Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wanneer vragen jullie naar de prijs van een pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Wanneer vragen jullie naar de prijs van een pup

Ongelezen bericht door Caro. »

Jaap* schreef:
Caro. schreef:Of ehhh 'wat mot dat kreng kosteh?' :LOL: :LOL:
Toch kan dat best een prima hondenbaas zijn natuurlijk :wink:
Ja, alles kan, maar ik vind het op één of andere manier toch geen binnenkomer :mrgreen:
Overigens, als iemand naar diverse zaken informeert en daarin ook naar de prijs vraagt, vind ik het een ander verhaal.
Maar 'hebbie pups en wat mottuh die beestuh kosteh', daar zou ik, als ik een fokker was, toch wel op afknappen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Caro. schreef:
Jaap* schreef:
Caro. schreef:Of ehhh 'wat mot dat kreng kosteh?' :LOL: :LOL:
Toch kan dat best een prima hondenbaas zijn natuurlijk :wink:
Ja, alles kan, maar ik vind het op één of andere manier toch geen binnenkomer :mrgreen:
Overigens, als iemand naar diverse zaken informeert en daarin ook naar de prijs vraagt, vind ik het een ander verhaal.
Maar 'hebbie pups en wat mottuh die beestuh kosteh', daar zou ik, als ik een fokker was, toch wel op afknappen.
Het is allemaal maar net op wat voor manier. Bij zulke teksten hoort een gezicht om het goed te kunnen intrepreteren :wink:
Iemand hoeft niet aardig of sociaal voor je te zijn om een goede baas voor een hond te zijn. Dat je weinig trek heb om zaken te doen met een hufter begrijp ik natuurlijk wel, maar dat is éigenlijk wat anders :mrgreen: :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Strega schreef:Ik verbaas me er ook over dat een fokker het zelf niet ter sprake brengt eigenlijk. Het is toch raar dat iemand er een week van tevoren nog maar eens naar vraagt? Is de kans dan ook niet groter dat iemand er alsnog vanaf ziet? Ik vind het eigenlijk wel gewoon bij de service van de fokker horen om mogelijke kopers zo goed mogelijk te informeren. Voor kopers is het misschien ongemakkelijk om het ter sprake te brengen dus waarom zou je dat als fokker niet meteen duidelijk maken. Dan weet je beiden waar je aan toe bent en dat lijkt me voor iedereen wel zo prettig.
Wat een overdreven gemekker vanuit de zijlijn toch weer :O:
Iedereen die mij een mailtje heeft gestuurd met o.a. de vraag wat de prijs is heb ik hartelijk uitgenodigd om langs te komen om a. kennis te maken met de moederhond en b. zaken te bespreken waaronder de prijs. Geen enkele joker die o zo geïnteresseerd was in de prijs, is langs geweest om kennis te maken... niet één.
Later, toen de pups eenmaal geboren waren kwamen de mailtjes en telefoontjes pas van serieuze pupkopers die wel op mijn uitnodiging in gingen :19:

edit: typefout
Laatst gewijzigd door Badu op 13 jun 2011 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bij Ushi heb ik er in het mailcontact niet naar gevraagd. Ik had een richtprijs gelezen op de site van de rasvereniging en die vond ik prima. Toen we na een week bij haar gingen kijken, heeft Marc naar de prijs gevraagd toen we er al een paar uur zaten. De fokker heeft toen gewoon gezegt wat ze moest kosten en waarom. Dat was een flink stuk meer dan de richtprijs, maar we hebben er niet voor gelaten. De fokker werkt prima, en naar mijn "maatstaven" en dan betaal ik daar graag meer voor. Het maakt mij niks uit wat een pup (tot een maand of 8) kost. Als ze ouder zijn dan dat, ga ik er even wat langer over nadenken, denk ik.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Badu schreef:
Strega schreef:Ik verbaas me er ook over dat een fokker het zelf niet ter sprake brengt eigenlijk. Het is toch raar dat iemand er een week van tevoren nog maar eens naar vraagt? Is de kans dan ook niet groter dat iemand er alsnog vanaf ziet? Ik vind het eigenlijk wel gewoon bij de service van de fokker horen om mogelijke kopers zo goed mogelijk te informeren. Voor kopers is het misschien ongemakkelijk om het ter sprake te brengen dus waarom zou je dat als fokker niet meteen duidelijk maken. Dan weet je beiden waar je aan toe bent en dat lijkt me voor iedereen wel zo prettig.
Wat een overdreven gemekker vanuit de zijlijn toch weer :O:
Iedereen die mij een mailtje heeft gestuurd met o.a. de vraag wat de prijs is heb ik hartelijk uitgenodigd om langs te komen om a. kennis te maken met de moederhond en b. zaken te bespreken waaronder de prijs. Geen enkele joker die o zo geïnteresseerd was in de prijs, is langs geweest om kennis te maken... niet één.
Later, toen de pups eenmaal geboren waren kwamen de mailtjes en telefoontjes pas van serieuze pupkopers die wel op mijn uitnodiging in gingen :19:

edit: typefout
Waarom voel je je aangesproken? Jij bespreekt de prijs toch wel? Ik verbaas me er alleen over dat er hier mensen zijn die pas vlak voor ze de pup gingen halen er zelf maar eens naar gevraagd hebben om te weten hoeveel ze moesten pinnen. Die fokker heeft dat onderwerp dan dus blijkbaar constant vermeden. Dat vind ik gewoon een rare manier van zaken doen.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Strega schreef:
Tulp schreef:
Strega schreef:Als een fokker daar al op afknapt, ben ik sowieso wel weer klaar met die fokker. Het lijkt soms wel alsof fokkers een soort halfgoden zijn wiens achterste je in totale overgave tot in de finesses moet likken om überhaupt in aanmerking te kunnen komen om hun door God gegeven creaties te mogen kopen. En dan mag je in je handjes knijpen hoor. Kom op zeg, ik zou eerder argwaan krijgen van een fokker die zijn prijs blijkbaar zo belangrijk vindt dat er heel gevoelig met die informatie omgesprongen moet worden. Ik vind de gemiddelde pupprijs hoog zát, als er dan ook nog aanstellerig over gedaan gaat worden... Nee sorry, ik kan er geloof ik niet zo goed tegen, dat hele hautaine gedoe rond het fokken. Geef mij maar gewoon mijn prachtige fikkies van de straat, heb je dat gezeur ook niet :pffff: .
Over vriendelijkheid gesproken, lees dit nog eens :wink:
Dat is een algemeen statement over een bepaalde groep mensen waar jij niet onder valt als ik je reactie lees. Jij ging wel rechtstreeks in de persoonlijke aanval naar mij toe. Dat vind ik wel een verschil en volkomen onnodig want volgens mij zei ik helemaal niets negatiefs over jouw werkwijze :U: .
Waarom val ik niet onder de fokkers?
Dus lees nóg eens, dan zie je dat jij het niet over een bepaalde groep binnen de fokkers hebt maar over de fokkende halfgoden in het algemeen. Dus ja, je viel mij rechtstreeks aan, dus geef ik een weerwoord. Dit is het laatste overigens, jij mag het laatste woord hebben als je wilt.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Tulp schreef:
Waarom val ik niet onder de fokkers?
Dus lees nóg eens, dan zie je dat jij het niet over een bepaalde groep binnen de fokkers hebt maar over de fokkende halfgoden in het algemeen. Dus ja, je viel mij rechtstreeks aan, dus geef ik een weerwoord. Dit is het laatste overigens, jij mag het laatste woord hebben als je wilt.
Zo kun je het inderdaad lezen, zo bedoelde ik het echter niet. Die 'het lijkt soms wel of' was bedoeld als nuancering om aan te geven dat het niet alle fokkers betreft maar dat je soms die indruk krijgt door bepaalde lieden. En ik hoef niet het laatste woord te hebben hoor, maar ik wil wel even duidelijk maken dat ik jou en andere 'nette' fokkers niet wilde beledigen.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Ik vind dat je het gewoon mag vragen. Maar het heeft te maken met de manier waarop.
Als iemand meteen vraagt ; Wat kost zo'n pup? Ja dat vind ik ook stom.

