Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benche's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

jidde schreef:Ik wil dat Nanni ook heel blijft als ze alleen thuis is :19: Als pupzijnde gaan ze in de bench, als ze een jaartje zijn gaat de bench de deur uit, kunnen ze niets meer slopen. :roll:
Ahhhh, is dat de truuk? Een jaar in de bench en daarna kunnen ze niets meer slopen? En hondjes blijven heel als ze in de bench zitten als ze alleen thuis zijn?

Kut. Heeft me 2 honden gekost, en tig schoenen. Had me dit 10 jaar eerder verteld joh, was vast goedkoper geweest en had ik mijn eerste 2 honden nog gehad waarschijnlijk :roll:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rami schreef:
C@rmen schreef:
Rami schreef:Ik snap het best dat een hond graag een veilige of rustige plek wil, maar om daar nou zo'n lelijk gevaarte als een bench voor te gebruiken? Nee, bedankt!
Je kunt toch gewoon mand onder tafel zetten of in een rustig hoekje van je huis?
Blijkbaar is dat niet veilig genoeg voor sommige honden, ik had natuurlijk ook gewoon de hele dag door mn keukenkastje open kunnen laten staan :idea: :wink:
Nou, ik vind dat dus wel een creatieve oplossing! :ok:
Er is toch ook iemand hier actief op 't forum die een oude bedstede heeft ingericht als honden-ligplek?
Oh en ik ken ook iemand die een soort kistje heeft getimmerd voor over de mand heen, omdat zijn (oude) hond last had van de tocht (oud huis).
Voor veilige ligplekken heb je echt geen bench nodig. Nou ja, dat vind ik. :wink:
Maar dat heeft toch niets meer met hond(on)vriendelijkheid te maken dan?
Over iemands inrichting van het interieur maak ik me geen zorgen verder :mrgreen: :wink: :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Marie-José schreef:
Rami schreef: maar om daar nou zo'n lelijk gevaarte als een bench voor te gebruiken? Nee, bedankt!
Oh nou...ik heb 2 kennelpanelen om de keuken van de woonkamer te scheiden . da's ook echt geen bek hoor. :N: :smile:
Niets is zo lelijk als een bench! :pffff:

Nee, ik snap wat je zegt. Kenneldelen zijn ook niet echt 'gezellig', maar ik neem aan dat die tijdelijk zijn? Daarbij heb je een grotere ruimte gecrëeerd dan een standaard bench. Da's ook wat waard. :ok:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hutsje schreef:
jidde schreef:Ik wil dat Nanni ook heel blijft als ze alleen thuis is :19: .
joh :19: :roll:
je wilt je spullen heel houden, zeg dat nou gewoon want snoeren en draden zijn allemaal weg te werken hoor :wink:
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Rami schreef:
C@rmen schreef:
Rami schreef:Ik snap het best dat een hond graag een veilige of rustige plek wil, maar om daar nou zo'n lelijk gevaarte als een bench voor te gebruiken? Nee, bedankt!
Je kunt toch gewoon mand onder tafel zetten of in een rustig hoekje van je huis?
Blijkbaar is dat niet veilig genoeg voor sommige honden, ik had natuurlijk ook gewoon de hele dag door mn keukenkastje open kunnen laten staan :idea: :wink:
Er is toch ook iemand hier actief op 't forum die een oude bedstede heeft ingericht als honden-ligplek?
Oh en ik ken ook iemand die een soort kistje heeft getimmerd voor over de mand heen, omdat zijn (oude) hond last had van de tocht (oud huis).
Voor veilige ligplekken heb je echt geen bench nodig. Nou ja, dat vind ik. :wink:
Maar wat is dan het verschil tussen een bench en het keukenkastje? Beide zijn aan 3 kanten dicht en maar aan 1 kant open, de bench is alleen groter dan het keukenkastje en daar past hij zelf nog in als zijn kussen er ook in ligt. Zijn ligruimte in het keukenkastje word een stuk kleiner als zijn kussen er ook nog in moet.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Marion. schreef:
jidde schreef:Ik wil dat Nanni ook heel blijft als ze alleen thuis is :19: Als pupzijnde gaan ze in de bench, als ze een jaartje zijn gaat de bench de deur uit, kunnen ze niets meer slopen. :roll:
Ahhhh, is dat de truuk? Een jaar in de bench en daarna kunnen ze niets meer slopen? En hondjes blijven heel als ze in de bench zitten als ze alleen thuis zijn?

