Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond in beslag genomen,wat nu... ik word niet vervolgd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

senna en odin
Zeer actief

Re: Mijn hond in beslag genomen..wat nu...

Ongelezen bericht door senna en odin »

Tony schreef:
overigens zegt het genoeg denk ik dat ik mijn verhaal hier neerzet..want ik ben mij er zeker van bewust dat iedereen dit kan lezen. Want ondanks dat sommige dingen soms even extra uitgelegd moeten worden of misschien net niet helemaal duidelijk zijn neergeschreven heb ik hier geen woord gelogen.
Sorry, maar met alle respect, misschien zegt het jou genoeg, maar maak vaak genoeg mee dat mensen zielig lopen te doen en de vermoorde onschuld spelen, ja, zich zelf in de slachtofferrol plaatsen om maar een gelijk te behalen, dat terwijl ze zelf veroorzaker/dader zijn.
Dus ik hoop niet dat je het erg vind dat het mij niet meteen genoeg zegt !

Feit blijft wel dat er een bijtincident is geweest met een kleine schade we hebben het niet over scheurwonden of zlfs meerdere wonden. Op basis van allerlei getuigen waarvan niet zeker is of die het wel of niet gezien hebben is de hond direct in beslag genomen.
Tja, gezien de commotie eromheen doet het er ook niet toe of er veel of weinig “schade” is. De hond is in beslag genomen op het artikel ‘Het niet onder controle houden van een gevaarlijk dier’, en dat is in dit geval terecht. Maar goed, dat is al eerder uitgebreid aangehaald/uitgelegd door personen die er heel goed thuis in zijn !!

Ik ken TS persoonlijk van de hondenschool, we hebben gehoorzaamheid samen gevolgd en behendigheid. Ik durf mijn handen voor haar in het vuur te steken, zij is iemand met een gouden hart en ook goudeerlijk!! Dat sommige details in het ene stukje van haar net ietsje anders geformuleerd zijn dan in het andere doet er niets aan af dat ik zeker weet dat zij nooit en te nimmer bewust zou liegen.
Als er iemand is die ontzettend goed voor mens en dier is dan is zij het wel!!
Daarnaast zal zij de eerste zijn om te kijken wat ze zelf wel of niet goed heeft gedaan in een bepaalde situatie, dus ook aan zelfinzicht ontbreekt het haar niet. Dit wilde ik toch maar even gezegd hebben, hier. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen die TS niet kennen en alleen afgaan op wat hier geschreven wordt, haar woorden op een goudschaaltje gaan wegen
Ik respecteer het zeker dat je zo opkomt voor je vriendin/kennis/clubmaatje en daar zal ze je zeker dankbaar voor zijn ! Maar sorry, in mijn loopbaan heb ik al tich bijtincidenten (en overige geweldplegingen) meegemaakt (ik werd overigens aangeklaagd vanwege het opzetten van mijn hond), waarbij de ‘vriendenkliek’ achteraf alleen maar goeds wisten te vertellen over dader, hij werd nog net niet heilig verklaard ! Dat hij een dag eerder met een groep iemand bijna dood had geschopt en dat dat niet de eerste keer was werd maar even aan voorbij gegaan ! Zaak tegen mij werd geseponeerd…
Ik weet dat je dat niet kunt vergelijken, maar er kan achteraf zo veel verteld worden. Ik ben ook de laatste die niet van jou zou willen aannemen dat TS niet zo geweldig en ontzettend goed is als jij beschrijft, maar sorry, het zegt mij in deze niet zo veel…

Je leest het verhaal hier van 1 kant, maar ik kan je dus verzekeren dat TS volkomen te goeder trouw hier de waarheid neerschrijft.
Sorry hoor, maar dat kan jij niet verzekeren !! TS zegt zelf dat er niemand anders bij is geweest, dus hoe kan jij dat dan ?? Wat je wel kunt is geloven dat het is gegaan zoals verteld ;-)

Maar zoals ik al eerder aangaf, ik hoop oprecht dat alles met een sisser afloopt en dat je gauw je hond terug hebt !!
Tenslotte, en daar gaan we maar van uit, zal het recht zegevieren....
Als het recht moet zegevieren op basis van deze verklaringen heb ik niet meer zoveel vertrouwen in het recht. :oeps:
Ik vind het sowieso allemaal erg overtrokken dat de hond al in beslag is genomen.
Dit is de eerste keer dat hij hapt en ook nog omdat hém zeer wordt gedaan. Had hij nou nog meerdere keren iemand gebeten dan kon ik er begrip voor opbrengen maar nu niet. Tuurlijk is elk gebeten kind er een teveel maar er mag wel wat grondiger naar de feiten worden gekeken.
Komt erop neer dat als je een hond hebt die in andermans ogen gevaarlijk is, je moet uitkijken want als er een akkefietje is kán hij in beslag worden genomen op basis van wat een ander verklaart. Die er niet eens bij was :U:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik zeg slechts: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... lding.html
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

senna en odin schreef:
Tony schreef:
overigens zegt het genoeg denk ik dat ik mijn verhaal hier neerzet..want ik ben mij er zeker van bewust dat iedereen dit kan lezen. Want ondanks dat sommige dingen soms even extra uitgelegd moeten worden of misschien net niet helemaal duidelijk zijn neergeschreven heb ik hier geen woord gelogen.
Sorry, maar met alle respect, misschien zegt het jou genoeg, maar maak vaak genoeg mee dat mensen zielig lopen te doen en de vermoorde onschuld spelen, ja, zich zelf in de slachtofferrol plaatsen om maar een gelijk te behalen, dat terwijl ze zelf veroorzaker/dader zijn.
Dus ik hoop niet dat je het erg vind dat het mij niet meteen genoeg zegt !