Maar als je gewoon met iemand in gesprek bent, diegene verteld hoe die leeft, blablabla... dan mag je toch wel ook naar de prijs vragen?! Ik vind dat niet raar als ze dat aan mij vragen. En zelf zou ik het gerust ook vragen bij een eerste bezoekje/gesprek. Toch handig om te weten..... al hadden wij toen we bij Pip gingen kijken het er helemaal niet over gehad. We gingen met het idee van ach we gaan kijken(in denemarken), bevalt het ons, dan nemen we een pup, en zo niet dan niet. Maar we hadden gekeken, en wilden dolgraag een pup, dus pas bij het "afrekenen" kwamen we achter de prijs :mrgreen: Dat was wel ff meer dan we gewend waren.....maar zeker een normale prijs voor een goeie rashond!
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

oke, vandaag dit topic gelezen, kwam er net zo'n mailtje binnen, "hallo, wat is de prijs van een pup. mvg voornaam achternaam"

toch maar eens kort terug gemaild, mss dat sommigen hier toch gelijk hadden & dat niet iedereen even communicatief vaardig is :wink:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Op de site van de rasvereniging staat dus dat ze geen richtlijn geven. Omdat alles afhankelijk is van nestgroote, oudercombinatie etc. Het is volgens de rasvereninging echt iets tussen fokker en koper.
Ik zal het dus toch echt moeten vragen....
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

crutz schreef:oke, vandaag dit topic gelezen, kwam er net zo'n mailtje binnen, "hallo, wat is de prijs van een pup. mvg voornaam achternaam"

toch maar eens kort terug gemaild, mss dat sommigen hier toch gelijk hadden & dat niet iedereen even communicatief vaardig is :wink:
Ik dus gisteren ook. Wanneer verwacht u pups (staat op mijn website nota bene) en wat kost een pup. Familie Huppeldepup.

Ik heb alleen teruggeschreven wanneer ik pups verwacht.

Nog zo'n petpeeve: Alleen een mail of ze bij me op de wachtlijst kunnen. Verder geen info. Ik plaats alleen mensen op mijn wachtlijst als ze de moeite hebben genomen om vooraf een vragenlijst in te vullen en een keer langs te komen.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Bij ons vertelde de fokster wat een pup gaat kosten, zonder dat we er naar hoefde te vragen.
Zijn leuke prijsjes, maar dan heb je ook wat. :mrgreen:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Miezemuis
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miezemuis »

crutz schreef:oke, vandaag dit topic gelezen, kwam er net zo'n mailtje binnen, "hallo, wat is de prijs van een pup. mvg voornaam achternaam"

en heb je nog iets terug gehoord?
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

moosje schreef:Bij ons vertelde de fokster wat een pup gaat kosten, zonder dat we er naar hoefde te vragen.
Ik had net ook een heerlijk doortastende fokster aan de telefoon, die ook zelf (1ste gesprek, wel gemaild) over de pupprijs begon. Vind dat wel prettig merk ik, dit is de 2e fokker die het uit zichzelf vertelt aan de telefoon en zo weet je meteen of het voor jezelf haalbaar is of niet. Ik heb een heel goed gevoel bij deze :cheer: :cheer:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Mickie schreef: Als ik eerst langs moet komen voor ik antwoord krijg, ben ik er direct klaar mee. Ik vind het meestal vrij vermoeiend als me expres informatie wordt onthouden. Laat maar dan, van mij zou je ook niets meer horen. Dat maakt mij dus een joker en een niet-serieuze, ongeschikte baas? :wink:
Het zal allemaal wel tactloos en snobistisch zijn maar als je niet de moeite wilt nemen om langs te komen om de moeder te zien en eventuele andere honden van het ras, dan vind ik dat prima maar dan hoef ik verder nergens meer over te mailen.
Ik bespreek zaken graag persoonlijk omdat ik één en ander toe wil lichten en nuanceren. Dat gaat nu eenmaal niet altijd in een mail :wink:
Afbeelding