Kut. Heeft me 2 honden gekost, en tig schoenen. Had me dit 10 jaar eerder verteld joh, was vast goedkoper geweest en had ik mijn eerste 2 honden nog gehad waarschijnlijk :roll:
Na een jaar is de grootste sloopgedrag er meestal wel uit. Je hoeft niet meteen weer in je oorlogsstand te staan hoor, het heeft niets persoonlijks met je te maken :19:
jidde

Addy schreef:
Hutsje schreef:
jidde schreef:Ik wil dat Nanni ook heel blijft als ze alleen thuis is :19: .
joh :19: :roll:
je wilt je spullen heel houden, zeg dat nou gewoon want snoeren en draden zijn allemaal weg te werken hoor :wink:
tuurlijk wil ik de spullen heel houden, maar ook Nanni. Noddy de logeetje van ons slaapt gewoon bij Nanni, die laten elkaar met rust. Maar puppies vinden het leuk andere honden te pesten
Addy

C@rmen schreef: Maar wat is dan het verschil tussen een bench en het keukenkastje? Beide zijn aan 3 kanten dicht en maar aan 1 kant open, de bench is alleen groter dan het keukenkastje en daar past hij zelf nog in als zijn kussen er ook in ligt. Zijn ligruimte in het keukenkastje word een stuk kleiner als zijn kussen er ook nog in moet.
jij hebt een hondje met een verleden, in jouw plaats zou ik ook een veilig hoekje maken waar hij in en uitkan maar ik neem aan dat jouw uk niet acht uur verplicht erin ligt met deurtje dicht :19:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: benche's

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:
jidde schreef:
Hutsje schreef:
malinois schreef: precies... ik hoef geen stel knokkende honden in huis... :roll:
ik ook niet :roll: :roll: :roll: . en dat is dus niet afhankelijk van een bench.
We hebben niet allemaal zo een mooi huis als jou, dus moeten het met andere ruimtes doen :wink:
wat heeft dat met mijn huis te maken? iedereen kan toch een gedeelte van het huis afzetten? een hoek van de kamer of de keuken afzetten bijvoorbeeld. of de gang, noem het maar. er zijn echt alternatieven hoor. ik scheidt niets en heb dus niets afgezet. heeft dus niets met mijn huis te maken.
daar is hier geen ruimte voor en ik heb een huis om in te wonen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rami
Zeer actief

Moos schreef:
Rami schreef:
C@rmen schreef:
Maar dat heeft toch niets meer met hond(on)vriendelijkheid te maken dan?
Over iemands inrichting van het interieur maak ik me geen zorgen verder :mrgreen: :wink: :wink:
Nee, het gaat er mij alleen om dat een bench in huis toch vaak betekend dat een hond er in opgesloten wordt.
En nee, dat geldt zeker niet voor iedereen. Mijn eigen zuster heeft zo'n onding in huis (zonder deurtje) omdat haar hond er ook zo graag in slaapt.
Nou zou ik persoonlijk liever zien dat mijn honden in een keukenkastje sliepen dan in zo'n lelijk gevaart, maar goed, da's idd meer mijn (vreemde?) gevoel voor esthetiek! :mrgreen:
Daarbij liggen ze hier het liefst languit in het midden van de kamer, dus ik heb ook makkelijk praten qua veilige plekken... :N:
Afbeelding
Addy

malinois schreef:daar is hier geen ruimte voor en ik heb een huis om in te wonen...
dus omdat jij zoveel honden wilt die zich niet met elkaar verdragen moeten ze in een bench :denken:
Want daar komt het toch op neer :19:
Rami
Zeer actief