Feit blijft wel dat er een bijtincident is geweest met een kleine schade we hebben het niet over scheurwonden of zlfs meerdere wonden. Op basis van allerlei getuigen waarvan niet zeker is of die het wel of niet gezien hebben is de hond direct in beslag genomen.
Tja, gezien de commotie eromheen doet het er ook niet toe of er veel of weinig “schade” is. De hond is in beslag genomen op het artikel ‘Het niet onder controle houden van een gevaarlijk dier’, en dat is in dit geval terecht. Maar goed, dat is al eerder uitgebreid aangehaald/uitgelegd door personen die er heel goed thuis in zijn !!

Ik ken TS persoonlijk van de hondenschool, we hebben gehoorzaamheid samen gevolgd en behendigheid. Ik durf mijn handen voor haar in het vuur te steken, zij is iemand met een gouden hart en ook goudeerlijk!! Dat sommige details in het ene stukje van haar net ietsje anders geformuleerd zijn dan in het andere doet er niets aan af dat ik zeker weet dat zij nooit en te nimmer bewust zou liegen.
Als er iemand is die ontzettend goed voor mens en dier is dan is zij het wel!!
Daarnaast zal zij de eerste zijn om te kijken wat ze zelf wel of niet goed heeft gedaan in een bepaalde situatie, dus ook aan zelfinzicht ontbreekt het haar niet. Dit wilde ik toch maar even gezegd hebben, hier. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen die TS niet kennen en alleen afgaan op wat hier geschreven wordt, haar woorden op een goudschaaltje gaan wegen
Ik respecteer het zeker dat je zo opkomt voor je vriendin/kennis/clubmaatje en daar zal ze je zeker dankbaar voor zijn ! Maar sorry, in mijn loopbaan heb ik al tich bijtincidenten (en overige geweldplegingen) meegemaakt (ik werd overigens aangeklaagd vanwege het opzetten van mijn hond), waarbij de ‘vriendenkliek’ achteraf alleen maar goeds wisten te vertellen over dader, hij werd nog nMet niet heilig verklaard ! Dat hij een dag eerder met een groep iemand bijna dood had geschopt en dat dat niet de eerste keer was werd maar even aan voorbij gegaan ! Zaak tegen mij werd geseponeerd…
Ik weet dat je dat niet kunt vergelijken, maar er kan achteraf zo veel verteld worden. Ik ben ook de laatste die niet van jou zou willen aannemen dat TS niet zo geweldig en ontzettend goed is als jij beschrijft, maar sorry, het zegt mij in deze niet zo veel…

Je leest het verhaal hier van 1 kant, maar ik kan je dus verzekeren dat TS volkomen te goeder trouw hier de waarheid neerschrijft.
Sorry hoor, maar dat kan jij niet verzekeren !! TS zegt zelf dat er niemand anders bij is geweest, dus hoe kan jij dat dan ?? Wat je wel kunt is geloven dat het is gegaan zoals verteld ;-)

Maar zoals ik al eerder aangaf, ik hoop oprecht dat alles met een sisser afloopt en dat je gauw je hond terug hebt !!
Tenslotte, en daar gaan we maar van uit, zal het recht zegevieren....
Als het recht moet zegevieren op basis van deze verklaringen heb ik niet meer zoveel vertrouwen in het recht. :oeps:
Ik vind het sowieso allemaal erg overtrokken dat de hond al in beslag is genomen.
Dit is de eerste keer dat hij hapt en ook nog omdat hém zeer wordt gedaan. Had hij nou nog meerdere keren iemand gebeten dan kon ik er begrip voor opbrengen maar nu niet. Tuurlijk is elk gebeten kind er een teveel maar er mag wel wat grondiger naar de feiten worden gekeken.
Komt erop neer dat als je een hond hebt die in andermans ogen gevaarlijk is, je moet uitkijken want als er een akkefietje is kán hij in beslag worden genomen op basis van wat een ander verklaart. Die er niet eens bij was :U:
Dat dikgedrukte, dan heb je toch ook te maken gehad met mensen die logen, in jouw geval werd jij in het gelijk gesteld en is je hond niet in beslag genomen en is de zaak gesponeerd.
Je zult je soms verbazen over hoe mensen liegen, valse verklaringen afleggen. De boel opjutten etc. ga je dan maar verweren je bent dan godsgelukkig met mensen die het tegenovergestelde zeggen en geen last hebben van jou en je honden. Of dat je zelf duidelijk kan maken hoe e.e.a. gebeurde. Het ene bijtincident vind ik de andere namelijk niet.
En het is al vaker gezegd, vroeger had men meer de gedachte van eigen schuld dikke bult. Ben ook gebeten door de herder van mijn oom als 3 á 4 jarige, is dat beest ingeslapen? In beslag genomen? Nee, ben ook nooit bang van hem geweest en ze zijn ook verder nooit bang geweest dat hij me zomaar weer zou bijten reden dat hij beet was omdat ik zonder toezicht op het balkon was gegaan waar hij te eten kreeg en ik blijkbaar dat eten wilde pakken. Ik was gek van dat beest en als we daarheen op vakantie gingen dan genoot ik van die hond, inmiddels was ik toen ook weer wat ouder. Was wel een hond met gebruiksaanwijzing, maar er is nooit meer wat voorgevallen na dat ene incident met mij.
Tegenwoordig maken mensen van een mug een olifant. En dan kunnen ze valse verklaringen indienen of de opmerking "angst te hebben voor de hond" wat moet je er mee :19:

