Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

krakershonden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

MonaToetje schreef:
Gollum schreef: Nog nooit meegemaakt dus?
Jawel, toen Joe pas in Nederland woonde en nog niet zijn verblijfsvergunning ( wel MVV = niet mocht werken ) op zak , en wij maar met dat klein beetje loon van mij moesten rondkomen en wij na mot met onze huurbaas binnen een maand ons appartement UITMOESTEN , hebben wij ook een paar maanden op een kamer gewoond.
Ook wij hadden GEEN recht op urgentie en bij de andere woningbouw moesten we 60 EUR betalen en dan zou zo`n commisie bekijken of we recht op urgentie hebben , maar ja , we moesten er binnen een maand uit he, dus we moesten wel op dat kamertje wonen.

En ach , je gaat er niet dood van he..dus liever dat , dan me het eigendom van IEMAND anders TOEEIGENEN!
Kind, denk om je hart :roll:
Jij had toen nog een optie op dat kamertje, kun je je voorstellen dat er hele volkstammen zijn die die optie niet hebben? Mensen die nog niet oud genoeg zijn om een kamertje te huren of die niet de mazzel hebben tegen een betaalbare kamer aan te lopen?
En het spijt me, maar ik kan niet veel medelijden hebben met een Endstra of een ontvoerder van Heineken met heel veel criminele miljoenen in onroerend goed gestoken wat ze toch niet gebruiken. Gebeurt er nog wat goeds met dat geld :mrgreen:
En het kraken is niet toeeigenen maar tijdelijk in bruikleen nemen :pffff:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Femia schreef:
Anne Panne schreef:
en geloof me.. ik heb heel het internet en andere instanties afgestruind voor een normale woning of appartement maar onder de 1000 is niks te vinden.. plus dat je ook vaak aan moet kunnen tonen dat je een vast contract hebt.. en mijn vriend en ik hebben die beiden niet.. dus dan houd het voor ons al op..
http://www.vbo.nl/objectdetail.aspx?dt=510944/ot_2
elke keer als ik op die site kom slaat alles vast.. ook op mijn laptop..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Gollum
Zeer actief

Anne Panne schreef:
Femia schreef:
Anne Panne schreef:
en geloof me.. ik heb heel het internet en andere instanties afgestruind voor een normale woning of appartement maar onder de 1000 is niks te vinden.. plus dat je ook vaak aan moet kunnen tonen dat je een vast contract hebt.. en mijn vriend en ik hebben die beiden niet.. dus dan houd het voor ons al op..
http://www.vbo.nl/objectdetail.aspx?dt=510944/ot_2
elke keer als ik op die site kom slaat alles vast.. ook op mijn laptop..
Dat is wel jammer want is best een leuk huisje!
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Frenk schreef:
Naad schreef:
Frenk schreef:
Ennath schreef:Het topic spitst zich een beetje toe op: met een laag inkomen kan je gewoon legaal een woning huren via de vrije sector.
En dan wordt de (forse) prijs van een achterkamertje genoemd als voorbeeld dat het makkelijk kan: als je maar wilt.
Sorry, maar vind jij een studioflat met een eigen (aparte) keuken en (aparte) badkamer op de Keizersgracht in Amsterdam voor 650 euro incl. g/w/l een achterkamertje en fors aan de prijs???
Voor in Amsterdam is het niet duur, daar heb je in Den Haag een 1 gezinswoning voor.
De locatie bepaalt de prijs. In Amsterdam zijn er ook gezinswoningen voor die prijs. Alleen niet op de grachten. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet.
Alleen is 650 euro geen achterlijk bedrag.
Ik zou het er niet voor uitgeven aan een studio vind het namelijk te veel daarvoor. Maar buiten dat, zal ik toch nooit in Amsterdam willen wonen :pffff:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Gollum schreef:
MonaToetje schreef:
Jawel, toen Joe pas in Nederland woonde en nog niet zijn verblijfsvergunning ( wel MVV = niet mocht werken ) op zak , en wij maar met dat klein beetje loon van mij moesten rondkomen en wij na mot met onze huurbaas binnen een maand ons appartement UITMOESTEN , hebben wij ook een paar maanden op een kamer gewoond.
Ook wij hadden GEEN recht op urgentie en bij de andere woningbouw moesten we 60 EUR betalen en dan zou zo`n commisie bekijken of we recht op urgentie hebben , maar ja , we moesten er binnen een maand uit he, dus we moesten wel op dat kamertje wonen.

En ach , je gaat er niet dood van he..dus liever dat , dan me het eigendom van IEMAND anders TOEEIGENEN!
Jij had toen nog een optie op dat kamertje, kun je je voorstellen dat er hele volkstammen zijn die die optie niet hebben? Mensen die nog niet oud genoeg zijn om een kamertje te huren of die niet de mazzel hebben tegen een betaalbare kamer aan te lopen?
En het spijt me, maar ik kan niet veel medelijden hebben met een Endstra of een ontvoerder van Heineken met heel veel criminele miljoenen in onroerend goed gestoken wat ze toch niet gebruiken. Gebeurt er nog wat goeds met dat geld :mrgreen:
Oh , maak jij je maar niet druk om mijn hartje hoor. :smile:
Over welke volksstammen hebbie het?? In Nederland?? :smile:
Er bestaat ook nog zoiets als een " opvanhuis - MOV " Opties zat dus... :roll: :roll: In dit landje HOEF je NIET dakloos te zijn .

ps waarom zou iemand die te jong is om op zichzelf te wonen een kamertje moeten huren?? Die horen thuis bij hun ouders te zitten , en als dat niet gaat in een opvang ofzo.... :wink:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Anne Panne schreef:
Frenk schreef:
Anne Panne schreef:een auto kan je nodig hebben voor het werk..
Kan, maar als je hem "nodig" hebt, dan betaalt je werkgever die. En anders kun je fietsen of met de bus.
en als je al kinderen hebt kan je die moeilijk in een asiel doen... :19:
Daar zijn allemaal regelingen voor Anne.
ik vind wel dat je er heel zwart wit over denkt hoor.. voor 300 euro heb je hier nog niet eens een studentenkamer..
Right en in Amsterdam, Groningen, Hilversum, Den Haag en Haarlem wel :mrgreen: Waarom lukt mijn vrienden en mij dat dan allemaal wel?
en ik weet niet hoelang die collega daar woont en met wie? ( hond, kind man? ) maar de huurprijzen zijn de laatste tijd erg gestegen..
Ze woont er pas net en het is een kamer. Maar dat is in haar "alleenstaande" situatie goed genoeg voorlopig. En een hond is overigens ook geen "recht".
maar als je een vent hebt en 2 kinderen en een hond is zo'n kamer echt geen doen hoor..

we kunnen makkelijk een huis kopen van ons salaris bij elkaar.. maar ja door die krisis word dat ons echt onmogelijk gemaakt :jank:

Kan niet , of wil niet???
Wij hebben vrienden ( jaja , in Afrika ) die met 2 kids in een piepklein kamertje wonen.

En een vriendin van mij ( in Nederland ) woonde met haar man en kind in 2 kamertjes. èèn gebruikten ze als woonkamer , het andere kamertje als slaapkamer.

Het kan dus wel, maar we zijn hier gewoon te verwend :roll:
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:ik snap best dat er nog gekraakt woord geloof ook niet in de sprookjes dat alles zogezegd in ons land zo goed geregeld is veel wel maar sommige dingen gaan nog steeds niet helemaal goed
als jij niet terecht kan met je kinderen in een blijf van mijn lief huis bv omdat ze overvol zijn maar ook niet terug kan naar je huis omdat je daar niet veilig bend en niemand wat doet wat nog steeds voorkomt
nou dan kraak ik ook hun huis hoor vertik het om met mijn kinderen op straat te zwerven zo zijn er veel meer voorbeelden
in Nederland is veel geregeld maar nog niet alles loopt perfect
Twink, er is altijd nog een Blijf-van-mijn-lijf huis in een ANDERE stad waar vrouw en kinderen terecht kunnen.
Sorry , maar je maakt mij niet wijs dat er nergens in het land een plekje meer vrij is. :19:
(met dank aan Desi)
Gollum
Zeer actief

MonaToetje schreef:
Gollum schreef:
MonaToetje schreef:

Er bestaat ook nog zoiets als een " opvanhuis - MOV " Opties zat dus... :roll: :roll: In dit landje HOEF je NIET dakloos te zijn .

ps waarom zou iemand die te jong is om op zichzelf te wonen een kamertje moeten huren?? Die horen thuis bij hun ouders te zitten , en als dat niet gaat in een opvang ofzo.... :wink:
Nou misschien omdat de vader dood is en de moeder alcoholist en psychisch gestoord, en de wachtlijsten voor de opvang zijn te lang?
Echt hoor, ik had je best tegen willen komen op m'n 16e met al je opties, misschien had ik er nog wat aan gehad :roll:
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Gollum schreef:
MonaToetje schreef:
Gollum schreef:
MonaToetje schreef: Jawel, toen Joe pas in Nederland woonde en nog niet zijn verblijfsvergunning ( wel MVV = niet mocht werken ) op zak , en wij maar met dat klein beetje loon van mij moesten rondkomen en wij na mot met onze huurbaas binnen een maand ons appartement UITMOESTEN , hebben wij ook een paar maanden op een kamer gewoond.

Nou misschien omdat de vader dood is en de moeder alcoholist en psychisch gestoord, en de wachtlijsten voor de opvang zijn te lang?
Echt hoor, ik had je best tegen willen komen op m'n 16e met al je opties, misschien had ik er nog wat aan gehad :roll:
Welnee, opvanghuizen zat, daarom woonde ik ook, met mijn broer, soms maanden lang o.a. alleen thuis als ( jonge ) tiener zijnde. Omdat er zoveel opvang plekken waren. :ok:

Niet dat ik daar over klaag, alleen thuis wonen was meestal nog beter dan wonen in een zoveelste pleeggezin, kindertehuis, internaat of gesloten inrichting, waar je voornamelijk leert hoe dingen niet behoren te gaan en die nog net niet synoniem staan aan een soort bijbelse hell on earth. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

MonaToetje schreef:
twinkeltje schreef:ik snap best dat er nog gekraakt woord geloof ook niet in de sprookjes dat alles zogezegd in ons land zo goed geregeld is veel wel maar sommige dingen gaan nog steeds niet helemaal goed
als jij niet terecht kan met je kinderen in een blijf van mijn lief huis bv omdat ze overvol zijn maar ook niet terug kan naar je huis omdat je daar niet veilig bend en niemand wat doet wat nog steeds voorkomt
nou dan kraak ik ook hun huis hoor vertik het om met mijn kinderen op straat te zwerven zo zijn er veel meer voorbeelden
Twink, er is altijd nog een Blijf-van-mijn-lijf huis in een ANDERE stad waar vrouw en kinderen terecht kunnen.
Sorry , maar je maakt mij niet wijs dat er nergens in het land een plekje meer vrij is. :19:
Ik heb bij een stichting gewoond (ik zat daar bij begeleid wonen), waar ook blijf van mn lijf toe behoorde. Ik zat daar bij de cliëntenraad en was dus ook bij de andere onderdelen van de stichting betrokken. En het zit dus echt regelmatig helemaal hardstikke vol... Landelijk... Net zoals crisisopvang en ook daklozenopvang in de winter is regelmatig zwaar rampzalig, er is gewoon te weinig plek...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Gollum schreef:
Nanna schreef:
Gollum schreef:
Zoals je overkomt op het forum ligt het bij mij in de lijn der verwachting dat je kraken als stelen ziet. Dat jij liever een gezin met kind op straat ziet staan dan dat ze een huis of bedrijf kraken dat al jaren leegstaat, want dat is stelen en dat mag niet :neenee:
Dat gezin met kind kan ook gewoon een huis huren, of, als ze dat kunnen betalen, een huis kópen ;-)
Kwestie van WERK zoeken (voor sommigen een vies woord). Zodat je je dit soort simpele levensbehoeftes kunt veroorloven.
Gewoon maar in andermans eigendom trekken vanwege principes of gemak vind ik ook een grens te ver gaan. Daar heb je gewoon met je diefachtige poten vanaf te blijven.
Helaas ligt het niet zo simpel Nanna. Dit soort simpele levensbehoeftes zouden in principe voor iedereen beschikbaar moeten zijn maar dat zijn ze gewoon niet. Ik heb m'n hele leven gewerkt en m'n halve leven zonder huis gezeten, huren moet je minstens 6 jaar voor wachten en kopen is voor een heleboel mensen ook een onneembare vesting.
Er blijven dan zeer weinig (geen) opties over. En ja, dan zijn die huisjesmelkers de lul, diegenen die vele panden jaren onnodig leeg laten staan. Kraken heb ik nooit om het gemak gedaan, maar uit pure woningnood.

Daar ben ik het mee eens Gollum!! :wink:
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

MonaToetje schreef:
Je wordt nooit in een Blijf-huis in je huidige woonplaats geplaatst. Uit veiligheidsoverwegingen ga je altijd naar een andere stad :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Kraken is overigens niet mijn ding (maar heb er wel begrip voor) maar de verhalen hier over dat je het allemaal zo goed geregeld is in Nederland, kloppen ook van geen kant hoor :roll: Als je via een woningbouwvereniging een huis wil krijgen, sta je járen op de wachtlijst. Mijn zus is orthopedagoge in een Blijf van Mijn Lijf-huis en zelfs voor de vrouwen die daar zitten is, met goede begeleiding vanuit Blijf (die echt de ins en outs wel kennen van de procedures van de woningbouwverenigingen) is het rampzalig om een woning te krijgen.

Scheiding, sloop, niets leidt tot een urgentieverklaring. Echt belachelijk. Mijn vriend en ik gaan latten en ik heb zelf een huis gekocht om die reden. Als ik had willen gaan huren, had ik de komende jaren echt geen huis gehad hoor.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

*Linda* schreef:Mijn vriend en ik gaan latten en ik heb zelf een huis gekocht om die reden. Als ik had willen gaan huren, had ik de komende jaren echt geen huis gehad hoor.
Waarom zou je niet in de vrije sector hebben kunnen huren? Het hoeft niet via de woningbouw :19:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Frenk schreef:
*Linda* schreef:Mijn vriend en ik gaan latten en ik heb zelf een huis gekocht om die reden. Als ik had willen gaan huren, had ik de komende jaren echt geen huis gehad hoor.
Waarom zou je niet in de vrije sector hebben kunnen huren? Het hoeft niet via de woningbouw :19:
Omdat dat weer niet te betalen is. Ik heb een leuk salaris, maar ik houd ook graag wat over voor de leuke dingen des levens :wink:
Gollum
Zeer actief

Chione schreef: Welnee, opvanghuizen zat, daarom woonde ik ook, met mijn broer, soms maanden lang o.a. alleen thuis als ( jonge ) tiener zijnde. Omdat er zoveel opvang plekken waren. :ok:

Niet dat ik daar over klaag, alleen thuis wonen was meestal nog beter dan wonen in een zoveelste pleeggezin, kindertehuis, internaat of gesloten inrichting, waar je voornamelijk leert hoe dingen niet behoren te gaan en die nog net niet synoniem staan aan een soort bijbelse hell on earth. :wink:
Daar heb je gelijk in, als je al in een opvang terecht komt moet je nog maar afwachten wat je daar aantreft. Mijn zusje was wel jong genoeg om in een gesloten internaat te stoppen. Gesloten omdat er geen plek was op een half open/ open instelling.
Weet je wat je daar aantreft? Ja jij vast wel..
Daar zitten tieners die moorden hebben gepleegd, die zichzelf prostitueren voor een pakje peuken. Daar zitten begeleiders die de meiden mishandelen of misbruiken, begeleiders zonder diploma's vers bij de super de boer vandaan geplukt.
Nee, daar wil je tercht komen als je dakloos en tiener bent :roll:
laura22
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Boerenfox en Siberische husky

Ongelezen bericht door laura22 »

Ik ben het eigenlijk wel eens met annepanne ook ik krijg maar 850 euro in de maand en daar moet ik ook alles van betalen dan kan ik echt geen huis via een particulier huren, moet ook een auto hebben en ja die heb ik echt nodig als ik alles bij elkaar op tel hou ik misschien 100 euro over als ik geluk heb en er geen extra dingen komen wat elke maand nog is.
Gelukkig werkt mijn vriend wel gewoon maar dan nog is uitkijken met wat we doen. Ik begrijp best dat er mensen gaan kraken, via de woningbouw is ook niet snel aan een huis te komen hier is een wachtlijst van 10 jaar en particulier rijzen de prijzen ook de pan uit
Afbeelding
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Nou goed hier een schets.. Gezin woont in Amsterdam, Den Haag, of een andere grote stad. Dochter is 16 en moet om omstandigheden het huis uit. Dan denk je prima opvang toch? Ja, zou je denken. Als dochters namelijk een beetje geluk heeft mag ze twee jaar in een jeugdgevangenis vertoeven. Oh, maar dat duurt wel drie maanden dus uhm ja, wacht drie maanden crisis opvang. Mmm, tsja, familie kom je niet binnen, weet je we regelen wel wat. Twee weken later kreeg ze bericht dat ze toch nog even moest wachten hoor. Zo zonder adres! Als dat niet genoeg is, dan wordt ze op d'r 18e er uit geknikkert en ziet ze maar hoe ze aan onderdak komt. Goh ga je toch werken zeg je dan? Tsja, sommige mensen willen geen cassiere worden en willen leren. Ach weet je wat? Krijg je €500 euro per maand en daar moet je dan alles van betalen.

Situatie schets van boven komt nog niet eens van een grote stad vandaan, maar nota bene uit een klein pokke dorp. Ze heeft 3 banen en zit op school. Sorry, maar dan denk ik dat het kraken nog wel mee valt hoor.
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:
MonaToetje schreef:
Ik heb bij een stichting gewoond (ik zat daar bij begeleid wonen), waar ook blijf van mn lijf toe behoorde. Ik zat daar bij de cliëntenraad en was dus ook bij de andere onderdelen van de stichting betrokken. En het zit dus echt regelmatig helemaal hardstikke vol... Landelijk... Net zoals crisisopvang en ook daklozenopvang in de winter is regelmatig zwaar rampzalig, er is gewoon te weinig plek...
Dan ga je toch naar de " nachtopvang "??? :19:
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

laura22 schreef:Ik ben het eigenlijk wel eens met annepanne ook ik krijg maar 850 euro in de maand en daar moet ik ook alles van betalen dan kan ik echt geen huis via een particulier huren, moet ook een auto hebben en ja die heb ik echt nodig als ik alles bij elkaar op tel hou ik misschien 100 euro over als ik geluk heb en er geen extra dingen komen wat elke maand nog is.
Gelukkig werkt mijn vriend wel gewoon maar dan nog is uitkijken met wat we doen. Ik begrijp best dat er mensen gaan kraken, via de woningbouw is ook niet snel aan een huis te komen hier is een wachtlijst van 10 jaar en particulier rijzen de prijzen ook de pan uit
Bij een stad hier verderop kun je een kamer huren voor 250,- ( all inclusive ) :19: okee, 850 is niet veel , maar wel genoeg om een kamer van te huren en om van te leven. Ik zeg altijd , waar een wil is is een weg. :wink:
(met dank aan Desi)
laura22
Zeer actief

Dat is idd niet veel maar op een kamer mag je meestal geen huisdieren hebben in ieder geval niet zo veel als wat wij hebben :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

laura22 schreef:Dat is idd niet veel maar op een kamer mag je meestal geen huisdieren hebben in ieder geval niet zo veel als wat wij hebben :wink:
Dat is dan jammer voor je :wink:

Dat klinkt hard en ik bedoel het ook niet onaardig, maar laten we wel even eerlijk blijven... Huisdieren zijn geen "recht", maar een "voorrecht". En als je geen geld hebt voor huisdieren (of voor zoveel als je er wilt hebben) dan kun je ze niet houden. Maar dat is nog geen reden om te roepen dat je te weinig steun van de overheid krijgt :19:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Tsja, je hebt krakers, krakers en krakers. Voor sommigen kan ik gerust sympathie opbrengen, voor anderen helemaal niet en dat is puur subjectief. De krakers die kraken 'omwille van het systeem', de anarcho's die in hun kraakhuis enkel een ideaal zitten uit te voeren, daar heb ik niets mee. Mensen die omwille van serieuze huizennood of prive-situatie tijdelijk iets kraken tot beter tijden, geen problemen mee. En de Zaanse Krakers van Gollum, die ken ik ook :mrgreen: In zaandam worden ook veel (lang) leegstaande bedrijven gekraakt waar hele leuke initiatieven worden opgezet. De meeste van 'dat soort' krakers kraken uit een drive om leuke dingen op te zetten, doen dat een paar jaar...en wonen nu allemaal gewoon legaal hurend.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

assiejaja schreef:
MonaToetje schreef:
Jacksel schreef:
MonaToetje schreef: Twink, er is altijd nog een Blijf-van-mijn-lijf huis in een ANDERE stad waar vrouw en kinderen terecht kunnen.
Pardon?? :N: Ik heb in een nachtopvang gewerkt en weet erg goed hoe het er daar van binnen uitziet. Géen plek voor vrouwen op de vlucht. Tuurlijk heb ik ze ook binnen gehad en het hele land afgebeld voor een andere plek. Jonge mensen, amper 16, die niet in jeugdopvang terecht konden. Tussen harde veelplegers en doorgewinterde junks. Als je mensen daar lange tijd laat slapen, als alternatief voor wonen en echte opvang met goede hulp, help je mensen naar de kloten. Een nachtopvang mag geen vangnet zijn voor dit soort schrijnende gevallen, da's echt niet menselijk.
Ja maar , dat het waar jij werkte " niets " was betekend toch niet dat het overal zo is??!! Natuurlijk zitten daar mensen die verslaafd zijn , maar net of de jongeren in een jongerenopvang daar zitten omdat er thuis niks aan de hand is.. Ik bedoel maar . :19: En dat elke jongere die in een nachtopvang of MOV verblijft verkloot wordt is natuurlijk klinklare onzin.
ik zeg niet dat het de perfecte oplossing is maar je moet toch wat als je geen onderdak hebt . :19:
(met dank aan Desi)
Chione
Zeer actief

MonaToetje schreef:
assiejaja schreef:
MonaToetje schreef:
Jacksel schreef: Ik heb bij een stichting gewoond (ik zat daar bij begeleid wonen), waar ook blijf van mn lijf toe behoorde. Ik zat daar bij de cliëntenraad en was dus ook bij de andere onderdelen van de stichting betrokken. En het zit dus echt regelmatig helemaal hardstikke vol... Landelijk... Net zoals crisisopvang en ook daklozenopvang in de winter is regelmatig zwaar rampzalig, er is gewoon te weinig plek...
Pardon?? :N: Ik heb in een nachtopvang gewerkt en weet erg goed hoe het er daar van binnen uitziet. Géen plek voor vrouwen op de vlucht. Tuurlijk heb ik ze ook binnen gehad en het hele land afgebeld voor een andere plek. Jonge mensen, amper 16, die niet in jeugdopvang terecht konden. Tussen harde veelplegers en doorgewinterde junks. Als je mensen daar lange tijd laat slapen, als alternatief voor wonen en echte opvang met goede hulp, help je mensen naar de kloten. Een nachtopvang mag geen vangnet zijn voor dit soort schrijnende gevallen, da's echt niet menselijk.
Ja maar , dat het waar jij werkte " niets " was betekend toch niet dat het overal zo is??!! Natuurlijk zitten daar mensen die verslaafd zijn , maar net of de jongeren in een jongerenopvang daar zitten omdat er thuis niks aan de hand is.. Ik bedoel maar . :19: En dat elke jongere die in een nachtopvang of MOV verblijft verkloot wordt is natuurlijk klinklare onzin.
ik zeg niet dat het de perfecte oplossing is maar je moet toch wat als je geen onderdak hebt . :19:
Je bent vast vaak in een nachtopvang geweest. Afbeelding

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Gollum schreef:
Chione schreef: Welnee, opvanghuizen zat, daarom woonde ik ook, met mijn broer, soms maanden lang o.a. alleen thuis als ( jonge ) tiener zijnde. Omdat er zoveel opvang plekken waren. :ok:

Daar heb je gelijk in, als je al in een opvang terecht komt moet je nog maar afwachten wat je daar aantreft. Mijn zusje was wel jong genoeg om in een gesloten internaat te stoppen. Gesloten omdat er geen plek was op een half open/ open instelling.
Weet je wat je daar aantreft? Ja jij vast wel..
Daar zitten tieners die moorden hebben gepleegd, die zichzelf prostitueren voor een pakje peuken. Daar zitten begeleiders die de meiden mishandelen of misbruiken, begeleiders zonder diploma's vers bij de super de boer vandaan geplukt.
Nee, daar wil je tercht komen als je dakloos en tiener bent :roll:
Ik kan je daar, helaas, alleen maar gelijk in geven. Triest maar waar. Er is geen 1 opvang, waar ik ben geweest of die ik heb gezien/van gehoord, waar kinderen 'beter' vandaan komen. De begeleiding is vaak om te huilen, soms door onkunde, soms omdat half pedofiel Nederland daar rond lijkt te lopen. Niet allemaal, maar ook de goede, lopen tegen muren op van o.a. geldgebrek/gebrekkige directie enz. En daarnaast waar veel kinderen met problemen samen zitten, leren ook de kinderen die 'niets' hebben gedaan/doen als vanzelf wel de dingen die niet wenselijk zijn om te leren.

Ook leuk, bij een gesloten internaat door de parketdienst vervoerd worden en dan gezellig samen met volwassen mannelijke moordenaars en verkrachters zitten. Afbeelding

~
Afbeelding
~
Gollum
Zeer actief

Geer schreef:Tsja, je hebt krakers, krakers en krakers. Voor sommigen kan ik gerust sympathie opbrengen, voor anderen helemaal niet en dat is puur subjectief. De krakers die kraken 'omwille van het systeem', de anarcho's die in hun kraakhuis enkel een ideaal zitten uit te voeren, daar heb ik niets mee. Mensen die omwille van serieuze huizennood of prive-situatie tijdelijk iets kraken tot beter tijden, geen problemen mee. En de Zaanse Krakers van Gollum, die ken ik ook :mrgreen: In zaandam worden ook veel (lang) leegstaande bedrijven gekraakt waar hele leuke initiatieven worden opgezet. De meeste van 'dat soort' krakers kraken uit een drive om leuke dingen op te zetten, doen dat een paar jaar...en wonen nu allemaal gewoon legaal hurend.
hahaha wat leuk dat je ze ook kent! :cheer:
Ja de zaanse krakers zijn heel anders als de harde kern onder de krakers in grote steden, al zitten er altijd wel wat rotte appels tussen natuurlijk.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar het word vaak n beetje verpest door de oost europeanen die kraken als lekker goedkoop wonen zien en continu laveloos door de panden en straten lopen..
Chione schreef:Ook leuk, bij een gesloten internaat door de parketdienst vervoerd worden en dan gezellig samen met volwassen mannelijke moordenaars en verkrachters zitten.
Nou jij weet waar ik het over heb tenminste.. M'n zusje had precies hetzelfde.
Tot overmaat van ramp stond er ook nog een vluchtelingenkamp naast het internaat, op het terrein konden de meiden gewoon contact hebben door de hekken en werden er plannen gesmeed om weg te lopen. Die kwamen dan vaak (bijna altijd) in de prostitutie terecht.
Mensen willen het niet geloven dat het zo zit in Nederland, maar het is echt zo. Gelukkig is m'n zusje een vechter en heeft ze (met hulp) een rechtszaak tegen het internaat aangespannen waarna de halve bezetting werd ontslagen. Maar er zijn nog genoeg internaten waar nog niemand de bel heeft geluid.
Chione
Zeer actief

Gollum schreef:
Chione schreef:Ook leuk, bij een gesloten internaat door de parketdienst vervoerd worden en dan gezellig samen met volwassen mannelijke moordenaars en verkrachters zitten.
Nou jij weet waar ik het over heb tenminste.. M'n zusje had precies hetzelfde.
Tot overmaat van ramp stond er ook nog een vluchtelingenkamp naast het internaat, op het terrein konden de meiden gewoon contact hebben door de hekken en werden er plannen gesmeed om weg te lopen. Die kwamen dan vaak (bijna altijd) in de prostitutie terecht.
Mensen willen het niet geloven dat het zo zit in Nederland, maar het is echt zo. Gelukkig is m'n zusje een vechter en heeft ze (met hulp) een rechtszaak tegen het internaat aangespannen waarna de halve bezetting werd ontslagen. Maar er zijn nog genoeg internaten waar nog niemand de bel heeft geluid.
Was dat in Almelo?

Top van je zusje zeg! Triest dat zij, en anderen, eerst van alles moesten doorstaan, voor er wat gebeurde.

~
Afbeelding
~
laura22
Zeer actief

Frenk schreef:
laura22 schreef:Dat is idd niet veel maar op een kamer mag je meestal geen huisdieren hebben in ieder geval niet zo veel als wat wij hebben :wink:
Dat is dan jammer voor je :wink:

Dat klinkt hard en ik bedoel het ook niet onaardig, maar laten we wel even eerlijk blijven... Huisdieren zijn geen "recht", maar een "voorrecht". En als je geen geld hebt voor huisdieren (of voor zoveel als je er wilt hebben) dan kun je ze niet houden. Maar dat is nog geen reden om te roepen dat je te weinig steun van de overheid krijgt :19:
We hebben wel geld voor huisdieren en als je ze al heb dan doe je ze ook niet zomaar even weg ik niet teminste
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

Ennath schreef:
2.9925,= per maand is geen topsalaris (maar ook geen minimum)
:wat: En dat noem jij geen topsalaris ?? Ik vind bijna 30 duizend euro per maand vet verdiend :smile:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”