Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zit er doorheen met nanna de hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

christo schreef:
ranetje schreef:En omdat zij dat kan moet iedereen, dus ook @roy, dat kunnen?
Ik gun het je kennis van harte dat het lijkt te gaan lukken, maar wat zij doet mag je van niemand vragen.
Nee. Zij deed dat deels omdat als ze het dier terug zou brengen, het afgemaakt zou worden. Ik heb om dezelfde manier erdoorheen gezeten met Christo destijds, maar ook doorgezet omdat ik bang was dat hij anders van hand tot hand zou gaan, zoals zoveel honden die door de eerste eigenaar weggedaan worden. Nanna loopt geen risico om afgemaakt te worden, en het asiel zal het toevertrouwd zijn om bij de volgende plaatsing een betere match te realiseren.

Ik zet alleen vraagtekens bij na drie weken erdoorheen zitten en wanhopig zijn. Breng het dier terug als het geen goede match is, omdat het geen goede match is. Maar niet omdat het een hopeloze hond zou zijn.

Het is het alle hoop op verbetering opgeven na amper drie weken waar ik me hevig aan stoor.
Het enigste wat ik nog tegen jou zeggen wil is dat je leest met je ogen dicht, en dat je moet stoppen met vraagtekens zetten bij dingen waar je helemaal niet bij bent geweest, waar lees jij hopeloze hond :19:
Zielig figuur ben je.............
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Trouwens nog even iets anders...

Misschien is Nanna's gedrag wel te corrigeren. Maar dan moet dat gebeuren door een persoon die daar ervaring mee heeft, of ervoor opgeleid is. Niet door een ''doorsnee'' gezin.
Deze hond heeft bijzonder intensieve training nodig, en dan nog is er geen enkele garantie dat het goedkomt. Voor hetzelfde geld mankeert haar gewoon écht iets.

Dit gezin kan Nanna niet bieden wat ze nodig heeft. En langer rekken is niet eerlijk, voor niemand. Ook voor Nanna niet!! (En zeker voor Roy, de katten en haar man niet.)

Soms is het het beste om te onderkennen dat het niet kan. Ook voor de hond. Hopelijk kan Nanna nu een plek vinden bij iemand, liefst zonder andere huisdieren of kinderen, die ervaring heeft en wél weet hoe het moet.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Nakisha schreef:Zo is het potdorie wel genoeg!

Realiseert iedereen die hier zo achterlijk fel doet zich wel dat honden zoals Nanna meestal direct voor een spuit worden weggebracht?? Kom zeg, word wakker. Honden die mensen aanvallen wacht zelden een goed lot. En toch heeft de eigenaresse het geprobeerd.

De eigenaresse koos in het asiel een hond. Een NORMALE hond, was het beeld.
Nanna bleek echter verre van normaal. En ondanks dat het gezin niet in staat is om Nanna weer goed te krijgen, hebben ze het drie volle weken geprobeerd, met alle inzet. Weken waarin ze hen aanvalt, hun eigen hond van streekt maakt en de katten de stuipen op het lijf jaagt.

Mensen, doe toch gewoon. Een hond als Nanna past NIET in deze situatie. Als de eigenaresse dat geweten had, was ze er nooit aan begonnen. Dus waarom is iedereen zo fel op haar??

Ik vind niet dat haar hier veel te verwijten is. Langer proberen is leuk, maar man, hond en katten lijden eronder. Ze wisten niet waaraan ze begonnen, en da's de schuld van het asiel.

Er zijn hier mensen die ervaring hebben met lastige honden. Ik heb zelf ook een herplaatser, een schatje die ook even moest wennen, en een bijzonder moeilijke probleemhond.
Ik weet dus prima waar we hier over praten. Maar de eigenaresse heeft NIET de mogelijkheden voor Nanna, punt uit. Driekwart van de hondebezitters heeft niet de mogelijkheden voor een hond die ''eigen'' (voor zover iets eigen is na 3 weken) aanvalt. Een boel andere honden zouden het fantastisch bij haar doen, dus die ''Bart Smit'' opmerkingen vind ik bijzonder ongepast! Volgens mij heeft ze echt haar best wel gedaan.