En de vermoorde onschuld spelen, geloof niet dat TS dat hier heeft gedaan in alles wat ze getypt heeft.
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

En de vermoorde onschuld spelen, geloof niet dat TS dat hier heeft gedaan in alles wat ze getypt heeft.[/quote]

Nee absoluut niet...ik vind het vreselijk dat dit ongeluk gebeurd en ergens was het misschien beter geweest als ik wel al 4 jr een valse hond had gehad dan ben je zelf veel alerter en zorg je dat heel dat meisje nooit in zijn buurt was gekomen.Maar als een hond al 4 jaar sociaal en vriendelijk is, en kinderen normaal gesproken nooit om zijn kop springen en in zijn ogen prikken sta je er niet altijd bij stil dat het nu wel eens fout zou kunnen gaan.En er is echt wel eens op zijn poot gestaan o.i.d. maar nooit geen kik.
Kijk dat het incident heeft plaatsgevonden daar is geen twijfel over mogelijk, maar ik heb in die vier jaar tijd geen agressieve hond gehad, en ik had dit dus ook niet kunnen verwachten.
Daarbij is mijn hond pijn gedaan door dit meisje, en ik weet wel zeker dat je van mij een pets terug krijgt als je mij in de ogen prikt.
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Wij leven mee en de duimen blijven draaien op de goede afloop :ok:
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tony »

Dat dikgedrukte, dan heb je toch ook te maken gehad met mensen die logen, in jouw geval werd jij in het gelijk gesteld en is je hond niet in beslag genomen en is de zaak gesponeerd.
Je zult je soms verbazen over hoe mensen liegen, valse verklaringen afleggen. De boel opjutten etc. ga je dan maar verweren je bent dan godsgelukkig met mensen die het tegenovergestelde zeggen en geen last hebben van jou en je honden. Of dat je zelf duidelijk kan maken hoe e.e.a. gebeurde. Het ene bijtincident vind ik de andere namelijk niet.
In mijn geval ben ik tot aanhouding over gegaan... Een dag later werd er pas aangifte tegen mij gedaan wegens het opzetten van de hond ! En ja, dat had ik idd gedaan ! Gelukkig waren de beelden van cameratoezicht van de betreffende gemeente voldoende voor de OvJ om de zaak te seponeren. En nee, er is geen beslag gelegt op mijn hond (die test was die ook nooit doorgekomen..!!)
Om terug te komen op je eerste zin, ik heb idd al zo vaak meegemaakt dat mensen logen en daarom neem ik ook niks meer als vanzelfsprekend aan ;-)
In het geval van deze topic hoor je (ik) het verhaal maar van één kant, en zou je dus klakkeloos moeten aannemen dat alles klopt wat TS aangeeft !? De verklaring die door TS gegeven wordt na mijn eerdere opmerkingen zou plausibel kunnen zijn, alleen, ik vel pas een oordeel als ik beide kanten gehoord zou hebben (en dat zal nooit gebeuren vermoed ik zo maar).

En de vermoorde onschuld spelen, geloof niet dat TS dat hier heeft gedaan in alles wat ze getypt heeft
Ik beweer ook nergens dat TS dat hier gedaan heeft, ik gaf aan dat ik het vaker meegemaakt had dat het wel gebeurde... ;-)
Daarbij, iedereen is natuurlijk vrij om te geloven wat hij of zij wil....
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Frida van der Hoek

Ongelezen bericht door Frida van der Hoek »

Tony schreef:Met alle respect, maar na je verhaal gelezen te hebben vallen mij toch wel wat ‘dingetjes’ op...!

