Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

weer hond in de opvang

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: weer hond in de opvang

Ongelezen bericht door renee-uk »

iones schreef:En ik heb het over jou.
en dat zegt weer heel veel meer over jou dan over mij.
maar als je het niet erg vindt laat ik het hierbij, als je het wel erg vindt laat ik het er ook bij trouwens.
succes met je poging heilig verklaard te worden, denk niet dat het je lukt, zo over de rug van een ander, maar proberen kun je het altijd natuurlijk :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

renee-uk schreef:
iones schreef:
crutz schreef:

Ik blijf t gevoel houden dat er meer aan de hand is...je laat niet een hond voor 900€ opknappen om vervolgens de handdoek in de ring te gooien...
Er ís meer aan de hand. Ik zat met dezelfde vraag, 900 euro betalen en dan de handdoek in de ring gooien? Dat is 900 euro weggegooid en dat heb ik hem ook gezegd. Ik liet dat andere oog dan ook nog effe doen. Maar dat ene oog begint weer moeilijk te doen en ik denk dat hij daarop de handdoek in de ring gegooid heeft.
zalig zijn de mensen die 'effe' 900 euro op kunnen hoesten voor een dubieuze operatie en wat raar ook dat menigeen dat niet kan :roll:

*sarcasm mode off*
Zet hem ook even uit omdat je mij voor was. :wink:

En wat loopje nu te zeuren Iones dt hij die hond in huis moet halen.?
Prbeer je nu te bewijzen dat je veel en veeeeelllll beter bent .?
Kom op zeg of jij weet hoe of wat .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

iones schreef:
mercedes2803 schreef:
jammer dat de DS club niet zo'n pot heeft trouwens...dan had dit verhaal waarschijnlijk een heel andere wending gekregen en was ook Iones niet in beeld geweest...
Ik weet niet of de DS club zo'n pot heeft en die daarvoor zou willen gebruiken. Totdat ik contact opgenomen heb met de DS club waren zij volgens mij niet op de hoogte. De eigenaar heeft alleen contact gehad met de fokker, niet met de club.

En ik denk ook dat ik een stuk handiger ben dan de eigenaar.
Volgens mij heeft hij nooit echt zijn probleem voorgelegd bij de dierenarts, de feiten zoals ik die wel weergegeven heb. Misschien had hij wel kunnen onderhandelen.

Als ik kon, zou ik proberen de hond terug te krijgen bij hem (en hem proberen te overtuigen dat de hond vaker naar binnen moet en minder in de kennel) met een soort financiele mogelijkheid de hond te laten behandelen. MAar dit hangt af van de eigenaar zelf of hij het aandurft, en van de handelende dierenartsen, en van de club/fokker. Factoren die ik niet in de hand heb.
Misschien is de kennel wel uitstekend voor dat type hond. Ik vind het dan weer sneuer dat ze compleet in de stress binnen MOET. Gelukkig hoefden xantos en schoffie dat niet bij hun nieuwe baas. Heel rustig opgebouwd kijjend naar de hond.
Maar ja als je bij voorbaat al je vooroordeel klaar hebt. . Ow... beiden hadden trouwens geen kennels... hebben snel geimproviseerd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

malinois schreef:
iones schreef:
mercedes2803 schreef:
jammer dat de DS club niet zo'n pot heeft trouwens...dan had dit verhaal waarschijnlijk een heel andere wending gekregen en was ook Iones niet in beeld geweest...
Ik weet niet of de DS club zo'n pot heeft en die daarvoor zou willen gebruiken. Totdat ik contact opgenomen heb met de DS club waren zij volgens mij niet op de hoogte. De eigenaar heeft alleen contact gehad met de fokker, niet met de club.

Volgens mij heeft hij nooit echt zijn probleem voorgelegd bij de dierenarts, de feiten zoals ik die wel weergegeven heb. Misschien had hij wel kunnen onderhandelen.

Als ik kon, zou ik proberen de hond terug te krijgen bij hem (en hem proberen te overtuigen dat de hond vaker naar binnen moet en minder in de kennel) met een soort financiele mogelijkheid de hond te laten behandelen. MAar dit hangt af van de eigenaar zelf of hij het aandurft, en van de handelende dierenartsen, en van de club/fokker. Factoren die ik niet in de hand heb.
Misschien is de kennel wel uitstekend voor dat type hond. Ik vind het dan weer sneuer dat ze compleet in de stress binnen MOET. Gelukkig hoefden xantos en schoffie dat niet bij hun nieuwe baas. Heel rustig opgebouwd kijjend naar de hond.
Maar ja als je bij voorbaat al je vooroordeel klaar hebt. . Ow... beiden hadden trouwens geen kennels... hebben snel geimproviseerd.
Jij wilt het feit dat honden in kennels worden gehouden goed praten.
Maar het is niet goed te praten. In veruit de meeste gevallen wordt de tijd buiten de kennel NIET gecompenseerd, dat weet jij net zo goed als ik.