C@rmen schreef:
Rami schreef:
C@rmen schreef:
Maar wat is dan het verschil tussen een bench en het keukenkastje? Beide zijn aan 3 kanten dicht en maar aan 1 kant open, de bench is alleen groter dan het keukenkastje en daar past hij zelf nog in als zijn kussen er ook in ligt. Zijn ligruimte in het keukenkastje word een stuk kleiner als zijn kussen er ook nog in moet.
Een keukenkastje is geen kooi, maar toevallig een lekker plekje. :wink: Ik neem dan ook niet aan dat jij het keukenkastje dicht doet als je hond er in ligt!
En nee, jij doet je bench ook niet dicht, maar iemand anders is misschien wel geneigd om dat te doen. Uit gemakzucht. En dat vind ik een beetje het gevaar van een bench. Dat je geen hond kunt houden zonder bench.
Snap je een beetje wat ik bedoel?
Afbeelding
C@rmen

Addy schreef:
C@rmen schreef: Maar wat is dan het verschil tussen een bench en het keukenkastje? Beide zijn aan 3 kanten dicht en maar aan 1 kant open, de bench is alleen groter dan het keukenkastje en daar past hij zelf nog in als zijn kussen er ook in ligt. Zijn ligruimte in het keukenkastje word een stuk kleiner als zijn kussen er ook nog in moet.
jij hebt een hondje met een verleden, in jouw plaats zou ik ook een veilig hoekje maken waar hij in en uitkan maar ik neem aan dat jouw uk niet acht uur verplicht erin ligt met deurtje dicht :19:
Nee we doen het deurtje nooit dicht inderdaad en hij hoeft bijvoorbeeld ook niet eerst in zijn bench te gaan voordat hij een koekje krijgt voor het slapen gaan ofzo. Het koekje krijgen ze hier gewoon in de keuken en dan kiezen ze zelf maar waar ze die oppeuzelen.
C@rmen

Rami schreef:
C@rmen schreef:
Rami schreef:
C@rmen schreef: Blijkbaar is dat niet veilig genoeg voor sommige honden, ik had natuurlijk ook gewoon de hele dag door mn keukenkastje open kunnen laten staan :idea: :wink:
Een keukenkastje is geen kooi, maar toevallig een lekker plekje. :wink: Ik neem dan ook niet aan dat jij het keukenkastje dicht doet als je hond er in ligt!
En nee, jij doet je bench ook niet dicht, maar iemand anders is misschien wel geneigd om dat te doen. Uit gemakzucht. En dat vind ik een beetje het gevaar van een bench. Dat je geen hond kunt houden zonder bench.
Snap je een beetje wat ik bedoel?
Ja nu begrijp ik het geloof ik.. je bedoeld dat de stap zo makkelijk is om gewoon de deur dicht te doen op momenten dat het jou beter uit komt, en dat begint bijvoorbeeld met 10 minuutjes als je even gaat dweilen en loopt al snel op tot 1,5 uur tijdens de complete schoonmaak van je huis bij wijze van en voor je het weet zit je hond om jou gemak een paar uur per dag met een dichte deur in een bench.
Addy

C@rmen schreef: Nee we doen het deurtje nooit dicht inderdaad en hij hoeft bijvoorbeeld ook niet eerst in zijn bench te gaan voordat hij een koekje krijgt voor het slapen gaan ofzo. Het koekje krijgen ze hier gewoon in de keuken en dan kiezen ze zelf maar waar ze die oppeuzelen.
precies, de kleine uk kan zelf kiezen en misschien dat er een moment komt dat hij die bench niet meer ziet staan, dat hadden wij met Brightstar en die zat echt gebakken aan die bench.
Addy

C@rmen schreef:Ja nu begrijp ik het geloof ik.. je bedoeld dat de stap zo makkelijk is om gewoon de deur dicht te doen op momenten dat het jou beter uit komt, en dat begint bijvoorbeeld met 10 minuutjes als je even gaat dweilen en loopt al snel op tot 1,5 uur tijdens de complete schoonmaak van je huis bij wijze van en voor je het weet zit je hond om jou gemak een paar uur per dag met een dichte deur in een bench.
je snapt het helemaal :mrgreen:
C@rmen

