Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond tijdelijk "wegsluiten" bij bezoek?
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: hond tijdelijk "wegsluiten" bij bezoek?
oh maar daar ben ik ook makkelijk in hoor, als je je niet kunt gedragen ga je maar fijn weer weg 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
hier ook hoor. alleen als het echt moet, een paar uur maar echt leuk vind ik dat niet. dan zet ik hem liever in de achtertuin (als het niet regent) met wat speeltjes.renee-uk schreef:ik peins er niet over om mijn honden een hele dag op te sluiten vanwege de visite, zelfs niet een halve dag.Corneliana schreef:logeren doe ik dan ook niet dat duurt te lang. een hele dag niet eens hoor.renee-uk schreef:nou als er bij mij iemand wil komen logeren die niet van honden houdt gaan mijn honden echt geen dagen achter elkaar in een bench of ergens apart, dan gaat die iemand maar fijn ergens in een hotelletje zitten.Corneliana schreef: nee. een kind is een mens. een hond is een dier. door de evolutie staat mens hoger dan dier. welk dier dan ook. mijn hond is niet meer waard dan mijn konijnen bijvoorbeeld. Ik ben dol op ze, echt. maar als mijn hond een kind van een ander angst aanjaagt, al is dat onbewust en doet hij niks verkeerds gaat hij met ongelooflijk veel lieve woordjes en lekkers de bench in. en vaak vind mijn hond dat best fijn. mijn kinderen, als zij druk zijn, geef ik hen ook een veilige begrenzing. even apart zitten, ontprikkelen. makkelijk he?
zo hevig hang ik nou ook weer niet aan die evolutie en zeker niet elk mens staat hoger dan mijn honden, voorlopig horen die honden bij mijn gezin en is welke willekeurige mens dan ook een buitenstaander.
een paar uur is toch echt wel het maximum.
mijn haar gaat wat overeind van dat evolutie gepraat en 'mensen die hoger staan dan dieren'.
zal best wel in zijn algemeenheid, maar geldt niet als ik het over mijn honden (of andere huisdieren) heb.
mijn huis is ook hun huis en een ander huis hebben ze niet.
ik wil best rekening houden met andere mensen en van eens even een paar uur in een bench gaan ze heus niet dood, maar mooi dat ik daar geen regelmatig terugkerende gewoonte van maak.
gelukkig heb ik ook geen mensen die dat zouden eisen in mijn kennissenkring.
-
- Zeer actief
blondie schreef:In mijn eigen huis wil ik best rekening houden met mensen die bang zijn, maar kinderen of volwassenen die in mijn eigen huis de honden gaan treiteren die normaliter gewoon ok zijn met vreemd volk mogen van mij heel snel wieberen om niet meer terug te komen. Ben daar toen ook wel duidelijk in geweest en nog. Onverhoopt als ze ergens is waar ik ben met de honden moet ze gewoon wegblijven bij de honden, of normaal doen. Maar goed, dat heb ik niet eens alleen met mijn honden. Sommige mensen hebben gewoon niets met dieren. Wilde vroeger mijn broer al niet bij mijn dieren die ik toen had, en ook toen de kinderen jong waren wilde ik ze ook liever niet bij mijn dieren. Het zat er al jong in dat gepest of geduw naar dieren toe.renee-uk schreef:ik peins er niet over om mijn honden een hele dag op te sluiten vanwege de visite, zelfs niet een halve dag.Corneliana schreef:logeren doe ik dan ook niet dat duurt te lang. een hele dag niet eens hoor.renee-uk schreef: nou als er bij mij iemand wil komen logeren die niet van honden houdt gaan mijn honden echt geen dagen achter elkaar in een bench of ergens apart, dan gaat die iemand maar fijn ergens in een hotelletje zitten.
zo hevig hang ik nou ook weer niet aan die evolutie en zeker niet elk mens staat hoger dan mijn honden, voorlopig horen die honden bij mijn gezin en is welke willekeurige mens dan ook een buitenstaander.
mijn haar gaat wat overeind van dat evolutie gepraat en 'mensen die hoger staan dan dieren'.
zal best wel in zijn algemeenheid, maar geldt niet als ik het over mijn honden (of andere huisdieren) heb.
ik wil best rekening houden met andere mensen en van eens even een paar uur in een bench gaan ze heus niet dood, maar mooi dat ik daar geen regelmatig terugkerende gewoonte van maak.
Zie mijn broer niet heel vaak, maar als ik er met de honden ben kijk ik ook wat er gebeurd. Nu is hij ook volgens mij wat huiverig (heeft de band gezien van een IPO examen van Finn en was daar behoorlijk van onder de indruk geloof ik) dus zal hij niet snel wat uit durven halen bij ze. Maar liever niet zonder toezicht mijn dieren bij hem. Klinkt lullig, maar ik vertrouw hem daar gewoon niet mee. Hij is overigens ook nog nooit bij mij in huis geweest.

