Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond van afrikaanse Dog Whisperer valt aan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Roo
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: hond van afrikaanse Dog Whisperer valt aan

Ongelezen bericht door Roo »

Wil de hond schreef: Waarom wordt er vaak zo moeilijk gedaan over het afspuiten van bewezen gevaarlijke honden?
Wat betreft de eigenaars lijkt dat me duidelijk, die houden zielsveel van hun dier natuurlijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat als mijn hond een kind zou bijten, ik hem ook niet per definitie in laat slapen.
Gelukkig hebben wij een eeuwige kindervriend rondlopen hier :)
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Persoonlijk vind ik dat deze meneer de gevangenis in mag voor ongeoorloofd wapenbezit of zo.
Als jij je als professional profileert, en een absioluut gevaarlijke hond meeneemt in zo'n drukbezette gelegenheid, mag je daar wat mij betreft voor boeten.
Als Jan-van-driehoog-achter zoiets dot, kan het nopg stommigheid of onervarenheid zijn.
Daarbij, ik zie dat kind niet eens renne, daar is het veel te druk voor.
Wat mij het meest schokte was het berekenede van deze hond. Iemand had het over een krokodil, daar deed het mij ook aan denken. Kans afwachten en toeslaan, gelukkig niet dodelijk door ingrijpen van de omstanders...
Van mij mag de hond naar de hondenhel en de baas een levenslang verbod om in een straal van 15 meter om een hond te komen...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Fes/lou dat heb je heeeel erg mooi verwoord .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie alleen dat mijn schrijverij er niet op vooruit gaat na een nachtdienst :schrik:
Sorry :ugh:
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Die hond kun je niks verwijten. Das een dier zonder moraal en geweten en toevallig is dit er eentje die er een heel lekker gevoel van krijgt om kinderen te grijpen, en dat doet ie dus ook zo gauw ie de kans krijgt.

Wat meer als jammer is dat ie onder de verantwoordelijkheid valt van een arrogante frothannes, die zichzelf de Afrikaanse Hondenfluisteraar noemt. En het dus blijkbaar nodig heeft om zo mee te liften op het succes van een ander. Voor de originaliteit maakt ie er dan Sjamaan van, lekker etnisch.

Maar hoe krijg je het voor elkaar om als hondentrainer zoveel signalen te missen. Oh ja, gewoon met je "vroeger" levensgevaarlijke hond op een druk terras te gaan zitten en hem dan helemaal vergeten. Nee, dan heb je er verstand van...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

tineke schreef:
renee-uk schreef:Ja die man is fout, maar die hond is ook helemaal fout
Er was geen enkele reden waarom die hond dat kind zou grijpen, dat kind gaf namelijk helemaal geen aanleiding en deed niks verkeerd!!!!!

Hoezo kun je dat niet begrijpen?
Maar honden denken niet in termen van goed of fout zoals wij doen.
Die vind echt niet van zichzelf ik ben een k@thond.
Dat die hond de gelegenheid ertoe kreeg vind ik dus wel de schuld van de eigenaar.
Zeker als je beweerd hondenkennis te hebben zou je moeten weten dat je een loeder aan de lijn bij je hebt en daar naar moeten handelen.
Daar gaat het toch niet om om wat honden van zichzelf vinden?
het gaat om het gedrag dat die hond vertoont en om het in goed nederlands te zeggen: die spoort niet.
kun je fijn die hond nog een paar kansen geven, alsof ie daarna opeens wel gaat sporen :roll: , maar als dat inhoudt dat er kinderen gevaar lopen vind ik het van de zotte om dat risiko te nemen.
het zal jouw (klein)kind maar zijn dat aan gort gebeten wordt terwijl er bekend is van die hond dat ie dat al zonder enige aanleiding eerder gedaan heeft, ben ik toch benieuwd of er dan nog allerlei excuusjes worden aangedragen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Roo schreef:
Wil de hond schreef: Waarom wordt er vaak zo moeilijk gedaan over het afspuiten van bewezen gevaarlijke honden?
Wat betreft de eigenaars lijkt dat me duidelijk, die houden zielsveel van hun dier natuurlijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat als mijn hond een kind zou bijten, ik hem ook niet per definitie in laat slapen.
Gelukkig hebben wij een eeuwige kindervriend rondlopen hier :)
Per definitie niet nee, je hebt bijten en bijten.
Maar als één van mijn honden dit gedrag zou vertonen stond ik diezelfde dag nog op de stoep bij de DA.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

renee-uk schreef:
tineke schreef:
renee-uk schreef:Ja die man is fout, maar die hond is ook helemaal fout
Er was geen enkele reden waarom die hond dat kind zou grijpen, dat kind gaf namelijk helemaal geen aanleiding en deed niks verkeerd!!!!!