Addy schreef:
C@rmen schreef: Nee we doen het deurtje nooit dicht inderdaad en hij hoeft bijvoorbeeld ook niet eerst in zijn bench te gaan voordat hij een koekje krijgt voor het slapen gaan ofzo. Het koekje krijgen ze hier gewoon in de keuken en dan kiezen ze zelf maar waar ze die oppeuzelen.
precies, de kleine uk kan zelf kiezen en misschien dat er een moment komt dat hij die bench niet meer ziet staan, dat hadden wij met Brightstar en die zat echt gebakken aan die bench.
Ik hoop het van harte want hij staat me gruwelijk in de weg :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

jidde schreef:Na een jaar is de grootste sloopgedrag er meestal wel uit. Je hoeft niet meteen weer in je oorlogsstand te staan hoor, het heeft niets persoonlijks met je te maken :19:
Ik had het niet persoonlijk opgevat. En in welke stand ik sta maak ik zelf wel uit :wink:

Boy kreeg toen hij 1 werd een prachtige rieten mand. Hij ging er met graagte op liggen. Volgende dag ging ik om 9 uur weg (het was de dag van "leasemoeder" overbuuf) en buurman zag om half 10 dat hij flink bezig was aan zijn nieuwe mand te knagen.
Verder niet erg hoor, buuf is ook gelijk bij hem gaan zitten, maar mand was behoorlijk stuk. Ook die muur, die kozijnen, de deur... alles in zijn laatste half jaar. Vanwaar die wijsheid dat een hond alleen maar het eerste jaar sloopt?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

malinois schreef:
Hutsje schreef:
jidde schreef:
Hutsje schreef: ik ook niet :roll: :roll: :roll: . en dat is dus niet afhankelijk van een bench.
We hebben niet allemaal zo een mooi huis als jou, dus moeten het met andere ruimtes doen :wink:
wat heeft dat met mijn huis te maken? iedereen kan toch een gedeelte van het huis afzetten? een hoek van de kamer of de keuken afzetten bijvoorbeeld. of de gang, noem het maar. er zijn echt alternatieven hoor. ik scheidt niets en heb dus niets afgezet. heeft dus niets met mijn huis te maken.
daar is hier geen ruimte voor en ik heb een huis om in te wonen...
deze discussie hadden wij 2en nog niet zo lang geleden al gehad he, ik ga er geen tijd insteken deze opnieuw te houden. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
malinois schreef:daar is hier geen ruimte voor en ik heb een huis om in te wonen...
dus omdat jij zoveel honden wilt die zich niet met elkaar verdragen moeten ze in een bench :denken:
yep... om de beurten.. geen probleem hoor... en diegene die naar buiten kunnen als ik denk dat dit gaat, gaan naar buiten :ok:
Ik kan vooraf niet zien of het goed gaat of niet, dat gaat jaren goed tot een bepaald punt.. dus nu kunnen er idd. een aantal niet meer bij elkaar... dan maar scheiden... ook prima...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Marion. schreef:
monky555 schreef:
Golden Stanley schreef:
Ik heb niet altijd Goldens gehad.... :wink:
Ken overigens ook Goldens die gigantisch slopen als ze de kans krijgen.
maar geen staff :mrgreen:
Heb jij wel Goldens gehad dan? Toen we uit ons vorige huis vertrokken (het huis was toen 5 jaar oud) hebben we kozijnen moeten herstellen, muren overnieuw aan moeten smeren, deuren moeten lakken.... :19:
(oja, en die Golden heeft er anderhalf jaar gewoond en werd amper 2 uur achter elkaar alleen gelaten)
nee, ik heb er nu 1 een niet opgevoede oude muts (7,5 jaar, werktype) die alleen voor de fok is gebruikt en niks gewent was en nog is ze een stuk makkelijker als mijn staff van de zelfde leeftijd (8 jaar, terriertype), een golden is absoluut niet te vergelijken met een staff :neenee: , sara is een superactieve drukke oude meid, mijn afgebakke halfgare staff is zeker nog een graditie meer van dat alles :wink: , dus ik denk dat een terrier een hele andere hond is als een retriever, niet "beter" of "leuker" maar anders :wink:

ook denk ik dat een staff een stuk eigenwijzer is als een retriever :denken: en dat dat er ook iets mee te maken heeft!