En wat lul je nou over stress????
Ze zit steeds minder in de bench, is er vanmorgen uit gekomen en er niet meer in geweest. Ze ligt momenteel te snurken in een stoel. Oh oh wat een stress.
Ze volgt me overal, en gaat daar liggen waar ik ben. Ik moet haar wel in de gaten houden op het moment dat ze rondloopt want ze eigent zich van alles toe wat ze onderweg tegen komt en is erg vrij.

JIj praat over vooroordeel, lees maar eens terug wat jij schrijft. Al die aannames over mij en over de hond (gestresst), je wijsvingertje opstekend naar mij, meent vanuit je computerschermpje alles te zien hoe het er aan toe gaat. Gottegot, wat een zielige figuren zitten er hier toch op het forum zeg!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
malinois schreef:
iones schreef:
mercedes2803 schreef:

Jij wilt het feit dat honden in kennels worden gehouden goed praten.
Maar het is niet goed te praten. In veruit de meeste gevallen wordt de tijd buiten de kennel NIET gecompenseerd, dat weet jij net zo goed als ik.

En wat lul je nou over stress????
Ze zit steeds minder in de bench, is er vanmorgen uit gekomen en er niet meer in geweest. Ze ligt momenteel te snurken in een stoel. Oh oh wat een stress.
Ze volgt me overal, en gaat daar liggen waar ik ben. Ik moet haar wel in de gaten houden op het moment dat ze rondloopt want ze eigent zich van alles toe wat ze onderweg tegen komt en is erg vrij.

JIj praat over vooroordeel, lees maar eens terug wat jij schrijft. Al die aannames over mij en over de hond (gestresst), je wijsvingertje opstekend naar mij, meent vanuit je computerschermpje alles te zien hoe het er aan toe gaat. Gottegot, wat een zielige figuren zitten er hier toch op het forum zeg!
het zijn je eigen woorden meid:
Maar man wat een ADHD hond is dat zeg! Heeft geen rust, kan niet liggen ............. Ze is nu rustig want ik heb al met de honden flink gelopen, ga straks weer. En ik heb haar net maar in de bench gedaan, anders kan ik zelf niet rustig zitten.
Dat is stress ja, en ja ik denk idd. dat ik dat wel kan weten gezien mijn eerdere ervaringen niet alleen met eigen honden maar ook opgehaalde honden die ik een nachtje hier gehad heb. Pure stress niks meer en niks minder. En dat wordt geleidelijk aan wel minder natuurlijk, dat is de gewenning. Maar dat moet je niet ineens veranderen imo, rustig aanpassen en de hond de kans geven om zich aan te passen. Nogmaals gelukkig hebben de mensen die ik noemde dat wel gedaan. De eerste waar Schoffie ooit geweest is deden dit niet en belden na een paar uur al op omdat ze gillend gek werden en hij moest per direct terug vanuit de andere kant van het land... GELUKKIG want zulke mensen snappen het fenomeen hond dus niet.

En ja ik vind kennels prima daar hoef ik niks aan goed te praten, het is gewoon goed mits je daarnaast een goede beweging en aandacht geeft. En ik geloof niet dat deze hond dat tekort kwam. Dat dit jouw manier van houden niet is, wil niet zeggen dat het slecht is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Tara schreef: Dom roepen en oordelen zie je mij hier niet doen. :neenee:
Ik verbaas me alleen over de enorm omslachtige manier van handelen.
Als jij degene bent die beslist wat er met deze hond gaat gebeuren, dan heb je toch helemaal niks meer met die vorige eigenaar te maken? Dan maakt het toch niet uit als jij buiten de eigenaar om contact opneemt met de fokker?
Dát zijn namelijk wel de kortste lijntjes in dit soort gevallen, en jij lijkt nu vooral heel veel omwegen te nemen.
Ook prima hoor, maar vind je het heel erg als ik dat niet heel erg in het belang van de hond vind?
Verder lees ik vooral oordelen van jouzelf, over de eigenaar, over de fokker.
Dan kun je wel nijdig worden als mensen niks van je verhaal snappen, maar dat ligt dan toch echt aan de manier waarop jij dat verhaal hier neerschrijft. :U:
Waarom heb ik niets meer met de vorige eigenaar te maken? Ik wil de hond helpen maar niet ten koste van zijn belangen. En ik hoef geen contact op te nemen met de fokker. Ik kan niet méér bij die fokker bereiken dan dat hij kon. De fokker wilde de hond kennelijk ook niet terug, wilde in meerdere of mindere mate (hoeveel is mij niet bekend) toekomen in de onkosten en die kwestie speelt nog steeds. Als ik me daarmee ga bemoeien vererger ik de zaak misschien alleen maar zonder dat ik de hond daarmee help.

