertussen zoeken naar het verleden?
Het is niet alsof ik zo bezig ben met haar verleden..dat ik ondertussen niks aan haar gedrag doe en situaties niet aanpak..
Tuurlijk kun je beiden doen. Het kwam op mij alleen een beetje over dat je niet echt een plan van aanpak wist als je niet weet wat er precies gebeurt is.

Nee nee, dat ik zeker niet zo. Ik heb een plan van aanpak ;). Ik ben op dit moment bezig met een aanpak waarbij het doel is op een hondvriendelijke en stressvrije manier de hond sociaal gedrag aanleren.
Dit onder begeleiding van een trainer. We zijn nu een maand of 2 bezig en het gaat langzaam vooruit, ik merk dat ze minder stresssignalen vertoont, dus dat is al positief.
Ik ben echt duidelijk ergens mee bezig en ik weet waar ik mee bezig ben, ik heb me ingelezen en ga 100% voor deze aanpak, alleen zo kan ik zien of deze aanpak succesvol zal zijn uiteindelijk. En mocht dit het niet zijn, dan kijk ik gewoon weer verder.
Maar ik heb er vertrouwen aan het gaat lukken om haar gedrag dusdanig te verbeteren dat het in mijn ogen weer acceptabel is.
Super! Heb je ook meer foto,s van Lady?
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

LadyMB schreef:
Roompie schreef:Er zitten hier héél veel mensen die héél veel van gedrag afweten. Het zou jammer zijn als jij je door iemand weg laat jagen omdat je niet kunt filteren.

Ik snap het gewoon niet, ik vraag of iemand iets weet over het verleden van mijn hond. En vanuit daar gelijk een hele discussie over het wel of niet moeten weten van het verleden. Ik waardeer andere meningen er over en ga mijn hond niet zieliger behandelen als ze een klote-verleden heeft gehad. Maar wil gewoon wat simpele dingen weten over haar verleden, met name m.b.t kinderen en andere honden. Daarbij geef ik duidelijk aan dat ik weet dat gedrag in het verleden niks hoeft te zeggen over het heden en dat ik ook al aan haar gedrag werk nu.
Het enige wat ik daarna aan geef is; Stel dat ik te weten zou komen dat ze zich in het verleden onvriendelijk heeft gedragen naar kinderen, ik het kinderen krijgen misschien wel zou uitstellen, tot ze over het algemeen een wat meer zekere, stabiele hond is. Wat sowieso wel handig is, om een hond wat stabieler en zelfverzekerder te krijgen, voor je kinderen over de vloer hebt (want dan is er minder tijd voor aanpak van probleemgedrag).
Dus ik snap niet precies waarom deze discussie nou zo hoog oploopt? Alleen maar omdat ondanks dat ik weet dat het niks hoeft te veranderen ik toch graag meer over haar achtergrond wil weten. Is het nou echt zo vreemd om nieuwsgierig te zijn waar je hond vandaag komt? Wie de ouders, voorouders waren en hoe ze zich bij andere mensen thuis gedroeg.

Ik snap niet wat ik gezegd heb dat leid tot uitspraken over kennis hebben van het ras, hond belangrijker vinden dan kinderen, zelf problemen hebben en vergeleken worden met een crackverslaafde..
de discussie loopt zo hoog op omdat je het zo hoog laat oplopen.
mensen zeggen: moet je niet willen weten en ipv dat je echt iets over haar verleden gaat uitzoeken ga je hier verder discussieren waarom jij gelijk hebt. :wink: doe ik ook weleens maar leidt niet echt ergens toe. als jij dat wil dan zoek je het uit. heb je van niemand bevestiging voor nodig en hier weet duidelijk niemand iets. behalve dat sommigen heel deskundig zijn en daar ben ik er absoluut niet eentje van.
LadyMB
Actief

Corneliana schreef:
waarom doe je niet gewoon wat je zegt?
stoppen met reageren dus.
:denken:

Hoezo, wil je dat dan graag?
Ik zie dat Bouvierpoedel zich al een beetje gedeisd houdt en nu eindelijk normaal vragen kan stellen ;) (no offence..ofja..misschien een beetje). Daarnaast probeer ik wat anderen zeggen, alleen te reageren op de mensen die daadwerkelijk willen helpen.
Maar heb wel gevraagd of het topic op slot kan, zodat ik gericht advies of in een nieuw topic kan vragen of via pb.
Maar intussen reageer ik nog op de normale vragen en reacties :)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