edit: vriendlief heeft 2,5 golden gehad en die vondt hij over het algemeen veel makkelijker als mijn staff's :mrgreen: en zijn derde hond die kruising was een hele moeilijke herplaatser en zelfs die was makkelijker dan monky :wink:
nou is monky geen voorbeeld stafford maar meer een hyena met een hondenjasje :mrgreen: hij heeft iig wel indruk gemaakt want monky is gek op vriendlief en andersom nog veel erger :mrgreen:
Laatst gewijzigd door monky555 op 17 aug 2008 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Addy

malinois schreef:yep... om de beurten.. geen probleem hoor... en diegene die naar buiten kunnen als ik denk dat dit gaat, gaan naar buiten :ok:
Ik kan vooraf niet zien of het goed gaat of niet, dat gaat jaren goed tot een bepaald punt.. dus nu kunnen er idd. een aantal niet meer bij elkaar... dan maar scheiden... ook prima...
slechte zaak vind ik dat want dan kijk je dus alleen maar naar je eigen belang en niet naar de honden :19:
Als ze elkaar hier zouden afslachten had ik ze niet genomen :19:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
malinois schreef:yep... om de beurten.. geen probleem hoor... en diegene die naar buiten kunnen als ik denk dat dit gaat, gaan naar buiten :ok:
slechte zaak vind ik dat want dan kijk je dus alleen maar naar je eigen belang en niet naar de honden :19:
Als ze elkaar hier zouden afslachten had ik ze niet genomen :19:
tja dat weet je ook vantevoren :roll:
Afbeelding
jidde

Marion. schreef:
jidde schreef:Na een jaar is de grootste sloopgedrag er meestal wel uit. Je hoeft niet meteen weer in je oorlogsstand te staan hoor, het heeft niets persoonlijks met je te maken :19:
Ik had het niet persoonlijk opgevat. En in welke stand ik sta maak ik zelf wel uit :wink:

Boy kreeg toen hij 1 werd een prachtige rieten mand. Hij ging er met graagte op liggen. Volgende dag ging ik om 9 uur weg (het was de dag van "leasemoeder" overbuuf) en buurman zag om half 10 dat hij flink bezig was aan zijn nieuwe mand te knagen.
Verder niet erg hoor, buuf is ook gelijk bij hem gaan zitten, maar mand was behoorlijk stuk. Ook die muur, die kozijnen, de deur... alles in zijn laatste half jaar. Vanwaar die wijsheid dat een hond alleen maar het eerste jaar sloopt?
Mijn excuse, ik had het anders opgevat :N: Tuana heeft toen ze 2 jaar was opeens een periode gehad dat ze dingen sloopte :19: Toen is ze dus tijdelijk weer in de bench gegaan en nu sloopt ze nooit meer (ik lieg, ze heeft vorige week Nanni der mat gesloopt :eek: Ze is die nacht "bevallen" en heeft er een prachtig nest van gemaakt :N: )
jidde

malinois schreef:
Addy schreef:
yep... om de beurten.. geen probleem hoor... en diegene die naar buiten kunnen als ik denk dat dit gaat, gaan naar buiten :ok:
als dit ooit bij mij zal gebeuren, denk ik wel dat ik er 1 zal herplaatsen :N: Ik heb altijd gezegd dat ik honden voor mijn plezier heb en dat ze allemaal samen moeten kunnen. Misschien als het ooit zover is dat ik ook anders erover denk hoor, maar ik zou niet een leven lang de honden willen scheiden
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik vind het zo apart in dit soort discussies dat de benchcritici oplossingen moeten vinden voor de benchvoorstanders, terwijl die benchvoorstanders helemaal geen alternatief voor de bench willen hebben :mrgreen: Waarom dan niet zeggen 'ik vind benchgebruik prima' in plaats van 'maar ik heb geen alternatief'?