Badu
Zeer actief
Contacteer:

hercujess schreef: Nog zo'n petpeeve: Alleen een mail of ze bij me op de wachtlijst kunnen. Verder geen info. Ik plaats alleen mensen op mijn wachtlijst als ze de moeite hebben genomen om vooraf een vragenlijst in te vullen en een keer langs te komen.
:E: :E:
Afbeelding

Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Als ik wist hoe duur mijn kinderen zouden worden, had ik ze nooit gekocht :LOL:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Expecting schreef:
moosje schreef:Bij ons vertelde de fokster wat een pup gaat kosten, zonder dat we er naar hoefde te vragen.
Ik had net ook een heerlijk doortastende fokster aan de telefoon, die ook zelf (1ste gesprek, wel gemaild) over de pupprijs begon. Vind dat wel prettig merk ik, dit is de 2e fokker die het uit zichzelf vertelt aan de telefoon en zo weet je meteen of het voor jezelf haalbaar is of niet. Ik heb een heel goed gevoel bij deze :cheer: :cheer:
ik ben besst nieuwsgierig :D
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Wat een gedoe zeg. :19:
Als ik geïnteresserd zou zijn in een herplaatser of pup dan meld ik dus allereerst dat ik interesse heb (joh :mrgreen: ), dan vraag ik allerlei info rondom de hond en achtergrond. Dan volgt van mijn kant de onderbouwing waarom ik graag deze hond of pup zou willen. Wanneer het alleen om oriëntatie gaat, vraag ik nog niet verder.
Als ik echt voor een bepaalde hond of pup meer dan alleen interesse krijg, vraag ik naar de prijs.
Een fokker die meent dat ik dat niet "mag" zou aan mij een verkeerde hebben. Als ik zou merken dat een fokker zich als verheven gedraagt (en ja die heb je ook) zou ik er ook zo klaar mee zijn. :mrgreen:
Doe normaal dan doe je gek genoeg.

Enfin, ik kan me voorstellen dat een simpel regeltje als: wat mottie kosten, meteen de deur dichtdoet, dat lijkt me logisch. Maar dat filter je er als fokker toch wel uit, neem ik aan. Daar hoef je toch geen Einstein voor te zijn.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Badu schreef:
Mickie schreef: Als ik eerst langs moet komen voor ik antwoord krijg, ben ik er direct klaar mee. Ik vind het meestal vrij vermoeiend als me expres informatie wordt onthouden. Laat maar dan, van mij zou je ook niets meer horen. Dat maakt mij dus een joker en een niet-serieuze, ongeschikte baas? :wink:
Het zal allemaal wel tactloos en snobistisch zijn maar als je niet de moeite wilt nemen om langs te komen om de moeder te zien en eventuele andere honden van het ras, dan vind ik dat prima maar dan hoef ik verder nergens meer over te mailen.
Ik bespreek zaken graag persoonlijk omdat ik één en ander toe wil lichten en nuanceren. Dat gaat nu eenmaal niet altijd in een mail :wink:
Aan de ene kant begrijp ik het wel, maar aan de andere kant vind ik het een gekke reden om op te baseren dat het geen goede hondeneigenaren zouden zijn.
Want ik ga er vanuit dat dáárop geselecteerd wordt.
Misschien 'kennen' die mensen je allang viavia en willen ze gewoon een pup van jóu. Weet jij veel?
Dat ze niet zo handig communiceren is vast en zeker waar, maar daarom kun je toch nog wel een prima hondenbaas zijn?
Het zou een mooie boel worden als de slager mij mijn karbonaadje weigert omdat ik hem niet keurig elke dag goedemorgen wens.
Nu is een hond geen karbonaadje, maar je begrijpt wel wat ik bedoel hoop ik :wink:
Ik zou, denk ik, die mensen gewoon vertellen dat ik graag wat meer weet voordat ik ze op een wachtlijst zet, en waarom precies. Dan begrijpen ze dat misschien prima. Niet iedereen is een door de wol geverfde pupkoper.
Een beetje vriendelijke bediening met wat service van de zaak, is in mijn ogen ook een groot potentieel wapen tegen broodfokkerij trouwens.
Als je, waar dan ook, eerst betalende klant moet worden om fatsoenlijk te woord gestaan te worden ben ik er ook wel snel klaar mee meestal :wink:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dat ben ik helemaal met je eens jaap.. al zit er natuurlijk wel een grens aan :D
Jaap*
Zeer actief