Ik denk dat dit gewoon voor alle partijen het beste is.
We hebben het hier niet over een angstbijter. Maar over een hond die gromt en schijnuitvallen doet. Even een paar pagina's bijlezen, en je kunt iets navoelen waarom er een aantal mensen hier zijn, waaronder ik, die daar groot onderscheid bij maken.

Als Nanna echt zo gevaarlijk is, en geen toekomst heeft, zou dit door de GT zo onderhand moeten zijn vastgesteld. Ondertussen wordt over het advies van de GT hier door TS geen woord gezegd.

En @Freek - het is gevoelsmatig iets anders als je een hond in huis hebt die zo in gedrag op Nanna lijkt.
Fin
Zeer actief

Nakisha schreef:Trouwens nog even iets anders...

Misschien is Nanna's gedrag wel te corrigeren. Maar dan moet dat gebeuren door een persoon die daar ervaring mee heeft, of ervoor opgeleid is. Niet door een ''doorsnee'' gezin.
Deze hond heeft bijzonder intensieve training nodig, en dan nog is er geen enkele garantie dat het goedkomt. Voor hetzelfde geld mankeert haar gewoon écht iets.

Dit gezin kan Nanna niet bieden wat ze nodig heeft. En langer rekken is niet eerlijk, voor niemand. Ook voor Nanna niet!! (En zeker voor Roy, de katten en haar man niet.)

Soms is het het beste om te onderkennen dat het niet kan. Ook voor de hond. Hopelijk kan Nanna nu een plek vinden bij iemand, liefst zonder andere huisdieren of kinderen, die ervaring heeft en wél weet hoe het moet.
En daar kan ik me nu wel in vinden :ok:
Does
Zeer actief

Ongelezen bericht door Does »

christo schreef:Breng haar dan maar terug, er is vast wel iemand die naar het asiel gaat een ongelukkige probleemhond met veel plezier weer te rehabiliteren om er dan van te genieten hoe het dier tot leven komt.
Als die iemand dan van te voren precies weet waar ie aan toe is dan zou dat voor Nanna heel fijn zijn, ja.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik snap alle felle kritiek ook niet zo. Ik ben zelf ook fel tegen honden klakkeloos in huis nemen en weer weg doen, maar soms gaat het gewoon niet. Deze hele situatie als beschreven komt op mij niet ondoordacht of impulsief over namelijk..Ik vind het jammer om te lezen dat iemand, die bewust voor een oudere, dus best moeilijk plaatsbare hond is gegaan, zo wordt afgebrand. Mijn eerste hond was ook een hel de eerste paar jaar, maar zij was jong en had nog best een tijd voor zich als relatief "normale" hond. Ik heb toen ook regelmatig met mijn handen in het haar gezeten, ze sloopte, greep alle honden die in haar buurt kwamen als ze de kans kreeg, kon niet met vreemde mensen en meer van dat. Ik heb haar gehouden maar ik snap ook degenen die dat níet op kunnen brengen. Ik hoop alleen niet dat dit nu afschrikt voor een eventuele volgende herplaatser, want dat zou toch heel jammer zijn, er zijn er echt zát die wel in een "gemiddeld" huishouden prima kunnen aarden :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
roy
Zeer actief

christo schreef:
Nakisha schreef:Zo is het potdorie wel genoeg!

Realiseert iedereen die hier zo achterlijk fel doet zich wel dat honden zoals Nanna meestal direct voor een spuit worden weggebracht?? Kom zeg, word wakker. Honden die mensen aanvallen wacht zelden een goed lot. En toch heeft de eigenaresse het geprobeerd.