Aan het begin van je verhaal begin je met:
..helaas prikte ze hem daarbij in zijn oog...hij jankt..en zij blijft hem vasthouden waarna hij hapt...mijn buurjongen was er bij trouwens...iets anders kun je er niet van maken ik had hem niet los en heb haar niet gevraagd de hond te aaien..
Waaruit ik enigszins opmaak dat je suggereert hij alles gezien zou hebben…

Tussendoor ook nog eens met de opmerking dat hij 'minder begaafd' is !? Dus lijkt mij dat je zijn verklaring dan niet echt serieus moet nemen... Waarom anders zulke opmerking ?

Op 1 december zeg je het volgende:
De buurjongen heeft ook niks negatiefs verteld..ik heb heel zijn verklaring gehoord....
En op 13 december nogmaals:
de enige die er bij was was mijn buurjongen, hij is 14.
Ik hoorde hem zijn verklaring afleggen en hij zei het gewoon precies zoals het gebeurd was.
(Gezien je laatste bericht heb je dan schijnbaar zowel op 1 als op 13 december dan toch niet goed geluisterd !?)

Dan begint het verhaal een iets andere wending te krijgen, namelijk:
…want verder heeft niemand dat kunnen zien, mijn buurjongen stond er zo'n 15 meter vandaan.
Dus op een paar dagen heeft diezelfde buurjongen ineens waarschijnlijk niks gezien, of niet goed ??

Tenslotte lees je de verklaringen eens door en zeg je:
Mijn buurjongen heeft o.a. gezegd dat het meisje macho een knuffel wou geven waarop hij haar met een poot sloeg, waarop zij begon te gillen en hij haar toen beet en als een gek aan haar begon te schudden en hij toen uit zijn riem schoot en nogmaals op haar af dook waarop ik hem in zijn nekvel gegrepen zou hebben.
Tot 2x eerder gaf je toe dat je de verklaring van die jongen gehoord had en dat die precies zo was als hoe het gebeurde....!!!
(overigens komt dat uit de riem/halsband schieten ook al eerder terug in je verhaal, dus 2x dezelfde verklaring waarvan 1x afkomstig van je 'betrouwbare' buurjongen !)

Tja, schiet mij maar lek, maar ergens ruikt hier iets niet fris !? (lees: stinkt het verhaal) :scratch:
Ik hoop voor jou dat de officier van justitie jouw tegenstrijdige verklaringen, en je bevestiging dat het verhaal van je buurjongen klopte, hier niet leest, dat komt je betrouwbaarheid niet echt ten goede !!

Ik twijfel eerlijk gezegd ook enigzins aan de juiste vertelling van het geheel ! Maar ja, je hoort hier tenslotte ook maar één kant van het verhaal :wink:

Ik hoop oprecht dat je Macho terug krijgt en zal ook zeker voor je duimen, en ongeacht wat er werkelijk gebeurd is dat je dan wel 1000x beter zult uitkijken in de toekomst !!! En vooral..... Eerlijk zijn en blijven :roll:
:E:
DAT bedoel ik nou... verhaal veranderd idd nogal eens om maar een understatement te maken; en er is dus door de buurjongen (plotseling ook niet helemaal betrouwbaar) in zijn onbevangenheid ook al verklaard dat hij wel vaker beet, en door anderen. En het slachtoffer heeft zo'n gevaarlijke hond (mw. is blijkbaar zelf ook nogal bevooroordeeld tgo bepaalde rassen..) :blah: Dat bestrijdt ts ook niet, een eerdere bijtpartij ook niet; al was dat van een spelletje opeens naar een vechtpartij geswitcht waarbij de hond haar verdedigde (zie haar eigen topic voor zover nog niet snel verwijderd)
Maar nee; iedereen liegt, bedriegt of is dronken of high behalve mw. zelf pffff...... En waarom die angst of hij wel door de test komt?? Waar twijfel je dan aan, goed getraind en hij doet toch nooit wat?????????
Dat de advocaat de brieven niet heeft ingestuurd voor de zitting doet mij ook achter het oor krabbelen; hoort hij of zij voor te zorgen; of advocaat had redenen om de brieven te 'vergeten' :denken:
Verder hoop ik het beste voor de hond; mss beter af op een boerderij veraf?!?!?! Doggy-dancing ipv IPO!?!?!? Tis maar een tip, net als EERLIJK blijven :19:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Frida van der Hoek schreef: Verder hoop ik het beste voor de hond; mss beter af op een boerderij veraf?!?!?! Doggy-dancing ipv IPO!?!?!? Tis maar een tip, net als EERLIJK blijven :19:
want???
Wat is er mis met IPO?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

malinois schreef:
Frida van der Hoek schreef: Verder hoop ik het beste voor de hond; mss beter af op een boerderij veraf?!?!?! Doggy-dancing ipv IPO!?!?!? Tis maar een tip, net als EERLIJK blijven :19:
want???
Wat is er mis met IPO?
dat vraag ik me ook af??? verklaar je nader a.u.b. :19:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Onze duimen draaien nog steeds voor jullie ,wat stooktrol Frida zegt zou ik negeren :wink:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

