Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond op tafel?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Re: Hond op tafel?

Ongelezen bericht door lonneke »

Cooper moet toch ergens een keer afzetten als ie van de ene stoel naar de 3 persoons bank wil springen en dan gebruikt ie de salontafel maar even :tongue:

En hier slapen ze allemaal in bed is gezellig :cheer: en d'r passen er nog meer bij :cheer:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

hmzzz wij eten met het bord op schoot en de honden mogen ook op schoot zitten ( niet tegelijkertijd :hmmm: ) smerig he :smile:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

lonneke schreef:Cooper moet toch ergens een keer afzetten als ie van de ene stoel naar de 3 persoons bank wil springen en dan gebruikt ie de salontafel maar even :tongue:
Dat doet Shib ook :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Bor wil weleens als je het niet ziet een slobber uit de koffiekop nemen :mrgreen: als de kop zo goed als leeg is.
Hij gaat dan met zijn voorpoten op de salontafel staan, verder komen ze niet op tafel.
De katten wel maar dat hou je niet echt tegen denk ik.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik denk dat de salontafel hier snel vol zou liggen met die 2,dus nee,de tafel is :neenee:
Daarentegen mogen ze wel gezellig op bed,maar doet alleen Bente dat nog vanwege de hoogte ervan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Inge O schreef:
StormenRoxy schreef:tja ik ben een luie lezer en je kan van mij niet gaan verwachten dat ik 4 pagina's door ga lezen
en dan is het ook nog het discussie forum waarin je je topic plaats..

dus is het de bedoeling dat we discussie voeren toch ..
en bij en discussie worden idd woorden verdraaid...

bedankt voor de info, dan weet ik alvast wie ik bij de discussie maar beter oversla...
Nou ehm....same here. En niet onaardig bedoeld, maar gewoon practisch. Je kúnt namelijk niet discussieren zonder dat je naar de ander luister (c.q de ander léést). Dus als jij wilt discussieren in een topic waarbij men niet van je kan verwachten dat je het topic ook leest, dan betekent dat dat jij niet discussiëert, maar gewoon een mening verkondigt. Tja, en dat kan en dat geeft niet, maar ik kan me voorstellen dat (gezien het feit dat op fora discussiëren al moeilijker is dan live) mensen liever niet eens beginnen aan de chaos die ontstaat als de ander niet wil lezen ;-).

Of bedoel je het niet zo? Want hoe het er staat lees ik het zo. :ok:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

Shibby schreef:
lonneke schreef:Cooper moet toch ergens een keer afzetten als ie van de ene stoel naar de 3 persoons bank wil springen en dan gebruikt ie de salontafel maar even :tongue:
Dat doet Shib ook :mrgreen:
zijn ze toch wel een beetje familie van elkaar :lol:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hier geen honden op tafel en puur omdat ik een mooie tafel heb, die ik graag zo wil houden en omdat ik tijdens het eten geen honden bij mijn eten wil.
Ze hoeven nu eenmaal niet alles te mogen.
Yentie zit graag op verhogingen en zo af en toe mag ze naast me in de vensterbank, maar dat is eigenlijk een katten plekje. De honden mogen op de banken en stoelen. Maar de tafels blijven ze vanaf. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Agnes ligt 's morgens vaak languit op de salontafel, lekker in het ochtendzonnetje.
Van mij mag ze.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Inge O schreef:
Nanna schreef:Om nog even op het "onhygiënisch" verhaal terug te komen, daar geloof ik niet in.
Ik vind het begrijpelijk dat mensen geen zin hebben in vuile poten op tafel of sowieso dat hele creatuur niet op ooghoogte hoeven ;-) Maar ik denk niet dat als je dat wèl toestaat dat je er dan voorts ziek van wordt door het gillende gebrek aan hygiëne..... Integendeel, mag ik wel zeggen.
Hier ligt de hele kynologie op tafel, in bed en nog meer unspeakable places. We begeven ons dus dagelijks in breed spectrum van bacteriën, mag ik wel zeggen. En we zijn nooit ook maar een dág ziek :mrgreen: :pffff:
nee, het feit dat ik het vies vind heeft ook niks met angst voor wat voor soort besmetting dan ook te maken - als ik die persé van mijn honden zou moeten krijgen, krijg ik die ook wel onder tafel :mrgreen: .

maar ik zit niet zo te wachten op haren, zand en andere rommel in mijn bammetjes en nee, ik wil ook niet telkens met een vaatdoek aan de slag telkens ik een keer iets aan tafel wil doen :pffff: .

en ik wil ook een plek waar ik dingen buiten beestenbereik kan neerleggen :pffff: .
Maar je denkt toch niet dat Hera de godganze dag bovenop de tafel ligt of staat?
In ons vorige huis stonden de kattenbakjes met voer op de eettafel. Gingen wij weg kwamen we voorbij het keukenraam en dan stond ze dus op de tafel die bakjes leeg te vreten. Ze zwaaide dan nog net niet naar ons. :lol: :mrgreen:
En nu als wij klaar met eten zijn en ze denkt dat er nog iets te halen valt wil ze dus nog weleens op de stoel klimmen om te loeren of er niet nog iets ligt.

Ik kan mij er niet zo druk om maken. Met eten ligt er een tafellaken op tafel.

Moet trouwens wel grinniken om het stukje van Nanna.
Toen Rosalie in aantocht was kregen wij van iedereen (familie, collega's, zelfs onbekenden) te horen hoe onhygenisch het wel niet was met die honden en katten. En dat wij nu toch vooral wel honden weg zouden gaan doen. Of op zijn minst in de kennel want al die haren e.d. en dat met een klein kind....
Is Rosalie toch werkelijk nooit ziek geweest de eerste 2 jaar. En nu is ze nog steeds zelden ziek. En als ze ziek is duurt dat vaak een dagje.
Ik moet daar dus altijd wel om grinniken.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Inge O schreef:
Nanna schreef:Om nog even op het "onhygiënisch" verhaal terug te komen, daar geloof ik niet in.
Ik vind het begrijpelijk dat mensen geen zin hebben in vuile poten op tafel of sowieso dat hele creatuur niet op ooghoogte hoeven ;-) Maar ik denk niet dat als je dat wèl toestaat dat je er dan voorts ziek van wordt door het gillende gebrek aan hygiëne..... Integendeel, mag ik wel zeggen.
Hier ligt de hele kynologie op tafel, in bed en nog meer unspeakable places. We begeven ons dus dagelijks in breed spectrum van bacteriën, mag ik wel zeggen. En we zijn nooit ook maar een dág ziek :mrgreen: :pffff:
nee, het feit dat ik het vies vind heeft ook niks met angst voor wat voor soort besmetting dan ook te maken - als ik die persé van mijn honden zou moeten krijgen, krijg ik die ook wel onder tafel :mrgreen: .

maar ik zit niet zo te wachten op haren, zand en andere rommel in mijn bammetjes en nee, ik wil ook niet telkens met een vaatdoek aan de slag telkens ik een keer iets aan tafel wil doen :pffff: .

en ik wil ook een plek waar ik dingen buiten beestenbereik kan neerleggen :pffff: .
Eens met Inge. Ik ben echt niet vies van mijn honden maar ik moet geen 3 lellen van honden op mijn eet- of salontafel. Die ruimte is voor mijn eigen troep c.q. voedsel en ik wens geen gevecht tussen de honden en mijzelf over MIJN eten :zweep: .
Op het aanrecht mogen ze ook niet want daar staat het kattenvoer. De bank is voor mensen en katten. Niet voor honden want dan heb ik geen ruimte meer om te zitten en ik verd*m het om hen op de bank te laten en ik moet zelf op de grond zitten :mrgreen: .
Bed idem dito. Nou mogen de honden sowieso niet boven komen want dat is kattenterritorium maar ik wil ook geen honden op bed. Ik heb mijn 2m brede bed lekker voor mezelf en ik wens die ruimte niet te delen en wakker te worden met een dot haar in m'n b*k :pffff: .
Komt nog een praktisch probleem bij: ik heb een waterbed en moet er niet aan denken dat dat midden in de nacht stuk gaat omdat er een hondenpoot of tand door heen gaat :N: !
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Isabel schuift graag aan, op een stoel dus.
Dat mag ze op zich wel af en toe, maar niet als het doel is dat ze zo beter bij het eten kan :mrgreen:
Dat is overigens vrijwel altijd haar doel, want ze is een bodemloos vat :N:

Soms doet ze het omdat ze dan beter kan aantikken om aandacht, maar dat is altijd als er afscheid wordt genomen en we toevallig bij de tafel staan.
Anders klimt ze gewoon in haar eigen leunstoel ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

renee-uk schreef:
ladybird schreef:
renee-uk schreef:Eigenlijk heb ik hele zielige hondjes, ze mogen namelijk niet op de tafel, niet op de bank en ook niet op bed.
Niet uit rangorde oogpunt maar gewoon omdat ik het niet nodig vind ;)
Schande :pffff: En jij wilt ooit een grifje?? :Q:
ja echt wel :I:.... en daarvoor wil ik de bank nog wel in overweging nemen, maar de tafel en m'n bed nog steeds niet ;)
Ze rennen hier ook echt niet dagelijks of standaard over de tafels heen hoor :mrgreen: Op de salontafel mogen ze niet komen, zitten ze erop, dan haal ik ze er dus niet af. (ze kunnen er wel op maar het is te glad om eraf te komen) Doen ze 1 keer en daarna nooit meer. Nou ja, op de Draak na dan, die leert er niet van en heeft teveel plezier op de salontafel :denken: Incidenteel mogen ze op de grote tafel. Maar dat is meer als lolletje en dat weten ze. Op (jaja) de Draak na, zullen ze zelf echt niet op de grote tafel gaan.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Durga mag wel eens op tafel of aanrecht, maar je doet er haar geen plezier mee. Ze heeft hoogtevrees. :mrgreen:

Ik heb wel eens toen ze jong waren gezien dat ze een plek opzochten waar ze hoger konden liggen dan mij. En dan ook nog zo'n bek erbij trekken. Durga had daar wel zo'n handje van, zo van op de rugleuning gaan liggen zodat ze de hoogste plek in de kamer bezette. Maar dat gedrag zie ik als een gevolg van het onduidelijk zijn van de rangorde, niet als de oorzaak ervan.

Op bed mogen de honden pas sinds zo'n anderhalf jaar, maar het is in eerste instantie mijn plek, en als ik zeg dat ze eraf moeten, gaan ze ook vrijwel meteen van het bed af. Dat is voor mij voldoende. Het beddegoed verschoon ik extra vaak, en ik haal wat vaker de stofzuiger door de slaapkamer, en dan is het qua hygiëne redelijk te doen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

estelle schreef:
Inge O schreef:

Maar je denkt toch niet dat Hera de godganze dag bovenop de tafel ligt of staat?
nou, dat schijnt iedereen te denken idd :roll: . dat als het (incidenteel) mag, ze het ook de hele dag doen.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

lieke schreef: Eens met Inge. Ik ben echt niet vies van mijn honden maar ik moet geen 3 lellen van honden op mijn eet- of salontafel. Die ruimte is voor mijn eigen troep c.q. voedsel en ik wens geen gevecht tussen de honden en mijzelf over MIJN eten :zweep: .

als je dat zou krijgen zou ik toch eens naar je relatie met je honden gaan kijken ;).

Op het aanrecht mogen ze ook niet want daar staat het kattenvoer. De bank is voor mensen en katten. Niet voor honden want dan heb ik geen ruimte meer om te zitten en ik verd*m het om hen op de bank te laten en ik moet zelf op de grond zitten :mrgreen: .

jij kunt ze dus niet wegsturen als jij er wilt zitten?

Bed idem dito. Nou mogen de honden sowieso niet boven komen want dat is kattenterritorium maar ik wil ook geen honden op bed. Ik heb mijn 2m brede bed lekker voor mezelf en ik wens die ruimte niet te delen en wakker te worden met een dot haar in m'n b*k :pffff: .
Komt nog een praktisch probleem bij: ik heb een waterbed en moet er niet aan denken dat dat midden in de nacht stuk gaat omdat er een hondenpoot of tand door heen gaat :N: !
hier al 25 jaar een waterbed, en er slapen al 10 jaar honden op. nog nooit 1 lek gehad en bullmastiffs zijn echt geen kinderachtige honden. fritz ook niet trouwens. dus daarvoor hoef je het niet te laten ;).
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Hier ook al ruim 20 jaar een waterbed, nog nooit een lek gehad vanwege de hond... :wink:
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Kaiou wéét niet eens dat hij op een stoel, de tafel of op bed zou kunnen gaan staan of liggen, het zal niet in zijn kop opkomen :Q: .
Op de bank ligt hij wel, maar alleen wanneer ik er niet zit.
Wanneer ik op de bank zit moet ik hem echt overhalen om naast me te komen liggen en hij ligt dan ook niet echt op zijn gemak ( :( jammergenoeg, want ik vind het zo gezellig).
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Hutsje schreef:nou, dat schijnt iedereen te denken idd :roll: . dat als het (incidenteel) mag, ze het ook de hele dag doen.
Alsof de honden hier tussen de pannen in op tafel zitten. :lol1:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ze zitten hier nooit op tafel maar datkomt vast omdat er zat andere plaatsen zijn waar ze wel met z'n alle terecht kunnen :mrgreen:

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

tineke schreef:Ze zitten hier nooit op tafel maar datkomt vast omdat er zat andere plaatsen zijn waar ze wel met z'n alle terecht kunnen :mrgreen:

Afbeelding
Als je dat opstapje nou ook even overeind zet kan er daar ook nog eentje op :smile:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Hier komen de honden niet of tafel. Mijn salontafel is zo mienie, dat staat zo lastig.
En wat betreft de eettafel, ik vind het gewoon onpraktisch. Verder niks, niks met rangorde of wat haren te maken.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hier komt geen hond op tafel.Ook geen kat.Gewoon; daarom niet :mrgreen:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Afbeelding
Whawha, prachtig! Slim bedacht trouwens!

Hier mogen ze trouwens wel op de bank en in bed.
Als Leon nachtdienst heeft, wat meestal wel zo is, ligt Spike altijd naast me. Gezellig hoor, geen problemen mee. Ik leg een grote handdoek voor hem neer en hij ligt prima.
Als hij Leon naar boven hoort komen s'morgens springt hij van bed en gaat naar z'n plekje.
(nu heeft hij dus pech.... we hebben vakantie en baasje slaapt in z'n eigen bed)

s'Morgens mag hij wel eens even in bed, komen knuffelen. Toen ze nog samen in huis waren lagen ze dan samen tussenin.
En ach... die paar haren, ligt lekker zacht :mrgreen:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Enige tafel waar ze opspringen, is die bij de DA.

thuis niet, zou ook niet willen dat er krassen inkomen :N:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ladybird schreef:
renee-uk schreef:
ladybird schreef: Schande :pffff: En jij wilt ooit een grifje?? :Q:
ja echt wel :I:.... en daarvoor wil ik de bank nog wel in overweging nemen, maar de tafel en m'n bed nog steeds niet ;)
Ze rennen hier ook echt niet dagelijks of standaard over de tafels heen hoor :mrgreen: Op de salontafel mogen ze niet komen, zitten ze erop, dan haal ik ze er dus niet af. (ze kunnen er wel op maar het is te glad om eraf te komen) Doen ze 1 keer en daarna nooit meer. Nou ja, op de Draak na dan, die leert er niet van en heeft teveel plezier op de salontafel :denken: Incidenteel mogen ze op de grote tafel. Maar dat is meer als lolletje en dat weten ze. Op (jaja) de Draak na, zullen ze zelf echt niet op de grote tafel gaan.
zit ik alweer te grijnzen.....wat een heerlijk hondje is het toch :I: :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Oh wat erg, schandelijk wat een vunzigheid weer al die foto's :neenee:

*van de week toevallig een foto gemaakt van een Slekkie die tegenwoordig op het aanrecht kan springen om te kijken of Bunkers KVV al ondooid is :oeps: )
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Brigitte schreef:Oh wat erg, schandelijk wat een vunzigheid weer al die foto's :neenee:

*van de week toevallig een foto gemaakt van een Slekkie die tegenwoordig op het aanrecht kan springen om te kijken of Bunkers KVV al ondooid is :oeps: )
:smile: :smile: :smile: er is weinig Slek proof denk ik
Da-ki
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita -japans-
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Da-ki »

Brigitte schreef: *van de week toevallig een foto gemaakt van een Slekkie die tegenwoordig op het aanrecht kan springen om te kijken of Bunkers KVV al ondooid is :oeps: )
oh ja ????
waar is die foto dan ???

Hier liggen de tafels te vol om ook maar de interesse te wekken van kat of hond.
Maar op bed liggen altijd 2 katten en soms kruipt daar 1 van de honden bij
elke keer wanneer ik het bed verschoon dan foeter ik.. ZE KOMEN ER NIET MEER OP !!!
maar zodra ik dan weer in bed lig geniet ik van alle behagelijkeheid
-Ook ik heb al meer dan 10 jaar een waterbed en ook nog nooit een lek gehad-
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Harley doet het stiekem als wij er niet zijn om de restjes van het kattenvoer op te eten(dat staat op de eettafel)
Voorheen deed hij het ook maar dan om in het zonnetje te liggen,ging hij heerlijk in het enige streepje zon wat er was liggen.
Dat mocht overigens niet maar heb er wel even een foto van gemaakt :mrgreen:
Ze mogen op bed,op de bank en op de stoelen en op de tafel wil ik ze dus niet zien(als we erbij zijn :engel: )

Vind het gewoon niet nodig.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”