Alhoewel ik vaak anders opgevat word, ben ik geen tegenstander van de bench an sich. Ik ben een tegenstander van misbruik. En ja, ik vind een hond overdag acht uur achter elkaar in een bench misbruik. En een pup 's nachts laten gillen in de bench, vind ik ook misbruik.

Bram en een bench is geen gelukkige combinatie. Het is vast daarom dat ik de volgende pup niet in een bench wil. Er komt weer een hekje tussen de keuken en woonkamer zodat de snoeren en meubels e.d. 's nachts veilig zijn. Ik laat haar wel aan een bench wennen op wedstrijddagen. Dat ik in ieder geval de mogelijkheid heb om de bench dan te gebruiken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
malinois schreef:
Addy schreef:
als dit ooit bij mij zal gebeuren, denk ik wel dat ik er 1 zal herplaatsen :N: Ik heb altijd gezegd dat ik honden voor mijn plezier heb en dat ze allemaal samen moeten kunnen. Misschien als het ooit zover is dat ik ook anders erover denk hoor, maar ik zou niet een leven lang de honden willen scheiden
ik niet... ik ga mn oudere honden niet wegdoen voor de jongere, met de jongere sport ik dus die gaan ook niet weg...
Hier gaat dat prima hoor... een aantal in de kennel en een aantal in de bench om de beurten... ze zullen sowieso er aan moeten wennen nogmaals omdat ik een intacte teef heb.
Daarnaast heb ik niet de honden die het oh zo gezellig vinden om allemaal bij elkaar te liggen... ze liggen het liefst buiten en alleen...

Als nr. 3 hier straks naar buiten gaat, of dat nog dit jaar is of volgend voorjaar dat weet ik nog niet... dan ligt er hier geen meer in de bench, behalve als mn teef loops is of dat er 1 van buiten even binnen mag...

*edit* tekst toegevoegd.
Laatst gewijzigd door malinois op 17 aug 2008 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

C@rmen schreef:
Ja nu begrijp ik het geloof ik.. je bedoeld dat de stap zo makkelijk is om gewoon de deur dicht te doen op momenten dat het jou beter uit komt, en dat begint bijvoorbeeld met 10 minuutjes als je even gaat dweilen en loopt al snel op tot 1,5 uur tijdens de complete schoonmaak van je huis bij wijze van en voor je het weet zit je hond om jou gemak een paar uur per dag met een dichte deur in een bench.
Ja, dat bedoel ik precies. :ok: En dat zal niet gebeuren bij hondenbazen zoals jij en ik (en vele anderen die zich in het welzijn van hun hond verdiepen of dat iig belangrijk vinden) maar ik ben wel bang dat een bench voor sommige hondeneigenaren erg makkelijk is. Zo makkelijk dat het gevaar van een hond die meerdere uren op een dag in een kooi moet zitten op de loer ligt.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Rami schreef:Zo makkelijk dat het gevaar van een hond die meerdere uren op een dag in een kooi moet zitten op de loer ligt.
Als ik hier verspreid over de topics wat lees over benchgebruik, krijg ik sterk het idee dat de meeste honden behoorlijk wat uren in die bench zitten per dag.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Addy

malinois schreef: tja dat weet je ook vantevoren :roll:
Ja ik kan daar een hele goede inschatting van maken omdat al mijn honden gewend waren in grote roedels te leven, los ervan zijn het rassen die bijzonder verdraagzaam zijn richting soortgenoten.
De kans dat het mis zou gaan was hier dan ook enorm klein en als er echt eentje niet in de roedel had gepast had ik gekozen voor herplaatsing. Ze moeten zich wel prettig voelen en ik heb honden die graag betrokken zijn bij het gezinsleven, dat vind ik weer erg belangrijk :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”