Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond houden of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door Reny »

:scratch: Mis ik nu foto's van een pup in de fotohoek :F:

Hup hup Fungus, foto's maken en daar plaatsen anders geloof ik noooooooooooiiiiiit dat je een pup hebt :klaar: :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Saarah schreef:Dan is het maar irritant. Ik vind het constante gezeik van bepaalde mensen over alles wat Fungus post dan weer irritant.
Daar stoor ik me ook aan.Het gaat nergens over.Hoogstens over het halen van het eigen gelijk.
fungus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door fungus »

flatcoat schreef:
fungus schreef: Ik weet dat buxus giftig is. Ik heb een ganse lijst met giftige planten meegekergen van de fokker. Ike mag dan ook niet alleen in de tuin, zodat ik hem in het oog kan houden. maar zoals gezegd: Ike gebruikt de buxushaag om te springen, niet als aanvullende maaltijd :mrgreen:
:ok: Maar .... beter een keer teveel gewaarschuwd dan te weinig, het is nl. niet bij iedereen bekend welke planten/struiken giftig zijn voor de hond.
Veel plezier met je pup en de streken e.d. komen vanzelf wel :wink:
Bedankt :ok:
fungus
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Saarah schreef:Dan is het maar irritant. Ik vind het constante gezeik van bepaalde mensen over alles wat Fungus post dan weer irritant.
Daar stoor ik me ook aan.Het gaat nergens over.Hoogstens over het halen van het eigen gelijk.
Kijk, ik vind het ontzettend jammer dat door sommige forumleden ook nu niet op een normale manier met mij "gepraat" kan worden.
De rampscenario's die sommigen met 99% zekerheid voorspelden zijn in ieder geval niet uitgekomen. Ik ben daar niet alleen heel blij om, maar maak tegelijk ook wel de bedenking dat sommigen hier zwaar overdreven hebben.
Uiteraard zal mijn stijl ook niet bijgedragen hebben tot een positieve sfeer in dit topic, maar ik heb me geweldig gestoord aan de manier waarop sommigen alles hebben bekritiseerd wat ik ook maar zei. In plaats van als echte hondenvriend op te treden en me te helpen met het voorbereiden en tips geven wat ik het beste kon doen, vonden sommigen (met de nadruk op sommigen!) het nodig om me met de grond gelijk te maken. Vooroordelen jegens mijn huiselijke situatie opzij te zetten ten voordele van mezelf én de hond: daar hadden de zelfverklaarde hondenvrienden eventjes niet aan gedacht?
Aan de andere kant ben ik zeer blij met de informatie en tips die anderen mij dan weer hebben gegeven. En zelfs van de personen die mij niet zo vriendelijk hebben bejegend, heb ik dingen opgestoken. Waarvoor dank!
Hopelijk kan ik bewijzen dat ik wel degelijk in staat ben om een goed hondenbaasje te worden en dat alle vooroordelen onterecht waren. Ik hoop ook dat een aantal in de toekomst eens goed nadenken over hoe ze bepaalde wijsheden anders kunnen aanbrengen, zodat zowel hond als toekomstig baasje worden geholpen. Ik ben misschien zo dwaas om hier te blijven posten, maar velen zouden het hier gewoon afgetrapt zijn en niets meer hebben geleerd.
Morgen beginnen we in ieder geval met hondenschool. Ik kijk er erg naar uit.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

blablablabla kom nu maar op met die foto's :boos: :boos: :boos:

Ik wil Ike ook wel eens zien :F:

:wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
fungus
Zeer actief

Reny schreef:blablablabla kom nu maar op met die foto's :boos: :boos: :boos:

Sorry :lol1:

Hier zijn ze dan:

Afbeelding

Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ach ja, de pup bestaat in ieder geval, die is niet verzonnen of bedacht.

Waar ik erg over viel is het nu al zo vreselijk lang alleen laten van het arme dier. Heeft dan niemand je verteld of heb je werkelijk niet begrepen dat je dat niet met uren maar met minuten tegelijk moet opbouwen? Dat je dat dus niet doet in de eerste paar dagen omdat de pup dan nog veel te veel moet wennen aan de nieuwe situatie?

Arm, arm diertje ;-((

Suzanne
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Reny schreef::scratch: Mis ik nu foto's van een pup in de fotohoek :F:

Hup hup Fungus, foto's maken en daar plaatsen anders geloof ik noooooooooooiiiiiit dat je een pup hebt :klaar: :wink:
Dat zat ik ook net te denken: die jongen heeft helemaal geen pup, want er zijn geen foto's :mrgreen:

Edit: net te traag gereageerd... ik zie ze nu, wat een schatje zeg :I:
Laatst gewijzigd door Magic op 28 dec 2009 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Iedere dag feest!
fungus
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Ach ja, de pup bestaat in ieder geval, die is niet verzonnen of bedacht.

