Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moeten we onze pup houden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: Moeten we onze pup houden?

Ongelezen bericht door DjockPuck »

JayAloha schreef:nee hoor, we gaan er voor. We hadden gewoon ff een breakdowntje... Leo hoort er nu bij en het gaat alweer beter (met ons). Leo is one of us en we doen haar niet weg hoor. We maakten ons vooral zorgen over de werktijden. Als dat, naast onze andere frustraties ook al problemen zou gaan opleveren, ja dan zouden we echt moeten overwegen om d'r weg te doen. Gelukkig lees ik in vele berichten dat de tijden die ze alleen moet zijn op zich te doen zijn. Dat, + dat we hebben gelezen dat anderen onze gevoelens herkenden was/is voor ons meer dan genoeg reden dat we Leo houden. Dat sommigen nu denken "gaat dat wel goed", dat mag. Wij hebben er nu weer alle vertrouwen in. Dat we dan lui zijn is geen biggie. Leo gaat voor hoor!!! Bedankt allemaal! Dit topic was erg verhelderend voor ons....

:E:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Vitalia schreef:Toch heb ik bij al onze honden gedacht (al moet ik bekennen dat het bij de eerste en de tweede het ergst was) wáárom heb ik in 's hemelsnaam een hond genomen :piew:
Ik ook, nog steeds.
Ik ben geen puppenmens. Tot 12 weken is het leuk en daarna moeten ze maar rap een jaar zijn graag, dank u wel.

CC heeft me ook gillend gek gemaakt en dat was onze 18e pup (uit mijn hoofd). En soms nog hoor, hoewel ze werelds is en heel erg leuk en lief en slim en braaf en zo.
Maar toch.
Ze is nu 17 maanden en begint aardig ideaal te worden, godlof ;)

Ik moest laatst echt moeite doen me te herinneren was een draakje Willemijn was. Die noemden we Mijnie Kappen en dat laatste was bedoeld als werkwoord :LOL:
En dat is nu (3,5 jaar) het meest ideale hondje ooit.
Mooi he, eigenlijk, dat je dat gedoe vergeet :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Je bent niet de enige die het met een pupje af en toe niet meer ziet zitten. Ook hier heb ik me de afgelopen maanden weleens afgevraagd WAAROM ik perse een pup wilde aanhouden. Ik was echt even vergeten hoeveel werk het is om een pup goed op te voeden. En Penny is toch niet de eerste. Komt ook een beetje door haar moeder, die was als pup zo ontzettend makkelijk, die is opgevoed geboren. Penny daarentegen is andere koek. Op zich luistert ze best aardig, kan goed loslopen, was met 3 maanden zo goed als zindelijk, maar ze heeft wel echte puppystreken. Ook heeft ze op een gegeven moment bedacht dat ze buiten moest blaffen en dan niet eventjes... Nee gerust de halve wandeling. Gek werd ik ervan. Op cursus doet ze gewoon helemaal niet wat ik van haar vraag, terwijl ze bijvoorbeeld zit en af met 9 weken al zonder hulp kon. Heel frustrerend. Nu is ze 7 maanden en in huis merk ik dat ze steeds makkelijker wordt. Ze hoeft eigenlijk niet meer in de bench en hoeft ook niet meer elke 2 a 3 uur naar buiten. Heerlijk! Alleen heeft ze van de week een bananenboom gevonden en een paar bananen in haar oortjes gestopt.... :schrik: Want zelfs mijn simpele hieeerrrr wordt ineens niet meer gehoord. Maar ik weet, ook dat gaat weer over, ik geef het niet op!!!

Aan de andere kant geniet ik ook van het spel wat ze heeft met haar moeder samen, die ondeugende puppystreken en vooral ook het onbevangene waarmee ze de wereld tegemoed treedt.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Effe vraagje, al die mensen die geen 'puppenmens" zijn, waarom dan een pup kopen en geen volwassen hond?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

iones schreef:Effe vraagje, al die mensen die geen 'puppenmens" zijn, waarom dan een pup kopen en geen volwassen hond?
Ik heb nog nooit een pup gehad, lijkt me best leuk, voor een dagje of zo, maar verder. Neuh. Doe maar die verknipte herplaatsers maar. Die zijn tenminste al verknald. Hoewel, niet allemaal natuurlijk. :E:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

iones schreef:Effe vraagje, al die mensen die geen 'puppenmens" zijn, waarom dan een pup kopen en geen volwassen hond?
Ik wist het niet meer. Ik had op mijn 16e of zo een eigen pup, een bastaard blauwe kees, en in mijn herinnering voedde dat beest zichzelf op.

