Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

in beslag genomen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: in beslag genomen

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Fijn dat hij een goede plek heeft gevonden :ok:
Voor jullie een dikke knuffel :knuffel:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Het is zwaar te verteren hoor, dat je updates krijgt van een happy Shadow waarvan je weet dat het niet meer bij jou zo kan zijn. Ik heb er heel veel verdriet van en ben tegelijkertijd ook kwaad dat het dus zo kan lopen. Veroordeeld zonder proces...het zou niet moeten mogen maar het is aan de orde van de dag.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Lief schreef:Het is zwaar te verteren hoor, dat je updates krijgt van een happy Shadow waarvan je weet dat het niet meer bij jou zo kan zijn. Ik heb er heel veel verdriet van en ben tegelijkertijd ook kwaad dat het dus zo kan lopen. Veroordeeld zonder proces...het zou niet moeten mogen maar het is aan de orde van de dag.
:J: :J:
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat moet het inderdaad ongelooflijk moeilijk voor je zijn. Ik denk zo vaak aan dit hele gebeuren. Weet niet veel meer te zeggen dan sterkte.
Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

Het is ontzettend zuur voor jullie en heel begrijpelijk dat je heel verdrietig bent.
Daar doet een gelukkige Shadow niets aan af. Natuurlijk is het fijn dat hij goed terechtgekomen is, maar jullie zijn wel je hond en maatje kwijt. Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies, het moet heel oneerlijk aanvoelen om op deze manier je hond kwijt te raken.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Lief schreef:Het is zwaar te verteren hoor, dat je updates krijgt van een happy Shadow waarvan je weet dat het niet meer bij jou zo kan zijn. Ik heb er heel veel verdriet van en ben tegelijkertijd ook kwaad dat het dus zo kan lopen. Veroordeeld zonder proces...het zou niet moeten mogen maar het is aan de orde van de dag.
Het moet hartverscheurend zijn, en ik snap er ook geen jota van. Totale willekeur als je alle andere incidenten hoort en leest :ugh:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Het is onvoorstelbaar dat jouw hond en jullie op deze manier zo gestraft worden terwijl andere, veel ernstigere incidenten niet eens bestraft worden. Ik begrijp er helemaal niks van. Maar vind het heel erg voor jullie.
Afbeelding
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Als ik er de afgelopen weken de kranten op nasla bekruipt me de angst voor totale willekeur.
Kan me alleen voorstellen hoe het voor jou moet voelen maar weet dat ik met regelmaat aan jullie denk en hoop dat jullie het ooit goed kunnen verwerken en een plek kunnen geven en dat Shadow het inderdaad goed heeft.
...; We will never surrender Winston Churchill
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Wat een ontzettende klote tijd hebben jullie gehad. Het is fijn dat shadow weer terugkwam en dat hij nu toch een fijn verder leven kan hebben. Maar terglijkertijd zo oneerlijk en verdrietig voor jullie.
Heel veel sterkte met het verwerken van alles waar je doorheen bent gegaan en emotioneel nog steeds gaat.
Gewoon even een knuffel op afstand voor je
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Wat een ontzettende klote tijd hebben jullie gehad. Het is fijn dat shadow weer terugkwam en dat hij nu toch een fijn verder leven kan hebben. Maar terglijkertijd zo oneerlijk en verdrietig voor jullie.
Heel veel sterkte met het verwerken van alles waar je doorheen bent gegaan en emotioneel nog steeds gaat.
Gewoon even een knuffel op afstand voor je
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Knuf Lief nog steeds, want dit zit nog steeds ook in mijn hoofd. Vandaag ook weer toevallig een gesprek met iemand wiens hond nu ook onder lijnplicht staat, ook door een incident en aangifte van een tegenpartij. In zijn geval het incident te verklaren ook vanuit de hond zijn reactie, weinig schade, maar een bepaald ras waardoor er toch na aangifte behoorlijke maatregelen zijn opgelegd.
En toen dacht ik ook weer aan jou, en aan anderen.
Zelf vind ik het ook zo krom als maar zijn kan in veel gevallen. Maar het is wel een realiteit waar je mee te maken hebt.