Hoezo kun je dat niet begrijpen?
Maar honden denken niet in termen van goed of fout zoals wij doen.
Die vind echt niet van zichzelf ik ben een k@thond.
Dat die hond de gelegenheid ertoe kreeg vind ik dus wel de schuld van de eigenaar.
Zeker als je beweerd hondenkennis te hebben zou je moeten weten dat je een loeder aan de lijn bij je hebt en daar naar moeten handelen.
Daar gaat het toch niet om om wat honden van zichzelf vinden?
het gaat om het gedrag dat die hond vertoont en om het in goed nederlands te zeggen: die spoort niet.
kun je fijn die hond nog een paar kansen geven, alsof ie daarna opeens wel gaat sporen :roll: , maar als dat inhoudt dat er kinderen gevaar lopen vind ik het van de zotte om dat risiko te nemen.
het zal jouw (klein)kind maar zijn dat aan gort gebeten wordt terwijl er bekend is van die hond dat ie dat al zonder enige aanleiding eerder gedaan heeft, ben ik toch benieuwd of er dan nog allerlei excuusjes worden aangedragen.
Ik zoek geen excuusjes hoor en nergens roep ik dat die hond kansen moet krijgen :denken:
Maar het enigste wat tussen een hond die bewezen heeft te zullen bijten en een incident staat is zijn baas en die laat het afweten in dit geval vind ik.
Die neem ik dat wel degelijk kwalijk, net als mensen het mij kwalijk zouden mogen nemen als ik gezellig ging lopen beppen en koffieleuten met een bewezen bijter.
Er wordt nog geeneens gelet op die hond dat vind ik echt totaal onverantwoord.
Opletten wordt die hond niet leuker van nee maar voorkomt wel incidenten dat was mijn punt.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Budkes schreef:
nana schreef: Ik snap dat voor sommige mensen gevaarlijke honden niet in het systeem zitten en dat men misschien daar geen rekening mee houdt. Denk dat men tegenwoordig gewoon minder gevaar ziet. Ik heb ogen in mijn voor en achterhoofd met kinderen en inderdaad in een situatie waarin je je veilig waant zit er dus een gek met een dodelijke hond aan het tafeltje naast je. Kennelijk is het dus zo dat dit kan gebeuren ik ga er gewoon vanuit dat ik de verantwoordelijkheid heb over de kinderen die aan mij zijn toevertrouwd en dat er gekken zijn op de wereld.
In een moment van onoplettendheid gaat er een gek naast je zitten of pikt iemand je kind of valt je kind en krijgt hete soep over zich heen, of valt van een balustrade.
Ik zou me als ouder of oppasser van dit kind mede verantwoordelijk voelen omdat ik die hond niet heb gezien... dat anderen dat niet zo zien dat kan.
Het lijkt me, maar ik kan me vergissen, dat jij geen kinderen hebt. En dat is zeker geen verwijt, maar dan zul je merken dat de manier waarop jij de wereld dan voorstelt niet zo is, dat houdt geen mens vol namelijk. Je moet je kinderen leren met een "normale" wereld om te gaan. En te waarschuwen voor gevaren. Maar het is godsonmogelijk om de hele dag de omgeving af te scannen op eventueel gevaar.
Ze zullen op een gegeven moment zelf een trap op moeten, ze zullen op een gegeven moment zonder jou de deur uitmoeten, en ze zullen wel eens langs een hond moeten lopen.
En in dit geval liep dat kind er niet eens te dicht langs, of te hard, dat kreng had haar hoe
dan ook te pakken genomen, dat was hij al van plan toen ze aan de andere tafel opstond.
Dus nee, als het mijn kind was geweest had ik me ook niet schuldig gevoeld. Zowel opa als oma als het kind zelf konden hier namelijk geen van allen wat aan doen.