- renee-uk
- Zeer actief
ik zet mijn honden ook geen uren in de achtertuin met een paar speeltjes als dat een terugkerende gebeurtenis zou zijn.Corneliana schreef:hier ook hoor. alleen als het echt moet, een paar uur maar echt leuk vind ik dat niet. dan zet ik hem liever in de achtertuin (als het niet regent) met wat speeltjes.renee-uk schreef:ik peins er niet over om mijn honden een hele dag op te sluiten vanwege de visite, zelfs niet een halve dag.Corneliana schreef:logeren doe ik dan ook niet dat duurt te lang. een hele dag niet eens hoor.renee-uk schreef: nou als er bij mij iemand wil komen logeren die niet van honden houdt gaan mijn honden echt geen dagen achter elkaar in een bench of ergens apart, dan gaat die iemand maar fijn ergens in een hotelletje zitten.
het gaat me niet om de bench of de tuin als zodanig, het gaat me om het principe dat mijn huis ook het huis van mijn honden is en dat zij daar zeker niet minder rechten hebben dan eventuele visite.
evolutie of geen evolutie, mensen staan niet per definitie hoger dan mijn dieren, niet voor mij in elk geval.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik ben van mening dat mijn dieren altijd prima zijn geweest met vreemden en dan heb ik het niet alleen over de honden. Vind het dan heel vervelend dat ik ze dan weg moet zetten als andere mensen niet met ze om kunnen gaan, in de zin van als ze bang zijn ze met rust laten, en als ze niet bang zijn maar rottigheid willen uithalen ze niet met rust kunnen laten.renee-uk schreef:ik zet mijn honden ook geen uren in de achtertuin met een paar speeltjes als dat een terugkerende gebeurtenis zou zijn.Corneliana schreef:hier ook hoor. alleen als het echt moet, een paar uur maar echt leuk vind ik dat niet. dan zet ik hem liever in de achtertuin (als het niet regent) met wat speeltjes.renee-uk schreef:ik peins er niet over om mijn honden een hele dag op te sluiten vanwege de visite, zelfs niet een halve dag.Corneliana schreef: logeren doe ik dan ook niet dat duurt te lang. een hele dag niet eens hoor.
het gaat me niet om de bench of de tuin als zodanig, het gaat me om het principe dat mijn huis ook het huis van mijn honden is en dat zij daar zeker niet minder rechten hebben dan eventuele visite.
evolutie of geen evolutie, mensen staan niet per definitie hoger dan mijn dieren, niet voor mij in elk geval.
Mijn dieren hebben nog nooit een mens wat aangedaan, andersom wel op onbewaakte ogenblikken. Dat wil ik niet, en in mijn eigen huis ga ik bij dat soort mensen mijn honden niet wegzetten. Dan blijven die mensen maar weg. Wil ze trouwens niet in me huis ook dat soort mensen.
-
- Zeer actief
mij idem dito. ik wil dat soort mensen hier ook niet. happy 2013 trouwens!blondie schreef:Ik ben van mening dat mijn dieren altijd prima zijn geweest met vreemden en dan heb ik het niet alleen over de honden. Vind het dan heel vervelend dat ik ze dan weg moet zetten als andere mensen niet met ze om kunnen gaan, in de zin van als ze bang zijn ze met rust laten, en als ze niet bang zijn maar rottigheid willen uithalen ze niet met rust kunnen laten.renee-uk schreef:ik zet mijn honden ook geen uren in de achtertuin met een paar speeltjes als dat een terugkerende gebeurtenis zou zijn.Corneliana schreef:hier ook hoor. alleen als het echt moet, een paar uur maar echt leuk vind ik dat niet. dan zet ik hem liever in de achtertuin (als het niet regent) met wat speeltjes.renee-uk schreef: ik peins er niet over om mijn honden een hele dag op te sluiten vanwege de visite, zelfs niet een halve dag.
Mijn dieren hebben nog nooit een mens wat aangedaan, andersom wel op onbewaakte ogenblikken. Dat wil ik niet, en in mijn eigen huis ga ik bij dat soort mensen mijn honden niet wegzetten. Dan blijven die mensen maar weg. Wil ze trouwens niet in me huis ook dat soort mensen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ja hoor, geen probleem. Geen uren natuurlijk, maar dat schrijf je al.~Suzanne~ schreef:Toch 's kijken hoe jullie hiertegenover staan....
Stelling:
Het is geen probleem om een hond tijdelijk in een bench / kamer / gang / buiten "weg te sluiten" als er bezoek komt wat niet van honden houdt, er bang voor is of als er zoveel bezoek komt dat het on-overzichtelijk wordt voor baas/hond/bezoek en het dus "beter"is als de hond tijdelijk elders is.
Toelichting: ik bedoel niet dagen aan een stuk wegsluiten of bij elk bezoek
Hoe staan jullie daarin en waarom? Natuurlijk geef ik straks ook mijn mening.
Suzanne
Maar ik heb bv een vriend die een hekel heeft aan honden omdat hij er allergisch voor is. Nou, hij belt van te voren even of hij wil komen en dan doe ik de honden gerust even in de kennel.
Uitzondering is oud en nieuw. Dan kan er komen wie wil, maar de honden blijven binnen. Ook met logees. Ze gedragen zich naar mijn regels wb de honden en anders gaan ze maar fijn ergens anders logeren. En dan sluit ik de honden ook niet weg. Maar voor een uurtje of 2, prima.