tineke schreef:Onze duimen draaien nog steeds voor jullie ,wat stooktrol Frida zegt zou ik negeren :wink:
Helemaal mee eens, Frida bezoekt dit forum alleen om te stoken dus serieus nemen moet je haar niet doen. Verstand van honden heeft zij evenmin.
Laatst gewijzigd door Muk op 26 dec 2011 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Muk schreef:
tineke schreef:Onze duimen draaien nog steeds voor jullie ,wat stooktrol Frida zegt zou ik negeren :wink:
Helemaal mee eens, Frida bezoekt dit forum alleen om te stoken dus serieus nemen moet je haar niet doen. Verstand van honden heeft zij eveneens.
evenmin bedoel je mag ik hopen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

renee-uk schreef:
Muk schreef:
Helemaal mee eens, Frida bezoekt dit forum alleen om te stoken dus serieus nemen moet je haar niet doen. Verstand van honden heeft zij eveneens.
Je hebt gelijk, pas het direct aan. Ben een beetje moe en dan maak ik meer fouten.
Frida van der Hoek

Muk schreef:
renee-uk schreef:
Muk schreef:
Je hebt gelijk, pas het direct aan. Ben een beetje moe en dan maak ik meer fouten.
Slaap eens een keer uit en word wakker; kan je ook ingaan op alles wat je niet wilt horen/lezen... Want dat doe je niet, nooit. Alleen maar je gelijk halen en zeuren.
Valt kennelijk meer mensen op dat het een vreemd/gelogen verhaal is. Zie de comments. Ga je liever niet op in..
Verder staat er in de wet, lees maar eens het hele topic ipv alleen wat je vriendinnetjes schrijven, dat justitie ook kijkt naar besef van schuld, mate van spijt over het gebeurde van de dader kijkt. Daarom doen ze sjacherijnig als je aangifte komt doen en je je alleen maar druk maakt om die hond en nog even fijntjes opmerkt dat het een achterbuurt is waar ze woont, iedereen drugs en drank gebruikt ws ook de getuigen, die buurjongen ook dus!?!?! Politie weet heus wel dat het een achterbuurt is, echt.
Of schuift iemand de schuld telkens op anderen, komen ze met brieven van hun fam/vriendjes van de hondenclub om maar te bewijzen dat ze onschuldig is? Die hebben er toch niks mee te maken.. En zelf doet ze nooit wat en toch woont ze in zo'n wijk; waarom tussen de verslaafden wonen als Dame van stand?
Staat niet best kan ik je melden, de rechter kijkt gewoon naar de papieren en leest: volgens dader(!!) drugs en drank in het spel, kind moest gehecht worden dus ernstig bijtincident want een klein krasje hoeft niet gehecht: en wat tante Truus vindt boeit hem of haar niet. Haar gebrek aan respect tgo het kind en de moeder, nu is de buurjongen weer echt geestelijk gestoord, kom op zeg... :neenee:
Am.Staf van slachtoffer is gevaarlijk, yeah right, die is niet in beslag genomen want nog nooit wat gedaan denk ik dan dus: gewoon eerlijk zijn en zeker geen commentaar op de slachtoffers maar ja, als je eenmaal begint te draaien ga je fouten maken, dom dom dom en niet erg uitgeslapen idd. Lekker naar bed en morgen alles eens lezen, echt doen, en alles rechtpraten wat anderen en ik niet ok vinden als dat lukt... ben benieuwd!! (krant nog gelezen vandaag? klein meisje in UK halve gezicht kwijt door zo'n hond die nooit wat doet. En een hond doodgeslagen om niks, sommige mensen moeten echt eens nadenken of ze wel geschikt zijn voor een hond, 1 verminkt kind, 1 dode hond, allebei onnodig..)
Maar das een ander verhaal ja.
Trustuh!!!
S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ongelezen bericht door S@nne »

Sjonge Frida, volgens mij moet jij ook nodig eens naar bed! Je bent weer lekker bezig!

Als je het over 'dader' hebt betekend dat de schuld is vastgesteld door de rechter, echter is dit niet zo... het gaat dus om een 'gedaagde' of 'verdachte'
Am.Staf van slachtoffer is gevaarlijk, yeah right, die is niet in beslag genomen want nog nooit wat gedaan denk ik dan dus:
Zo heb je dat gezien in je glazen bol dat die Staff nog nooit wat gedaan heeft? Of is deze puur de dans nog ontsprongen... blijft gissen in het duister he!

Je bent mensen lekker op hun woorden aan het pakken en denkt even vanaf de andere kant van het scherm te kunnen oordelen zonder er bij te zijn geweest, heel knap!
:blah:
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Hier ook en advies zou ik opvolgen :wink:
Frida van der Hoek

malinois schreef:
want???
Wat is er mis met IPO?
Wat is er mis met de waarheid?
Waarom krijg ik geen antwoord op kritische vragen?

