Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

roedelgedrag

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Hanneke2 schreef:Ik zit me trouwens te bedenken, in die kunstmatige roedels van ons kunnen katten volgens mij ook deel van de roedel zijn. Mijn ouwe Tijger was echt onvoorwaardelijk 'roedelleider'. Jack had onder Tijgers heerschappij ook nog niks van dat arrogante zelfverzekerde van nu. Zeker in huis niet, als Tijger zich toevallig zat te wassen in de deuropening ging Jack er echt niet zomaar langs, en in alle communicatie met Tijger was Jack altijd superonderdanig. Pippipoes was zijn maatje, met Timber is hij nog steeds hele dikke vrienden en met Pinda heeft hij weinig, terwijl Lilo en Pinda weer echte speelmaatjes zijn. Maar al met al denk ik dat die katten ook zeker een rol spelen in de 'roedel'.
Ik geloof dat jij daarin een goed punt hebt. Maar ik vraag me af of ze mijn katten echt als onderdeel van de roedel zien. Ik zie bijvoorbeeld het typische herdergedrag als ik de katten voor het eten roep en dan 'drijven' Gina en Cody de katten echt de keuken in en zorgen er voor dat ze niet meer weggaan (niet dat die het willen :mrgreen: ).
Aan de andere kant, toen Parcival met zijn oor zat en 5 weken met een kap om moest lopen (en dus doodongelukkig was), zag ik dat Kyra en Lyndie hem regelmatig afsoppen. Iets dat ze normaal nooit doen en Parcival ook beslist niet zou toelaten.
Overigens hebben al mijn honden een heilig ontzag voor Isis, die hen ook rustig een lel geeft als mevrouw een boze bui heeft.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Joy C schreef:
lieke schreef:Nou, jullie maken me wel bang :N: .
Maar nee hoor, Kyra is een heel stabiele, rustige teef waar zenuwachtige Lyndie zich geweldig aan optrekt.
Lyndie is trouwens met de kerst een weekje uit logeren geweest en Kyra en zij hebben elkaar erg gemist. Toen ze elkaar weer zagen, hebben ze elkaar wel een kwartier afgelebberd :wink: .
Ik wil je niet bang maken hoor. :wink:
Ik wil alleen duidelijk maken dat niemand in de toekomst kan kijken en dat behaalde resultaten in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst, zal ik maar zeggen.
Mee eens maar wel denk ik dat je dat risico veel meer loopt bij bepaalde rassen :19:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
Joy C schreef:
Maar nee hoor, Kyra is een heel stabiele, rustige teef waar zenuwachtige Lyndie zich geweldig aan optrekt.
Lyndie is trouwens met de kerst een weekje uit logeren geweest en Kyra en zij hebben elkaar erg gemist. Toen ze elkaar weer zagen, hebben ze elkaar wel een kwartier afgelebberd :wink: .
Ik wil alleen duidelijk maken dat niemand in de toekomst kan kijken en dat behaalde resultaten in het verleden geen garantie zijn voor de toekomst, zal ik maar zeggen.
Mee eens maar wel denk ik dat je dat risico veel meer loopt bij bepaalde rassen :19:
Denk dat je daar gelijk in hebt. Ik hoor maar zelden dat het bij mijn ras fout gaat en heel veel collie-eigenaren hebben meerdere collies (één collie is tenslotte geen collie :mrgreen: ).
Ik ken maar één geval, jaren geleden, waar het heel erg fout is gegaan. Een fokker had, zoals gewoonlijk, meerdere teven die altijd bij elkaar zaten. De reuen altijd apart, natuurlijk, als ze er niet bij waren.
Op een gegeven moment is er ruzie ontstaan tussen 2 van de teven. Boel gescheiden, gesust en alles leek weer in orde. Tot het moment dat fokker een keer een paar uur weg was. Toen is er kennelijk weer ruzie ontstaan tussen die twee en is de rest van de teven zich er mee gaan bemoeien en hebben zich gezamenlijk op één gestort.
Bij thuiskomst heeft de fokker haar hond verscheurd gevonden :jank: .