En waar je mee begint, namelijk dat men tegenwoordig minder gevaar ziet is al helemaal niet zo, juist het omgekeerde, vroeger zag men helemaal geen gevaar. Van vallen werd je groot en een hondenbeet meer of minder, dan moest je maar beter uitkijken.
Wanneer ik de moeder was geweest in dit vb en ik had gezien dat die hond daar lag dan had ik mijn kind er niet langs laten lopen. Gewoon omdat ik de hond niet ken, het een grote hond s en klein kind en ook omdat ik niet gloof dat mensen hun honden in de gaten houden.
Ik weet niet of ze de hond had gezien daar is het filmpje niet duidelijk genoeg voor.
Ja kinderen moeten leren maar ik zou zelf toch niet deze situatie als leermoment gekozen hebben. Ik zeg ook niet dat het kindje fout is of iets fout heeft gedaan. Ik vind dat beide volwassenen beter hadden moeten opletten. De hondeneigenaar het meest maar de moeder ook vooral als ze heeft geweten dat er een hond lag.

Over vroeger ben ik het niet met je eens, denk dat mensen nu toch een bepaalde natuurlijke argwaan niet meer hebben.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
renee-uk
Zeer actief

tineke schreef: Ik zoek geen excuusjes hoor en nergens roep ik dat die hond kansen moet krijgen :denken:
Maar het enigste wat tussen een hond die bewezen heeft te zullen bijten en een incident staat is zijn baas en die laat het afweten in dit geval vind ik.
Die neem ik dat wel degelijk kwalijk, net als mensen het mij kwalijk zouden mogen nemen als ik gezellig ging lopen beppen en koffieleuten met een bewezen bijter.
Opletten wordt die hond niet leuker van nee maar voorkomt wel incidenten dat was mijn punt.
dan begrijp ik je post niet want ik begin toch met te zeggen dat die man fout was :U:
renee-uk schreef:
Ja die man is fout, maar die hond is ook helemaal fout
Afbeelding

tineke

nana schreef:Wanneer ik de moeder was geweest in dit vb en ik had gezien dat die hond daar lag dan had ik mijn kind er niet langs laten lopen. Gewoon omdat ik de hond niet ken, het een grote hond s en klein kind en ook omdat ik niet gloof dat mensen hun honden in de gaten houden.
Ik weet niet of ze de hond had gezien daar is het filmpje niet duidelijk genoeg voor.
Ja kinderen moeten leren maar ik zou zelf toch niet deze situatie als leermoment gekozen hebben. Ik zeg ook niet dat het kindje fout is of iets fout heeft gedaan. Ik vind dat beide volwassenen beter hadden moeten opletten. De hondeneigenaar het meest maar de moeder ook vooral als ze heeft geweten dat er een hond lag.

Over vroeger ben ik het niet met je eens, denk dat mensen nu toch een bepaalde natuurlijke argwaan niet meer hebben.
Maar dit is toch een openbare ruimte dan blijf je daar toch weg met Brutus.
Ik snap dat echt niet hoor.
Als jij ervoor kiest om je in een openbare vrij toegankelijke ruimte te begeven dan weet je toch dat dit dit soort zaken kunnen voorkomen.
Dat snap ik dus niet van die meneer ,ook niet dat hij zo relaxed staat te beppen zonder echt op te letten op zijn hond.
Die klaarblijkelijk al eerder heeft gebeten begrijp ik.

Ik ben echt niet zeikerig hoor was ik niet met mijn kinderen ben ik ook niet met mijn kleinkinderen maar hier zou ik geen begrip voor
kunnen opbrengen.
Milano werd laatst een keer omver gelopen in het hondenbos ,uiteraard ging die brullen maar daar doe ik echt niet moeilijk over .
Zoiets kan gebeuren.
Maar had die hond zonder mankeren op hem gedoken was ik wel furieus geweest.
Ik heb ooit ook een meneer met herder uit een heel klein speeltuintje gestuurd.
Een postzegelklein stukje grond ,afgezet met wat speelatributen en daar moet dan een loslopende blaffende hond tussen.
Ik snap dat niet.
Net zomin als dat beledigde toontje toen ik hem verzocht die hond buiten het speeltuintje te zetten of op te zouten.
Dan ben je direct geen hondenliefhebber en dat soort slappe geouwehoer.
tineke