De eigenaresse koos in het asiel een hond. Een NORMALE hond, was het beeld.
Nanna bleek echter verre van normaal. En ondanks dat het gezin niet in staat is om Nanna weer goed te krijgen, hebben ze het drie volle weken geprobeerd, met alle inzet. Weken waarin ze hen aanvalt, hun eigen hond van streekt maakt en de katten de stuipen op het lijf jaagt.

Mensen, doe toch gewoon. Een hond als Nanna past NIET in deze situatie. Als de eigenaresse dat geweten had, was ze er nooit aan begonnen. Dus waarom is iedereen zo fel op haar??

Ik vind niet dat haar hier veel te verwijten is. Langer proberen is leuk, maar man, hond en katten lijden eronder. Ze wisten niet waaraan ze begonnen, en da's de schuld van het asiel.

Er zijn hier mensen die ervaring hebben met lastige honden. Ik heb zelf ook een herplaatser, een schatje die ook even moest wennen, en een bijzonder moeilijke probleemhond.
Ik weet dus prima waar we hier over praten. Maar de eigenaresse heeft NIET de mogelijkheden voor Nanna, punt uit. Driekwart van de hondebezitters heeft niet de mogelijkheden voor een hond die ''eigen'' (voor zover iets eigen is na 3 weken) aanvalt. Een boel andere honden zouden het fantastisch bij haar doen, dus die ''Bart Smit'' opmerkingen vind ik bijzonder ongepast! Volgens mij heeft ze echt haar best wel gedaan.

Ik denk dat dit gewoon voor alle partijen het beste is.
We hebben het hier niet over een angstbijter. Maar over een hond die gromt en schijnuitvallen doet. Even een paar pagina's bijlezen, en je kunt iets navoelen waarom er een aantal mensen hier zijn, waaronder ik, die daar groot onderscheid bij maken.

Als Nanna echt zo gevaarlijk is, en geen toekomst heeft, zou dit door de GT zo onderhand moeten zijn vastgesteld. Ondertussen wordt over het advies van de GT hier door TS geen woord gezegd.

En @Freek - het is gevoelsmatig iets anders als je een hond in huis hebt die zo in gedrag op Nanna lijkt.
Wat heb jij nog aan een advies van de GT als je het toch allemaal zo goed denkt te weten omdat Nanna zo op jou hond lijkt met gedrag :19:
Ik denk dat je daar al een hele grote fout maakt.........
Ja ik heb gesproken met een aantal mensen die Nanna kennen en er komt nu een heel ander beeld van haar dan dat ons is voorgespiegeld
Weetje en als je het dan zo goed weet, misschien kan jij haar overnemen, en dan spreken we mekaar weer ok, kan ik je een schouderklopje geven als het jou wel lukt
roy
Zeer actief

*Linda* schreef:Ik snap alle felle kritiek ook niet zo. Ik ben zelf ook fel tegen honden klakkeloos in huis nemen en weer weg doen, maar soms gaat het gewoon niet. Deze hele situatie als beschreven komt op mij niet ondoordacht of impulsief over namelijk..Ik vind het jammer om te lezen dat iemand, die bewust voor een oudere, dus best moeilijk plaatsbare hond is gegaan, zo wordt afgebrand. Mijn eerste hond was ook een hel de eerste paar jaar, maar zij was jong en had nog best een tijd voor zich als relatief "normale" hond. Ik heb toen ook regelmatig met mijn handen in het haar gezeten, ze sloopte, greep alle honden die in haar buurt kwamen als ze de kans kreeg, kon niet met vreemde mensen en meer van dat. Ik heb haar gehouden maar ik snap ook degenen die dat níet op kunnen brengen. Ik hoop alleen niet dat dit nu afschrikt voor een eventuele volgende herplaatser, want dat zou toch heel jammer zijn, er zijn er echt zát die wel in een "gemiddeld" huishouden prima kunnen aarden :wink:
Dit is ook nooit ondoordacht geweest, zolang als we Roy hebben wilde ik al een tweede, en ik heb helemaal geen moeite met moeilijke honden, maar je heb ook extreme gevallen wat gewoon niet voorzien is.
En weer ben ik me aan het verdedigen
Fin
Zeer actief

roy schreef: Wat heb jij nog aan een advies van de GT als je het toch allemaal zo goed denkt te weten omdat Nanna zo op jou hond lijkt met gedrag :19:
Ik denk dat je daar al een hele grote fout maakt.........
Ja ik heb gesproken met een aantal mensen die Nanna kennen en er komt nu een heel ander beeld van haar dan dat ons is voorgespiegeld
Weetje en als je het dan zo goed weet, misschien kan jij haar overnemen, en dan spreken we mekaar weer ok, kan ik je een schouderklopje geven als het jou wel lukt
Het is behoorlijk naar als het asiel jou iets voorgespiegeld heeft dat niet klopt. Ik zou daar ook boos en verontwaardigd over zijn - naar het asiel toe, dan. En als jij een leuke, lieve, gezellige hond wilde en je krijgt iets totaal anders, dan zul je daarmee iets moeten doen. Terugbrengen is dan een optie. Anders je ermee verzoenen en je naar behoren inzetten. Het slechtste wat je kunt doen tussen die twee opties in blijven hangen.

Wat was het advies van de GT, en bood die nog hoop?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

roy schreef:
*Linda* schreef:Ik snap alle felle kritiek ook niet zo. Ik ben zelf ook fel tegen honden klakkeloos in huis nemen en weer weg doen, maar soms gaat het gewoon niet. Deze hele situatie als beschreven komt op mij niet ondoordacht of impulsief over namelijk..Ik vind het jammer om te lezen dat iemand, die bewust voor een oudere, dus best moeilijk plaatsbare hond is gegaan, zo wordt afgebrand. Mijn eerste hond was ook een hel de eerste paar jaar, maar zij was jong en had nog best een tijd voor zich als relatief "normale" hond. Ik heb toen ook regelmatig met mijn handen in het haar gezeten, ze sloopte, greep alle honden die in haar buurt kwamen als ze de kans kreeg, kon niet met vreemde mensen en meer van dat. Ik heb haar gehouden maar ik snap ook degenen die dat níet op kunnen brengen. Ik hoop alleen niet dat dit nu afschrikt voor een eventuele volgende herplaatser, want dat zou toch heel jammer zijn, er zijn er echt zát die wel in een "gemiddeld" huishouden prima kunnen aarden :wink:
Dit is ook nooit ondoordacht geweest, zolang als we Roy hebben wilde ik al een tweede, en ik heb helemaal geen moeite met moeilijke honden, maar je heb ook extreme gevallen wat gewoon niet voorzien is.
En weer ben ik me aan het verdedigen
Luister, er zijn altijd mensen die er anders naar kijken dan jij, maar je zegt het zelf, er is niemand van ons bij je thuis geweest, en we hebben de situatie niet zelf gezien.
we proberen alleen maar om te helpen en de een doet dat anders dan de ander.
Als je zelf weet dat je alles geprobeert hebt dan is dat toch goed, en wat een ander er van vindt, lekker belangrijk,
Advies waar je wat aan hebt neem je mee, en de rest leg je lekker naast je neer.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Het asiel heeft jullie duidelijk onvoldoende ingelicht. Maar ook zijn jullie in mijn ogen iets naïef geweest om je niet te verdiepen in de kruising mechel en wat je dan kan verwachten.

Zoals ik het nu lees, is de hond inderdaad beter af bij een ander. Iemand die er ervaring mee heeft en bereid is om eventueel een kennel voor Nanna te maken, waar zij zich misschien wel een stuk prettiger en veiliger in voelt.

Maar ook voor een lieve lobbes is 3 weken erg weinig tijd om echt gedragsverbetering te kunnen laten zien. Een hond moet ook vertrouwen opbouwen in de baasjes en dat kost tijd. Mij is ooit verteld dat een hond pas echt vertrouwd is na één jaar. En dan moet je hem natuurlijk wel bieden wat die nodig heeft.