Voor Shadow fijn dat je nog zo een fijne plek hebt weten te vinden, voor jou een bittere pil om te slikken.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Het is ook erg oneerlijk :roll:

:knuffel1:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik kan het me zo god indenken, moet er niet aan denken, maar het zou dus zomaar kunnen :O: ..... sterkte met alles en hopelijk kun je blij zijn voor hem je hebt t heel goed gedaan voor hem :J:
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

mosterd na de maaltijd maar lees dit eens. Wàt een willekeur...

http://www.ad.nl/woerden/bejaarde-bep-8 ... ~a4b5591d/
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Sas schreef:mosterd na de maaltijd maar lees dit eens. Wàt een willekeur...

http://www.ad.nl/woerden/bejaarde-bep-8 ... ~a4b5591d/
En die ogenschijnlijke willekeur is wat mij nog het meeste boos maakt :(

Ik ben een stille meelezer geweest in dit topic. Dat er actie is ondernomen na een (vermeend) bijtincident van Shadow, snap ik. De actie die is ondernomen vind ik gezien wat er bij andere bijtincidenten gebeurt, dan wel weer opmerkelijk. Waarom moest Shadow gelijk in de opslag en getest worden en lopen er honden die als je het zou vergelijken ernstigere bijtincidenten op hun naam hebben nog steeds vrij rond? En ik snap het nog minder als je dan hoort dat de maatregelen tegen Shadow best strikt waren wat uiteindelijk resulteert in moeten herplaatsen om de hond nog enigszins een bestaan te geven waar hij gelukkig van wordt.

Dat er regelgeving is en daarop actie wordt ondernomen n.a.v. hondenbeten: prima, niks mis mee. Maar dan wel voor iedereen gelijk en niet voor de ene maatregelen zoals bij Shadow en bij de volgende nog niet eens een muilkorfplicht :(
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Ik las het vanmiddag ook en dacht gelijk aan dit topic.
Schandalig dat er zoveel verschil is :ugh:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Anja schreef:Ik las het vanmiddag ook en dacht gelijk aan dit topic.
Nou inderdaad onvoorstelbaar die verschillen :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Kom je thuis na je vakantie, weer een brief van die advocaat in de bus...
Dat wordt dus weer de rechtsbijstand bellen.

Ik word er nu al weer moe van:
- een strafzaak -> moet ik mij gaan verdedigen maar krijg niets te horen over wat tegenpartij verklaard omdat ik 'verdachte' ben
- een gemeente die een gebod oplegt met teksten alsof het vaststaat dat Shadow gebeten heeft....-> moet ik bezwaar op aantekenen
- een opslagfaciliteit waaruit mijn hond niet goed terugkomt -> moet ik een klacht bij gaan neerleggen
- een fanatieke letselschadeadvocaat die niet snapt dat hij pas in beeld komt als de strafzaak is afgerond

Ondertussen heeft Shadow het prima bij zijn nieuwe baas. Ik krijg foto's en filmpjes van een blije hond die ik weer begin te herkennen als het blije ei dat ik altijd had.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Gelukkig heeft Shadow het naar zijn zin en krijgt er niets meer van mee maar jeetje wat een gedoe allemaal zeg... sterkte!
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wat een nasleep :ugh:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Jeetje, ik krijg echt het idee ( dat kreeg ik al eerder, maar ik weet natuurlijk niet hoe erg het incident en de schade was/ is), dat je op die zondag de verkeerde bent tegengekomen. Het lijkt echt alsof ze alles op alles zet om er zoveel mogelijk een slaatje uit te slaan.

Ik weet er verder niks van natuurlijk, maar ik krijg hier wel een dubieus gevoel bij.

Een letselschade advocaat, Hoe erg zijn de verwondingen dan?
En het voor de rechter laten komen. Ik vind het nogal wat.

Veel sterkte, wat een gedoe en stress allemaal :roos:
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Lief schreef:Kom je thuis na je vakantie, weer een brief van die advocaat in de bus...

- een strafzaak -> moet ik mij gaan verdedigen maar krijg niets te horen over wat tegenpartij verklaard omdat ik 'verdachte' ben.
Ik snap het ook niet helemaal omdat in dat ad artikel van de vorige pagina staat: "
De politie is op de hoogte van de melding. ,,Maar er kan geen aangifte gedaan worden'', legt een woordvoerster uit. ,,Omdat de hond geen opdracht heeft gekregen om aan te vallen, is er geen opzet in het spel. Er is dus geen strafbaar feit gepleegd.''