- iones
- Zeer actief
Dat is erg subjectief. En voor mij is het kind van een ander minder dan mijn hond, in die zin dat ik van mijn hond hou en niet van dat kind, want het is mijn hond en andermans kind.Corneliana schreef:
nee. een kind is een mens. een hond is een dier. door de evolutie staat mens hoger dan dier.
Voor mij dus weer wel. Mijn hond is mij meer waard dan de konijnen omdat de band en de interactie een stuk intenser is dan met de konijnen.Corneliana schreef:welk dier dan ook. mijn hond is niet meer waard dan mijn konijnen bijvoorbeeld.
Dat maakt wel verschil. Maar kennelijk heb jij dat niet.
Dat heb ik laatst ook gedaan. Toen heb ik ook een hond in de bench gedaan omdat ze te onbesuisd was voor het kind dat hier rondliep.Corneliana schreef:Ik ben dol op ze, echt. maar als mijn hond een kind van een ander angst aanjaagt, al is dat onbewust en doet hij niks verkeerds gaat hij met ongelooflijk veel lieve woordjes en lekkers de bench in. en vaak vind mijn hond dat best fijn. mijn kinderen, als zij druk zijn, geef ik hen ook een veilige begrenzing. even apart zitten, ontprikkelen. makkelijk he?
Maar mijn eigen honden zijn dat niet, ze vallen niemand lastig, ze springen niet en ze bijten niet dus die hoeven niet weggestopt te worden omdat een kind of wie dan ook bang voor ze is. Mijn honden hebben daar namelijk part noch deel aan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
en die zijn dus niet heilig! Dat zien we hier op het forum wel.renee-uk schreef:verdomd het zijn net menseniones schreef:Uit jouw verhaal Blondie blijkt maar weer dat kinderen echt niet heilig zijn. En dat er misselijke exemplaren tussen zitten.
De argumenten die Rene uk hierboven beschrijft, heb ik eerder eens gegeven in een ander topic. Maar ik kan me dat net permitteren want ik hoor niet tot de kliek van het hondenforum. Ik krijg dan iedereen over me heen. Maar in deze redeneer ik dus hetzelfde als Rene uk.
Immers, mijn honden wonen hier en dit is de enige plek waar niemand ze hun aanwezigheid kan ontzeggen. Dat zal ik dan ook niet toelaten. En ik heb maling aan andere mensen en andermans kinderen. Ik val hen niet lastig, ik zorg er voor dat mijn honden dat ook niet doen, dan wens ik ook dat ik in mijn waarde gelaten wordt en dat geldt ook voor mijn honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
En dit begrijp ik dus niet. Mijn honden worden soms niet eens opgemerkt door werkvolk, gewoon omdat ze niet eens van hun plaats komen, ze blaffen niet, ze doen niks. Maar als er iemand komt hier die echt bang is voor honden, dan doe ik ze toch gewoon even weg. Waarom zou je dat nou niet voor een ander over kunnen hebben, daar snap ik niks van. Dat mijn honden helemaal niets van doen hebben met die angst dat doet daar toch niets aan af. Angst is angst. Dat respecteer ik en dan zet ik mijn honden even weg. Een vriend van mijn ex was doodsbang voor honden echt doodsbang. De jongen verstijfde als mijn toenmalige hond, een Mastiff van 80 kilo, een wenkbrauw optrok. Echt doodsbang. Hij en zijn gezin kwamen misschien eens in de twee maanden op visite, nou dan ging Bill even uit de woonkamer. Moet ik zo iemand, die al een vriendschap heeft met mijn ex van 40 jaar buiten laten staan omdat mijn hond part noch deel heeft aan zijn angst?iones schreef:Dat is erg subjectief. En voor mij is het kind van een ander minder dan mijn hond, in die zin dat ik van mijn hond hou en niet van dat kind, want het is mijn hond en andermans kind.Corneliana schreef:
nee. een kind is een mens. een hond is een dier. door de evolutie staat mens hoger dan dier.
Voor mij dus weer wel. Mijn hond is mij meer waard dan de konijnen omdat de band en de interactie een stuk intenser is dan met de konijnen.Corneliana schreef:welk dier dan ook. mijn hond is niet meer waard dan mijn konijnen bijvoorbeeld.
Dat heb ik laatst ook gedaan. Toen heb ik ook een hond in de bench gedaan omdat ze te onbesuisd was voor het kind dat hier rondliep.Corneliana schreef:Ik ben dol op ze, echt. maar als mijn hond een kind van een ander angst aanjaagt, al is dat onbewust en doet hij niks verkeerds gaat hij met ongelooflijk veel lieve woordjes en lekkers de bench in. en vaak vind mijn hond dat best fijn. mijn kinderen, als zij druk zijn, geef ik hen ook een veilige begrenzing. even apart zitten, ontprikkelen. makkelijk he?
Maar mijn eigen honden zijn dat niet, ze vallen niemand lastig, ze springen niet en ze bijten niet dus die hoeven niet weggestopt te worden omdat een kind of wie dan ook bang voor ze is. Mijn honden hebben daar namelijk part noch deel aan
Dat doe je toch niet, mijn hond houdt er geen PTSS aan over hoor aan die 3 uurtjes in de slaapkamer eens in de twee maand. Die jongen wel, die had er al een...
Gr. Aniek

