Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe combineren jullie werk, gezin, hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Re: Hoe combineren jullie werk, gezin, hond?

Ongelezen bericht door S@nne »

Tijdens een normale week ben ik halve dagen aan het werk en ga in de middag met mijn honden en vaak wat extra hondjes uit de omgeving op pad, lekker bos of park in en zo'n anderhalf uur rondstappen, zwemmen etc.

Mijn partner werkt fulltime (eigenlijk meer dan fulltime), ik zorg hier voor de katten en honden, m'n partner geeft af en toe wat eten en als ik een hele dag weg ben laat hij ze uit voor een kort rondje, uren wandelen zal hij niet doen.

Voor de vakanties regelen we dat meestal binnen de familie. Ik pas op de dieren van m'n zusje en zij bij mij en ik pas ook op de dieren van m'n moeder en als ik lief vraag zij ook op de mijne als 't moet ;-)

Mocht ik deze luxe allemaal niet hebben dan heb ik geen probleem één van m'n vriendinnen van de uitlaatservices te vragen om de honden uit te laten, of de dagopvang hier in de buurt.

------------------------
Edit: Een hond kan best langer alleen zijn op een dag, als je voordat je naar het werk gaat een flinke wandeling maakt, of lekker een stukje fiets, daarna laten eten en dan gaat de hond in rustmodus. Zorg bij thuiskomst dat je dan ook wederom de hond flink laat bewegen dmv wandeling van minimaal een uur bijvoorbeeld. Dan heb ik er geen probleem mee als een hond 6-8 uur alleen zou zitten. Zolang er buiten die tijd alleen maar voldoende gewandeld en gesport wordt en tevens ook mentale spelletjes/cursus etc gedaan wordt.
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Marion. schreef:
Aimee schreef:Want op jouw leeftijd hoef je ineens niet of nauwelijks meer te werken? :denken:
Denk eens aan alle honden die in kennels zitten, neem eens een kijkje in het buitenland, daar zitten honden hele dagen alleen buiten. Maar oh wee als je in NL fulltime werkt en een hond hebt, dan ben je toch wel een erg stout baasje.
Ik zeg overigens niet dat het nu op dit moment zo gaat bij mij, zoals gezegd, er zitten bij mij zoveel dingen tussen, dat
Apple nooit langer dan 3 uur achter elkaar alleen zit. Maar, ik ga op het moment dat ik wel gewoon full-time ga werken, mijn hond in ieder geval niet weg doen. ;) En noem dat maar egocentrisch, maar een hond kan in mijn opinie nog steeds geen klok kijken, en daarnaast valt er altijd wel wat te regelen met uitlaten/oppas.
Ehhhh, ik werk ongeveer fulltime. Pieter werkt 4 dagen in de week. We passen alleen de dagen en werktijden wél aan aan de honden. Want de honden hebben wij voor ons eigen plezier en ontspanning, en dat betekent niet 9 uur lang in een kennel liggen suffen.

Jij zit nog in een héél ander ritme. Je hebt nog nooit fulltime gewerkt, en ik ben wel van mening dat ieder gezond mens een paar jaar fulltime moet gaan werken. Niet voor carriere oid, maar gewoon omdat ieder gezond mens moet weten wat het is om een huishouden, een relatie, privéleven naast je 40-urige baan (exclusief reistijd) te hebben.

Bij mij pastten er in mijn studententijd in elk geval geen honden in, hoe graag ik dat ook wilde. En tijd had ik zat hoor, maar die had ik nodig voor mijn studentenleven. Toen ik ging werken pastte er sowieso geen hond in, want ik was blij dat ik 's avonds om 8 uur neer kon ploffen op mijn eigen bank. Een Bart Smit hondje had toen misschien wel gepast hoor, maar een echte niet.

Edit. En ik denk dus niet in zinnen als "kijk de honden in het buitenland in hun kennel zitten..." dat is voor mij geen maatstaf.
Maar dat jij als student teveel tijd aan je studentenleven spendeerde, is toch ook geen maatstaf voor hoe een ander het doet? Ik combineer op dit moment wel drie dingen, een hond, naast studie aan de universiteit en een baan, en heb daarnaast ook nog een sociaal leven en een vriend. Alles gaat om de dingen goed weten te combineren. Ik heb het voordeel dat iedereen die ik ken dierenliefhebbers zijn, en Apple overal waar ik buiten studie en werk naartoe ga, ze gewoon lekker meekan. En dat blijft gewoon zo, ook als ik ipv parttime, fulltime aan de slag ga ;) Natuurlijk moet je het e.e.a. met je partner afstemmen in zoverre dat gaat, maar dat het hebben van een goede full-time baan per definitie maar moet betekenen dat men dan maar niet aan honden moet beginnen, dat verhaaltje is mij allemaal te zwart wit.
Overigens spreek je jezelf nu wel tegen, je geeft namelijk eerst aan pas een hond te hebben genomen toen je minder kon gaan werken ;) Lijkt me dan niet 'bijna fulltime', of werkte je eerst 60u per week?

Ik denk persoonlijk dat wij in NL soms iets te ver doorslaan met betrekking tot onze honden. Honden slapen van nature veel,
honden die in het wild leven liggen het grootste gedeelte van de dag te suffen in de zon. Is het dan een schande om een hond dagelijks even alleen te laten, met als compensatie voldoende beweging en uitdaging? Ik vind van niet ;) Denk dat sommige mensen het belang van zichzelf nogal overschatten. Volgens mij zijn jouw honden ook niet extreem actief in en rond het huis, waarom is het dan zo enorm belangrijk dat jij op een bank een boekje zit te lezen, ipv dat jij jezelf nuttig maakt op de werkvloer? Heeft een hond daar dan echt zo veel meer aan?
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Ik ben net aan een nieuwe studie (hbo) begonnen en heb Kira van 6.5 maand rondlopen. De tijden dat ik naar school ga is er meestal wel iemand thuis. Op maandag en donderdag ben ik voorlopig nog vrij dus dan ben ik thuis voor haar. Op dinsdag neemt mijn moeder haar mee en anders is ze 2 uurtjes alleen. Woensdag is ze ongeveer half uurtje/3 kwartier alleen en vrijdag is mijn stiefvader thuis. De 2 avonden en ochtend dat ik werk is er sowieso iemand thuis. Donderdagavond heb ik cursus met haar en daarbuiten lopen we 4 a 5 keer per dag een ronde van een half uur/ 3kwartier.
Als ik een keer iets met een vriendin ga doen is dat ook geen probleem. Uitgaan doe ik hooguit 10 keer per jaar dus alle tijd voor Kira.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Aimee schreef:Ik denk persoonlijk dat wij in NL soms iets te ver doorslaan met betrekking tot onze honden. Honden slapen van nature veel, honden die in het wild leven liggen het grootste gedeelte van de dag te suffen in de zon. Is het dan een schande om een hond dagelijks even alleen te laten, met als compensatie voldoende beweging en uitdaging? Ik vind van niet ;) Denk dat sommige mensen het belang van zichzelf nogal overschatten. Volgens mij zijn jouw honden ook niet extreem actief in en rond het huis, waarom is het dan zo enorm belangrijk dat jij op een bank een boekje zit te lezen, ipv dat jij jezelf nuttig maakt op de werkvloer? Heeft een hond daar dan echt zo veel meer aan?
Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens, in theorie. In de praktijk voel ik me al snel schuldig als ik vind dat ik de honden teveel alleen laat. Maar als ik heel eerlijk ben komt dat meer omdat ik altijd heb geleerd dat het 'not done' is, dan door mijn honden zelf. Die lijken er totaal niet mee te zitten.

Om antwoord op de vraag te geven: ik werk momenteel wisselende uren (flex). Soms werk ik veel, dan weer weinig. Als ik acht uur werk op een dag begin ik heel vroeg en mijn vriend wat later, zodat ze niet de hele dag alleen zitten. Maar ik ben nog zoekende naar vast werk en als ik dat vind zal ik wellicht wat anders moeten regelen. En ja, voordat we honden namen (ik studeerde toen nog) hadden we bedacht hoe we dat in de toekomst gingen combineren met werken, maar het is anders gelopen dan verwacht.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Strega schreef:Maar voor de thuiswerkers en degenen die hun hond mee naar het werk mogen nemen: wat voor werk doen jullie en hoe hebben jullie dat met je werkgever geregeld? Lijkt mij echt ideaal namelijk.