renee-uk schreef:
tineke schreef: Ik zoek geen excuusjes hoor en nergens roep ik dat die hond kansen moet krijgen :denken:
dan begrijp ik je post niet want ik begin toch met te zeggen dat die man fout was :U:
renee-uk schreef:
Ja die man is fout, maar die hond is ook helemaal fout
Ja dat had ik gezien en volgens mij al op gereageerd ,zo denken dieren niet ,en dat neem ik het baasje kwalijk.
Natuurlijk hoort die hond niet zo overtrokken te reageren ,dat staat wmb buiten kijf ,maar daar had zijn eigenaar dus op moeten anticiperen.
Een hond van dit kaliber hoort niet in de gelegenheid te zijn om zo'n incident te kunnen veroorzaken.
nana
Zeer actief

tineke schreef:
nana schreef:Wanneer ik de moeder was geweest in dit vb en ik had gezien dat die hond daar lag dan had ik mijn kind er niet langs laten lopen. Gewoon omdat ik de hond niet ken, het een grote hond s en klein kind en ook omdat ik niet gloof dat mensen hun honden in de gaten houden.

Maar dit is toch een openbare ruimte dan blijf je daar toch weg met Brutus.
Ik snap dat echt niet hoor.
Als jij ervoor kiest om je in een openbare vrij toegankelijke ruimte te begeven dan weet je toch dat dit dit soort zaken kunnen voorkomen.
Dat snap ik dus niet van die meneer ,ook niet dat hij zo relaxed staat te beppen zonder echt op te letten op zijn hond.
Die klaarblijkelijk al eerder heeft gebeten begrijp ik.

Ik ben echt niet zeikerig hoor was ik niet met mijn kinderen ben ik ook niet met mijn kleinkinderen maar hier zou ik geen begrip voor
kunnen opbrengen.
Milano werd laatst een keer omver gelopen in het hondenbos ,uiteraard ging die brullen
maar daar doe ik echt niet moeilijk over .
Zoiets kan gebeuren.
Maar had die hond zonder mankeren op hem gedoken was ik wel furieus geweest.
Ik heb ooit ook een meneer met herder uit een heel klein speeltuintje gestuurd.
Een postzegelklein stukje grond ,afgezet met wat speelatributen en daar moet dan een
loslopende blaffende hond tussen.
Ik snap dat niet.
Net zomin als dat beledigde toontje toen ik hem verzocht die hond buiten het speeltuintje te zetten of op te zouten.
Dan ben je direct geen hondenliefhebber en dat soort slappe geouwehoer.
Ik kan geen begrip opbrengen voor die hondeneigenaar!!
Ik was daar nooit gaan zitten met zo een hond wat mij betreft gaat die vent de gevangenis in.
Maar als moeder had ik mijn kind er ook niet langslaten lopen als ik die hond daar had zien liggen.

lydia
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

nana schreef:
Budkes schreef:
nana schreef: Ik snap dat voor sommige mensen gevaarlijke honden niet in het systeem zitten en dat men misschien daar geen rekening mee houdt. Denk dat men tegenwoordig gewoon minder gevaar ziet. Ik heb ogen in mijn voor en achterhoofd met kinderen en inderdaad in een situatie waarin je je veilig waant zit er dus een gek met een dodelijke hond aan het tafeltje naast je. Kennelijk is het dus zo dat dit kan gebeuren ik ga er gewoon vanuit dat ik de verantwoordelijkheid heb over de kinderen die aan mij zijn toevertrouwd en dat er gekken zijn op de wereld.
In een moment van onoplettendheid gaat er een gek naast je zitten of pikt iemand je kind of valt je kind en krijgt hete soep over zich heen, of valt van een balustrade.
Ik zou me als ouder of oppasser van dit kind mede verantwoordelijk voelen omdat ik die hond niet heb gezien... dat anderen dat niet zo zien dat kan.
Het lijkt me, maar ik kan me vergissen, dat jij geen kinderen hebt. En dat is zeker geen verwijt, maar dan zul je merken dat de manier waarop jij de wereld dan voorstelt niet zo is, dat houdt geen mens vol namelijk. Je moet je kinderen leren met een "normale" wereld om te gaan. En te waarschuwen voor gevaren. Maar het is godsonmogelijk om de hele dag de omgeving af te scannen op eventueel gevaar.
Ze zullen op een gegeven moment zelf een trap op moeten, ze zullen op een gegeven moment zonder jou de deur uitmoeten, en ze zullen wel eens langs een hond moeten lopen.
En in dit geval liep dat kind er niet eens te dicht langs, of te hard, dat kreng had haar hoe
dan ook te pakken genomen, dat was hij al van plan toen ze aan de andere tafel opstond.
Dus nee, als het mijn kind was geweest had ik me ook niet schuldig gevoeld. Zowel opa als oma als het kind zelf konden hier namelijk geen van allen wat aan doen.