Nanna schreef:Ik snap dat gesnob nooit zo, we hebben het maar over een hónd hoor. :19:
Precies :wink: :ok:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

En als ik geinteresseerd ben en na wat vragen over het ras informeer naar de pupprijs en ik dan te horen krijg "dat ik eerst maar langs moet komen" (en meestal betekent dat 200 km rijden) voordat de sluier van geheimzinnigheid hieromtrent opgetrokken kan worden, heb ik al gegeten en gedronken.
Dááág
ja juist.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Judith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Judith »

Mickie schreef:
Badu schreef:
Tja, en zo mis je dus ook potentieel leuke en goede baasjes. Want er zijn er heus die heel graag langs willen komen om kennis te maken met honden en fokker, maar gewoon éérst even willen weten of bruin het kan trekken. Met prijzen die tussen de 500 en 2500 euro liggen in de rashondenwereld, vind ik dat niet zo vreemd.

Kreeg laats een overduidelijke bulkmail die naar een heleboel fokkers tegelijk was gestuurd, van het type: wij willen graag een teefje, zijn er nu of binnenkort pups bij jullie? Negen van de tien keer hoor je daar niks meer van maar zij belde me. Bleek ik de enige te zijn die geantwoord had. Het zou haar eerste hond worden en ze wist van toeten noch blazen hoe het werkte in het rashondenwereldje. Ik heb haar wat wegwijs kunnen maken en een stel tips gegeven. Werd zeer gewaardeerd en ze heeft zich nu ingeschreven bij de rasvereniging. Anders was ze wellicht op Marktplaats beland. Ik had niet eens verwacht wat terug te horen, maar deze dame had ik zó op mijn lijst willen zetten.
Zo'n korte mail betekent niet altijd wat je dénkt dat het betekent. Vaak wel maar niet altijd dus.
Heel eerlijk, weet ik ook niets van de rashonden wereld. En je kan nog zoveel lezen op internet, maar fokker vragen ettiquette staat er toch echt niet op. Het is dat Kees hier op het forum zit en ik dacht ik ga gewoon een mailtje sturen. Maar als ik een andere fokker had moeten mailen, geen idee wat ik in die mail had moeten schrijven. En ik denk zeker wel dat de manier waarop je vragen stelt belangrijk zijn, maar HOE weet je wat voor vragen je moet stellen?
Ik ken de ouder lijnen niet, ik ken de genetische kleurenoverdracht niet. Ja ik weet wat voor erfelijke ziektes er zijn, maar hoe en wat, sorry geen idee. En dan begrijp ik inderdaad ook dat je in eerste instantie denkt van Huh? wat een rare mail. Maar als je niet weet hoe en wat, dan probeer je maar wat denk ik.
En dan wordt er wel gezegd dat je je in moet lezen over een ras enzo, maar heel veel dingen zijn voor mensen die een htk hond willen niet duidelijk of belangrijk. En dan begrijp ik best dat mensen een kort (misschien ongeinteresseerd overkomend) mailtje sturen, omdat ze gewoon geen idee hebben hoe het werkt.
En ik begrijp best dat je naar het 100ste mailtje met "wat mot t kostuh" dat je denkt laat maar. Dus zoals sommige schrijven, zou ik als ik fokker zou zijn, toch de meeste wel een mailtje terug sturen, ook al krijg je geen reactie meer, soms dus wel en dat kunnen inderdaad hele waardevolle pupkopers worden.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Bij Jamie hebben we het in het 2de mailtje te horen gekregen, volgens mij hebben wij het niet zelf gevraagd...
Mickie schreef: Tja, en zo mis je dus ook potentieel leuke en goede baasjes. Want er zijn er heus die heel graag langs willen komen om kennis te maken met honden en fokker, maar gewoon éérst even willen weten of bruin het kan trekken. Met prijzen die tussen de 500 en 2500 euro liggen in de rashondenwereld, vind ik dat niet zo vreemd.
Dat dus, dan ben je niet meteen een slechte baas neem ik aan. Wel handig om te weten voor je helemaal verlieft bent op dat ene pupje....
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Jaap* schreef:
Nanna schreef:Ik snap dat gesnob nooit zo, we hebben het maar over een hónd hoor. :19:
Precies :wink: :ok:
nou, idd, dat dus. :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Judith-Diesel schreef:En ik denk zeker wel dat de manier waarop je vragen stelt belangrijk zijn, maar HOE weet je wat voor vragen je moet stellen?
Ik ken de ouder lijnen niet, ik ken de genetische kleurenoverdracht niet. Ja ik weet wat voor erfelijke ziektes er zijn, maar hoe en wat, sorry geen idee.
Ik zou ook echt niet weten wat voor inhoudelijke vragen ik zou moeten stellen :19:
Ik snap mijn eigen familiestamboom niet eens.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Jaap* schreef:
Judith-Diesel schreef:En ik denk zeker wel dat de manier waarop je vragen stelt belangrijk zijn, maar HOE weet je wat voor vragen je moet stellen?
Ik ken de ouder lijnen niet, ik ken de genetische kleurenoverdracht niet. Ja ik weet wat voor erfelijke ziektes er zijn, maar hoe en wat, sorry geen idee.
Ik zou ook echt niet weten wat voor inhoudelijke vragen ik zou moeten stellen :19:
Ik snap mijn eigen familiestamboom niet eens.
Groeien de pups in huis op of in een kennel? Wat voeren jullie? Wanneer mag de pup mee naar huis? Wat is het karakter van de ouders?