Waar ik erg over viel is het nu al zo vreselijk lang alleen laten van het arme dier. Heeft dan niemand je verteld of heb je werkelijk niet begrepen dat je dat niet met uren maar met minuten tegelijk moet opbouwen? Dat je dat dus niet doet in de eerste paar dagen omdat de pup dan nog veel te veel moet wennen aan de nieuwe situatie?

Arm, arm diertje ;-((

Suzanne
Suzanne, dat is uw mening. Hij heeft ondertussen zes en een half uur 's nachts alleen geslapen zonder een krimp. En nee, hij heeft ook niet zijn puppyren ondergepist en gekakt.
Verder is hij gisteren een uur alleen geweest (de buren ondertussen gevraagd om te luisteren --> zie hoger) en hij heeft geen schreeuw gelaten, noch geblaft. En nee, pupseltje is niet getraumatiseerd. Verder kan ik je zeggen dat Ike alle behalve onder de indruk is van zijn nieuwe situatie. Hij is bovendien heel erg sociaal naar zowel andere honden als mensen. En eigenlijk hoor je hem niet als hij even alleen moet bezig zijn. Eigenlijk heb ik soms heel erg de indruk dat bij mensen zoals jij pups overbeschermd worden.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuk dat Ike zo lekker gaat :ok:
Het is een leuk hondje om te zien.
Ik hoop dat je een hondje hebt getroffen dat het gemakkelijk blijft doen.

Ik heb wel gemerkt dat 's nachts alleen slapen vaak gemakkelijker is dan overdag alleen blijven.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

fungus schreef:
Suzanne123 schreef:Ach ja, de pup bestaat in ieder geval, die is niet verzonnen of bedacht.

Arm, arm diertje ;-((

Suzanne
Suzanne, dat is uw mening. Hij heeft ondertussen zes en een half uur 's nachts alleen geslapen zonder een krimp. En nee, hij heeft ook niet zijn puppyren ondergepist en gekakt.
Verder is hij gisteren een uur alleen geweest (de buren ondertussen gevraagd om te luisteren --> zie hoger) en hij heeft geen schreeuw gelaten, noch geblaft. En nee, pupseltje is niet getraumatiseerd. Verder kan ik je zeggen dat Ike alle behalve onder de indruk is van zijn nieuwe situatie. Hij is bovendien heel erg sociaal naar zowel andere honden als mensen. En eigenlijk hoor je hem niet als hij even alleen moet bezig zijn. Eigenlijk heb ik soms heel erg de indruk dat bij mensen zoals jij pups overbeschermd worden.
Fijn dat het zo goed gaat, Ike klinkt als een heerlijk pupseltje!

Maar hou er wel rekening mee dat 's nachts alleen blijven iets anders is dan overdag...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
fungus
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
fungus schreef:

Arm, arm diertje ;-((

Suzanne
Fijn dat het zo goed gaat, Ike klinkt als een heerlijk pupseltje!

Maar hou er wel rekening mee dat 's nachts alleen blijven iets anders is dan overdag...
Bedankt voor de tip. Ik ga in ieder geval een cameraatje zetten en binnenkort beginnen we het alleen zijn op te ouwen.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Saarah schreef:
pepim schreef:
Saarah schreef: Maar Fungus zegt zelf dat hij nog wel enkele terugvallen verwacht, dus hij zal weten dat het niet altijd zo vlot zal blijven gaan hé. :wink:
Fijn dat je het steeds voor hem opneemt (irritant onderhand wel in mijn ogen, sorry), dan hoeft hij zelf niet te posten. :roll:
Dan is het maar irritant. Ik vind het constante gezeik van bepaalde mensen over alles wat Fungus post dan weer irritant.
Het komt omdat jij dan eerst reageert en Fungus eigenlijk zelf best wel veel reageert.
Had je nu na hem gepost was het anders bij me overgekomen.

En ik had dat natuurlijk niet hoeven posten (zei er ook maar sorry bij),
maar het ging me steeds meer irriteren en toen heb ik het gewoon gepost. That's all.

Verder hoop ik natuurlijk dat alles goed gaat met je pup Fungus, het is wel een hele leukerd zo op die foto's :I:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

fungus schreef:
Reny schreef:blablablabla kom nu maar op met die foto's :boos: :boos: :boos:

Sorry :lol1:

Hier zijn ze dan:

Afbeelding

Afbeelding

Hebben we daar nou zo lang op moeten wachten :boos:

Fungus wat een heerlijk koppie zit er op zeg. Lief en ondeugend :I:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Arm, arm diertje ;-((

Suzanne

Sorry hoor, maar dit vind ik nou weer zo'n overdreven overtrokken reactie.