En waar je mee begint, namelijk dat men tegenwoordig minder gevaar ziet is al helemaal niet zo, juist het omgekeerde, vroeger zag men helemaal geen gevaar. Van vallen werd je groot en een hondenbeet meer of minder, dan moest je maar beter uitkijken.
Wanneer ik de moeder was geweest in dit vb en ik had gezien dat die hond daar lag dan had ik mijn kind er niet langs laten lopen. Gewoon omdat ik de hond niet ken, het een grote hond s en klein kind en ook omdat ik niet gloof dat mensen hun honden in de gaten houden.

Hoezo hebben die volwassen begeleiders van dat kind dit moment als leermoment uitgekozen? dikke kans dat ze die hond niet eens gezien hebben, Laat staan dat ze daar over na moesten denken. Het is toch van de zotte dat je een moeder verwijt dat ze een kind , let wel zoals hier op dit filmpje dus, op fatsoenlijke gepaste afstand langs een hond laat lopen in een winkelcentrum in een restaurant. Moet je je kinderen dus leren dat ze allerlei omwegen gaan maken zodra ze een hond ontwaren.
Laten we ze dan ook gelijk leren om de straat niet op te gaan als ze een man zien, het zou zo maar kunnen dat het een kinderlokker betreft.
Want de kans dat een kind wat zich volkomen normaal gedraagt op deze manier door een hond onder de tafel wordt getrokken, is mijns inziens even groot als dat het door een kinderlokker achterover wordt getrokken. Dit is volstrekt abnormaal gedrag van een gedomesticeerd dier, daar kun je als ouder niet op anticiperen zonder je kind abnornaal gedrag tov van dieren aan te leren.

En voor wat betreft argwaan, de wereld hangt van argwaan aan elkaar tegenwoordig en gaat nog ten onder aan angst als het nog even zo doorgaat.
Gr. Aniek

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Inge O schreef:
Caro. schreef:Ik snap niet waar iedereen dat vlijmscherpe beeld vandaan haalt :denken: maar ik zie een onscherp filmpje
en kan echt niet duidelijk zien of de hond wel of niet in attack modus was.
in dit filmpje zie je het misschien duidelijker (ik in ieder geval wel :wink: ) :

http://www.vkmag.com/magazine/zuid-afri ... ieuw_werk/
Dank je, maar helaas... ik krijg geen filmpje te zien :oeps:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
nana
Zeer actief

Budkes jij hebt het zelf erover dat je kinderen moet loslaten en met de wereld om laten gaan. Vandaar mijn opmerking over leermoment.
Ik weet niet of ze de hond had gezien dat heb ik al eerder geschreven. Ja ik vind het niet slim om een kind dicht langs een onbekende grote hond te laten lopen. Ik zou het zelf nooit doen omdat ik de hond niet ken en ook omdat die vent helemaal niet oplet. Ja ik laat kinderen met een boog er om heen lopen.
Iedereen moet zelf weten wat hij doet maar ik hou inderdaad rekening met absurde situaties en hondeneigenaren die samen met hun hond niet sporen. Kennelijk niet onterecht als je dit filmpje ziet.