Je leest niet zozeer oordelen van mij, niet over de eigenaar, niet over de fokker of wie dan ook. Dat zijn andere mensen hier die dat doen. Oordelen en veroordelen. Dat kunnen ze heel goed op dit forum. En zelf vooral niets doen. Ik moet nog zien hoeveel mensen hier een hond geholpen zouden hebben die mogelijk afgemaakt zou worden om wat voor reden dan ook!

En misschien schrijf ik het verhaal ook wel niet heel duidelijk neer. Dat kan. Ik krijg ook stukjes informatie erbij en dan schrijf ik die op. En dan komen de feiten hier niet op chronoligische feit te staan. Ik schrijf hier zo'n beetje alles op wat ik weet, voor zover ik het kán weten. Want ik weet nog steeds niet alles in deze zaak. MAar dat doet er ook niet toe.

Ik kan momenteel toch niet zo veel. Alleen de hond voeren, uitlaten, zorgen dat in de behoeftes voldaan wordt. Die operatie, daar draait het momenteel als eerste om.
Voor die operatie kun je haar niet herplaatst krijgen. Sowieso niet. First things first weet je wel. En ik zal blij zijn als het donderdag is. Ze heeft last van haar ogen en dat is niet leuk om aan te zien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

malinois schreef: Dat is stress ja, en ja ik denk idd. dat ik dat wel kan weten gezien mijn eerdere ervaringen niet alleen met eigen honden maar ook opgehaalde honden die ik een nachtje hier gehad heb. Pure stress niks meer en niks minder. En dat wordt geleidelijk aan wel minder natuurlijk, dat is de gewenning. Maar dat moet je niet ineens veranderen imo, rustig aanpassen en de hond de kans geven om zich aan te passen. Nogmaals gelukkig hebben de mensen die ik noemde dat wel gedaan. De eerste waar Schoffie ooit geweest is deden dit niet en belden na een paar uur al op omdat ze gillend gek werden en hij moest per direct terug vanuit de andere kant van het land... GELUKKIG want zulke mensen snappen het fenomeen hond dus niet.

En ja ik vind kennels prima daar hoef ik niks aan goed te praten, het is gewoon goed mits je daarnaast een goede beweging en aandacht geeft. En ik geloof niet dat deze hond dat tekort kwam. Dat dit jouw manier van houden niet is, wil niet zeggen dat het slecht is.
Ze was onwennig ja. Nieuw huis, nieuwe mensen, allemaal honden die haar afsnauwen omdat ze te druk is. Het is al heel veel minder geworden. Elk dag is al een verschil. Ik kan niet rustig of geleidelijk aan gewennen. Hoe moet ik dat doen? Ik heb geen kennel en haar alleen opsluiten wekt nóg meer stress op. Ze krijgt alle gelegenheid om zich aan te passen maar stap voor stap. De eerste dag kwam ze alleen in de keuken en in de gang. De dag erop ook in de serre. En vanavond voor het eerst óók bij ons in de woonkamer. En ik neem beslissingen om een stap verder te gaan op gevoel. Dat werkt het beste.

Maar als je ergens aan moet wennen, dan is dat een proces waar je gewoon doorheen moet. Dat geldt ook voor een hond.

