Badu schreef:Mickie schreef: Als ik eerst langs moet komen voor ik antwoord krijg, ben ik er direct klaar mee. Ik vind het meestal vrij vermoeiend als me expres informatie wordt onthouden. Laat maar dan, van mij zou je ook niets meer horen. Dat maakt mij dus een joker en een niet-serieuze, ongeschikte baas?
Het zal allemaal wel tactloos en snobistisch zijn maar als je niet de moeite wilt nemen om langs te komen om de moeder te zien en eventuele andere honden van het ras, dan vind ik dat prima maar dan hoef ik verder nergens meer over te mailen.
Ik bespreek zaken graag persoonlijk omdat ik één en ander toe wil lichten en nuanceren. Dat gaat nu eenmaal niet altijd in een mail

Aan de ene kant begrijp ik het wel, maar aan de andere kant vind ik het een gekke reden om op te baseren dat het geen goede hondeneigenaren zouden zijn.
Want ik ga er vanuit dat dáárop geselecteerd wordt.
Misschien 'kennen' die mensen je allang viavia en willen ze gewoon een pup van jóu. Weet jij veel?
Dat ze niet zo handig communiceren is vast en zeker waar, maar daarom kun je toch nog wel een prima hondenbaas zijn?
Het zou een mooie boel worden als de slager mij mijn karbonaadje weigert omdat ik hem niet keurig elke dag goedemorgen wens.
Nu is een hond geen karbonaadje, maar je begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik

Ik zou, denk ik, die mensen gewoon vertellen dat ik graag wat meer weet voordat ik ze op een wachtlijst zet, en waarom precies. Dan begrijpen ze dat misschien prima. Niet iedereen is een door de wol geverfde pupkoper.
Een beetje vriendelijke bediening met wat service van de zaak, is in mijn ogen ook een groot potentieel wapen tegen broodfokkerij trouwens.
Als je, waar dan ook, eerst betalende klant moet worden om fatsoenlijk te woord gestaan te worden ben ik er ook wel snel klaar mee meestal