Daarna altijd voor verklootte herplaatsherders gegaan. Van die 'valse' herders uit het asiel.

Ik wou nou wel eens een leuk en gezellig pupje voor mezelf. Die eens géén klotenachtergrond mee te dragen had. Dat laatste kun je trouwens goed merken, nog nooit zo'n vrije blije muts gehad. Zieltje zonder zorgen is het.
Maar het eerste? Wat een bak :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
JayAloha
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door JayAloha »

Meet leo!!!
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hoi Leo :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

awwww wat een scheetje :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
JayAloha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door JayAloha »

meer Leo!
Afbeelding
en
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Awwww, cute! :I:
Lekker ding is het, hoor!
Die onderste foto! :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Geloof dat ik dat al in mijn reactie heb gezet: hoort erbij. Van begin tot eind. En ondanks vooral de tijd dat het een jonge hond wordt (maand of 4 tot een jaar) liever een pup waarbij je de basis in die periode legt voor later.

Leo is een leukerd! Lekkere pret-head! :cheer:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Mooi om te lezen dat jullie besloten hebben voor Leo te gaan :ok: Het is wel een droppie hoor, mocht je je bedenken, kom maar brengen :mrgreen: Zonder dollen, het is natuurlijk een hele verandering en aanpassing in jullie leven. Jullie zijn volgens mij nog erg jong en hebben misschien nog nooit zo'n grote verantwoordelijkheid gehad voor een levend wezen. Dat is best wennen en da's niet gek :lol1: Ik hoop echt dat jullie beseffen dat hoewel het na de puptijd makkelijker wordt, jullie wel een ras hebben gekozen dat veel tijd zal vergen wat betreft training en werken/spelen. Ontzettend leuk, lijkt me, maar je moet er echt voor willen gaan, je hebt geen schoothondje gekocht dat tevreden is met een kwartiertje snuffelen :wink:
Geniet van Leo samen en maak er wat van :E:
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Wat een ontzettend grappige hond is Leo. De ondeugd straalt er vanaf. Kan me voorstellen dat je af en toe met je handen in het haar zit, haha.
Maar tof dat jullie er toch voor gaan!
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Oh wat leuk, die foto's. Wat een ondeugd :I:

Ik hoop dat jullie snel een manier vinden ergens rust uit te halen. Misschien kunnen jullie elkaar een beetje helpen?
De een even aan dagje gunnen, wat leuks gaan doen, zonder ondeugd. En andere dag de ander?
Of even een dagje Leo bij vrienden of familie ( of hf'ers na de foto haha ) brengen en samen even een dagje wat leuks doen.

Ik denk dat het wel goed komt met jullie. Maar ben wel benieuwd hoe het verder gaat.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Het is wel een mooie pup hoor! Met hoog knuffelgehalte. Maar met knuffelen altijd oppassen dat hij niet in de neus hapt. Dat doen puppies namelijk erg graag.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Marion. schreef:
Vitalia schreef:Toch heb ik bij al onze honden gedacht (al moet ik bekennen dat het bij de eerste en de tweede het ergst was) wáárom heb ik in 's hemelsnaam een hond genomen :piew:
Ik dus niet. Geen seconde.
Ik bij Luna wel hoor. Nog steeds af en toe :mrgreen: Als ze weer eens loopt te joelen en te blaffen, omdat het mevrouw allemaal te lang duurt/te spannend is/te leuk is. Ik heb regelmatig gedacht: als ik toch van te voren had geweten dat ze zo'n lastpak kon zijn ....
Maar dan ben ik vijf minuten verder en dan maak ik de zin al heel anders af :wink: Honden (en andere huisdieren, of partners :mrgreen: ) zijn nou eenmaal niet altijd en overal alleen maar leuk. En een pup viel mij ook tegen. Het veel naar buiten voor de plasjes, het veel thuis moeten zijn, dat viel me allemaal reuze mee, maar de rest :wink: De "puber-periode" vond ik nog veel erger. Maar ik zou haar voor geen goud ter wereld willen missen, ondanks dat ik af en toe best eens denk "grrrr".