- renee-uk
- Zeer actief
nou aangezien ik er aan mijn krullen bijgesleept word....iones schreef: De argumenten die Rene uk hierboven beschrijft, heb ik eerder eens gegeven in een ander topic. Maar ik kan me dat net permitteren want ik hoor niet tot de kliek van het hondenforum. Ik krijg dan iedereen over me heen. Maar in deze redeneer ik dus hetzelfde als Rene uk.
Immers, mijn honden wonen hier en dit is de enige plek waar niemand ze hun aanwezigheid kan ontzeggen. Dat zal ik dan ook niet toelaten. En ik heb maling aan andere mensen en andermans kinderen. Ik val hen niet lastig, ik zorg er voor dat mijn honden dat ook niet doen, dan wens ik ook dat ik in mijn waarde gelaten wordt en dat geldt ook voor mijn honden.
er is een verschil tussen jou en mij iones, ik doe mijn honden wèl in de bench als dat een visite een stuk prettiger maakt, ik doe dat alleen niet standaard drie, vier keer per week en niet voor dagen of dagdelen aan een stuk.

- iones
- Zeer actief
Dat begrijp ik dus niet.Budkes schreef:
En dit begrijp ik dus niet. Mijn honden worden soms niet eens opgemerkt door werkvolk, gewoon omdat ze niet eens van hun plaats komen, ze blaffen niet, ze doen niks. Maar als er iemand komt hier die echt bang is voor honden, dan doe ik ze toch gewoon even weg.
Het is gewoon niet nodig om bang te zijn voor mijn honden.Budkes schreef:Waarom zou je dat nou niet voor een ander over kunnen hebben, daar snap ik niks van.
DIe mensen zouden het er voor mij over kunnen hebben om dat niet van mij te vragen. Ik zal de honden even weghouden als ze binnen komen tot het moment dat ze zitten en dan haal ik ze te voorschijn. Ze zijn er de honden niet naar om weggesloten te worden zie je. Zoals Nanna eerder ook al zei. Jouw honden misschien wel, mijne niet.
- iones
- Zeer actief
Oh, dus dit was gelul:renee-uk schreef: nou aangezien ik er aan mijn krullen bijgesleept word....
er is een verschil tussen jou en mij iones, ik doe mijn honden wèl in de bench als dat een visite een stuk prettiger maakt, ik doe dat alleen niet standaard drie, vier keer per week en niet voor dagen of dagdelen aan een stuk.
Je spreekt jezelf tegen. Maar eh, Budkes zit natuurlijk in de kliek he, die moet je volgen.renee-uk schreef: ik zet mijn honden ook geen uren in de achtertuin met een paar speeltjes als dat een terugkerende gebeurtenis zou zijn.

