Tara schreef:
Dom roepen en oordelen zie je mij hier niet doen.
Ik verbaas me alleen over de enorm omslachtige manier van handelen.
Als jij degene bent die beslist wat er met deze hond gaat gebeuren, dan heb je toch helemaal niks meer met die vorige eigenaar te maken? Dan maakt het toch niet uit als jij buiten de eigenaar om contact opneemt met de fokker?
Dát zijn namelijk wel de kortste lijntjes in dit soort gevallen, en jij lijkt nu vooral heel veel omwegen te nemen.
Ook prima hoor, maar vind je het heel erg als ik dat niet heel erg in het belang van de hond vind?
Verder lees ik vooral oordelen van jouzelf, over de eigenaar, over de fokker.
Dan kun je wel nijdig worden als mensen niks van je verhaal snappen, maar dat ligt dan toch echt aan de manier waarop jij dat verhaal hier neerschrijft.

Waarom heb ik niets meer met de vorige eigenaar te maken? Ik wil de hond helpen maar niet ten koste van zijn belangen. En ik hoef geen contact op te nemen met de fokker. Ik kan niet méér bij die fokker bereiken dan dat hij kon. De fokker wilde de hond kennelijk ook niet terug, wilde in meerdere of mindere mate (hoeveel is mij niet bekend) toekomen in de onkosten en die kwestie speelt nog steeds. Als ik me daarmee ga bemoeien vererger ik de zaak misschien alleen maar zonder dat ik de hond daarmee help.
Je leest niet zozeer oordelen van mij, niet over de eigenaar, niet over de fokker of wie dan ook. Dat zijn andere mensen hier die dat doen. Oordelen en veroordelen. Dat kunnen ze heel goed op dit forum. En zelf vooral niets doen. Ik moet nog zien hoeveel mensen hier een hond geholpen zouden hebben die mogelijk afgemaakt zou worden om wat voor reden dan ook!
En misschien schrijf ik het verhaal ook wel niet heel duidelijk neer. Dat kan. Ik krijg ook stukjes informatie erbij en dan schrijf ik die op. En dan komen de feiten hier niet op chronoligische feit te staan. Ik schrijf hier zo'n beetje alles op wat ik weet, voor zover ik het kán weten. Want ik weet nog steeds niet alles in deze zaak. MAar dat doet er ook niet toe.
Ik kan momenteel toch niet zo veel. Alleen de hond voeren, uitlaten, zorgen dat in de behoeftes voldaan wordt. Die operatie, daar draait het momenteel als eerste om.
Voor die operatie kun je haar niet herplaatst krijgen. Sowieso niet. First things first weet je wel. En ik zal blij zijn als het donderdag is. Ze heeft last van haar ogen en dat is niet leuk om aan te zien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen