Naima schreef:Rami schreef:Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het voor een hond niet uitmaakt of je er wel of niet bent.
Ik ook niet. Als pupeigenaar wordt overal aangeraden om jezelf het allerleukste te maken voor je hond. Dat staat in mijn ogen nogal haaks op een hond die het geen flikker kan schelen waar die superleuke baas dan uithangt. Ik vind een hond die een dag alleen is omdat er gewerkt moet worden niet zielig hoor

, als een hond het is gewend zal het wss voor de hond zelf geen probleem zijn. Ik kan me alleen niet voorstellen dat het een hond niet kan schelen of je er wel of niet bent, al zal dat mss ook best per hond verschillen. Ik denk dat als Lotus moest kiezen tussen óf wel flink uitgelaten worden, spelletjes doen etc etc maar een dag alleen zitten óf tussen een beetje rundum hause aankeutelen met een baas die met zijn eigen dingetjes bezig is en af en toe eens een aai geeft of een balletje voor dr gooit, ze voor het 2e zou kiezen.
Ik denk ook niet dat het niks uitmaakt inderdaad. Ik moet wel zeggen dat ze me hier in huis bepaald niet achterna lopen (als er geen bezoek is dan

), maar dat komt ook omdat dat niet in hun leefpatroon in zit gebouwd. Ze zijn hier niet gewend dat ik hele dagen thuis ben en ze achter me aan door en rondom het huis keutelen, dus dat doen ze dan ook niet. Ik heb een baan waarbij ik gemiddeld rond 15:00 uur weer thuis ben, en ik vind dat net aan kunnen (voor mezelf en hoe ik met mijn honden om wil gaan dan). Sommige dagen ben ik (veel) eerder thuis, dat zijn dan cadeautjes

, en heel soms later, maar vaak is er dan een oplossing in de zin van een hele fijne oppas/uitlaat.
Ik merk wel dat het, gevoelsmatig voor mij in ieder geval, lastiger is om voor Saar te 'compenseren'. Saar is net zoals je nu Lotus omschrijft, die zou liever een beetje aankeutelen en dan maar geen lange wandelingen/spelletjes doen, en dan dus de hele dag gezellig rondom de baas hangen. Vera zou daar wel wat gestoord van worden, die vliegt tegen de muren op als ze alleen maar wat rond kan keutelen

, en die geniet ook echt heel vreselijk erg van lange wandelingen en trainen met mij, en tussendoor kan ze dan mooi bijslapen terwijl ik weg ben. Tuuurlijk zou zij NOG liever allebei hebben, maar goed, ik zou ook liever vrijstaand wonen en niet hoeven te werken

Maar ik vind de combinatie werken en Saar lastiger voor mijn eigen gevoel, dan de combinatie werken en Vera. Omdat ik voor Saar niks speciaals eigenlijk kan doen buiten werktijd, en ik kan me daar soms best rot over voelen hoor

Niet dat ze het niet leuk vindt om met mij en Vera door de polder te struinen hoor, ze vindt dat echt wel fijn, maar niet zoals Vera die daar echt haar 'geluk van de dag' uithaalt.