Gewoon om vast een beginnetje te maken.. Het is geen brood wat je koopt. Een béétje verdiepen zal toch niet teveel moeite zijn?
Jaap*
Zeer actief

Valerie schreef:Groeien de pups in huis op of in een kennel? Wat voeren jullie? Wanneer mag de pup mee naar huis? Wat is het karakter van de ouders?

Gewoon om vast een beginnetje te maken.. Het is geen brood wat je koopt. Een béétje verdiepen zal toch niet teveel moeite zijn?
Ik ga aan een tweedehands autohandelaar ook niet vragen of deze auto écht wel goed is.
Want die gaat toch geen nee zeggen :wink:
Dat zijn nu juist dingen die ik zelf wel ga bekijken als ik denk dat het wat kan zijn. Want de fokker wordt door een klant net zo goed gepolst als omgekeerd natuurlijk. Ik moet dat alleen, zoals de meeste mensen waarschijnlijk, voornamelijk op gevoel doen.
Want het ontbreekt mij aan de kennis van zaken. Je kunt mij dus alles op de mouw spelden. Dat ís al een vrij vervelend gevoel in die ondoorzichtige fokkerswereld, en een beetje bijdehand tegemoet getreden worden maakt dat alleen maar erger.

edit: Áls je uberhaupt al tegemoet wordt getreden natuurlijk :mrgreen: :wink:
Laatst gewijzigd door Jaap* op 20 jun 2011 13:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Jaap* schreef:Een beetje vriendelijke bediening met wat service van de zaak, is in mijn ogen ook een groot potentieel wapen tegen broodfokkerij trouwens.
Als je, waar dan ook, eerst betalende klant moet worden om fatsoenlijk te woord gestaan te worden ben ik er ook wel snel klaar mee meestal :wink:
:ok: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”