Ik geloof nog steeds dat de hond tekort kwam door de hele dag in de kennel te verblijven. Deze mensen werkten beiden overdags fulltime. Veel mensen twijfelen al er aan of je uberhaupt een hond moet hebben als je allemaal fulltime werkt. Ik denk dat ze rustiger kan worden, minder adhd. Dat is de indruk die ik afgelopen dagen heb gekregen. En als ze rustiger wordt, dan is dat toch een teken dat ze energie opbouwt in een kennel en daar niet thuis wordt.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
malinois schreef: Dat is stress ja, en ja ik denk idd. dat ik dat wel kan weten gezien mijn eerdere ervaringen niet alleen met eigen honden maar ook opgehaalde honden die ik een nachtje hier gehad heb. Pure stress niks meer en niks minder. En dat wordt geleidelijk aan wel minder natuurlijk, dat is de gewenning. Maar dat moet je niet ineens veranderen imo, rustig aanpassen en de hond de kans geven om zich aan te passen. Nogmaals gelukkig hebben de mensen die ik noemde dat wel gedaan. De eerste waar Schoffie ooit geweest is deden dit niet en belden na een paar uur al op omdat ze gillend gek werden en hij moest per direct terug vanuit de andere kant van het land... GELUKKIG want zulke mensen snappen het fenomeen hond dus niet.

Ze was onwennig ja. Nieuw huis, nieuwe mensen, allemaal honden die haar afsnauwen omdat ze te druk is. Het is al heel veel minder geworden. Elk dag is al een verschil. Ik kan niet rustig of geleidelijk aan gewennen. Hoe moet ik dat doen? Ik heb geen kennel en haar alleen opsluiten wekt nóg meer stress op. Ze krijgt alle gelegenheid om zich aan te passen maar stap voor stap. De eerste dag kwam ze alleen in de keuken en in de gang. De dag erop ook in de serre. En vanavond voor het eerst óók bij ons in de woonkamer. En ik neem beslissingen om een stap verder te gaan op gevoel. Dat werkt het beste.

Maar als je ergens aan moet wennen, dan is dat een proces waar je gewoon doorheen moet. Dat geldt ook voor een hond.

Ik geloof nog steeds dat de hond tekort kwam door de hele dag in de kennel te verblijven. Deze mensen werkten beiden overdags fulltime. Veel mensen twijfelen al er aan of je uberhaupt een hond moet hebben als je allemaal fulltime werkt. Ik denk dat ze rustiger kan worden, minder adhd. Dat is de indruk die ik afgelopen dagen heb gekregen. En als ze rustiger wordt, dan is dat toch een teken dat ze energie opbouwt in een kennel en daar niet thuis wordt.
tja dat is een andere discussie... ik vind van wel, ik werk ook fulltime, anders redt ik het simpelweg niet, ben alleen en heb ook vaste lasten. Werk ook liever parttime maar daar verdien ik veel te weinig voor om rond te komen dus soms moet je wel. Daarnaast is het niet veel anders hier dan als ik thuis ben...(op foto's maken, trainen etc. na natuurlijk) ze gaan net zoveel uit alleen op andere tijden hooguit. En natuurlijk moet een hond wennen, maar dat brengt wel stress met zich mee... dat is gewoon een feit. En ja daar moet hij doorheen. Ik heb dan liever dat het langzaam aan naar binnen gewend wordt dan ineens in het diepe gooien. Maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar daar heb ik inmiddels al vaker positieve ervaringen van gehoord en gezien.
Afbeelding
chris'76
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder x Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door chris'76 »

bouvierpoedel schreef:
tineke schreef:
crutz schreef:& niemand weet wat de eigenaar allemaal al gedaan heeft... Contact met de fokker was er in elk geval al.....
Nee dat weten we niet maar wat we wel weten is dat hij naar da ging om de hond te laten inslapen om financiele reden.
Hij hij heeft wel zijn best gedaan toch.
Hond laten opereren voor 900 euro ,wat ik begreep niet helemaal goed gegaan is .
De fokkers hulp ingeroepen .
Ja als je geen geld hebt om nog een paar x 900 euro voor prutswerk uit te geven ,dan kan ik hem begrijpen dat hij dat hondje uit zijn lijden wil verlossen.
Minder ver doorgaan als een ander maakt je nog geen slechtere baas lijkt mij.

Heb je de rekening gezien van die € 900,00.
Sommige mensen komen met rare smoezen om van een hond af te komen.
Vind het een vaag verhaal ook al ken ik de hond en eigenaar niet......

En kind laat je toch ook niet inslapen als het een handicap heeft?
Je hebt de keuze voor die hond gemaakt in goeie en slechte tijden lijkt mij.
Als je met een levend wezen te maken hebt weet je nooit wat er op je pad komt...........