Gelukkig is dit naar mijn weten een hele, hele grote uitzondering binnen ons ras.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

lieke schreef: Denk dat je daar gelijk in hebt. Ik hoor maar zelden dat het bij mijn ras fout gaat en heel veel collie-eigenaren hebben meerdere collies (één collie is tenslotte geen collie :mrgreen: ).
Ik ken maar één geval, jaren geleden, waar het heel erg fout is gegaan. Een fokker had, zoals gewoonlijk, meerdere teven die altijd bij elkaar zaten. De reuen altijd apart, natuurlijk, als ze er niet bij waren.
Op een gegeven moment is er ruzie ontstaan tussen 2 van de teven. Boel gescheiden, gesust en alles leek weer in orde. Tot het moment dat fokker een keer een paar uur weg was. Toen is er kennelijk weer ruzie ontstaan tussen die twee en is de rest van de teven zich er mee gaan bemoeien en hebben zich gezamenlijk op één gestort.
Bij thuiskomst heeft de fokker haar hond verscheurd gevonden :jank: .

Gelukkig is dit naar mijn weten een hele, hele grote uitzondering binnen ons ras.
Het zal binnen een ras natuurlijk ook aan de combinatie liggen lijkt me :wink:
Als jouw dochter-teef gewoon een niet zo zeker ding is die zich graag optrekt aan super zekere moeder, is dat al iets heel anders dan als je twee teven hebt die beide toch wel graag de leidersrol willen hebben zou ik denken. Collie of geen Collie. Alhoewel ik ook zeker denk dat de kans dat dat goed blijft gaan bij bepaalde rassen veel groter is dan bij andere rassen.
Ik heb hier dus Saar die gewoon geen leider wil zijn, en alles pikt van andere honden. Het blijven natuurlijk honden, en met 100% zekerheid voorspellen kan niemand, maar ik zie Saar niet opeens veranderen in een hondje dat opeens de strijd met Vera aangaat om de leidersrol (het is eerder andersom, ze duwt Vera al vanaf 8 weken die leidersrol in :mrgreen: En Saar is in haar hele leven nog nooit een strijd aangegaan met een andere hond of mens haha ). Vera hoeft, nu iig, ook helemaal niet per se 'de baas' te zijn, maar wil die taak best op zich nemen als de andere hond staat te roepen "ik niet, ik niet, ikkkk niettt!" :F:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Het zal binnen een ras natuurlijk ook aan de combinatie liggen lijkt me :wink:
Als jouw dochter-teef gewoon een niet zo zeker ding is die zich graag optrekt aan super zekere moeder, is dat al iets heel anders dan als je twee teven hebt die beide toch wel graag de leidersrol willen hebben zou ik denken. Collie of geen Collie. Alhoewel ik ook zeker denk dat de kans dat dat goed blijft gaan bij bepaalde rassen veel groter is dan bij andere rassen.
Ik heb hier dus Saar die gewoon geen leider wil zijn, en alles pikt van andere honden. Het blijven natuurlijk honden, en met 100% zekerheid voorspellen kan niemand, maar ik zie Saar niet opeens veranderen in een hondje dat opeens de strijd met Vera aangaat om de leidersrol (het is eerder andersom, ze duwt Vera al vanaf 8 weken die leidersrol in :mrgreen: En Saar is in haar hele leven nog nooit een strijd aangegaan met een andere hond of mens haha ). Vera hoeft, nu iig, ook helemaal niet per se 'de baas' te zijn, maar wil die taak best op zich nemen als de andere hond staat te roepen "ik niet, ik niet, ikkkk niettt!" :F:
Natuurlijk hebben individuele honden, behalve rasgebonden eigenschappen, ook hun eigen individuele karakters.
Maar over het algemeen zijn collies erg tolerant naar andere honden en zullen (uit gemakzucht? :mrgreen: ) niet gauw op hun strepen staan naar andere honden. Uitzonderingen natuurlijk altijd daargelaten.
Ik zie dat ook op collie- c.q. sheltiewandelingen (veel collie-eigenaren hebben een sheltie erbij en vice versa). Dan valt er eigenlijk geen onvertogen grommetje of blafje. Soms lopen er er wel 60 of meer collies van beide seksen en verschillende leeftijden door elkaar heen en iedereen heeft de grootste schik. Honden die wat meer op zichzelf zijn, worden ook vanzelf met rust gelaten, honden die met elkaar willen spelen/kennismaken zoeken elkaar gewoon. Het verbaast me altijd dat er nooit gerotzooi is.
Zelfs in de tijd dat Cody zo vreselijk agressief tegen andere reuen was, vertoonde hij dat gedrag nooit bij collie- of sheltiereuen :denken: .
Afbeelding
Moos
Zeer actief

