Ik geloof dat jij daarin een goed punt hebt. Maar ik vraag me af of ze mijn katten echt als onderdeel van de roedel zien. Ik zie bijvoorbeeld het typische herdergedrag als ik de katten voor het eten roep en dan 'drijven' Gina en Cody de katten echt de keuken in en zorgen er voor dat ze niet meer weggaan (niet dat die het willenHanneke2 schreef:Ik zit me trouwens te bedenken, in die kunstmatige roedels van ons kunnen katten volgens mij ook deel van de roedel zijn. Mijn ouwe Tijger was echt onvoorwaardelijk 'roedelleider'. Jack had onder Tijgers heerschappij ook nog niks van dat arrogante zelfverzekerde van nu. Zeker in huis niet, als Tijger zich toevallig zat te wassen in de deuropening ging Jack er echt niet zomaar langs, en in alle communicatie met Tijger was Jack altijd superonderdanig. Pippipoes was zijn maatje, met Timber is hij nog steeds hele dikke vrienden en met Pinda heeft hij weinig, terwijl Lilo en Pinda weer echte speelmaatjes zijn. Maar al met al denk ik dat die katten ook zeker een rol spelen in de 'roedel'.
Aan de andere kant, toen Parcival met zijn oor zat en 5 weken met een kap om moest lopen (en dus doodongelukkig was), zag ik dat Kyra en Lyndie hem regelmatig afsoppen. Iets dat ze normaal nooit doen en Parcival ook beslist niet zou toelaten.
Overigens hebben al mijn honden een heilig ontzag voor Isis, die hen ook rustig een lel geeft als mevrouw een boze bui heeft.