Als ik lees op dit forum hoeveel mensen er nu aan het vechten zijn voor hun hond omdat die ernstig ziek zijn of
al een keuze hebben moeten maken om in te laten slapen wordt ik een beetje :devil:

Wees blij met wat je hebt en vecht ervoor...............
Heb niet het gevoel dat er hier gevochten is....

gr Chris
LEVEN EN LATEN LEVEN
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

iones schreef:Je leest niet zozeer oordelen van mij, niet over de eigenaar, niet over de fokker of wie dan ook. Dat zijn andere mensen hier die dat doen. Oordelen en veroordelen. Dat kunnen ze heel goed op dit forum. En zelf vooral niets doen. Ik moet nog zien hoeveel mensen hier een hond geholpen zouden hebben die mogelijk afgemaakt zou worden om wat voor reden dan ook!
Nou wat ik vet gemaakt heb klopt absoluut niet, je kunt veel zeggen maar als het er op aankomt is het HF er wel.
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

pepim schreef: Nou wat ik vet gemaakt heb klopt absoluut niet, je kunt veel zeggen maar als het er op aankomt is het HF er wel.
Neehee je snapt het niet! Iones is de enige die goed doehoet! :engel:
Wat ze met die narcistische snuit van d'r wel allemaal niet voor die hond over heeft nu. Als iedereen toch maar zo was, hoe mooi zou de wereld dan toch wel niet zijn zeg. :LOL:
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

iones schreef:Je leest niet zozeer oordelen van mij, niet over de eigenaar, niet over de fokker of wie dan ook. Dat zijn andere mensen hier die dat doen. Oordelen en veroordelen. Dat kunnen ze heel goed op dit forum. En zelf vooral niets doen. Ik moet nog zien hoeveel mensen hier een hond geholpen zouden hebben die mogelijk afgemaakt zou worden om wat voor reden dan ook!
Nou ik ken toch meerdere op dit forum die dat juist wel doen en altijd klaar staan als het nodig is.
En wij helpen zelf ook vaak genoeg katten en honden die ingeslapen zouden worden; dus helig ben je niet.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

chris'76 schreef:
bouvierpoedel schreef:
tineke schreef:
crutz schreef:& niemand weet wat de eigenaar allemaal al gedaan heeft... Contact met de fokker was er in elk geval al.....
Nee dat weten we niet maar wat we wel weten is dat hij naar da ging om de hond te laten inslapen om financiele reden.
Hond laten opereren voor 900 euro ,wat ik begreep niet helemaal goed gegaan is .
Ja als je geen geld hebt om nog een paar x 900 euro voor prutswerk uit te geven ,dan kan ik hem begrijpen dat hij dat hondje uit zijn lijden wil verlossen.

Als je met een levend wezen te maken hebt weet je nooit wat er op je pad komt...........

Als ik lees op dit forum hoeveel mensen er nu aan het vechten zijn voor hun hond omdat die ernstig ziek zijn of
al een keuze hebben moeten maken om in te laten slapen wordt ik een beetje :devil:

gr Chris
Doe niet zo achterlijk met je kind inslapen. :ugh:
Waarom moet iedereen tegenwoordig toch vechtend door het leven gaan ,is het anders geen flikker aan of word je daar een beter mens van. :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
chris'76 schreef:
bouvierpoedel schreef:
tineke schreef: Nee dat weten we niet maar wat we wel weten is dat hij naar da ging om de hond te laten inslapen om financiele reden.

gr Chris
Doe niet zo achterlijk met je kind inslapen. :ugh:
Waarom moet iedereen tegenwoordig toch vechtend door het leven gaan ,is het anders geen flikker aan of word je daar een beter mens van. :denken:
en daar komt bij dat chris die rekening ook niet gezien heeft en verder ook niks weet over het eventuele gevecht van de eigenaar ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
iones
Zeer actief

malinois schreef:
tja dat is een andere discussie... ik vind van wel, ik werk ook fulltime, anders redt ik het simpelweg niet, ben alleen en heb ook vaste lasten. Werk ook liever parttime maar daar verdien ik veel te weinig voor om rond te komen dus soms moet je wel. Daarnaast is het niet veel anders hier dan als ik thuis ben...(op foto's maken, trainen etc. na natuurlijk) ze gaan net zoveel uit alleen op andere tijden hooguit. En natuurlijk moet een hond wennen, maar dat brengt wel stress met zich mee... dat is gewoon een feit. En ja daar moet hij doorheen. Ik heb dan liever dat het langzaam aan naar binnen gewend wordt dan ineens in het diepe gooien. Maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar daar heb ik inmiddels al vaker positieve ervaringen van gehoord en gezien.
Ik veroordeel het ook niet per defenitie of bij iedereen.
Er zijn mensen die het compenseren. Maar de meesten doen het niet. En die weet ik ook genoeg te zitten.
pepim schreef:
Nou wat ik vet gemaakt heb klopt absoluut niet, je kunt veel zeggen maar als het er op aankomt is het HF er wel.
Ik heb wel eens vaker topics gelezen van mensen die hun best doen om een hond te helpen. En die krijgt ze dan van alle kanten te horen. Ik vind dat men hier erg veel veroordeelt. Het is hier niet snel goed.
iones
Zeer actief