LadyMB schreef:
Omdat het je onbewust beinvloed en je nooit de echte waarheid krijgt.
Mensen hebben altijd hun eigen inzichten en waarheid vooral ook omdat heel veel geen verstand of weinig van honden hebben.
Dat is net als ik de vriendin van Jan vraag en de vijand van Jan om een karakterprofiel van Jan.
2 totaal verschillende antwoorden waar je geen flikker mee kan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

LadyMB schreef: Nee nee, dat ik zeker niet zo. Ik heb een plan van aanpak ;). Ik ben op dit moment bezig met een aanpak waarbij het doel is op een hondvriendelijke en stressvrije manier de hond sociaal gedrag aanleren.

:ugh: Met die insteek gaat helaas niets succesvol zijn. Sociaal gedrag gaat ze simpelweg niet leren.
Manieren aan de lijn uiteraard wel wanneer het op de goede manier aangepakt wordt.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=261674
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

bouvierpoedel schreef:
LadyMB schreef:
Cleva schreef:Waarom niet gewoon alles rustig aanpakken?
Omdat het soms juist de onverwachte dingen zijn waar het op fout gaat.. Sommige dingen verwacht je gewoon niet :).
Tuurlijk pak ik alles rustig aan met haar.

Ik krijg een beetje het gevoel hier op het forum alsof iedereen het idee heeft dat ik maar wat aanmodder hier en geen goede band met mijn hond heb en niet genoeg aan haar problemen werk..

En verder vind ik het jammer dat er zo gereageerd word of de reactie van Marieta.. Ik vind het heel moedig van haar dat ze door heeft gezet en haar hond niet gelijk het huis heeft uitgegooid.. Dus dan vind ik reacties als 'kuthond' of 'die had er bij mij al lang uitgelegen' een beetje bot en kort door de bocht..
Waarom .?
Ik vind een hond die een kind zomaar in haar gezicht wil bijten een kuthond en die had van mij gelijk alle hoeken van de kamer gezien .
En zat het daarna nog in zijn systeem dan was hij naar een ander tehuis gegaan of rose spuit .
Maar ik ga mijn kind geen gevaar laten lopen omdat ik zo nodig een kutjoekel moet hebben.
Smaken verschillen en meningen net zo.
Er is een verschil tussen bijten en happen. Ze had haar kunnen verminken. Het is 2 keer gebeurd. Het was puur dat ze de kleine niet begreep. En ik ga niet opgeven zonder alles geprobeerd te hebben. Op dat moment was ze al zo ver, dat ze de rest gewoon tolereerde. Als ik merkte dat d ehond nerveus werd, ging ik met kind naar boven. Ik voelde haar perfect aan verder. En ik ben blij dat ik niet opgegeven heb. Mijn dochter kon er alles mee!
Als ze echt zwaar agressief bleef, had ik haar alsnog kunnen herplaatsen. Maar ik ga niet bij voorbaat al een hond herplaatsen als ik zie dat er alleen werk in zit! Dat is niet mijn stijl :wink:
Ik heb er een heerlijke hond aan gehad. Bij mijn 2e kleine heeft het 2 weken geduurd en heeft ze zelfs niet eens zo gereageerd als bij de eerste. Niet gehapt, niks. Ze snapte het gewoonweg niet wat het was en ik ben er mee aan de slag gegaan zodat ze het leerder vertrouwen!
En, al zeg ik het zelf, is dat me goed afgegaan! :pffff:

Groetjes Marieta.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

LadyMB schreef:
Corneliana schreef:

Ik zie dat Bouvierpoedel zich al een beetje gedeisd houdt en nu eindelijk normaal vragen kan stellen ;) (no offence..ofja..misschien een beetje). Daarnaast probeer ik wat anderen zeggen, alleen te reageren op de mensen die daadwerkelijk willen helpen.
Maar heb wel gevraagd of het topic op slot kan, zodat ik gericht advies of in een nieuw topic kan vragen of via pb.
Schatje ik trek nooit bij.
Had in het begin normaal advies gegeven maar daarna de pias uitgehangen en nu weer ontopic.

