Als het recht moet zegevieren op basis van deze verklaringen heb ik niet meer zoveel vertrouwen in het recht.Tony schreef:Sorry, maar met alle respect, misschien zegt het jou genoeg, maar maak vaak genoeg mee dat mensen zielig lopen te doen en de vermoorde onschuld spelen, ja, zich zelf in de slachtofferrol plaatsen om maar een gelijk te behalen, dat terwijl ze zelf veroorzaker/dader zijn.overigens zegt het genoeg denk ik dat ik mijn verhaal hier neerzet..want ik ben mij er zeker van bewust dat iedereen dit kan lezen. Want ondanks dat sommige dingen soms even extra uitgelegd moeten worden of misschien net niet helemaal duidelijk zijn neergeschreven heb ik hier geen woord gelogen.
Dus ik hoop niet dat je het erg vind dat het mij niet meteen genoeg zegt !
Tja, gezien de commotie eromheen doet het er ook niet toe of er veel of weinig “schade” is. De hond is in beslag genomen op het artikel ‘Het niet onder controle houden van een gevaarlijk dier’, en dat is in dit geval terecht. Maar goed, dat is al eerder uitgebreid aangehaald/uitgelegd door personen die er heel goed thuis in zijn !!Feit blijft wel dat er een bijtincident is geweest met een kleine schade we hebben het niet over scheurwonden of zlfs meerdere wonden. Op basis van allerlei getuigen waarvan niet zeker is of die het wel of niet gezien hebben is de hond direct in beslag genomen.
Ik respecteer het zeker dat je zo opkomt voor je vriendin/kennis/clubmaatje en daar zal ze je zeker dankbaar voor zijn ! Maar sorry, in mijn loopbaan heb ik al tich bijtincidenten (en overige geweldplegingen) meegemaakt (ik werd overigens aangeklaagd vanwege het opzetten van mijn hond), waarbij de ‘vriendenkliek’ achteraf alleen maar goeds wisten te vertellen over dader, hij werd nog net niet heilig verklaard ! Dat hij een dag eerder met een groep iemand bijna dood had geschopt en dat dat niet de eerste keer was werd maar even aan voorbij gegaan ! Zaak tegen mij werd geseponeerd…Ik ken TS persoonlijk van de hondenschool, we hebben gehoorzaamheid samen gevolgd en behendigheid. Ik durf mijn handen voor haar in het vuur te steken, zij is iemand met een gouden hart en ook goudeerlijk!! Dat sommige details in het ene stukje van haar net ietsje anders geformuleerd zijn dan in het andere doet er niets aan af dat ik zeker weet dat zij nooit en te nimmer bewust zou liegen.
Als er iemand is die ontzettend goed voor mens en dier is dan is zij het wel!!
Daarnaast zal zij de eerste zijn om te kijken wat ze zelf wel of niet goed heeft gedaan in een bepaalde situatie, dus ook aan zelfinzicht ontbreekt het haar niet. Dit wilde ik toch maar even gezegd hebben, hier. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen die TS niet kennen en alleen afgaan op wat hier geschreven wordt, haar woorden op een goudschaaltje gaan wegen
Ik weet dat je dat niet kunt vergelijken, maar er kan achteraf zo veel verteld worden. Ik ben ook de laatste die niet van jou zou willen aannemen dat TS niet zo geweldig en ontzettend goed is als jij beschrijft, maar sorry, het zegt mij in deze niet zo veel…
Sorry hoor, maar dat kan jij niet verzekeren !! TS zegt zelf dat er niemand anders bij is geweest, dus hoe kan jij dat dan ?? Wat je wel kunt is geloven dat het is gegaan zoals verteldJe leest het verhaal hier van 1 kant, maar ik kan je dus verzekeren dat TS volkomen te goeder trouw hier de waarheid neerschrijft.
Maar zoals ik al eerder aangaf, ik hoop oprecht dat alles met een sisser afloopt en dat je gauw je hond terug hebt !!
Tenslotte, en daar gaan we maar van uit, zal het recht zegevieren....

Ik vind het sowieso allemaal erg overtrokken dat de hond al in beslag is genomen.
Dit is de eerste keer dat hij hapt en ook nog omdat hém zeer wordt gedaan. Had hij nou nog meerdere keren iemand gebeten dan kon ik er begrip voor opbrengen maar nu niet. Tuurlijk is elk gebeten kind er een teveel maar er mag wel wat grondiger naar de feiten worden gekeken.
Komt erop neer dat als je een hond hebt die in andermans ogen gevaarlijk is, je moet uitkijken want als er een akkefietje is kán hij in beslag worden genomen op basis van wat een ander verklaart. Die er niet eens bij was