Qal schreef:
pepim schreef: Nou wat ik vet gemaakt heb klopt absoluut niet, je kunt veel zeggen maar als het er op aankomt is het HF er wel.
Wat ze met die narcistische snuit van d'r wel allemaal niet voor die hond over heeft nu. Als iedereen toch maar zo was, hoe mooi zou de wereld dan toch wel niet zijn zeg. :LOL:
Ik zeg niet dat ik iets GOED doe! Maar ik DOE iets!
En wat doe jij? NIETS behalve iemand narcistisch noemen! :wink:
iones
Zeer actief

renee-uk schreef: en daar komt bij dat chris die rekening ook niet gezien heeft en verder ook niks weet over het eventuele gevecht van de eigenaar ;)
Wie ben ik om er vanuit te gaan dat iemand liegt?
Zoals de waard is, zo vertrouwt hij zijn gasten. Dus kijk maar eens in de spiegel!
Laatst gewijzigd door iones op 18 dec 2012 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

iones schreef:
Qal schreef:
Klopt niet helemaal wat je hier neerzet, zij hebben genoeg gedaan voor soleil en zo zijn er heel veel mensen hier die zich inzetten voor een hond die hulp nodig hebben en daar ook nog kosten voor dragen zonder iets terug te zien daarvan. Je bent echt de enige niet :ok:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
iones
Zeer actief

Selene schreef:
Klopt niet helemaal wat je hier neerzet, zij hebben genoeg gedaan voor soleil en zo zijn er heel veel mensen hier die zich inzetten voor een hond die hulp nodig hebben en daar ook nog kosten voor dragen zonder iets terug te zien daarvan. Je bent echt de enige niet :ok:
Gelukkig!
Ik draag normaal de kosten ook zonder iets daarvan terug te zien zoals bij de kitten een paar weken terug. Maar dit wordt iets te duur voor mij.
Maar ik zie heel vaak dat mensen helpen en dat ze van velen kritiek ontvangen. Ik snap dat niet.

Maar goed, feitelijk zijn we voorlopig uitgepraat want alles is nu wel zo'n beetje gezegd. Eerst wachten op nieuwe ontwikkelingen zoals de operatie donderdag. En kijken of ik nog nieuws hoor van de rasvereniging en naar wat de dierenarts te vertellen heeft over het herplaatsen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Persoonlijk vind ik het goed dat je de hond in huis opneemt, de manier waarop roept alleen vraagtekens op.
In je begintopic staat dat de hond bij die da is geopereerd, dat er nog een operatie moet worden gedaan en dat de eigenaar daar geen geld voor heeft, mede met in zijn achterhoofd dat het geopereerde oog nu ook weer niet lekker loopt dus dat er nog meer kosten aan gaan komen.
De da wil niet op het verzoek ingaan om in te laten slapen omdat de hond nog geholpen kan worden, maar lijkt niet een andere oplossing aan te dragen. Althans, dat lees ik nergens dat hij de eigenaar tegemoet komt.
Fokker wilde ook ergens wel een bijdrage leveren, maar daar is de eigenaar niet op ingegaan?

Het leest gewoon raar dat de da die de hond geopereerd heeft niet met de eigenaar naar oplossingen is gaan kijken, maar dat de assistente jou vraagt om hulp. En dat jij vervolgens voor minder de hond kan laten opereren ergens.

Kan ook zijn dat de man het gewoon allemaal niet ziet zitten en bang is voor nog meer kosten en eigenlijk niet met zo'n hond verder wil. Dat kan natuurlijk ook, maar dat staat nergens.

In dat laatste geval kan ik helemaal inkomen dat er dan verder ook niet over nagedacht hoeft te worden om de hond terug te plaatsen als er betalingsregelingen zijn getroffen.