Dit terzijde. :blah: :blah: is leuker??
Met IPO is niets mis voor de juiste persoon/hond.
IPO is niet voor iedereen weggelegd, moet je stabiel en consequent voor zijn.. Altijd, iedere dag.
Daarom voor ts geen IPO! Ze heeft wel voldoende bewezen dat ze nogal instabiel is. Daarom dus. Krijgt IPO de naam van dat je daar je hond mensen leert aanvallen. Denken veel mensen ivm het pakwerken en geen verstand van zaken, dus liever alleen mensen die goed weten wat ze doen en waar ze aan beginnen.. Vertelde gisteren nog dat ik Rottweilers heb gehad, 1e vraag: je hebt ze zeker niet op zo'n cursus gedaan waar ze in mensenarmen leren bijten want zulke honden zijn gestoord gemaakt door mensen die een hond als wapen zien, en we hoorden dat je zulke lieve honden had die echt nooit zelfs maar hun tanden hebben laten zien. Dat was idd zo. En de gemiddelde Nederlander denkt bij pakwerk e.d. aan mensen aanvallen; jammer maar wel te begrijpen soms. Na het lezen van dit topic bv? :U:
Frida van der Hoek

S@nne schreef:Sjonge Frida, volgens mij moet jij ook nodig eens naar bed! Je bent weer lekker bezig!

Als je het over 'dader' hebt betekend dat de schuld is vastgesteld door de rechter, echter is dit niet zo... het gaat dus om een 'gedaagde' of 'verdachte'
Am.Staf van slachtoffer is gevaarlijk, yeah right, die is niet in beslag genomen want nog nooit wat gedaan denk ik dan dus:
Zo heb je dat gezien in je glazen bol dat die Staff nog nooit wat gedaan heeft? Of is deze puur de dans nog ontsprongen... blijft gissen in het duister he!

Je bent mensen lekker op hun woorden aan het pakken en denkt even vanaf de andere kant van het scherm te kunnen oordelen zonder er bij te zijn geweest, heel knap!
:blah:
Jij ook dus, of was jij er nou ook opeens bij?? :piew: Ts geeft toe dat de hond gebeten is, heeft bekend dus is geen verdachte meer en hou er rekening mee dat een hond een ding is voor de wet. Net als een mes oid. Dat veranderd de zaak nogal; zoek maar op.. Heel triest; zie het nieuws vandaag, je kan je hond doodslaan en komt met een bekeuring weg, te erg voor woorden. Maar zo zit de wet in elkaar tot nog toe jammer genoeg en waar ze bij was is met haar mes gestoken. Zo zit dat.
Ts begint over de 'gevaarlijke' hond van s.o. zonder te vertellen waar dat gevaarlijke dan uit blijkt.. triest maar toch echt waar, moet ze ook vertellen wat die hond dan doet en waarom de politie geen reden ziet om haar hond in beslag te nemen; wellicht omdat hij nog nooit een kind gebeten heeft? :denken: Hoelang heb jij die hond geobserveerd en in huis gehad? Laat me denken; geen minuut, je weet niks meer dan wat ts schrijft...
Muk

Frida, als jij het topic had gelezen, dan had jij gezien dat jouw insinuaties helemaal niet kloppen. Natuurlijk horen wij een kant van het verhaal, maar om dan meteen het andere uiterste te speculeren is ook wat overdreven. Behalve bij jou dan, want jij zit hier alleen maar om te stoken. Iets zinnigs en serieus melden kun je jammer genoeg niet.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frida van der Hoek schreef:
malinois schreef:
want???
Wat is er mis met IPO?

IPO is niet voor iedereen weggelegd, moet je stabiel en consequent voor zijn.. Altijd, iedere dag.
Daarom voor ts geen IPO! Ze heeft wel voldoende bewezen dat ze nogal instabiel is. Daarom dus. Krijgt IPO de naam van dat je daar je hond mensen leert aanvallen. Denken veel mensen ivm het pakwerken en geen verstand van zaken, dus liever alleen mensen die goed weten wat ze doen en waar ze aan beginnen.. Vertelde gisteren nog dat ik Rottweilers heb gehad, 1e vraag: je hebt ze zeker niet op zo'n cursus gedaan waar ze in mensenarmen leren bijten want zulke honden zijn gestoord gemaakt door mensen die een hond als wapen zien, en we hoorden dat je zulke lieve honden had die echt nooit zelfs maar hun tanden hebben laten zien. Dat was idd zo. En de gemiddelde Nederlander denkt bij pakwerk e.d. aan mensen aanvallen; jammer maar wel te begrijpen soms. Na het lezen van dit topic bv? :U:
misschien moet je niet oordelen zonder TS EN hond persoonlijk te kennen?
Daarnaast is dat de domheid van mensen, moeten ze zich verdiepen in het IPO spelletje...
Ik heb liever een IPO hond die me bijt dan een doodgewone huishond... die weet tenminste wat de bedoeling is, dus vaste beet en geen trek en scheurbeten en weet wat lossen is. :ok:
Voor die mensen die je gister gesproken hebt: viewtopic.php?f=12&t=233125 laat ze dit maar lezen, leren ze nog een beetje nuttige dingen :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Volgens mij heeft frida gewoon een goede beurt nodig, bij voorkeur van een flinke bubba
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jeannettebo schreef:Volgens mij heeft frida gewoon een goede beurt nodig, bij voorkeur van een flinke bubba
kan me weinig mannen voorstellen die op zo'n zuurpruim willen liggen, wordt toch weer tarzannen vannacht frida :safe:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