Jij gaat onder de negeerknop!
- Julisca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Veel te dure kruising :-)
Ik wilde net schrijven dat Indy niet weg gaat als mensen hem bijvoorbeeld 'vies' of lastig vinden. Dan hebben ze echt pech.iones schreef:Dat begrijp ik dus niet.Budkes schreef:
En dit begrijp ik dus niet. Mijn honden worden soms niet eens opgemerkt door werkvolk, gewoon omdat ze niet eens van hun plaats komen, ze blaffen niet, ze doen niks. Maar als er iemand komt hier die echt bang is voor honden, dan doe ik ze toch gewoon even weg.
Het is gewoon niet nodig om bang te zijn voor mijn honden.Budkes schreef:Waarom zou je dat nou niet voor een ander over kunnen hebben, daar snap ik niks van.
DIe mensen zouden het er voor mij over kunnen hebben om dat niet van mij te vragen. Ik zal de honden even weghouden als ze binnen komen tot het moment dat ze zitten en dan haal ik ze te voorschijn. Ze zijn er de honden niet naar om weggesloten te worden zie je. Zoals Nanna eerder ook al zei. Jouw honden misschien wel, mijne niet.
Maar als mensen echt bang zijn is het een ander verhaal. Ik heb van dichtbij mee mogen maken hoe het is als je bang bent voor honden. Onze zoon was er panisch voor. Zo erg zelfs dat hij er van in een isolement raakte, niet meer buiten durfde te spelen en wij met naar een angstbehandelcentrum gegaan zijn. Hij vond ze onvoorspelbaar, vooral pups. En hoe dat kwam, Joost mag het weten, ik ben zelf nl voor geen enkel dier bang (ja Leeuwen en tijgers kom ik liever niet tegen). Het heeft ons heel veel tijd en energie gekost en we zijn zelfs overgegaan tot de aanschaf van een eigen hond

Ik denk dat veel mensen niet goed kunnen begrijpen wat echte angst is. Ik kan ook niet geloven dat er mensen zijn die bang zijn voor onze sul.......en toch zijn ze er. Hetzij voor kinderen met name zo'n vreselijke dooddoener wanneer een hondeneigenaar weer eens zegt "hij doet niets hoor". Mijn kind dacht altijd "jaja, weet die hond dat ook??"
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
trotse bezitter van Indy
- renee-uk
- Zeer actief
jij kunt nog steeds niet lezen, mens ga eens terug naar school of zoiones schreef:Oh, dus dit was gelul:renee-uk schreef: nou aangezien ik er aan mijn krullen bijgesleept word....
er is een verschil tussen jou en mij iones, ik doe mijn honden wèl in de bench als dat een visite een stuk prettiger maakt, ik doe dat alleen niet standaard drie, vier keer per week en niet voor dagen of dagdelen aan een stuk.Je spreekt jezelf tegen. Maar eh, Budkes zit natuurlijk in de kliek he, die moet je volgen.renee-uk schreef: ik zet mijn honden ook geen uren in de achtertuin met een paar speeltjes als dat een terugkerende gebeurtenis zou zijn.
evolutie of geen evolutie, mensen staan niet per definitie hoger dan mijn dieren, niet voor mij in elk geval.Daaag Renee!

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Nee, jij kunt niet lezen. Jij zegt dat jouw hond nooit, ongeacht wie er komt, wat de reden is en hoe lang diegene blijft, apart hoeft. Renee zegt dat ze incidenteel een paar uurtjes geen probleem zou vinden, als dat een ander het prettiger maakt. Niet omdat de hond minder rechten heeft, maar om anderen een plezier te doen. Maar zou dat structureel en voor vaker/ langer zijn, zou ze het niet doen, omdat de honden nou eenmaal ook in dat huis wonen. Hier hetzelfde, incidenteel geen probleem (als het vanwege allergie, angst of veligheid is), maar structureel en frequent gaat niet gebeuren.iones schreef:Oh, dus dit was gelul:renee-uk schreef: nou aangezien ik er aan mijn krullen bijgesleept word....
er is een verschil tussen jou en mij iones, ik doe mijn honden wèl in de bench als dat een visite een stuk prettiger maakt, ik doe dat alleen niet standaard drie, vier keer per week en niet voor dagen of dagdelen aan een stuk.Je spreekt jezelf tegen. Maar eh, Budkes zit natuurlijk in de kliek he, die moet je volgen.renee-uk schreef: ik zet mijn honden ook geen uren in de achtertuin met een paar speeltjes als dat een terugkerende gebeurtenis zou zijn.
evolutie of geen evolutie, mensen staan niet per definitie hoger dan mijn dieren, niet voor mij in elk geval.Daaag Renee!
Edit: zie nu dat renee zelf al gereageerd heeft