En je bent heus niet zo exlusief als je denkt hoor.
Ben nu even anders aan het huilen krijgen.Zogezegt lets have fun. :S:
Ik ouwehoer altijd een einnd weg dus trek het je niet aan. :wink:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
LadyMB
Actief

Corneliana schreef: de discussie loopt zo hoog op omdat je het zo hoog laat oplopen.
mensen zeggen: moet je niet willen weten en ipv dat je echt iets over haar verleden gaat uitzoeken ga je hier verder discussieren waarom jij gelijk hebt. :wink: doe ik ook weleens maar leidt niet echt ergens toe. als jij dat wil dan zoek je het uit. heb je van niemand bevestiging voor nodig en hier weet duidelijk niemand iets. behalve dat sommigen heel deskundig zijn en daar ben ik er absoluut niet eentje van.

Ik zeg of suggereer nergens dat ik alleen gelijk heb en dat ik mijn gelijk perse wil krijgen. Wel zeg ik dat ongeacht of het wel of niet zal helpen ik toch graag meer wil weten. Ondanks dat ik weet dat verleden geen garantie geeft op de toekomst.
Ik ben gewoon nieuwsgierig naar het verleden. En misschien kan dat helpen, misschien niet. Ik geef iedereen er gelijk in die zegt dat je een hond niet anders moet behandelen als je het verleden weet en dat je problemen nu al moet aanpakken en niet alleen al je het verleden weet. Ik zocht ook helemaal geen bevestiging of iets, ik wou gewoon iets weten over het verleden van mijn hond. Simpel as that. Ik heb nergens advies gevraagd over haar gedrag. En als mensen dan willen helpen vind ik dat erg aardig en wil ik gerust advies aannemen. Maar ik heb er niks aan om uitgelachen te worden of uitgemaakt worden voor bijv. crackverslaafde of iemand die zijn hond verkiest boven het welzijn kinderen..
LadyMB
Actief

bouvierpoedel schreef:
LadyMB schreef:
Corneliana schreef:

Schatje ik trek nooit bij.
Had in het begin normaal advies gegeven maar daarna de pias uitgehangen en nu weer ontopic.

En je bent heus niet zo exlusief als je denkt hoor.
Ben nu even anders aan het huilen krijgen.Zogezegt lets have fun. :S:
Ik ouwehoer altijd een einnd weg dus trek het je niet aan. :wink:

Ooh ik had al lang door dat jij hier de forumclown bent..(of mag ik forumtroll zeggen?), maar ik had gewoon geen zin in onaardig gezeik.. en al was het misschien/waarschijnlijk bedoelt als grapje, ik kan er niet om lachen en ik vind het ook niet om te lachen.
Maar goed, fijn dat je terug ontopic bent.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

bouvierpoedel schreef:
lets have fun schreef:
bouvierpoedel schreef:
lets have fun schreef: Ik geef prachtige adviezen :pffff:

Is het jouw missie geworden om elke week een ander nieuw forumlid weg te pesten? :mrgreen:
:cool2: Pas maar op jij , jaag je zo van het forum af jankend en grienend. :S:

Afbeelding
Ik kijk er vanop dat jij en je man zulke gebaren maken terwijl jullie ook nog bloedjes van kinderen hebben. :ugh:
Sukkel. Ik ben die linkse. De tondeuse gebruik ik tegenwoordig alleen nog maar voor de hond. Bij mezelf laat ik nu alles groeien.
LadyMB
Actief

dagmar88 schreef:
:ugh: Met die insteek gaat helaas niets succesvol zijn. Sociaal gedrag gaat ze simpelweg niet leren.
Manieren aan de lijn uiteraard wel wanneer het op de goede manier aangepakt wordt.

Hoezo bedoel je met die insteek gaat het niet lukken? Want ik heb het inmiddels al wel voor elkaar gekregen dat ze met 1 hond heel goed overweg kan, samen in 1 ruimte, samen uitlaten. Daarnaast heb ik geoefend met sociaal wandelen en kan ze met wat oefening al met sommige honden samen wandelen :). Misschien niet heel veel nog, maar voor mij al een grote stap de goede richting in.
Dus ik heb al vooruitgang geboekt van 'ik wil elke hond opeten, naar ik tolereer sommige honden in mijn omgeving en die ene hond waar ze goed mee overweg kan kan zelfs op haar gaan staan, op haar plek liggen en ze vind het prima.. Dat is toch sociaal gedrag dan, of niet?
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

LadyMB schreef:
dagmar88 schreef:

Hoezo bedoel je met die insteek gaat het niet lukken? Want ik heb het inmiddels al wel voor elkaar gekregen dat ze met 1 hond heel goed overweg kan, samen in 1 ruimte, samen uitlaten. Daarnaast heb ik geoefend met sociaal wandelen en kan ze met wat oefening al met sommige honden samen wandelen :). Misschien niet heel veel nog, maar voor mij al een grote stap de goede richting in.
Dus ik heb al vooruitgang geboekt van 'ik wil elke hond opeten, naar ik tolereer sommige honden in mijn omgeving en die ene hond waar ze goed mee overweg kan kan zelfs op haar gaan staan, op haar plek liggen en ze vind het prima.. Dat is toch sociaal gedrag dan, of niet?
Dat is verrekte netjes :E:
Afbeelding
LadyMB
Actief

"Proberen nog voor de eerste tekenen van spanning zijn aandacht te vragen en daarvoor belonen.
Lukt dat niet, dan vergroot je de afstand.
Met de tijd zul je dan merken dat hij steeds korter bij de andere honden kan komen zonder uit te vallen.
Hier is het uiteindelijk vrijwel uitgedoofd op die manier."

Dit is precies dus hoe we dit al een tijdje aanpakken..en dusver werkt dit zodanig positief dat ik dus al met sommige honden samen kan wandelen en er hier al 1 andere hond over de vloer kan komen..
LadyMB
Actief

Roompie schreef:
LadyMB schreef:
dagmar88 schreef:

Ja, ik ben er stiekem ook wel trots op.. Het is nog maar een hele kleine stap en ze vertoont naar mijn idee nog niet het gedrag wat ze zou kunnen vertonen. Ik ben van mening dat als dit met 1 hond lukt..er echt nog wel een paar meer te vinden zijn waarmee ze die klik heeft en dat we dadelijk gewoon normaal over straat kunnen en ze niet uit hoeft te vallen naar een hond die nog niet eens haar kant op kijkt..
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Je bent erg goed bezig hoor :ok: wat voor gedrag verwacht je precies van jouw hond tov andere honden?
LadyMB
Actief

Valerie schreef:Je bent erg goed bezig hoor :ok: wat voor gedrag verwacht je precies van jouw hond tov andere honden?
Ik verwacht echt geen knuffel-met-alle-hondjes-hond.. Ik weet dat ik een stafford (kruising) in huis heb haha.
Maar ik verwacht geen blaf/jank/grauw-concerten op 100 meter afstand, normaal op een aantal meter afstand een hond kunnen passeren zonder drama en misschien ook wat hechter sociaal gedrag naar honden die rustig zijn, stabiel en zeker (met name reuen). De hond waarmee ze nu goed overweg kan, is ook een wat oudere, rustige reu.. enige probleem is dat hij ook wel eens blaft naar andere reuen, dus niet helemaal de ideale 'buddy' voor haar, want als hij het doet...doet zij vrolijk mee. Maar een stabielere, zekerdere versie van hem zou ze echt wel mee moeten kunnen klikken naar mijn idee.

Dus kort gezegd; ik verwacht een hoop vooruitgang betreffende het gedrag aan de lijn..en een normale omgang met een aantal honden die verder qua karakter goed zouden aansluiten bij haar karakter. Uiteindelijk wil ik er naar toe werken om met behulp van een gedragstherapeut een geschikte huisgenoot voor haar te vinden, maar dat is pas aan het eind van het traject ergens..
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik denk dat jouw verwachtingen gewoon reëel zijn :wink:
Wat zou je nu nog willen verbeteren en wat doe je eraan om dit te bereiken?
LadyMB
Actief

Valerie schreef:Ik denk dat jouw verwachtingen gewoon reëel zijn :wink:
Wat zou je nu nog willen verbeteren en wat doe je eraan om dit te bereiken?
Hoe bedoel je?
Waar ik aan wil werken is dus het gedrag aan de lijn en haar 'vriendenkring' wat uitbreiden. Daarnaast zorgen dat ze meer ontspannen is buiten en zelfverzekerder. En ik wil er aan werken dat ze meer op haar gemak is bij mensen van alle leeftijden, dus ook jonge kinderen.
En het jachtinstinct een beetje inperken haha.. mevrouw gaat soms nogal graag achter de katten en konijnen hier in de buurt aan. Dat is ook al heel erg verbeterd, maar ze heeft bepaalde tijden waarbij dat af en toe weer wat meer opspeelt..
Voornaamste doel is dat zij zelf ook beter dr vel zit. Binnen is ze over het algemeen de ideale hond, rustig, sloopt niks, kan zichzelf goed vermaken en is al een stuk zelfstandiger (voorheen was ze net mijn schaduw haha, overal waar ik heen liep stond ze achter me), maar buiten is ze naar mijn idee te alert, onrustig en te gespannen en dat uit zich natuurlijk ook in dit overdreven uitvalgedrag..
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