lieke schreef:
Natuurlijk hebben individuele honden, behalve rasgebonden eigenschappen, ook hun eigen individuele karakters.
Maar over het algemeen zijn collies erg tolerant naar andere honden en zullen (uit gemakzucht? :mrgreen: ) niet gauw op hun strepen staan naar andere honden. Uitzonderingen natuurlijk altijd daargelaten.
Ik zie dat ook op collie- c.q. sheltiewandelingen (veel collie-eigenaren hebben een sheltie erbij en vice versa). Dan valt er eigenlijk geen onvertogen grommetje of blafje. Soms lopen er er wel 60 of meer collies van beide seksen en verschillende leeftijden door elkaar heen en iedereen heeft de grootste schik. Honden die wat meer op zichzelf zijn, worden ook vanzelf met rust gelaten, honden die met elkaar willen spelen/kennismaken zoeken elkaar gewoon. Het verbaast me altijd dat er nooit gerotzooi is.
Zelfs in de tijd dat Cody zo vreselijk agressief tegen andere reuen was, vertoonde hij dat gedrag nooit bij collie- of sheltiereuen :denken: .
Dat geloof ik ook wel, net zoals dat voor nog een aantal rassen geldt (ik heb ook niet voor niks de honden die ik heb :mrgreen: ):wink:
Maar dat neemt dan natuurlijk niet weg, denk ik tenminste, dat je ook in die rassen gewoon een hele onhandige combinatie kan hebben onderling.
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Addy schreef:
Joy C schreef:
Dat is waarschijnlijk ook wel zo. Alhoewel ik het persoonlijk zelf meer verwacht bij de molosser en minder bij de herder. Maar bij een herder wel weer meer dan bij een Golden om maar wat te noemen.
Ik ken ongeveer net zoveel mensen waar het in hun roedel met meerdere reuen of teven wel goed als niet goed gaat.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Addy

Moos schreef:[

Dat geloof ik ook wel, net zoals dat voor nog een aantal rassen geldt (ik heb ook niet voor niks de honden die ik heb :mrgreen: ):wink:
Maar dat neemt dan natuurlijk niet weg, denk ik tenminste, dat je ook in die rassen gewoon een hele onhandige combinatie kan hebben onderling.
Ja klopt, alhoewel ik hier twee podencoreutjes van vrijwel gelijke leeftijd heb wat al een hele slechte combinatie zou zijn en die gaan geweldig met elkaar. De twee galgozusjes ook. In beide combinaties zitten qua karakter wel aanzienlijke verschillen, Shadow de droomster , Moonlight de felle lellebel, Pommetje de vuurpijl en Tico is Mr softie himself :wink:
Dus nee, ondanks dat ik het altijd in mijn achterhoofd hou voorzie ik geen problemen en heb ik ze ook nog nooit gehad :wink:
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Moos schreef:[

Ja klopt, alhoewel ik hier twee podencoreutjes van vrijwel gelijke leeftijd heb wat al een hele slechte combinatie zou zijn en die gaan geweldig met elkaar. De twee galgozusjes ook. In beide combinaties zitten qua karakter wel aanzienlijke verschillen, Shadow de droomster , Moonlight de felle lellebel, Pommetje de vuurpijl en Tico is Mr softie himself :wink:
Dus nee, ondanks dat ik het altijd in mijn achterhoofd hou voorzie ik geen problemen en heb ik ze ook nog nooit gehad :wink:
Maar dan heb je dus die enorme karakterverschillen en dan valt het dus al niet meer onder een onhandige combinatie.
Onhandig zou geweest zijn als de twee reutjes, of de zusjes, en even oud waren en beiden erg sterk en fel van karakter :mrgreen: :wink:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Inge schreef: Zeg nooit nooit :wink: Hier ging het 3 jaar lang perfect tussen Marouck en Nika.
En toch escaleerde het korte tijd.
Samenloop van omstandigheden. Hormoonschommelingen van Marouck, verslechtering van gezondheid van Nika.
hier net zo , tussen Leggy en Inky ging het 6 heel jaar goed , en zo ineens maakten ze elkaar bijna af. Ze konden daarna ook echt niet meer samen . Dus ik zeg ook nooit meer dat het nooit zal gebeuren , ook al gaan de 3 dames nu heel goed samen :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Mijn 1 intacte reu en 5 intacte teven vormen zeker een roedeltje. Ze letten voortdurend op elkaar, begint er 1 te blaffen, doet de rest meteen mee. ga ik met alle 6 wandelen worden er geen andere honden getolereerd [ wel als ik ze apart meeneem] Er hoeft er maar 1 te "huilen"en de rest staat er gelijk bij.
De hyarchie is duidelijk....maar ik persoonlijk denk wel dat mijn honden mijn gezin zeker als deel van hun roedel zien.
Afbeelding

So Sweet :I:
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Geen idee... ik zie 'ons' meer als een gezin :pffff: :mrgreen:
Roedel weet ik niet, ze zijn allemaal zo verschillend en de 2 dames zijn niet bepaald gek op elkaar maar als er iets is, komen ze toch wel weer voor elkaar op.
Ze zijn allemaal niet meer intact alhoewel Bam de twee meiden toch echt als 'zijn teven' beschouwd :19:

Ik zie wel 'roedelgedrag' onderling maar een echte roedel denk ik toch meer aan een groep wolven...of misschien wilde honden.
Addy

Moos schreef:Maar dan heb je dus die enorme karakterverschillen en dan valt het dus al niet meer onder een onhandige combinatie.
Onhandig zou geweest zijn als de twee reutjes, of de zusjes, en even oud waren en beiden erg sterk en fel van karakter :mrgreen: :wink:
Maar er is hier op het forum ook regelmatig gezegt dat je noooooooooooit twee zusjes of broertjes moet nemen en dat bestrijd ik. Het kan mits ze echt totaal van elkaar verschillen zoals bij de lightielooties of zoals Tico en Pommetje Terror die overigens geen broertjes zijn maar elkaar in leeftijd weer niet zoveel ontlopen :wink:
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Moos schreef:Maar dan heb je dus die enorme karakterverschillen en dan valt het dus al niet meer onder een onhandige combinatie.
Maar er is hier op het forum ook regelmatig gezegt dat je noooooooooooit twee zusjes of broertjes moet nemen en dat bestrijd ik. Het kan mits ze echt totaal van elkaar verschillen zoals bij de lightielooties of zoals Tico en Pommetje Terror die overigens geen broertjes zijn maar elkaar in leeftijd weer niet zoveel ontlopen :wink:
Ja, maar dat weet je natuurlijk nooit in het nest. Er zijn hier ook genoeg voorbeelden van pups die anders uitgegroeid zijn qua karakter dan verwacht.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hanneke2 schreef:Ik zit me trouwens te bedenken, in die kunstmatige roedels van ons kunnen katten volgens mij ook deel van de roedel zijn. Mijn ouwe Tijger was echt onvoorwaardelijk 'roedelleider'. Jack had onder Tijgers heerschappij ook nog niks van dat arrogante zelfverzekerde van nu. Zeker in huis niet, als Tijger zich toevallig zat te wassen in de deuropening ging Jack er echt niet zomaar langs, en in alle communicatie met Tijger was Jack altijd superonderdanig. Pippipoes was zijn maatje, met Timber is hij nog steeds hele dikke vrienden en met Pinda heeft hij weinig, terwijl Lilo en Pinda weer echte speelmaatjes zijn. Maar al met al denk ik dat die katten ook zeker een rol spelen in de 'roedel'.
Dat denk ik ook. Mijn oude kater liep altijd mee tijdens het wandelen toen ik nog in Kolhorn woonde, en toen er eens een hond even voor de leuk achter hem aan joeg, was Sun er als de kippen bij om dat te blokken. Niet aan mijn kat :neenee: Was heel leuk om te zien en katmans stond er natuurlijk heel dapper achter, vuil kijkend :mrgreen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Addy

Moos schreef:Ja, maar dat weet je natuurlijk nooit in het nest. Er zijn hier ook genoeg voorbeelden van pups die anders uitgegroeid zijn qua karakter dan verwacht.
vanaf dag een dat ik die twee meenam was me het grote verschil al duidelijk tussen de twee meisjes. Moonlight was als pup al superondernemend daar waar Shadow rustig een uur in de lucht naar de vogeltjes stond te staren :wink:
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Moos schreef:Ja, maar dat weet je natuurlijk nooit in het nest. Er zijn hier ook genoeg voorbeelden van pups die anders uitgegroeid zijn qua karakter dan verwacht.
vanaf dag een dat ik die twee meenam was me het grote verschil al duidelijk tussen de twee meisjes. Moonlight was als pup al superondernemend daar waar Shadow rustig een uur in de lucht naar de vogeltjes stond te staren :wink:
Ja, dat geloof ik wel :mrgreen: Maar je kan gewoon niet beweren dat je van pups in het nest met 100% zekerheid kan voorspellen hoe ze als volwassen hond zijn. En daarom wordt twee zusjes of broertjes dus ook afgeraden :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Moos schreef:
Addy schreef:
Ja, maar dat weet je natuurlijk nooit in het nest. Er zijn hier ook genoeg voorbeelden van pups die anders uitgegroeid zijn qua karakter dan verwacht.
nou, hier ook inderdaad hoor, ik had het meest rustige, lieve (onderdanige) pupje en de meest zekere, (dominante) pup aangehouden. met 5,5 maanden vochten ze elkaar de tent uit. ze moesten allebei loops worden, dat wel, maar toch, niets meer aan te houden. :19:
waarmee niet gezxegd is dat je geen 2 bm zusjes aan kunt houden want ik ken een fokker in zwitserland die altijd 2 pups aanhoudt tot ze een jaar zijn zodat ze met elkaar kunnen spelen, meestal zijn dit 2 zusjes. zij heeft er nog nooit problemen mee gehad maar ze heeft dan ook een grote roedel. ik denk dat dat ook scheelt.
Afbeelding
Addy

Moos schreef:Ja, dat geloof ik wel :mrgreen: Maar je kan gewoon niet beweren dat je van pups in het nest met 100% zekerheid kan voorspellen hoe ze als volwassen hond zijn. En daarom wordt twee zusjes of broertjes dus ook afgeraden :wink:
Dat zeg ik ook niet want een rashondje wordt vanaf een bepaalde leeftijd al uitgezocht toch ? Deze twee heb ik vanuit Spanje meegenomen en toen was het verschil al overduidelijk :wink:
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Moos schreef:Ja, dat geloof ik wel :mrgreen: Maar je kan gewoon niet beweren dat je van pups in het nest met 100% zekerheid kan voorspellen hoe ze als volwassen hond zijn. En daarom wordt twee zusjes of broertjes dus ook afgeraden :wink:
Dat zeg ik ook niet want een rashondje wordt vanaf een bepaalde leeftijd al uitgezocht toch ? Deze twee heb ik vanuit Spanje meegenomen en toen was het verschil al overduidelijk :wink:
Ja precies. Als mensen een puppie willen (rashond of niet) bedoelen ze vaak een pup van 8 weken. Soms wordt de keuze gemaakt met een week of 6-7 welke pup het wordt, soms nog (veel) eerder.
Als je ze wanneer ze (veel) ouder zijn ophaalt zal het karakter op dat moment wellicht meer voorspellende waarde hebben nog.
Afbeelding
Addy

Moos schreef:
Addy schreef:
Ja precies. Als mensen een puppie willen (rashond of niet) bedoelen ze vaak een pup van 8 weken. Soms wordt de keuze gemaakt met een week of 6-7 welke pup het wordt, soms nog (veel) eerder.
Als je ze wanneer ze (veel) ouder zijn ophaalt zal het karakter op dat moment wellicht meer voorspellende waarde hebben nog.
met vijf weken was het verschil al aanzienlijk tussen die twee :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Moos schreef:
Addy schreef:
met vijf weken was het verschil al aanzienlijk tussen die twee :mrgreen:
Ja, maar goed, dan zeg ik dus steeds dat dat geen garantie is dat dat zo blijft.

Jij begint over dat twee zusjes of broertjes best kan mits het karakterverschil maar groot genoeg is. Ik zeg dus dat je dat mensen nooit kan adviseren omdat je nooit zeker kan weten hoe een pup qua karakter is eenmaal volwassen.
Afbeelding
Addy

Moos schreef: Jij begint over dat twee zusjes of broertjes best kan mits het karakterverschil maar groot genoeg is. Ik zeg dus dat je dat mensen nooit kan adviseren omdat je nooit zeker kan weten hoe een pup qua karakter is eenmaal volwassen.
Ik zeg niet dat ik het adviseer maar ik zeg ook dat het niet zo onmogelijk is als dat sommige mensen beweren, dat is wat anders. Mijn voorkeur zou het niet zo snel hebben maar om altijd maar te roepen dat het wachten op problemen is vind ik onzin, dat is namelijk niet altijd zo mits er een overduidelijk verschil in karakter zit. Overigens begrijp ik niet waarom iemand twee pups tegelijk zou willen :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Moos schreef: Jij begint over dat twee zusjes of broertjes best kan mits het karakterverschil maar groot genoeg is. Ik zeg dus dat je dat mensen nooit kan adviseren omdat je nooit zeker kan weten hoe een pup qua karakter is eenmaal volwassen.
Ik zeg niet dat ik het adviseer maar ik zeg ook dat het niet zo onmogelijk is als dat sommige mensen beweren, dat is wat anders. Mijn voorkeur zou het niet zo snel hebben maar om altijd maar te roepen dat het wachten op problemen is vind ik onzin, dat is namelijk niet altijd zo mits er een overduidelijk verschil in karakter zit. Overigens begrijp ik niet waarom iemand twee pups tegelijk zou willen :mrgreen:
Volgens mij zegt niemand dat het geheel onmogelijk is, alleen dat de kans dat het mis gaat enorm is.
Nee, twee pups zou ook niet mijn ding zijn :mrgreen:
Afbeelding
Addy

Moos schreef: Volgens mij zegt niemand dat het geheel onmogelijk is, alleen dat de kans dat het mis gaat enorm is.
ja als je de totaal verkeerde combi hebt gaat het geheid mis maar met de goede combi bestrijd ik dat dus :wink:
Alhoewel ik het dan nog onverstandig vind :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Moos schreef: Volgens mij zegt niemand dat het geheel onmogelijk is, alleen dat de kans dat het mis gaat enorm is.
ja als je de totaal verkeerde combi hebt gaat het geheid mis maar met de goede combi bestrijd ik dat dus :wink:
Ja, maar de kans op die goede combi is niet zo bar groot he? En daar zit 'm het probleem dan dus in :wink:
Afbeelding
Addy

Moos schreef: Ja, maar de kans op die goede combi is niet zo bar groot he? En daar zit 'm het probleem dan dus in :wink:
waar baseer je dat op ? de meeste slimmerikken nemen namelijk maar een pup maar welke feiten liggen er nou dat het meer fout dan goed zou gaan :19: zeg maar statistieken :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:
Addy schreef:
Ja, maar de kans op die goede combi is niet zo bar groot he? En daar zit 'm het probleem dan dus in :wink:
Je blijft inderdaad een risico houden omdat de verhoudingen in een nest bij 5 tot 8 weken geen garantie zijn voor later als de honden groot zijn.
Dat ben ik met je eens.

Hier op het forum is ook nog weel eens aan de orde gekomen dat twee zussen of twee broers een groot risico is.

Misschien hangt dat ook af van de grootte van de roedel?

Het zou kunnen zijn dat als er al meerdere volwassen honden zijn, dat ook van invloed is op het gedrag van die twee puppy's?

Zo maar een gedachte :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Addy schreef:
Moos schreef: Ja, maar de kans op die goede combi is niet zo bar groot he? En daar zit 'm het probleem dan dus in :wink:
waar baseer je dat op ? de meeste slimmerikken nemen namelijk maar een pup maar welke feiten liggen er nou dat het meer fout dan goed zou gaan :19: zeg maar statistieken :mrgreen:
Dat is logisch nadenken :mrgreen: Totdat jij met cijfers komt dat twee nestbroertjes en zusjes samen in 1 huis vaker goed dan fout gaat blijf ik erbij dat het andersom is :mrgreen:
Afbeelding
Addy

ranetje schreef: Hier op het forum is ook nog weel eens aan de orde gekomen dat twee zussen of twee broers een groot risico is.

Misschien hangt dat ook af van de grootte van de roedel?

Het zou kunnen zijn dat als er al meerdere volwassen honden zijn, dat ook van invloed is op het gedrag van die twee puppy's?

Zo maar een gedachte :wink:
Ik heb dat hier op het forum ook regelmatig gelezen maar ik vraag me af waar dat daadwerkelijk op gebaseerd is :19:
Zijn daar concrete feiten van ? of is het iets wat wij gewoon in zijn algemeenheid bedacht hebben en wat op zich ook wel logisch klinkt maar niet per definitie waar hoeft te zijn :mrgreen:
En ik ben er zonder meer van overtuigd dat de aanwezigheid van meerdere volwassen honden van invloed is. Dankzij mamma Barf kregen ze hier een spoedcursus hoe gedragen we ons als brave zoete pupjes :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”