-
- Zeer actief
Julisca schreef:Ik wilde net schrijven dat Indy niet weg gaat als mensen hem bijvoorbeeld 'vies' of lastig vinden. Dan hebben ze echt pech.iones schreef:Dat begrijp ik dus niet.Budkes schreef:
Maar als mensen echt bang zijn is het een ander verhaal. Ik heb van dichtbij mee mogen maken hoe het is als je bang bent voor honden. Onze zoon was er panisch voor. Zo erg zelfs dat hij er van in een isolement raakte, niet meer buiten durfde te spelen en wij met naar een angstbehandelcentrum gegaan zijn. Hij vond ze onvoorspelbaar, vooral pups. En hoe dat kwam, Joost mag het weten, ik ben zelf nl voor geen enkel dier bang (ja Leeuwen en tijgers kom ik liever niet tegen). Het heeft ons heel veel tijd en energie gekost en we zijn zelfs overgegaan tot de aanschaf van een eigen hond![]()
Ik denk dat veel mensen niet goed kunnen begrijpen wat echte angst is. Ik kan ook niet geloven dat er mensen zijn die bang zijn voor onze sul.......en toch zijn ze er. Hetzij voor kinderen met name zo'n vreselijke dooddoener wanneer een hondeneigenaar weer eens zegt "hij doet niets hoor". Mijn kind dacht altijd "jaja, weet die hond dat ook??"

-
- Zeer actief
wat band en interactie betreft tussen dieren, dat kan je hebben met elk dier. ook met een konijn. als je het maar respecteert in het zijn wat het is. mijn konijnen worden niet opgetild en geknuffeld. want konijnen zijn gronddieren terwijl een hond meer lijfelijk contact zoekt kom je met een konijn met gebaren heel ver. mijn dwergje Nijn heb ik al 5 jaar. reken maar dat wij een stevige band hebben samen en zelfs met Sky bouwt ze een leuke band op, dapper ding. zo klein als zijn neus komt ze gewoon aan hem snuffelen (voor de veiligheid nog ff met tralies ertussen).iones schreef:Dat is erg subjectief. En voor mij is het kind van een ander minder dan mijn hond, in die zin dat ik van mijn hond hou en niet van dat kind, want het is mijn hond en andermans kind.Corneliana schreef:
Maar mijn eigen honden zijn dat niet, ze vallen niemand lastig, ze springen niet en ze bijten niet dus die hoeven niet weggestopt te worden omdat een kind of wie dan ook bang voor ze is. Mijn honden hebben daar namelijk part noch deel aan.
jouw honden hebben geen part noch deel aan iemands angst. jij en ik ook niet. Maar ik ben een mensenmens en een dierenmens. en een hond is een mensendier. een hond reageert op iemands gevoelens. een mens meestal ook. dat hoort bij het natuurlijke roedel/kuddegedrag.
- Julisca
- Zeer actief
Lijkt me zo vreselijk naar. Ik vond het ook zo erg om bij mijn eigen kind te zien. Maar het is te overwinnen.......gelukkig.Corneliana schreef:Julisca schreef:Ik wilde net schrijven dat Indy niet weg gaat als mensen hem bijvoorbeeld 'vies' of lastig vinden. Dan hebben ze echt pech.iones schreef:Dat begrijp ik dus niet.Budkes schreef:
Maar als mensen echt bang zijn is het een ander verhaal. Ik heb van dichtbij mee mogen maken hoe het is als je bang bent voor honden. Onze zoon was er panisch voor. Zo erg zelfs dat hij er van in een isolement raakte, niet meer buiten durfde te spelen en wij met naar een angstbehandelcentrum gegaan zijn. Hij vond ze onvoorspelbaar, vooral pups. En hoe dat kwam, Joost mag het weten, ik ben zelf nl voor geen enkel dier bang (ja Leeuwen en tijgers kom ik liever niet tegen). Het heeft ons heel veel tijd en energie gekost en we zijn zelfs overgegaan tot de aanschaf van een eigen hond![]()
Ik denk dat veel mensen niet goed kunnen begrijpen wat echte angst is. Ik kan ook niet geloven dat er mensen zijn die bang zijn voor onze sul.......en toch zijn ze er. Hetzij voor kinderen met name zo'n vreselijke dooddoener wanneer een hondeneigenaar weer eens zegt "hij doet niets hoor". Mijn kind dacht altijd "jaja, weet die hond dat ook??"ik had dat ook. als een hond aan de overkant liep (aangelijnd notabene) stak ik de weg al over zonder te kijken. hoorde ik blaffen, kromp ik in elkaar. hoe ik er aan kwam? geen idee. mijn zus had het ook en misschien heb ik het overgenomen. Ik vond het altijd heel raar dat mensen zeiden: hij doet niks. ik zag vaak de tanden en nam dat gewoon aan als gevaarlijk. ik vond het vreemd dat die mensen dat niet zagen. Ik weet niet meer precies hoe ik mezelf erover heen gezet heb maar uiteindelijk is het gelukt. Dus als iemand echt bang is, weet ik nog goed hoe dat voelt.
Fijn dat jij er ook af bent!!!! Knap.

Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
trotse bezitter van Indy
-
- Zeer actief
dankjewel.Julisca schreef:Lijkt me zo vreselijk naar. Ik vond het ook zo erg om bij mijn eigen kind te zien. Maar het is te overwinnen.......gelukkig.Corneliana schreef:Julisca schreef:Ik wilde net schrijven dat Indy niet weg gaat als mensen hem bijvoorbeeld 'vies' of lastig vinden. Dan hebben ze echt pech.iones schreef: Dat begrijp ik dus niet.
Het is gewoon niet nodig om bang te zijn voor mijn honden.
Ik denk dat veel mensen niet goed kunnen begrijpen wat echte angst is. Ik kan ook niet geloven dat er mensen zijn die bang zijn voor onze sul.......en toch zijn ze er. Hetzij voor kinderen met name zo'n vreselijke dooddoener wanneer een hondeneigenaar weer eens zegt "hij doet niets hoor". Mijn kind dacht altijd "jaja, weet die hond dat ook??"ik had dat ook. als een hond aan de overkant liep (aangelijnd notabene) stak ik de weg al over zonder te kijken. hoorde ik blaffen, kromp ik in elkaar. hoe ik er aan kwam? geen idee. mijn zus had het ook en misschien heb ik het overgenomen. Ik vond het altijd heel raar dat mensen zeiden: hij doet niks. ik zag vaak de tanden en nam dat gewoon aan als gevaarlijk. ik vond het vreemd dat die mensen dat niet zagen. Ik weet niet meer precies hoe ik mezelf erover heen gezet heb maar uiteindelijk is het gelukt. Dus als iemand echt bang is, weet ik nog goed hoe dat voelt.
Fijn dat jij er ook af bent!!!! Knap.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
iones schreef:Dat begrijp ik dus niet.Budkes schreef:
Het is ook gewoon niet nodig om bang te zijn voor spinnen. En toch ben ik dat, fobisch bang. Ik ben niet zwakzinnig. Ik weet dat een spin mij niets kan doen. En toch slaap ik 2 weken in de kamer als er een spin in de spleet tusen het plafond en de muur boven mijn bed verdwijnt.
Ik zou het voor mezelf best over willen hebben om lekker in bed te slapen maar angst werkt zo niet. Angst is onberedeneerbaar. En omdat ik mij, in tegenstelling tot jou schijnbaar, wel kan verplaatsen in andere mensen zet ik mijn honden even in een andere kamer voor een mens met ondefinieerbare angst. Want die mensen zouden er al de wereld voor over hebben om niet angstig te zijn, waar zou ik in godsnaam dan nog de arrogantie vandaan willen halen dat ze dat dan wel eventjes voor mij kunnen doen.....
Gr. Aniek

- Julisca
- Zeer actief
Klopt Aniek, het is in principe een niet reële angst. Die van die spinnen ken ik ook
Sinds in kinderen heb, heb ik me er overheen moeten zetten en ging ik ze heel stoer weghalen. Dat heeft mijn angst wel verminderd. Bij honden is dat wel iets anders inderdaad.

Sinds in kinderen heb, heb ik me er overheen moeten zetten en ging ik ze heel stoer weghalen. Dat heeft mijn angst wel verminderd. Bij honden is dat wel iets anders inderdaad.
Groeten Julisca
trotse bezitter van Indy
trotse bezitter van Indy
-
- Zeer actief
nou dat heb ik dus gedaan toen ik merkte dat mijn dochter bang werd voor honden. ik denk dat zoiets toch onbewust (al was ik er grotendeels vanaf) overgaat op je kind. dus ik honden knuffelen en goh dat is harstikke leuk! ik vind niet elke hond leuk nu maar ik kan er wel mee overweg. en op mn eigen hond... ben ik gewoon straalverliefd.Julisca schreef:Klopt Aniek, het is in principe een niet reële angst. Die van die spinnen ken ik ook![]()

- Helster
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Huskyherdervuilnikbakje
soms als er bepaalde bezoekers komen bij mij dan wil mijn hond echt tekeer gaan, ze mag bepaalde personen écht niet, ik doe haar dan op de kamer met de andere honden zodat ze niet helemaal alleen is,.
verder vind ik het ook wel kunnen dat je een hond best even weg kan doen als er iemand komt die bang is etc.
een hond kan best eventjes alleen zijn..
verder vind ik het ook wel kunnen dat je een hond best even weg kan doen als er iemand komt die bang is etc.
een hond kan best eventjes alleen zijn..