Eigenlijk zit ik gewoon weer stom te ver in de toekomst te piekeren maar een leven zonder honden is voor mij niets, maar ik wil ook geen honden als ik er niet voor ze kan zijn :19: .
Noah heeft de mazzel dat ik bij een hondencreche werk :lol1: Ze gaat dus regelmatig mee, soms ook dagje thuis omdat ik dan 's avonds moet trainen met haar en dan heeft ze lekker nog energie :D
Perry en Noah

Afbeelding
MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MarjaV »

Geen gezin en single, dus dat scheelt.
Naast mijn fulltime job, heb ik alle tijd voor de honden. En ja, ze zijn drie tot vier dagen per week langere tijd alleen, maar ik zorg er ook voor dat ze lange wandelingen maken (ca 1,5 to 2 uur per dag) op werkdagen en extra lange in het weekend. En dan nog de trainingen en dergelijke. Ook minimaal 1x per week de uitlaatservice. Op maandag moeten ze vaak bijkomen :-)
Ze komen vast te kort in de ogen van mensen die minder lang van huis zijn, maar ze zijn niet anders gewend van jongs af aan en dat scheelt natuurlijk. Schuld voelen is een keuze en ik weet dat ik heel veel met de dieren doe naast mijn werk, dus nee, ik voel me niet schuldig....
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ons gezin bestaat uit marc, mij en de honden. Marc vaart, die is twee weken weg, maar dan ook twee weken fulltime thuis. Ik werk gemiddeld 32 uur. ''s morgens krijgen de meiden volop beweging, als ik moet werken die dag en marc is niet thuis, kom ik tussen de middag naar huis voor de honden (uitlaten en aandacht). 's avonds is ook voor de honden op zulke dagen. Ik ga best op visite ofzo, maar alleen als ze mee mogen. In de weken dat marc thuis is, gaan we meer 's avonds weg.

Ik heb ook nog de mogelijkheid, als het niet anders kan, om ze mee naar mijn werk te nemen.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Jan werkt full time ik part time en met hondne dus ze kunnen in principe mee.
Spok en Micron gaan dan ook alle dagen mee.
Rio niet want die wordt daar gewoon echt te oud voor en vind dat niet leuk meer.
Sien gaat ook niet alle dagen mee.
Hier ziet het programma er als volgt uit.
Op maandag blijfven Rio en Sien thuis ,dan zijn ze vijf uur alleen.
Voor die tijd is er lang gewandeld met ze.
Op dinsdag gaat Rio naar Jan zijn moeder ,beide genieten daar ontzettend van,Rio wordt schandelijk verwend door zijn hondenoma en huppelt er vrolijk naar toe.
Sien ,Spok en Micron gaan dan mee.
Op woensdag gaan alle honden mee.
Op donderdag gaat Rio weer naar oppasoma samen met Sien.
Overigens wordt er daar niet met ze gewandeld dat doen wij van te voren en als we terug komen weer.
Op vrijdag blijft Rio thuis ,zo'n uur of 5 ook weer, en gaat de rest mee.
Rio heeft daar overigens totaal geen problemen mee ,hij krijgt een kong en vind het best.
Als we op ons zomerhuisje zitten ziet het programma er weer anders uit, maar dan zijn we korter van huis ivm minder reistijd en kunnen de thuisblijvers gebruik maken van een grote afgezette tuin.
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.

Ongelezen bericht door ArCee »

Mmmm, wellicht moet ik eerdaags eens gaan nadenken over het feit: Hoe nu verder?

Pe is benaderd door een opticien die versterking zoekt voor zijn winkel. Aangezien Pe daarvoor al bezig is geweest met een opleiding, kan zij deze opleiding nu weer oppakken, EN een vaste baan, als zij het word althans.

Dan valt het op zich allemaal wel mee, op die ochtend dienst na van 5 vroege diensten.
Dan werk ik van vrijdag t/m dinsdag vroeg.
Pe werkt dan in ieder geval vrijdag, zaterdag, zondag en maandag weekend, en disndag weer.
Dan zal ik dus voor vrijdag, zaterdag en dinsdag iets moeten regelen. :denken:
Goed, zijn er maar 3, maar kan het niet op zijn beloop laten. Gila kan geen hele dag alleen thuis zijn, dat wil ik trouwens ook niet.
Uitlaatservice? :80:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Wij werken allebei 36u, ieder een ochtend/ middag in de week vrij en mijn vriend heeft ook nog een dag met wat minder uren. De andere twee dagen worden ze verwelkomd voor mijn ouders :wink: Ik heb er niet zo'n probleem mee als ze alleen zitten maar ik heb ook geen honden om ze heel de dag alleen te laten zitten. Gelukkig kon ik het ook met mijn nieuwe werk nu weer goed regelen :cheer:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Mijn man werkt fulltime, ik maar 13 uur (op dit moment, maar sowieso niet meer dan 20 uur, ik ben secretaresse).
Op maandag en dinsdag ben ik alleen op (mijn kamer op) kantoor en meestal neem ik haar 1 dag mee (kan mijn uren redelijk vrij indelen). Dus ze is niet veel alleen, hoewel dat prima gaat.
's Avonds zijn we eigenlijk altijd thuis, ik ga vanaf volgende week weer een avond op cursus, maar dan is manlief thuis.

Persoonlijk vind ik het een beetje zoals met kinderen, heb je naast je fulltime baan ook nog van alles om handen, wil dan geen kind! Voor een kind moet je tijd maken, voor een hond ook! Maar nogmaals, dat is mijn mening. Het hangt denk ik ook wel van de soort hond af, en of de hond alleen is of met meer.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het voor een hond niet uitmaakt of je er wel of niet bent. :denken:

Onze honden zijn altijd bij ons in de buurt. Zijn we op kantoor, zijn zij daar ook. Gaat er iemand naar de opslag, dan hobbelen ze mee. Wordt er een busje ingeladen dan staan ze aan de poort, zijn wij in de tuin, zij ook.
Natuurlijk zijn onze honden niet anders gewend (we hebben al zo lang bedrijf aan huis) maar ik denk dat ze zich dood vervelen als wij er stelselmatig uren achter elkaar niet zouden zijn.

We laten ze wel eens thuis (uiteraard, er zijn van die dingen waar je honden geen plezier mee doet, zoals uit eten gaan en zo) en dan staan ze altijd achter de deur om ons op te wachten.
Maar goed, het zijn dan ook wel verwende apen qua gezelschap. :wink:
Afbeelding
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Ik studeer veel thuis dus ben ook veel thuis voor de honden.
Vriend werkt 40 uur.

Ik denk wel dat het uitmaakt, mijn honden zijn het liefst de hele dag dicht bij me.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Ik ben van 32 uur wisselende doensten naar 24 nachtdiensten gegaan. Scheelde qua loon niks dankzij de ORT en de honden zijn minder alleen.
Als ik ben werken slapen ze buiten in de kennel en worden ze 's morgens direct uitgelaten. Daarna gaan ze met mij mee slapen en als ik wakker ben gaan we voor de lange ronde.
ik moet wel zeggen dat ik dus maximaal van 8 tot half 2 slaap. En dat is dus maximaal 3 x per week, soms 2. Ik vind het ideaal.
Tinker
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Tinker »

Ik werk 32 uur, waarvan zo'n 12 uur vanuit huis, en als ik zo mijn rijbewijs heb mogen de honden lekker mee naar mijn werk :ok: Zitten ze nooit meer alleen!! Met de trein is te omslachtig en te duur om de honden mee te nemen, en ik zelf fiets nu...
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

ik heb twee honden zodat ze in ieder geval nooit alleen zijn. maar ik ben ook moeder van een druk jong gezin en heb er bewust voor gekozen om niet te werken. gelukkig zit ik in een situatie waarin ik die keuze heb. Dus eigenlijk zitten ze vrij weinig alleen, al zouden ze het best kunnen.
linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collie (langhaar)

Ongelezen bericht door linn »

Mijn man werkt 40 uur in de week, ik werk 4 (vroege) ochtenden.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Rami schreef:Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het voor een hond niet uitmaakt of je er wel of niet bent. :denken:
Ik ook niet. Als pupeigenaar wordt overal aangeraden om jezelf het allerleukste te maken voor je hond. Dat staat in mijn ogen nogal haaks op een hond die het geen flikker kan schelen waar die superleuke baas dan uithangt. Ik vind een hond die een dag alleen is omdat er gewerkt moet worden niet zielig hoor :wink: , als een hond het is gewend zal het wss voor de hond zelf geen probleem zijn. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het een hond niet kan schelen of je er wel of niet bent, al zal dat mss ook best per hond verschillen. Ik denk dat als Lotus moest kiezen tussen óf wel flink uitgelaten worden, spelletjes doen etc etc maar een dag alleen zitten óf tussen een beetje rundum hause aankeutelen met een baas die met zijn eigen dingetjes bezig is en af en toe eens een aai geeft of een balletje voor dr gooit, ze voor het 2e zou kiezen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Mijn vriend en ik werken beiden fulltime.
Mijn vriend werkt in 5 ploegendienst dus de hondjes zijn 2x per 10 dagen alleen van 07:30 tot 14:00.
De rest van de week max 3 uurtjes alleen.

Ik vind het ideaal.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Rami schreef:Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het voor een hond niet uitmaakt of je er wel of niet bent. :denken:
Omdat het niet al teveel bij ons voorkomt hebben Rio en Sien er geen moeite mee, maar zou het heel veel voorkomen dan weer wel denk ik.
Jan zijn moeder is nu een weekje op vakantie en daardoor is Rio wat meer alleen geweest dan anders, en dat merk je dan toch wel.
Hij is aanhankelijker en kruipt meer tegen je aan en is aanmerkelijk vrolijker als je binnenkomt.
Gelukkig draait hij volgende week weer zijn oude rooster want hij stelt haar gezelschap volgens mij best erg op prijs.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Naima schreef:
Ik ook niet. Als pupeigenaar wordt overal aangeraden om jezelf het allerleukste te maken voor je hond. Dat staat in mijn ogen nogal haaks op een hond die het geen flikker kan schelen waar die superleuke baas dan uithangt. Ik vind een hond die een dag alleen is omdat er gewerkt moet worden niet zielig hoor :wink: , als een hond het is gewend zal het wss voor de hond zelf geen probleem zijn. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het een hond niet kan schelen of je er wel of niet bent, al zal dat mss ook best per hond verschillen. Ik denk dat als Lotus moest kiezen tussen óf wel flink uitgelaten worden, spelletjes doen etc etc maar een dag alleen zitten óf tussen een beetje rundum hause aankeutelen met een baas die met zijn eigen dingetjes bezig is en af en toe eens een aai geeft of een balletje voor dr gooit, ze voor het 2e zou kiezen.
Ik denk ook niet dat het niks uitmaakt inderdaad. Ik moet wel zeggen dat ze me hier in huis bepaald niet achterna lopen (als er geen bezoek is dan :F: ), maar dat komt ook omdat dat niet in hun leefpatroon in zit gebouwd. Ze zijn hier niet gewend dat ik hele dagen thuis ben en ze achter me aan door en rondom het huis keutelen, dus dat doen ze dan ook niet. Ik heb een baan waarbij ik gemiddeld rond 15:00 uur weer thuis ben, en ik vind dat net aan kunnen (voor mezelf en hoe ik met mijn honden om wil gaan dan). Sommige dagen ben ik (veel) eerder thuis, dat zijn dan cadeautjes :wink:, en heel soms later, maar vaak is er dan een oplossing in de zin van een hele fijne oppas/uitlaat.

Ik merk wel dat het, gevoelsmatig voor mij in ieder geval, lastiger is om voor Saar te 'compenseren'. Saar is net zoals je nu Lotus omschrijft, die zou liever een beetje aankeutelen en dan maar geen lange wandelingen/spelletjes doen, en dan dus de hele dag gezellig rondom de baas hangen. Vera zou daar wel wat gestoord van worden, die vliegt tegen de muren op als ze alleen maar wat rond kan keutelen :mrgreen:, en die geniet ook echt heel vreselijk erg van lange wandelingen en trainen met mij, en tussendoor kan ze dan mooi bijslapen terwijl ik weg ben. Tuuurlijk zou zij NOG liever allebei hebben, maar goed, ik zou ook liever vrijstaand wonen en niet hoeven te werken :engel: Maar ik vind de combinatie werken en Saar lastiger voor mijn eigen gevoel, dan de combinatie werken en Vera. Omdat ik voor Saar niks speciaals eigenlijk kan doen buiten werktijd, en ik kan me daar soms best rot over voelen hoor :wink: Niet dat ze het niet leuk vindt om met mij en Vera door de polder te struinen hoor, ze vindt dat echt wel fijn, maar niet zoals Vera die daar echt haar 'geluk van de dag' uithaalt.
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

...Ik denk persoonlijk dat wij in NL soms iets te ver doorslaan met betrekking tot onze honden. Honden slapen van nature veel,
honden die in het wild leven liggen het grootste gedeelte van de dag te suffen in de zon. Is het dan een schande om een hond dagelijks even alleen te laten, met als compensatie voldoende beweging en uitdaging? Ik vind van niet ;) Denk dat sommige mensen het belang van zichzelf nogal overschatten. Volgens mij zijn jouw honden ook niet extreem actief in en rond het huis, waarom is het dan zo enorm belangrijk dat jij op een bank een boekje zit te lezen, ipv dat jij jezelf nuttig maakt op de werkvloer? Heeft een hond daar dan echt zo veel meer aan?
Ik ben zelf niet aan een hond begonnen, omdat ik vind dat ik te weinig thuis ben voor het dier. Bij goede gezondheid is alles prima te combineren, maar wat als mijn meiden hier zouden wonen en op een ochtend is Salina een beetje aan de dunne? Zoiets kan gebeuren en is op zich niet ernstig, maar zowel Ralf als ik zouden problemen hebben om spontaan thuis te blijven om de arme schat een paar extra rondjes naar buiten te laten.
Om deze reden heb ik alleen dieren die 'zelfredzaam' zijn. Oké, er is een tijd geweest dat ik tussen de middag langs huis moest voor het voeden van een zieke cavia en ik heb me ook wel eens afgemeld om met spoed naar de DA te gaan voor het een of ander, maar dat zijn duidelijk ernstige dingen die mijn collega's wel snappen. Ik vind dat werken + hond zich alleen goed combineert als mogelijkheden hebt om snel oppas te regelen.

Daarnaast moet je ook rekening houden met het karakter van de hond bij aanschaf, want sommige honden plakken te sterk aan de baas om aan een werkend leven te wennen. Een zeer hond-sociale hond lijkt me het meest ideaal voor fulltimers, want die wennen er het makkelijkst aan om met een uitlaatservice mee te gaan. Een teruggetrokken type zal daar niet zo van genieten ;)
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

@Moos: Ja Lotus zou ook liever allebei hebben hoor, want hoewel ze erg rustig is breek ik wel mn nek over haar als ze buiten niet lekker heeft kunnen uitrennen. Normaal loopt ze me niet achterna, maar ze komt wel checken wat ik aan het toen ben, zelf ligt ze graag buiten (wel met de deur open). En ja in jouw situatie zie ik maar 1 oplossing: Ik neem Saartje wel mee naar huis :I:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Naima schreef:@Moos: Ja Lotus zou ook liever allebei hebben hoor, want hoewel ze erg rustig is breek ik wel mn nek over haar als ze buiten niet lekker heeft kunnen uitrennen. Normaal loopt ze me niet achterna, maar ze komt wel checken wat ik aan het toen ben, zelf ligt ze graag buiten (wel met de deur open). En ja in jouw situatie zie ik maar 1 oplossing: Ik neem Saartje wel mee naar huis :I:
Had je gedacht :pffff: :mrgreen: Je hebt wel een Golden teef, da's een grote pre voor Saar :idea:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik werk volledig, mijn man heeft een halve baan. Dit is altijd al zo geweest ook voor er kinderen waren, dus voor de honden. Ik zou ook niet anders willen. De honden zijn weinig alleen en ook Jade heeft weinig oppas nodig. Wat wel verandert is dat er minder in het bos gewandeld wordt en minder lange wandelingen. Gelukkig kunnen ze hier ook overal los omdat we aan de rand van de stad wonen.
Kira is nu 10 jaar geweest en Arie kan met zijn heupen ook niet meer zolang, maar als 1 van de twee er niet meer zou zijn zou er geen jonge energieke hond weer komen nu de kinderen nog klein zijn, die doen we tekort vind ik.
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Toen ik nog fulltime werkte, had ik alleen Ody en nam ik haar altijd mee naar mn werk als dierenartsassistente. Toen we een dochtertje kregen heb in een tijdje in de horeca gewerkt, zodat ik overdag thuis was voor mn kindje, maar mn vent zag ik helemaal niet meer, want ik werkte in de avonden en het weekend. Na een jaar ben ik daarmee gestopt en nu ben ik fulltime mamma met 2 honden. :mrgreen:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