Hond heeft geen opdracht gekregen, geen opzet in het spel dus geen strafzaak
Beide zaken gewoon in ons kleine landje gebeurt en dan zo'n wereld van verschil.....
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Jeetje, vind het een idioot verloop zo zeg...is die aangevallen persoon soms een bekende, die weet aan welke touwtjes getrokken moet worden? Ik ben echt verbaasd dat er zo'n nasleep is, lijkt me dat je genoeg hebt moeten opgeven...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tineke schreef:
ik vraag me dan altijd af "degene die altijd gillen om zware maatregelen"is dit wat je iemand gunt ,..... moet t nog zwaarder, hoeveel ellende wil je iemand aandoen, .........PFFFFF...... ik blijf erbij, als het ooit gebeurt dan laat ik mijn hond zelf inslapen klaar ermee, dit wordt een ondoordringbaar oerwoud en het duurt tijden voor je überhaupt alles op een rij hebt en afgehandeld
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

S@ndr@ schreef:
Tineke schreef:
ik vraag me dan altijd af "degene die altijd gillen om zware maatregelen"is dit wat je iemand gunt ,..... moet t nog zwaarder, hoeveel ellende wil je iemand aandoen, .........PFFFFF...... ik blijf erbij, als het ooit gebeurt dan laat ik mijn hond zelf inslapen klaar ermee, dit wordt een ondoordringbaar oerwoud en het duurt tijden voor je überhaupt alles op een rij hebt en afgehandeld
Nou inslapen gaat mij wel ver, zeker als het geen oude hond is. Een hond kijkt er anders tegen aan hoor, ja die moet misschien drie weken in pension, en daarna is het bekijken hoe en wat. Maar ik denk dat Shadow, bijvoorbeeld, nu een goede plek heeft, en nog een heel aantal jaar gelukkig kan zijn.

In tegenstelling tot TS, voor de eigenaar zo'n nasleep met heel veel stress en tijd wat erin gaat zitten, en onzekerheid, omdat je gewoon niet precies weet hoe je dit aan moet pakken.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Emma schreef:
S@ndr@ schreef:
Tineke schreef:
Nou inslapen gaat mij wel ver, zeker als het geen oude hond is. Een hond kijkt er anders tegen aan hoor, ja die moet misschien drie weken in pension, en daarna is het bekijken hoe en wat. Maar ik denk dat Shadow, bijvoorbeeld, nu een goede plek heeft, en nog een heel aantal jaar gelukkig kan zijn.

In tegenstelling tot TS, voor de eigenaar zo'n nasleep met heel veel stress en tijd wat erin gaat zitten, en onzekerheid, omdat je gewoon niet precies weet hoe je dit aan moet pakken.
en die nasleep zal ook blijven als de hond ingeslapen is, helaas
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Lief schreef:Kom je thuis na je vakantie, weer een brief van die advocaat in de bus...

- een strafzaak -> moet ik mij gaan verdedigen maar krijg niets te horen over wat tegenpartij verklaard omdat ik 'verdachte' ben
- een gemeente die een gebod oplegt met teksten alsof het vaststaat dat Shadow gebeten heeft....-> moet ik bezwaar op aantekenen
- een opslagfaciliteit waaruit mijn hond niet goed terugkomt -> moet ik een klacht bij gaan neerleggen
- een fanatieke letselschadeadvocaat die niet snapt dat hij pas in beeld komt als de strafzaak is afgerond

Ondertussen heeft Shadow het prima bij zijn nieuwe baas. Ik krijg foto's en filmpjes van een blije hond die ik weer begin te herkennen als het blije ei dat ik altijd had.

Strafzaak? :denken: Wat voor strafbaar feit heb jij dan in godsnaam gepleegd? Ik snap er echt geen bal van.
En letselschade advocaat: waren de verwondingen dan zo enorm? Bij een 'normale' bijtwond, ga je toch geen schade anders dan je evt. eigen
risico verhalen?

Tjongejonge... wat een bak ellende allemaal bij elkaar :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

je hebt voor de strafzaak toch een advocaat? Die kan echt wel het dossier opvragen ( geloof me, ik werk in die business) en wat betreft de letselschadeadvocaat: dat staat los van de strafzaak *, die kan inderdaad nu al in aktie komen.

* zie het zo: ook al zou er straks blijken van geen enkele schuld bij jou dat neemt niet weg dat Shadow (dus jij) als oorzaak van het letsel wordt gezien, de schuldvraag is daarbij niet van belang)
Afbeelding
-tycho
Zeer actief

Ongelezen bericht door -tycho »

Is het in dit geval niet zo dat de mevrouw die gebeten is moet bewijzen dat ze niet door haar eigen hond gebeten is?

Dat lijkt me nogal lastig namelijk, omdat gezien is dat ze op haar eigen hond is gaan liggen.

Dat Shadow ook op de stapel klom wil niet automatisch zeggen dat hij de bijter is geweest.

Hoe werkt dit dan? Een veroordeling is dan op basis van aanname?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”