.. .. .. Bij problemen groot of klein ,. ik zal er altijd voor jullie zijn !!
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Als er jongere kinderen op bezoek komen/veel mensen, dan brengen wij onze twee honden weleens naar boven. In veel gevallen hoeft het niet, maar als het dan een keertje moet dan vinden ze het ook absoluut niet erg. Ze gaan dan naar mijn slaapkamer waar een mand, drinken en mijn bed staat en vooral dat laatste is voor hen helemaal geweldig. Daar kunnen ze heerlijk op slapen en komen vaak met tegenzin er vanaf.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chiwawa's
Hoiiiiii hier gaan ze in hun mand en de meesten vrienden vinden de honden leuk
kennen mijn hondjes goed weten dat ze Tarzan met rust moeten laten
verder als ik bezoek krijg wat minder goed zou gaan in de bench gewoon ook fijner voor de honden zelf
hun plek voelen zich veilig iedereen gelukkig slaapkamer kan ook ze vinden op bed slapen zaalig
dus ook geen kwelling veel groetjes inge
kennen mijn hondjes goed weten dat ze Tarzan met rust moeten laten
verder als ik bezoek krijg wat minder goed zou gaan in de bench gewoon ook fijner voor de honden zelf
hun plek voelen zich veilig iedereen gelukkig slaapkamer kan ook ze vinden op bed slapen zaalig
dus ook geen kwelling veel groetjes inge

- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Buddy ligt eerst in zijn mand, mag dan de mensen begroeten en gaat dan zelf wel weer naar zijn mand..
Mensen die echt bang zijn daarvoor houden we Buddy in de mand.. hij blijft dan ook...
Mensen die 'm niet willen omdat ze "vies" worden, hebben hier ook pech.
Ten eerste is het helemaal geen vieze hond, ten tweede Buddy woont hier en mag blijven. Zijn ze er echt niet van gediend dan passen ze niet in onze vriendenkring... helaas, pindakaas.
Sommige mensen komen niet graag omdat er honden zijn, jammer dan.. ze zijn nog nooit aangevallen, vies geworden, hooguit even een poot op de broek...maar daar hebben we de wasmachine dan weer voor, toch... het is hun eigen kromme gedachte dat ze "onder de haren" komen...
( ik houd niet van hun schreeuwende kinderen.. ook pech..)
We hebben de honden eigenlijk nooit apart gezet omdat ze wel op hun plaats blijven...
Ingrid
de meeste vrienden van ons hebben dan ook honden, katten en/of paarden... haha...
Mensen die echt bang zijn daarvoor houden we Buddy in de mand.. hij blijft dan ook...
Mensen die 'm niet willen omdat ze "vies" worden, hebben hier ook pech.
Ten eerste is het helemaal geen vieze hond, ten tweede Buddy woont hier en mag blijven. Zijn ze er echt niet van gediend dan passen ze niet in onze vriendenkring... helaas, pindakaas.
Sommige mensen komen niet graag omdat er honden zijn, jammer dan.. ze zijn nog nooit aangevallen, vies geworden, hooguit even een poot op de broek...maar daar hebben we de wasmachine dan weer voor, toch... het is hun eigen kromme gedachte dat ze "onder de haren" komen...
( ik houd niet van hun schreeuwende kinderen.. ook pech..)
We hebben de honden eigenlijk nooit apart gezet omdat ze wel op hun plaats blijven...
Ingrid
de meeste vrienden van ons hebben dan ook honden, katten en/of paarden... haha...

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Wij hebben Stellar die volledig uit haar stekker gaat bij bezoek. Echt compleet door het lint. Ze is dan bang, gespannen, waaks, ik weet het niet. Na een half uurtje is meestal alles weg goed maar het is echt verrot irritant gedrag. We weten niet hoe we het moeten afleren maar wegsluiten doen we niet. Als ze dan namelijk later de kamer alsnog binnen komt dan gaan ze ook flippen als ze nieuwe mensen ziet.
Bij mensen die ze kent doet ze het overigens niet. Gelukkig.
Bij mensen die ze kent doet ze het overigens niet. Gelukkig.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hutsje schreef:thuis sluit ik ze nooit weg, ze zijn erg makkelijk en het bezoek vindt het ook prima (en ook lekker om een hond op schoot te hebben). ze zeggen even gedag en komen af en toe een knuffel halen en verder liggen ze gewoon braaf. bij mijn moeder zijn ze er ook altijd bij, tenzij de hele kamer vol zit en dan gaan ze even apart, maar die heeft een glazen deur tussen de keuken en woon kamer dus ze krijgen wel alles mee.
even

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Prince mag even kennismaken (we hebben geen kennissen/vrienden met angst voor honden die over de vloer komen) en gaat dan wel de gang of zijn afgezette deel vd tuin in, want hij is stront vervelend bij bezoek
of t bezoek moet het niet erg vinden dan mag hij blijven....de rest zit buiten dus daar geen issues mee....