Nanna en jullie is een mismatch geweest en het asiel heeft hierin niet goed gehandeld. Natuurlijk willen jullie een oude, zielige? asielhond een tweede kans geven, maar niet alle honden zijn geschikt voor jullie. Is niks mis mee, dat is normaal. Maar kijk bij een volgende hond toch iets meer naar de hondenrassen (of kruisingen van dat ras) die wel graag in een gezin leven en ga niet meer direct af op de deskundigheid van een asiel. Want er zijn hele goede asielen, maar er zitten ook minder goede asielen tussen.
roy
Zeer actief

Muk schreef:Het asiel heeft jullie duidelijk onvoldoende ingelicht. Maar ook zijn jullie in mijn ogen iets naïef geweest om je niet te verdiepen in de kruising mechel en wat je dan kan verwachten.

Zoals ik het nu lees, is de hond inderdaad beter af bij een ander. Iemand die er ervaring mee heeft en bereid is om eventueel een kennel voor Nanna te maken, waar zij zich misschien wel een stuk prettiger en veiliger in voelt.

Maar ook voor een lieve lobbes is 3 weken erg weinig tijd om echt gedragsverbetering te kunnen laten zien. Een hond moet ook vertrouwen opbouwen in de baasjes en dat kost tijd. Mij is ooit verteld dat een hond pas echt vertrouwd is na één jaar. En dan moet je hem natuurlijk wel bieden wat die nodig heeft.

Nanna en jullie is een mismatch geweest en het asiel heeft hierin niet goed gehandeld. Natuurlijk willen jullie een oude, zielige? asielhond een tweede kans geven, maar niet alle honden zijn geschikt voor jullie. Is niks mis mee, dat is normaal. Maar kijk bij een volgende hond toch iets meer naar de hondenrassen (of kruisingen van dat ras) die wel graag in een gezin leven en ga niet meer direct af op de deskundigheid van een asiel. Want er zijn hele goede asielen, maar er zitten ook minder goede asielen tussen.
Ik ga nog even wat kanttekeningen maken, ons gezin bestaat uit mezelf mijn man twee katten en onze herplaatser mechel Roy, geen kinderen.
Voordat Roy hier kwam wisten we donders goed wat een mechel is, en omdat het vanachter een beeldscherm moeilijk te zien is en uit te leggen is worden vaak de verkeerde dingen gezien of bedoeld.
Ook Roy is een wereldhond geworden, maar het moet wel mogenlijk zijn met een hond, bij hem durf ik echt wel te zeggen dat het een hele tijd heeft geduurd eer hij is was zoals hij nu is.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik geen opgever ben als ik merk dat het mogenlijk is en dat ik best bereid ben om er heel veel voor te doen, maar niet ten koste van alles.

yvonne
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Weet je nu al enigszins wat je gaat doen met Nanna Yvonne? Ben je er al uit? :wink:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Yvonne, probeer je de kritiek niet te veel aan te trekken, hoe moeilijk dat ook is. Er hebben een heleboel mensen gereageerd die WEL begrip voor je hebben en die vinden dat je alles wat in jouw (jullie) vermogen ligt hebt geprobeerd. De een kan nou eenmaal meer aan dan de ander. daar is niets mis mee. Sterker nog: als je je echt niet op je gemak voelt met Nanna en je kan het niet meer aan , zou ik haar terug brengen naar het asiel. Dat is voor beide partijen beter. Ik zou het ook al doen om Roy te beschermen. Hij is al niet zo jong meer en voelt zich hier absoluut niet goed bij. Dit alleen al zou voor mij voldoende reden zijn om Nanna terug te brengen. Het is nu eenmaal niet anders. Je kunt zo nog wel een paar maanden doormodderen, maar daar is volgens mij niemand mee geholpen.....Nanna niet, en jullie ook niet.

Sterkte, wat jullie beslissing ook mag zijn.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Eline* schreef:
Daisy@ schreef:Is de GT al bij jullie thuis geweest? Dat zou ik dan zéker nog willen voor ik verdere stappen zou ondernemen.

Maar aan de andere kant. Het is een moeilijke hond geloof ik, en als ik zo lees is de match gewoon niet oké. En dat is jammer. Heb zo'n idee dat als deze hond bij iemand zou zitten die raad weet met dit soort honden en hun gedrag het de héle andere kant op zou kunnen gaan.

Misschien is ze beter op haar plaats in een kennel. Maar ik kan het ook begrijpen als jij dat niet wilt.
Onzekerheid bij een baas kan een gevoelige herder maken die zelf denkt de boel dan maar te moeten regelen met alle gevolgen van dien. Een gedragstherapeut kan prima een goede basis aan kennis overdragen waarmee de baas zich zekerder kan voelen en ook het gedrag van de hond dus kan verbeteren. verder zal een beetje peut ook kunnen zien of er potentie zit tussen hond en baas.
Mee eens. Daarom was mijn vraag ook of de GT al bij haar thuis geweest is.
Zoals ik het lees moet je vrij stevig in je schoenen staan wil je met deze hond iets bereiken. Het zal ongetwijfeld kunnen! Maar dan moet je wel de goede kennis hebben. En wellicht is dat met een GT te doen.
Daisy@
Zeer actief

En Yvonne, niet iedereen valt je hier aan hoor.
Er wordt ook van alles kanten meegedacht.
En dat het jullie erg veel pijn doet... kan ik me héél goed voorstellen.

Ik zou zeggen, ga er 1000% voor of breng haar terug.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

nanna

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Yvonne,

ik wens je heel veel sterkte bij het nemen van een beslissing. Zo te lezen is het volgens mij voor alle partijen het beste als Nanna weer terug gaat naar het asiel. Heel triest voor het dier, maar zoals het nu gaat is ook niet goed. Jullie in de stress, hond in de stress en dat wordt op deze manier écht niet beter...

Ik vind het heel moedig dat jullie ervoor zijn gegaan. Jammer dat het asiel Nanna en jullie niet wat beter heeft ingeschat, maar jullie hebben je best gedaan :ok:

Lees niet alleen de negatieve reacties, maar zet de positieve daar tegen over :wink:

Sterkte!

Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Sylvia 1980
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia 1980 »

Ik denk dat jullie een goede keuze maken om Nanna terug te brengen. Dit is het beste voor jullie en voor haar. Hopelijk vind ze snel een plekje waar ze wel op haar plaats is.
Afbeelding
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Yvonne, ik heb je elders ook al gezegd dat ik me goed kan voorstellen dat je het er heel erg moeilijk mee hebt. Wat het beste is, kun alleen jij voor jezelf en jouw situatie uitmaken. En om er voor de volle 100% voor te kunnen gaan, is het naar mijn bescheiden mening vereist dat je er zelf vertrouwen in hebt dat je het zelf aankunt, ongeacht hoe lang het zou gaan duren, en dat je in de omstandigheden verkeert waarin je daarvoor ook de ruimte hebt. Als anderen zoals je andere huisdieren daaronder moeten lijden en je een kennel geen optie vind, dan kan ik me goed voorstellen dat je de keuze van terugbrengen naar het asiel overweegt. Ik geloof niet dat je dat geen verdriet doet, integendeel. Sterkte!
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

3 weken is echt enorm kort, het beest kent jullie nog maar amper (zeg maar gerust NIET) .

Als ie nu al weg moet is dat WEER een deuk in zijn vertrouwen, en zal het voor de volgende eigenaar NOG moeilijker zijn.

heb je al wat leuks met hem kunnen doen ? bv. een stevige wandeling in een rustige omgeving zonder al teveel afleiding van meer dan een uur waarbij je af en toe gewoon op een bankje gaat zitten en een snoepje voor zijn neus gooit...niet gaan proberen te aaien, gewoon laten zien dat vanuit jou kant iets goeds komt, een snoepje in dit geval. geef hem wat minder eten voor een wandeling. Meerdere keren per dag herhalen, hij moet jou associeren met leuke bezigheden, maar geen fysiek contact zoeken, laat dat maar vanuit hem komen op den duur.
Probeer een band met hem op te bouwen, buiten, in huis is het misschien allemaal te eng en nieuw.
Als je buiten zit dan probeer je als ie het snoepje van de grond accepteert na een paar snoepjes of ie er 1 uit je hand wil nemen.

het zal engelen geduld vragen maar zoiets simpels kan werken, ik spreek uit ervaring met een geval wat zeker zo moeilijk leek als het jouwe en het was niet eens mijn hond, maar het vertrouwen is er wel gekomen, dat is opgelost door de hond het fysiek flink voor de kiezen te geven en de handjes thuis te houden, niet willen aaien of pakken ofzo en rustig gedrag (gewoon zitten) te belonen.

De beste stuurlui staan aan wal, maar persoonlijk meen ik dat er nog geen sprake kan zijn van een relatie tussen jullie en je volwassen hond na slechts 3 weekjes.

Hoe dan ook, succes ermee
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

hoi,

eerst wil ik zeggen dat ik het volkomen begrijp dat je niet verder wil met een hond die zulk gedrag vertoont en waar iedereen onder leidt.
waarschijnlijk heb je al alles geprobeerd.
toch wil ik nog een tip geven:
als de hond in de kamer is, kijk hem niet aan en negeer hem volkomen. iedere keer als je langs hem loopt laat je een zeer lekker brokje of koekje vallen.
als de hond de koekjes durft te eten zal vaak (en door het negeren) de hond niet meer grommen.
is ze te angstig om te eten dan helpt dit dus niet.

wat je niet moet doen in deze situatie is zelf veel contact zoeken met de hond. ik denk dat ze dit ziet als bedreiging. ( ik ga nu even op mijn eigen gevoel af, zoals je het gedrag in dit topic omschreven hebt).

waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd ?

laat je niet uit het veld slaan, er zijn ook herplaatsers die niet agressief zijn of angstig. ( of allebei).

succes met het zoeken naar de juiste 2e hond!!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Soms is 3 weken erg kort en soms is het een eeuwigheid. :wink:
Vooral als de zaken steeds meer op scherp komen te staan.

Volgens mij is het helemaal niet zo vreemd dat je er doorheen zit als ik het zo lees.
Je weet wat een mechel kan zijn want je hebt Roy en daar heb je hard voor gewerkt om dat goed te laten komen :ok:
Nanna blijkt heel anders te zijn dan voorgesteld en heeft een flink rugzakje òf ze is ziek/heeft pijn wat dan ook.

Ik wens je heel veel sterkte met je beslissing.
Dat je de rest van jullie "roedel" niet meer wilt belasten kan ik me heel goed voorstellen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Lijkt me een strak plan om Christo, die alles lijkt te weten, Nanna maar een poosje mee te geven, dan komt vast ALLES weer goed.

Sjonge jonge jonge, last van enige empathie heb je ook niet he?
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Daisy@
Zeer actief

Inge O schreef:
Daisy@ schreef: En wellicht is dat met een GT te doen.
ik geloof daar niet erg in. natuurlijk zal die tips kunnen geven, maar juist in dit soort gevallen komt het ontzettend aan op timing, juiste lichaamstaal, juiste boodschap én de zelfzekerheid over wat je doet. dat krijg je niet door wat tips, want net op het moment suprème zal je dan staan twijfelen over wat er ook alweer gezegd werd over deze bepaalde situatie, terwijl je binnen de fractie van de seconde al had moeten doén ipv. denken :wink: .
Ben ik ook met je eens hoor.
Je moet het zelf ook in je hebben om van zo'n hond iets 'handelbaars' te maken. Wat ze misschien bij sommigen binnen no-time zou zijn en wat bij anderen langer zou duren... of nooit zal komen.
Ilse zoekt een hond
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ilse zoekt een hond »

Mir@n schreef:

Sommige mensen hebben inderdaad Last van empathie, amputeren die empathie!!!

Yvonne, besluit hem terug te brengen en dan wel nu, of bepaal samen met je man een "soort van einddatum" waarbinnen je nog even je stinkende best doet voor een realistisch doel.

Blijven hangen tussen wel-niet is ook onnodige kwelling.

Veel Succes!

En ik heb zowiezo veel respect voor mensen die een herplaatser nemen ( of het nou lukt of niet) mits ze geen geamputeerde empathie hebben dan... :wink:
Ilse ZOCHT een hond....en heeft 'm gevonden..:)
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Er is al veel gezegd over Nanna.
Het is voor een buitenstaander erg makkelijk om te oordelen over wat je wel of niet moet doen.
Als je/jullie het niet meer trekken met Nanna denk ik dat je inderdaad goed moet nadenken over hoe nu verder.
Dit is voor jullie en voor Nanna een hele onprettige situatie.
En falen????? Je hebt het geprobeerd! :ok: Dit is toch ook niet hoe jullie het hadden gewild/voorgesteld?
Jullie hebben Nanna ook met de de beste bedoelingen opgehaald.
En dan kun je het wel blijven proberen maar als de rek eruit is bij jullie dan gaat het ten kosten van alles.
Ga op je gevoel af!

Heel veel sterkte met de beslissing.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik heb inhoudelijk niks zinnigs toe te voegen, wil alleen even yvonne sterkte wensen met het hele proces. hoop dat de situatie leefbaarder wordt voor jullie allemaal.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Wat een ontzettend moeilijke situatie voor jullie.. Ik kan me zo voorstellen dat je je andere hond en katten niet langer wilt laten lijden onder deze situatie..
Aan de andere kant Nanna waar je ook het allerbeste voor wilt; wat een vreselijk dilemma :(: .. Uit jullie berichten spreekt m.i. veel motivatie en dat je het beste met Nanna voorhebt en er veel voor wilt doen. Maar niet ten koste van alles (andere hond en katten). Ik wens jullie veel sterkte in jullie beslissing...

En voor @Addy en @Christo; "de beste stuurlui staan aan wal' lijkt met een goed spreekwoord in dit geval. Óf je haalt de hond op en laat iedereen zien hoe het dan echt moet, óf je houdt je mond. Erg kwetsend voor TS wat er door jullie gezegd wordt, vind ik...
Gr. Marijke
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Mir@n schreef:Lijkt me een strak plan om Christo, die alles lijkt te weten, Nanna maar een poosje mee te geven, dan komt vast ALLES weer goed.

Ik heb last van empathie richting een hond die bijv al binnen drie weken met visite om moet leren gaan, ook als duidelijk blijkt dat ze daar moeite mee heeft. Daar heb ik last van. Zielig dat het dier niet de kans krijgt om even tot rust te komen.

Voor de rest ben ik maar één van de mensen die hetzelfde geluid laat horen: ga er 100% voor, of breng haar terug.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

christo schreef:
Mir@n schreef:Lijkt me een strak plan om Christo, die alles lijkt te weten, Nanna maar een poosje mee te geven, dan komt vast ALLES weer goed.

Ik heb last van empathie richting een hond die bijv al binnen drie weken met visite om moet leren gaan, ook als duidelijk blijkt dat ze daar moeite mee heeft. Daar heb ik last van. Zielig dat het dier niet de kans krijgt om even tot rust te komen.

Voor de rest ben ik maar één van de mensen die hetzelfde geluid laat horen: ga er 100% voor, of breng haar terug.
Als je het zooo goed weet, lijkt mij dat je nú de hond op moet halen en moet laten zien hoe het dan wel moet :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”