malinois schreef:
Jeannettebo schreef:Volgens mij heeft frida gewoon een goede beurt nodig, bij voorkeur van een flinke bubba
kan me weinig mannen voorstellen die op zo'n zuurpruim willen liggen, wordt toch weer tarzannen vannacht frida :safe:
Het is ook niet voor niets dat ze zo'n beurt nodig heeft, die staat al erg lang droog. met zo'n citroen bek
Afbeelding
Frida van der Hoek

Muk schreef:Frida, als jij het topic had gelezen, dan had jij gezien dat jouw insinuaties helemaal niet kloppen. Natuurlijk horen wij een kant van het verhaal, maar om dan meteen het andere uiterste te speculeren is ook wat overdreven. Behalve bij jou dan, want jij zit hier alleen maar om te stoken. Iets zinnigs en serieus melden kun je jammer genoeg niet.
Waarom ben ik dan niet de enige met de nodige twijfels? :denken:
En ik zeg hele zinnige en serieuze dingen maar NIET wat jij wil horen, niet zo sportief van je hoor, en ik ben wel consequent iig.
Je kunt er geen speld tussenkrijgen en daar baal je kennelijk van, pech...
Op deze pagina staat nog iemand met de nodige twijfels; waarom die ook niet even aanpakken? Je bent er toch bijgeweest?? :oohja: O nee, er was een buurjongen bij die lief was zolang hij zijn mond hield; toen bleek dat hij verteld had dat de hond vaker (ik neem aan al spelend) wel vaker beet maar hij dat niet erg vond was hij opeens niet helemaal goed bij zijn hoofd, er komt een verhaal bij over een ongeluk wat hij zou hebben gehad vorig jaar?? (en wat dan nog, heeft er echt mee te maken ja.. :roll: ) kortom, wie niet voor haar is is tegen haar. Dat is niet zo maar wel beetje incasseren en niet meteen naar anderen wijzen als je kritiek krijgt. Krijg ik ook, kan ik tegen en zij blijkbaar niet.
Soit, maar dan niet zeuren op een openbaar forum, daar kan je weerwoord verwachten. Mailen met uitsluitend mensen die het met je eens zijn zou je vast beter bevallen, ik zeg doen!! :ok:
En ik ga slapen ja, drukke en leuke kerst gehad, ik hoop jij ook! En dat meen ik dan ook echt anders zeg ik het niet.. :engel:
Frida van der Hoek

Jeannettebo schreef:
malinois schreef:
Het is ook niet voor niets dat ze zo'n beurt nodig heeft, die staat al erg lang droog. met zo'n citroen bek
Denkt mijn vriend anders over, wel te merken dat dit een echt achterbuurttopic is, dames dames wat een taal...... :LOL:
Steeds leuker hier!! :cheer: :cheer: :cheer: btw wat is tarzannen? ik denk iets met oude vrouwen, overgang en geen vriend of een hele enge vriend maja ook daar zal ik wel geen antwoord op krijgen..
Mijn vriend is 2.02 meter en 110 kilo dus als je met bubba groot en breed bedoeld... klopt!! en ben ik gek op!! :lol1: Condooms = minder....
Ik lach me dood hier tnx! :E:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mens wees blij voor TS als ze haar hond terug krijgt ipv zo te krijsen..
noem jij jezelf een hondenliefhebber?
Alleen op haar verhalen afgaand ben ik geen seconde bang voor die hond, en weet ik ook zo goed als zeker dat hij me niet zal bijten.
Afbeelding
Frida van der Hoek

malinois schreef:
malinois schreef:
want???
Wat is er mis met IPO?

Daarnaast is dat de domheid van mensen, moeten ze zich verdiepen in het IPO spelletje...
Ik heb liever een IPO hond die me bijt dan een doodgewone huishond... die weet tenminste wat de bedoeling is, dus vaste beet en geen trek en scheurbeten en weet wat lossen is. :ok:
Voor die mensen die je gister gesproken hebt: viewtopic.php?f=12&t=233125 laat ze dit maar lezen, leren ze nog een beetje nuttige dingen :ok:
Of iedereen ts en haar hond persoonlijk kent durf ik te betwijfelen. En dat mensen die zelf geen hond hebben niet weten/zich verdiepen in IPO kan je ze niet kwalijk nemen, ik weet ook niks van vissen en toch heb ik er een hekel aan, vind het zielig voor de vis, een haak door je lip en dan met je hele gewicht aan je bek omhoog gehaald worden als je een lekker hapje denkt te zien en hapt. Lijkt mij pijnlijk en onnodig wreed. Is mss onzin maar ik ga er toch geen boeken over lezen, ik vis gewoon niet en ik zeg ook: het BEELD wat mensen hebben van IPO is verkeerd. Meestal door slecht/half getrainde honden... En ik ben het helemaal met je eens dat je beter door een hond gebeten kan worden die goed onder appel staat, en dat staat een hond met IPO zeker weten. Mits ze de papiertjes ook werkelijk gehaald hebben; velen zijn 'ermee bezig' maar slagen voor een test wil niet zo lukken..
Daarom nog ff heel duidelijk: respect voor mensen die kunnen zeggen dat hun hond MET SUCCES het IPO traject zijn doorgekomen, zijn er niet zo veel! :ok:
Frida van der Hoek