Beetje kort samengevat hoe ik het zie.
renee-uk
Zeer actief

iones schreef:
renee-uk schreef: en daar komt bij dat chris die rekening ook niet gezien heeft en verder ook niks weet over het eventuele gevecht van de eigenaar ;)
Zoals de waard is, zo vertrouwt hij zijn gasten. Dus kijk maar eens in de spiegel!
goh heet je nou ook al chris?
ik zou echt iets aan mijn leesvaardigheid gaan doen als ik jou was, die was al nooit best, maar nu is ie echt bedroevend slecht :(
Afbeelding

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

iones schreef:
Qal schreef:
Volgens mij vangen hij en Merit ook regelmatig honden op, dus wat je nu zegt slaat nergens op.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

lor1_1984 schreef:[quote="Cleva"Het zou het allermooiste zijn als de rekening gewoon vergoed werd en de hond bij de eigenaar bleef maar daar trek je natuurlijk weer allerlei gespuis mee aan.
Die mogelijkheid is er wel, mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet. ;)
Ik geloof dat die instantie het Veterinair Steun Fonds heet.[/quote]

beetje jammer alleen dat dat fonds zelf ook bankroet is en helaas veelste vaak nee moet vertellen de laatste tijd
Afbeelding
chris'76
Actief

iones schreef:
Mij hoor je niks zeggen dat Iones het niet goed doet ofzo hoor.
Maar ik ga er inderdaad niet er gelijk vanuit dat wat iemand zegt gelijk waar is ( zoals de rekening)
Ik ben daar wantrouwig in. En Iones mag het nu wel het probleem van een ander oplossen.
Zal niet zeggen dat ze dat niet had moeten doen maar ik zet mijn vraagtekens bij de manier waarop zij de hond gekregen heeft......
Mijn wantrouwen is meer naar de oude baas dan iones. Heb het gevoel dat ze er mooi ingestonken is/ misbruik van haar gemaakt wordt.

En niet "vechten" ,weet even geen andere beschrijving ervoor, is de weg van de minste weerstand...
Dat is mijn mening en daar mag iedereen van vinden wat hij/zij vindt.......

Een investering van € 1800 is veel maar hoeveel is dat op de hopelijk ong 12 jaar dat de hond nog worden mag?
En beide mensen hebben een full time baan toch? Zeg niet dat het makkelijk is maar vast wel te doen....
LEVEN EN LATEN LEVEN
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chris'76 schreef:
iones schreef:
Maar ik ga er inderdaad niet er gelijk vanuit dat wat iemand zegt gelijk waar is ( zoals de rekening)
Ik ben daar wantrouwig in. En Iones mag het nu wel het probleem van een ander oplossen.
Zal niet zeggen dat ze dat niet had moeten doen maar ik zet mijn vraagtekens bij de manier waarop zij de hond gekregen heeft......
Mijn wantrouwen is meer naar de oude baas dan iones. Heb het gevoel dat ze er mooi ingestonken is/ misbruik van haar gemaakt wordt.

En niet "vechten" ,weet even geen andere beschrijving ervoor, is de weg van de minste weerstand...

Een investering van € 1800 is veel maar hoeveel is dat op de hopelijk ong 12 jaar dat de hond nog worden mag?
En beide mensen hebben een full time baan toch? Zeg niet dat het makkelijk is maar vast wel te doen....
Ik heb een fulltime baan maar bij lange na geen 1800 euro netto in de maand... ik zou dus absoluut niet weten waar ik dat geld vandaan zou moeten halen. 't is zo makkelijk oordelen. Ik heb het zelf ook gehad ooit hoor, gelukkig was ik toen nog getrouwd en hebben we overal en nergens wat kunnen regelen om 1500 euro ineens op te hoesten. Dat zou ik nu ook niet meer kunnen.
Soms is de wil er wel maar de mogelijkheden niet.
Afbeelding
chris'76
Actief

malinois schreef:
chris'76 schreef:
iones schreef:

Ik heb een fulltime baan maar bij lange na geen 1800 euro netto in de maand... ik zou dus absoluut niet weten waar ik dat geld vandaan zou moeten halen. 't is zo makkelijk oordelen. Ik heb het zelf ook gehad ooit hoor, gelukkig was ik toen nog getrouwd en hebben we overal en nergens wat kunnen regelen om 1500 euro ineens op te hoesten. Dat zou ik nu ook niet meer kunnen. :U:
Jij bent in je eentje met een full time baan, zij met z'n tweeen..
En het is niet €1800 in een keer he. Het was € 900 met een kans op een herhaling in de toekomst??
Het is maar hoever je wil gaan voor een jonge hond...
Een nare botbreuk is ook een kostbare operatie en dat kan ook onverwachts gebeuren toch? ( als voorbeeld bedoeld)
En vooral met jachtwerk e.d lijkt mij (greppels/ struiken/overwachte wendingen)
LEVEN EN LATEN LEVEN
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chris'76 schreef:
malinois schreef:
chris'76 schreef:
iones schreef: Wie ben ik om er vanuit te gaan dat iemand liegt?