TS is zo te zien al redelijk op de goede weg, en er komen nog genoeg momenten dat je je weer afvraagt waar je aan begonnen bent, maar je krijgt er ook zoveel leuke momenten bij :ok: Veel succes met je pupje en ook veel sterkte, want pups zijn nou eenmaal handenbindertjes :wink:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Esther12 schreef:Wat een ontzettend grappige hond is Leo. De ondeugd straalt er vanaf. Kan me voorstellen dat je af en toe met je handen in het haar zit, haha.
Maar tof dat jullie er toch voor gaan!
Dit is precies wat ik ook dacht. Die ondeugende pretoogjes, haha :D .
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Dat tongetje op die laatste foto :I:
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door L@nghaar »

JayAloha schreef:Meet leo!!!
Afbeelding

:LOL: wat een heeeeerlijk ondeugend snoetje :I:
hier kan ik als een blok voor vallen, wat een lekker ding.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een vreselijk geinige kop zit erop. :I:
Vitalia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Vitalia »

Wat een schatje! :I:
Maak hem maar gelukkig en geniet ervan! :D
Afbeelding
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Omdat een pup toendertijd het beste in mijn kleine roedeltje paste en we er echt een hond bij wilde omdat de oudste hond ziek was ( kanker) en de andere hond niet zou kunnen functioneren als enigste hond in huis... dus dan maar een pup.
Afbeelding
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Ik heb het hele topic even doorgeworsteld :mrgreen: Bepaalde dingen die werden verteld die heel herkenbaar waren, over een pup hebben, en met je handen in het haar zitten, omdat hij alles kapot vrat, niet alleen kon zijn....Denkend, waar ben ik aan begonnen... :mrgreen:
Ik ben daarna dus voor een 9 maanden oud hondje gegaan... :lol1: En die kan ik ook af en toe achter het behang plakken, als ze alles uit de kast haalt om maar mijn aandacht te willen hebben :schrik: :wink:

Wat een leuke hond is het, en wat fijn dat jullie er toch voor gaan, het is uiteraard een aantal maanden slikken, maar daarna wordt het beter....
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
h a n s
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin Espanol

Ongelezen bericht door h a n s »

Top! :E:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Boutje schreef: Nog enkele tips:
-bij de apotheek/kruidenier heb je flesjes vieze nagellak wat gebruikt wordt bij kinderen tegen nagelbijten. Hier heet dit Bite-X en dit spul is gewoon ideaal met dat kleine borsteltje om op snoeren te smeren. Eigenlijk bijna onmisbaar.
-standaard een fleece touw aan je broeksriem/speeltje in je zak is ook heel handig bij drukke pups, bij alles wat ze fout doen kan je afleiden en spelen
-kauwstaafjes heb je nooit genoeg
-opruimen helpt echt
-hoe meer routine hoe makkelijker je pup zindelijk wordt
-geef alleen een bevel als je zeker weet dat het nagevolgd of (desnoods0 afgedwongen kan worden, je voorkomt er heel veel frustratie mee en je hond leert sneller
-houd rekening met de eigenschappen van je hond, ik ga vb van mijn chi-pupje echt niet het zelfde verwachten als van mijn dochters sheltiepups die veel meer werklust heeft en veel meer baasgericht is dan mijn kleine eigengereide dametje
-het enige bevel wat ik echt echt echt heel belangrijk vind is "hier"
-lach op tijd om jezelf
-bij alles wat tegenzit... het gaat voorbij. Echt.
Goeie tips, vooral die rode! :lol1:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ze is wel ontzettend leuk, die naam past wel!

Ik vind puppen ook ontzettend leuk. Maar ben ook altijd weer blij als ze een tegen een jaar zijn. Dan weet je precies wat je aan elkaar hebt. (al blijf je elkaar beter en beter leren kennen door de jaren)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Omdat ik ze zelf fok?
En als er iets komt dat hier niet is geboren weet ik graag van te voren van alles, dus ja, dan een pup.

Ik vind pups enig tot een week of tien.
En dan is het dus 8 maanden doorbijten, maar ach, dat hoort erbij.
Ik mag hopen dat het wel mág, dat ik liever een volwassen hond heb? ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Wat is Leo een ontzettend leuk beestje.
Die lekkere flapoortjes. Heel hoog knuffelgehalte.
Ga er maar lekker van genieten. Doet zij ook zo te zien op de foto.
En de tip lach om jezelf vind ik persoonlijk de allerbeste.
Oh ja en af en toe diep zuchten en tot 10 tellen.
Succes.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Moeten we onze pup houden?

Ongelezen bericht door Lief »

Na Misty die bij ons kwam met 6 maanden zonder enige vorm van vooropleiding en die alle slechte eigenschappen van poolhonden uitermate goed tentoonstelde was puppy Shadow ondanks het oneindige dweilen heel easy. En ook Misty is uiteindelijk heel easy geworden. De streken zijn er nog niet uit, maar na verloop van tijd vind je een modus vivendi met je hond. De hond is niet de enige die leert van de puppytijd, de baas ook. Ik ken mijn beide honden en heb bij beiden hun karakter moeten leren en hun signalen leren lezen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”