malinois schreef:Mens wees blij voor TS als ze haar hond terug krijgt ipv zo te krijsen..
Alleen op haar verhalen afgaand ben ik geen seconde bang voor die hond, en weet ik ook zo goed als zeker dat hij me niet zal bijten.
Jij: 'Alleen op haar verhalen afgaand ben ik geen seconde bang voor die hond' :piew:

Dat is het verschil; jij gaat alleen op haar verhalen af, tsja.... wel tof dat je toegeeft dat je zelf niet nadenkt of leest wat er gebeurt is, dat durft bijna niemand!! Respect!! :flower:
Als je alles gelezen had had je ook gezien dat ik hoop dat ze hem terugkrijgt en voortaan de hond muilkorft met anderen mensen in de buurt, probleem opgelost maja toen ging ze advocaatje inhuren en dat traineert de boel aanzienlijk, jammer voor de hond idd.... :U:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Frida van der Hoek schreef:[..][..]

Of iedereen ts en haar hond persoonlijk kent durf ik te betwijfelen. En dat mensen die zelf geen hond hebben niet weten/zich verdiepen in IPO kan je ze niet kwalijk nemen, ik weet ook niks van vissen en toch heb ik er een hekel aan, vind het zielig voor de vis, een haak door je lip en dan met je hele gewicht aan je bek omhoog gehaald worden als je een lekker hapje denkt te zien en hapt. Lijkt mij pijnlijk en onnodig wreed. Is mss onzin maar ik ga er toch geen boeken over lezen, ik vis gewoon niet en ik zeg ook: het BEELD wat mensen hebben van IPO is verkeerd. Meestal door slecht/half getrainde honden... En ik ben het helemaal met je eens dat je beter door een hond gebeten kan worden die goed onder appel staat, en dat staat een hond met IPO zeker weten. Mits ze de papiertjes ook werkelijk gehaald hebben; velen zijn 'ermee bezig' maar slagen voor een test wil niet zo lukken..
Daarom nog ff heel duidelijk: respect voor mensen die kunnen zeggen dat hun hond MET SUCCES het IPO traject zijn doorgekomen, zijn er niet zo veel! :ok:
niet veel :denken: ik ken eigenlijk nog helemaal niemand die niet geslaagd is... wel honden die niet geschikt zijn maar die halen minstens IPO I nog wel... daarna worden ze vaak herplaatst naar het werk als narcoticahond of als huishond gehouden en dat gaat prima want wat ze vaak tekort komen is de drift om de dreiging te doorstaan. En dat heeft dus niets met onafgemaakte programma's te maken... en al helemaal niet met het leren bijten. Puur het missen van de benodigde driften.

dat weet je toch nooit of een hond alles haalt? :19: Daarnaast is het zeker de vereniging waar je traint en de prestatiedrang. Ik ken verenigingen die geweldige honden hebben lopen maar waar die geweldige honden nooit of met heel veel moeite hun certificaten zullen halen. Je zult daar dus maar trainen...
Je bent afhankelijk van een heleboel mensen en die heb je niet bij elke vereniging...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Mens wees blij voor TS als ze haar hond terug krijgt ipv zo te krijsen..
Jij: 'Alleen op haar verhalen afgaand ben ik geen seconde bang voor die hond' :piew:

Dat is het verschil; jij gaat alleen op haar verhalen af, tsja.... wel tof dat je toegeeft dat je zelf niet nadenkt of leest wat er gebeurt is, dat durft bijna niemand!! Respect!! :flower:
Als je alles gelezen had had je ook gezien dat ik hoop dat ze hem terugkrijgt en voortaan de hond muilkorft met anderen mensen in de buurt, probleem opgelost maja toen ging ze advocaatje inhuren en dat traineert de boel aanzienlijk, jammer voor de hond idd.... :U:
ik heb gelezen dame, en ja ik kan alleen op het geschrevene afgaan en dat is ook hetgeen jij alleen kunt doen.
En wat daarin staat vind ik dit dus absoluut geen vreemd gedrag. Zeker niet voor een vrij eenkennige hond als een mechelaar...
natuurlijk moet je daar op reageren maar het kan dus altijd gebeuren dat zie je dan maar weer... daarom hier altijd al kinderen = opsouten...niet in de buurt van de honden...te onvoorspelbaar.

* edit: toevoeging.
Laatst gewijzigd door malinois op 27 dec 2011 02:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”