Ik heb een fulltime baan maar bij lange na geen 1800 euro netto in de maand... ik zou dus absoluut niet weten waar ik dat geld vandaan zou moeten halen. 't is zo makkelijk oordelen. Ik heb het zelf ook gehad ooit hoor, gelukkig was ik toen nog getrouwd en hebben we overal en nergens wat kunnen regelen om 1500 euro ineens op te hoesten. Dat zou ik nu ook niet meer kunnen. :U:
Jij bent in je eentje met een full time baan, zij met z'n tweeen..
En het is niet €1800 in een keer he. Het was € 900 met een kans op een herhaling in de toekomst??
Een nare botbreuk is ook een kostbare operatie en dat kan ook onverwachts gebeuren toch? ( als voorbeeld bedoeld)
Natuurlijk kan dat gebeuren, mijn honden hebben ook meer risico met hun sport dan de gemiddelde huishond. Maar als je daarbij na moet gaan denken is het eind zoek. Maar ik vind wel dat iets haalbaar moet zijn, je kunt jezelf niet compleet in de schulden gaan steken voor een hond. Daarom vind ik het ook zo vreemd dat zij wel iets kan regelen en hij kon dat niet. Nu zijn die mogelijkheden er wel ineens bij die DA. Breng dan lekker die hond terug naar zn baas en regel het daarmee middels een schriftelijke overeenkomst event. met behulp van de fokker.
Dat blijf ik gewoon vreemd vinden en een hele rare gang van zaken.
Overigens wil ik voor mijn honden wel een leven wat hondwaardig is. Rolstoeltjes oid dat gaat niet gebeuren, vind ik dus niet hondwaardig.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

chris'76 schreef: Jij bent in je eentje met een full time baan, zij met z'n tweeen..
nee de zekerheid van minimaal 1 herhaling in de toekomst, het andere oog namelijk, en de kans op een herhaling van de operatie aan het eerste oog.
ik begrijp dat je de vorige eigenaar graag in diskrediet brengt, maar ook dan zul je je toch aan de feiten, in elk geval zoals die hier bekend zijn, moeten houden.
Afbeelding

chris'76
Actief

of ik de vorige eigenaar in graag in diskrediet breng, nee niet omdat ik dat zo leuk vind
Dat ik mijn vraagtekens erbij heb ja, dat wel

Het gaat mij er meer om dat het een jonge hond is met nog een heel leven voor zich en dat een ander persoon nu het probleem aan het oplossen is. Of de hond terug moet naar deze eigenaar hoor je mij niet over ik ken hem niet, maar ik kan me niet voorstellen dat je een hond afmaakt voor een entropion........

En dat een hond met een rolstoeltje loopt vind ik ook niet hond waardig en zou ook niet mijn keuze zijn, maar een hond op drie poten kan wel heel goed leven hebben.
Alleen kan ik dit niet vergelijken met een entropion.........
LEVEN EN LATEN LEVEN
renee-uk
Zeer actief

chris'76 schreef:of ik de vorige eigenaar in graag in diskrediet breng, nee niet omdat ik dat zo leuk vind
Dat ik mijn vraagtekens erbij heb ja, dat wel

Het gaat mij er meer om dat het een jonge hond is met nog een heel leven voor zich en dat een ander persoon nu het probleem aan het oplossen is. Of de hond terug moet naar deze eigenaar hoor je mij niet over ik ken hem niet, maar ik kan me niet voorstellen dat je een hond afmaakt voor een entropion........

En dat een hond met een rolstoeltje loopt vind ik ook niet hond waardig en zou ook niet mijn keuze zijn, maar een hond op drie poten kan wel heel goed leven hebben.
Alleen kan ik dit niet vergelijken met een entropion.........
ja dat zei ik al, ook jij weet niet wat er precies aan de hand is, net zomin als de mensen die de vorige eigenaar niet meteen afbranden.
blijft het feit dat het om minstens 2 en waarschijnlijk 3 operaties in totaal gaat en als iemand problemen heeft om daar even 2700 euro voor op te hoesten heb ik daar best begrip voor.
ik heb ze niet zo los in mijn achterzak zitten in elk geval.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”