jeanet01 schreef:Toen ik fulltime docent was mocht/ moest Janko mee naar het werk. Hij was in veel lessen ook gelijk mijn oefenobject. Ook andere collega's hadden hun honden mee en tussen de middag was heel team dier (verzorging) met de hondejes lopen in het Sterrebos.

Na een dikke 10 jaar voor de klas gestopt met werken vanwege mijn eogen kindjes en het feit dat ik meer tijd voor onze rap groeiende veestapel wou hebben.
Roos is er bij gekomen op het moment dat de jongste naar de peuterspeelzaal toe ging.
Was jij docent op t AOC Terra in Groningen? :engel: Daar is namelijk ook een Sterrebos en hebben de docenten hun honden ook mee. :mrgreen:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik heb na mijn afstuderne 5 jaar een baan gehad waarbij Sophie mee kon. Vorig jaar augustus is mijn zoon geboren, en afgelopen april ben ik van baan verwisseld. En Sophie kan niet alleen zijn. Ik werk vier dagen per week. Eén dag in de week ben ik thuis, één dag is meneer Geer thuis en drie dagen gaat zoon naar de creche en Sophie naar de oppas. Daar breng ik haar 's ochtends heen en haal ik haar na mijn werk weer op.
DogDalton
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo Espagnol
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door DogDalton »

Ik ben single met een kind en toen ik nog 3,5 dag werkte (28-30 uur) kwam 2 keer in de week de uitlaatservice voor Dalton en 1 keer werd hij door een vriendin uitgelaten.
Over 2 weken komt mijn opvanghond uit Spanje en er zullen er nog wel meer volgen in de toekomst en vast wel eentje blijven plakken. Op dit moment werk ik niet maar vindt ook dat een hond best langere tijd alleen kan blijven als er maar genoeg mee gedaan wordt buiten de werktijden om. Dus genoeg beweging en aandacht is dan wel belangrijk.
Afbeelding
Tamara, Jada, Viento, Kid, Tanja, Evita en Rosa
Klaasje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Op zoek naar een opvanghond
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Klaasje »

Ik denk ook niet dat het opgaat om te zeggen 'ze slapen veel dus het maakt ze niet uit'. Aanwezigheid is een gevoelskwestie. Dat je niet continu 1-op-1 bezig bent omdat ze wakker en speels zijn betekent niet dat het ze niet uit zou maken. Ik kan het heel fijn vinden dat mijn man thuis is ook al doen we beide iets totaal anders in andere delen van het huis.

Wij hebben het qua combineren straks vrij makkelijk; mijn man werkt fulltime en ik ben thuis met de kinderen die dus ook thuis zijn (geen school bij ons). Dus ook als de meisjes straks wat groter zijn, zijn zij er voor de hond. Het is maar een klein hondje dus over een paar jaar durf ik die (in principe!) ook best met mijn dochter mee te geven voor een rondje in de wijk.

Een ander voordeel is dat we in een woongemeenschap gaan wonen dus veel behulpzame, sociale buren in het complex. Als de hond niet mee kan, maar willen we zoveel mogelijk wel doen, dan proberen we een lijstje mensen achter de hand te houden die evt op willen passen.
Bezig met de adoptie van Bendji, die we graag Lenny willen noemen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”