lydia
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

nana schreef: Ik kan geen begrip opbrengen voor die hondeneigenaar!!
Ik was daar nooit gaan zitten met zo een hond wat mij betreft gaat die vent de gevangenis in.
Maar als moeder had ik mijn kind er ook niet langslaten lopen als ik die hond daar had zien liggen.
Als als als als als, als ik dus de volgende keer schrijf dat ik met mijn hond met een hele grote boog om grote honden heen loop, rottweilers, herders etc. dan ben ik weer iemand met vooroordelen en doe je het ook niet goed. Als jij denkt dat je met je hond op een terras kunt gaan zitten, dan moet dat veilig zijn. Dan moet ik er ook met mijn hond langs kunnen gaan, want hier zijn genoeg gelegenheden waar het terras vol zit met honden. En als ik dan ergens achterin een leeg tafeltje zie, moet ik daar gewoon naar toe kunnen lopen, met of zonder hond en verwacht dan niet dat de hond mij, een kind of mijn hond op deze manier gaat aanvallen.

Als je dat op wat voor manier zit de vergoelijken, ben je wat mij betreft niet goed bij je hoofd. Wij hondenbezitters zijn geen eigenaars van deze planeet. Wat denk je dat de reden is dat we zowat nergens meer met onze hond mogen komen? Omdat er van de verknipte personen zijn die denken dat ze alles kunnen maken en door alle incidenten die er gebeuren. En wat zou je kunnen krijgen door een incident als dit? Dat rottweilers verboden worden, altijd gemuilkorfd zouden moeten zijn etc etc. Ja ik weet dat het in principe de fout van de eigenaar is, maar van dit soort klojo's lopen er tegenwoordig iets te veel van rond.

Ik zou je graag willen horen als het jouw kind is dat op deze manier door een hond wordt gegrepen, want hoe goed je alles ook in de gaten probeert te houden, je kunt nooit ALLES voor 100% in de gaten houden. Als dat nl. zou zijn zouden er geen ongelukken gebeuren en geen bijtincidenten zijn. Zouden er geen honden zomaar ineens dood gebeten worden. Dat gebeurt omdàt je niet alles altijd in de gaten kunt houden.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

nana schreef:
Budkes schreef:

Je gaat teveel van jezelf uit. Jij zou daar niet je kind langs laten lopen, dat is duidelijk. Maar als een ander dat wel doet betekent het niet dat die andere ouder een fout maakt. Die andere ouder weet waarschijnlijk niks van honden en zíet niet eens gevaar. Het zou namelijk zo moeten zijn dat kinderen altijd langs honden kunnen huppelen die zich in de openbare (!) ruimte bevinden. Als dat niet kan hóórt die hond daar niet. Daarom is in dit geval alleen het baasje fout en niet de ouder.
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Re: hond van afrikaanse Dog Wisper valt aan

Ongelezen bericht door Bons »

S@ndr@ schreef:tja, wat moet je daar nu op zeggen, shit happen`s zelfs bij de beste :ugh:
shit, happen :LOL: :
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

nana
Zeer actief

Tsjonge jonge nogmaals ik vind dat kinderen gewoon daar langs moeten kunnen lopen zonder opgevreten te worden door een hond.
Natuurlijk vind ik dat de eigenaar van die hond fout is dit schrijf ik keer op keer, die hond hoort daar niet te zijn dat heb ik de hele tijd geschreven.

IK zou mezelf als moeder wel kwalijk nemen dat ik die hond niet gezien had.
Andere moeders niet..... nou prima.

lydia
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

nana schreef:Tsjonge jonge nogmaals ik vind dat kinderen gewoon daar langs moeten kunnen lopen zonder opgevreten te worden door een hond.
Natuurlijk vind ik dat de eigenaar van die hond fout is dit schrijf ik keer op keer, die hond hoort daar niet te zijn dat heb ik de hele tijd geschreven.

Je hoeft niet boos te worden :19:
Ik reageerde op jouw uitspraak dat béide volwassenen fout zijn. Ik en een paar voor mij, proberen jou uit te leggen dat er slechts 1 volwassene fout is. Namelijk de eigenaar.