LadyMB schreef:
Roompie schreef:
LadyMB schreef:
dagmar88 schreef:

Ja, ik ben er stiekem ook wel trots op.. Het is nog maar een hele kleine stap en ze vertoont naar mijn idee nog niet het gedrag wat ze zou kunnen vertonen. Ik ben van mening dat als dit met 1 hond lukt..er echt nog wel een paar meer te vinden zijn waarmee ze die klik heeft en dat we dadelijk gewoon normaal over straat kunnen en ze niet uit hoeft te vallen naar een hond die nog niet eens haar kant op kijkt..
:wink: Die dingen staan niet direct met elkaar in verband.
LadyMB
Actief

dagmar88 schreef: Ja, ik ben er stiekem ook wel trots op.. Het is nog maar een hele kleine stap en ze vertoont naar mijn idee nog niet het gedrag wat ze zou kunnen vertonen. Ik ben van mening dat als dit met 1 hond lukt..er echt nog wel een paar meer te vinden zijn waarmee ze die klik heeft en dat we dadelijk gewoon normaal over straat kunnen en ze niet uit hoeft te vallen naar een hond die nog niet eens haar kant op kijkt..
:wink: Die dingen staan niet direct met elkaar in verband.[/quote]

Nee, dat snap ik. Maar ik denk dat als ik het met de juiste honden net zo opbouw als bij die ene hond er een grote kans ik ze nog wel eens meer dan 1 hondenvriend krijgt, nergens een garantie natuurlijk, maar ook geen garantie dat het niet zo zal zijn. Wie niet waagt..
En dat uitvallen en honden waarmee ze bevriend is is inderdaad een ander verhaal. Maar goed, ook daar heb ik vertrouwen in dat het beter zal gaan.
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

LadyMB schreef:We zijn er al heel hard mee aan het werk, maar er zijn bepaalde dingen die ik gewoon heel handig zou vinden om te weten. Zoals of ze ooit nare ervaringen heeft gehad met mensen (wat nu haar nerveuze/angstige gedrag t.o.v sommige mensen zou kunnen verklaren)?
En met name of ze ooit eerder met een hond heeft samengewoond..en hoe dat ging, hoe ze zich toen gedroeg?
Verder zou ik het gewoon fijn vinden om te weten of onze aanpak/manier van omgaan met haar deze problemen heeft getriggerd..of dat die problemen er al waren.
Dan kan ik daar meer op inspelen.
Ik geloof ook wel dat ze niet meer met haar verleden zit o.i.d.. Maar ik denk wel dat het handig is om haar verleden te kennen om zo beter in te spelen op dingen die in het heden gebeuren :)
Dat is allemaal niet belangrijk, je leeft nu en nu moet je er mee leren omgaan, een hond leeft niet in het verleden, dat is iets voor de mens :wink:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

bouvierpoedel schreef: Omdat het je onbewust beinvloed
En dat is precies de vinger op de zere plek en waarvoor een heleboel mensen je voor willen waarschuwen :wink: Hoe objectief je alles ook probeert te beredeneren als je wat over haar verleden te komt, het gaat je gewoon niet lukken. Het gaat zich onwillekeurig in je hoofd vastzetten en dat vertaalt zich naar je (lichaams)houding tegenover je hond.
En Kees bedoelt het goed, het komt alleen zo rot zijn strot uit :mrgreen:

edit: woord vergeten
Laatst gewijzigd door alm@ op 27 feb 2013 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
LadyMB
Actief

Loek schreef:
LadyMB schreef:We zijn er al heel hard mee aan het werk, maar er zijn bepaalde dingen die ik gewoon heel handig zou vinden om te weten. Zoals of ze ooit nare ervaringen heeft gehad met mensen (wat nu haar nerveuze/angstige gedrag t.o.v sommige mensen zou kunnen verklaren)?
En met name of ze ooit eerder met een hond heeft samengewoond..en hoe dat ging, hoe ze zich toen gedroeg?
Verder zou ik het gewoon fijn vinden om te weten of onze aanpak/manier van omgaan met haar deze problemen heeft getriggerd..of dat die problemen er al waren.
Dan kan ik daar meer op inspelen.
Ik geloof ook wel dat ze niet meer met haar verleden zit o.i.d.. Maar ik denk wel dat het handig is om haar verleden te kennen om zo beter in te spelen op dingen die in het heden gebeuren :)
Dat is allemaal niet belangrijk, je leeft nu en nu moet je er mee leren omgaan, een hond leeft niet in het verleden, dat is iets voor de mens :wink:

We gaan er ook nu mee om.. En ja, ik weet dat een hond niet in het verleden leeft :) Het is veel om door te lezen, dit hele topic..maar een paar pagina's terug staat ook dat ik er nu al heel hard mee aan het werk ben en dat ik dat weet over heden en verleden.. Maar toch nieuwsgierig blijf naar verhalen van haar van vroeger.. Al kan ik er misschien helemaal niks mee en al moet ik er niks mee willen en verandert het niks aan de hond die ze nu is.. Ik ben gewoon benieuwd, naar haar geb. datum, naar ouders, voorouders, broertjes/zusjes etc
LadyMB
Actief

alm@ schreef:
En dat is precies de vinger op de zere plek en waarvoor een heleboel mensen je willen waarschuwen :wink: Hoe objectief je alles ook probeert te beredeneren als je wat over haar verleden te komt, het gaat je gewoon niet lukken. Het gaat zich onwillekeurig in je hoofd vastzetten en dat vertaalt zich naar je (lichaams)houding tegenover je hond.

Ik snap het echt, echt waar. Ik denk echt wel dat ik het los kan zien van de hond die ze nu is. Ik ben nu gewoon vooral nieuwsgierig naar dingen als ouders, voorouders, broertjes, zusjes en geb. datum.. Ik zou wel eens willen weten hoe oud mijn hond echt is haha..Dat soort dingen :)
LadyMB
Actief

Tsja, ik ben niet de enige die de discussie gecreeerd heeft haha..
Maar goed, van mij mag dit hele topic wel weg heb ik ge-pbt aan de moderators.. Als dit topic weg is kunnen we eindelijk die oneindige discussie achter ons laten en verder gaan over de gedragsproblemen en aanpak hiervan enzo..
LadyMB
Actief

Bovendien heb ik nergens om een discussie gevraagd hoor.. Ik vroeg alleen informatie en of iemand de hond herkende :)
Laatst gewijzigd door LadyMB op 27 feb 2013 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
LadyMB
Actief

Maar goed, laten we die discussie maar achterwege laten.. anders gaat het weer net zo door als de eerste 4/5 pagina's..
Laatst gewijzigd door LadyMB op 27 feb 2013 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

LadyMB schreef:
alm@ schreef:
En dat is precies de vinger op de zere plek en waarvoor een heleboel mensen je willen waarschuwen :wink: Hoe objectief je alles ook probeert te beredeneren als je wat over haar verleden te komt, het gaat je gewoon niet lukken. Het gaat zich onwillekeurig in je hoofd vastzetten en dat vertaalt zich naar je (lichaams)houding tegenover je hond.

Ik snap het echt, echt waar. Ik denk echt wel dat ik het los kan zien van de hond die ze nu is. Ik ben nu gewoon vooral nieuwsgierig naar dingen als ouders, voorouders, broertjes, zusjes en geb. datum.. Ik zou wel eens willen weten hoe oud mijn hond echt is haha..Dat soort dingen :)
Cleva was mij nét een slagje voor. Maar inderdaad dit:
LadyMB schreef: Graag zou ik meer willen weten van haar vorige baasjes, i.v.m gedragsproblemen die zich bij ons voordoen. Ik wil graag weten of er toen ook al sprake was van problemen en of en hoe daar in het verleden aan gewerkt is. Ook ben ik heel erg benieuwd of Lady ooit samen met een hond in huis heeft gewoond, omdat we in de toekomst overwegen een 2e hond erbij te nemen.
lokte de discussie uit. Naar wat je nu zegt, zou ik ook zijn over mijn herplaatsers en kom ik dat nooit te weten, ook prima :wink:
Afbeelding
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

LadyMB schreef:Tsja, ik ben niet de enige die de discussie gecreeerd heeft haha..
Maar goed, van mij mag dit hele topic wel weg heb ik ge-pbt aan de moderators.. Als dit topic weg is kunnen we eindelijk die oneindige discussie achter ons laten en verder gaan over de gedragsproblemen en aanpak hiervan enzo..
Je kunt nu ook al een nieuw topic openen natuurlijk, over de gedragsproblemen :wink:
Laatst gewijzigd door Irta op 27 feb 2013 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”