Nou ja, laat maar. Het komt duidelijk niet aan.
nana
Zeer actief

Neeltje schreef:
nana schreef: Ik kan geen begrip opbrengen voor die hondeneigenaar!!
Als als als als als, als ik dus de volgende keer schrijf dat ik met mijn hond met een hele grote boog om grote honden heen loop, rottweilers, herders etc. dan ben ik weer iemand met vooroordelen en doe je het ook niet goed. Als jij denkt dat je met je hond op een terras kunt gaan zitten, dan moet dat veilig zijn. Dan moet ik er ook met mijn hond langs kunnen gaan, want hier zijn genoeg gelegenheden waar het terras vol zit met honden. En als ik dan ergens achterin een leeg tafeltje zie, moet ik daar gewoon naar toe kunnen lopen, met of zonder hond en verwacht dan niet dat de hond mij, een kind of mijn hond op deze manier gaat aanvallen.

Als je dat op wat voor manier zit de vergoelijken, ben je wat mij betreft niet goed bij je hoofd. Wij hondenbezitters zijn geen eigenaars van deze planeet. Wat denk je dat de reden is dat we zowat nergens meer met onze hond mogen komen? Omdat er van de verknipte personen zijn die denken dat ze alles kunnen maken en door alle incidenten die er gebeuren. En wat zou je kunnen krijgen door een incident als dit? Dat rottweilers verboden worden, altijd gemuilkorfd zouden moeten zijn etc etc. Ja ik weet dat het in principe de fout van de
eigenaar is, maar van dit soort klojo's lopen er tegenwoordig iets te veel van rond.

Ik zou je graag willen horen als het jouw kind is dat op deze manier door een hond wordt gegrepen, want hoe goed je alles ook in de gaten probeert te houden, je kunt nooit ALLES voor 100% in de gaten houden. Als dat nl. zou zijn zouden er geen ongelukken gebeuren en geen bijtincidenten zijn. Zouden er geen honden zomaar ineens dood gebeten worden. Dat
gebeurt omdàt je niet alles altijd in de gaten kunt houden.
Ik zit niks te vergoeilijken graag een quote waarin ik iets vergoeilijk of goedpraat over die man of over die hond. Anders graag je woorden terug nemen want ik ben het verder geheel met je eens.

lydia
nana
Zeer actief

lets have fun schreef:
nana schreef:Tsjonge jonge nogmaals ik vind dat kinderen gewoon daar langs moeten kunnen lopen zonder opgevreten te worden door een hond.

Ik reageerde op jouw uitspraak dat béide volwassenen fout zijn. Ik en een paar voor mij, proberen jou uit te leggen dat er slechts 1 volwassene fout is. Namelijk de eigenaar.

Dat snap ik dat men alleen de eigenaar van de hond verantwoordelijk vind.
Je koopt er alleen als kind weinig voor. Ik vind het niet een kwestie van alleen goed of fout maar meer hoe had dit voorkomen kunnen worden.
In mijn ogen hadden beide volwassenen dit kunnen voorkomen.

lydia
nana
Zeer actief

Inge O schreef:
nana schreef: In mijn ogen hadden beide volwassenen dit kunnen voorkomen.
dan wil ik de vraag anders stellen : jij vindt dus dat die (groot)ouders die hond hadden moeten zien? of met andere woorden : dat het feit dat ze hem niet hebben gezien hun aangerekend kan worden?
Ik denk dat ze de hond hadden kunnen zien. Omdat er een moment is dat de hond onder de tafel te voorschijn komt en er niks tussen de vrouw en hond in staat waardoor ze vanuit haar ooghoek had kunnen zien dat er kennelijk een hond onder die tafel zat.
Ik denk dat ze hem wel gezien heeft maar dat weet ik niet zeker natuurlijk. De eigenaar van de hond had de hond moeten zien en voelen.

Als de grootouders de hond niet hebben gezien dan kunnen ze er niets aan doen maar hebben ze de hond wel gezien dan hadden ze ook kunnen ingrijpen.

Eigenaar en grootouders hadden beiden kunnen zien en ingrijpen.
Laatst gewijzigd door nana op 26 jul 2011 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

lydia
Sandra 1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder x Hollandse herder

Ongelezen bericht door Sandra 1970 »

Wat ik het ergste vind is de reactie van die zogenaamde dogwhisperer, Dat het kind over de hond zou springen en hem perongeluk geraakt zou hebben. Wat een kl****ak. Hij geeft gewoon dat kind alle verantwoordelijkheid.
Ze zouden hem eens iets moeten ........ (zelf invullen)

Sandra
Groetjes van Sandra
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Inge O schreef:
dan wil ik de vraag anders stellen : jij vindt dus dat die (groot)ouders die hond hadden moeten zien? of met andere woorden : dat het feit dat ze hem niet hebben gezien hun aangerekend kan worden?
Beetje vreemd hoor dat de ouders van dat kind dit hadden kunnen voorkomen. Dat kind loopt langs, wellicht die hele hond niet gezien en dat dier grijpt dat kind en trekt hem onder de tafel :piew:
Eigenaar van hond moet opletten, zeker als je de geschiedenis van zo'n hond weet. Als ik weet dat een hond getriggerd raakt van een kind dat met een bal speelt :mrgreen: ben ik ook allert, dat kind mag ballen maar ik heb ervoor te zorgen dat mijn hond niet zich in dat spel stort of de bal grijpt.

Er liep hier een mevrouw eens kinderen te sommeren niet te gillen en te rennen omdat haar hond dan achter ze aan zou gaan, dat vind ik net zo :piew:
nana
Zeer actief

blondie schreef:
Inge O schreef:
Beetje vreemd hoor dat de ouders van dat kind dit hadden kunnen voorkomen. Dat kind loopt langs, wellicht die hele hond niet gezien en dat dier grijpt dat kind en trekt hem onder de tafel :piew:
Eigenaar van hond moet opletten, zeker als je de geschiedenis van zo'n hond weet. Als ik weet dat een hond getriggerd raakt van een kind dat met een bal speelt :mrgreen: ben ik ook allert, dat kind mag ballen maar ik heb ervoor te zorgen dat mijn hond niet zich in dat spel stort of de bal

Er liep hier een mevrouw eens kinderen te sommeren niet te gillen en te rennen omdat haar hond dan achter ze aan zou gaan, dat vind ik net zo :piew:
Ja ik vind dat de eigenaar moet ingrijpen en ervoor moet zorgen dat dit niet kan gebeuren.
Maar als eigenaren dat niet doen grijp ik zelf in als ik het zie. Ik denk dat de vrouw /oma de hond wel onder de tafel heeft zien komen maar er geen kwaad in zag.

lydia
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

lets have fun schreef:

Ik als moeder zijnde zou mezelf denk ik helemaal niets kwalijk nemen. Weet bijna wel zeker dat ik alleen die grote klootzak alles kwalijk zou nemen en zijn bijtende klote hond erbij.

Kijk nog eens goed naar het filmpje dan zie je een fractie van een seconde voor het kind in haar zij gegrepen wordt dat ze zelfs nog meer naar links wil lopen of de hond misschien al ziet uithalen...maar helaas, de hond was zo ongelofelijk snel niet te filmen. Ze zijn nog knap bezig geweest zo te zien om het kind nog los te krijgen ook :jank:

Echt hoor, ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen hoe iemand zonder kinderen mij met 3 kinderen nog bij wil brengen dat ik me verantwoordelijk zou moeten voelen als "moeder zijnde" dat ik die hond niet gezien had.

Mijn kinderen zouden gewoon voorbij die hond mogen lopen hoor. Waarom? Omdat ik er van uit ga dat als je met je hond in zo'n druk gebeuren gaat zitten dit geen monster is die direct uithaald naar elk willekeurig slachtoffer of in dit geval klein jong willekeurig onschuldig slachtoffer :kotz:

Zou dit mijn kind geweest zijn, denk ik (tegen alle waarschijnlijkheid aan) dat ik die hond hoogst persoonlijk de hele toko doorgetrapt zou hebben dat die rose spuit overbodig zou zijn geweest en zijn klote eigenaar erbij :S:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Vreselijk dat dat zomaar kan gebeuren, ik hoop dat het verder goed gaat met het meisje.. :(

Schuld; de eigenaar of begeleider van de hond.
De hond krijgt een spuit( of een hokje op een hoge berg) en de baas mag geen honden meer houden.

Treffend is dat mensen zeggen dat ze van zo'n lieverd zouden houden...
Als mijn hond dit zou doen draaide ik haar/of hem terplekke de nek om..... :kotz: :19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”