Wie zegt dat dat "moet". Dat men dat adviseert is wat anders dat zeggen dat dat "moet" of de enige manier is cq algehele waarheid.

Heb ik hier ook niet gedaan hoor. Ben ook nadat wij haar op zaterdag hadden opgehaald doordeweeks gewoon mijn kinderen naar school gaan brengen en boodschappen gaan doen. Heel vaak nam ik haar mee naar mijn moeder als ik de kinderen naar school had gebracht, maar echt niet dat ik dat met "minuten" heb gedaan hoor. En met mij vele andere niet. Dat jij/jullie dat wel doen prima.

Mede door dit soort dingen kan ik steeds beter begrijpen dat een hond als die 1 jaar is nog steeds niet langer dan 2 hooguit 3 uur alleen kan blijven. Dat is wat jullie de hond zelf hebben aangeleerd niet te kunnen. (algemeen gesproken he, dus niet persoonlijk naar jou toe).

Hier hebben we daar een uitspraak zelfs over. Dat wordt hier ook wel eens gezegd over ouders die hun kinderen met gouden handschoentjes opvoeden. “kwenen kweken” kinderen die bij de eerste boe op het schoolplein al volledig in janken uitbarsten. Zo doen sommige het precies hetzelfde met hun hond. Prima hoor :ok: Maar jeetje zeg, wat een veroordelingen elke keer weer. ‘Arm, arm diertje” :piew:

Heb je zijn bericht van 09.45 uur niet gelezen? Of lees je daar maar voor het gemak overheen omdat uithalen veel leuker is???

Morgen begint ie met puppucursus. Daarvoor had ie al geschreven dat het ontzettend goed ging en gaat met de pup etc. Nee ipv zie jij weer iets anders om op in te haken. Moeilijk he eens iets positiefs benaderen en bekijken. :19:

Fungus, veel plezier met Ike straks op de hondenschool :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder

Ongelezen bericht door Saarah »

pepim schreef: Het komt omdat jij dan eerst reageert en Fungus eigenlijk zelf best wel veel reageert.
Had je nu na hem gepost was het anders bij me overgekomen.
Tja ik zit nu een hele dag thuis om te studeren, dus ik kom geregeld tussen het studeren door op het forum kijken. En dan kan ik me soms niet inhouden om te reageren. :mrgreen:
Afbeelding
fungus
Zeer actief

Eergisteren ben ik met Ike naar de fokker teruggeweest. Het was een leuk weerzien met zijn zusje Sipzie, de mama Ypra en de andere Shelties.

Hier wat fotootjes van de reünie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat supergoed met Ike. Hij leert echt enorm snel, is heel energiek en heel lief. Een droomhond, wat mij betreft.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een vreselijk leuk pupseltje heb je! :I:

En over al dat gezeik, iedereen leert het met vallen en opstaan. Zo te lezen ben je verzot op Ike en heb je veel voor hem over. Geniet van hem, voor je het weet zijn ze weer groot. :ok:
fungus
Zeer actief

LéonieHonden schreef:Wat een vreselijk leuk pupseltje heb je! :I:

En over al dat gezeik, iedereen leert het met vallen en opstaan. Zo te lezen ben je verzot op Ike en heb je veel voor hem over. Geniet van hem, voor je het weet zijn ze weer groot. :ok:
Het is een ontzettende schat. We liggen elkaar wel goed hoor.

En eerlijk: ik ben blij dat het zo goed gaat. Het is een gemakkelijke hond voor een beginner als ik. Ik steek er heel veel tijd en liefde in, net als mijn vriendin. Ik weet wel dat hij nog een heel moeilijke periode door moet (de puberteit he :roll: ).

Wat ik hier wel heb uit geleerd is dat sommigen van jullie echt overdreven hebben. En eerlijk gezegd kan ik me er nog altijd in opjagen. Soms vraag ik me af of dat wel uit bezorgdheid tegenover de hond was.

Ike is gelukkig, ik ben gelukkig, Katrien is gelukkig. Ik kan dus wel, ondanks 0 ervaring en mijn FT job, een goed baasje voor mijn hond zijn. En van een arm pupseltje dat heel de boel onderschijt en overal aan krabt en bijt uit verveling is helemaal geen sprake. En Ike terugdoen naar de kweker na een paar weken komt er dus ook niet van...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat het zo goed gaat :ok:
Leuk hondje zo te zien aan de foto's, daar zal je zeker trots op zijn.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een lekkerdje op de foto's..... :I:
Fijn dat alles zo lekker en goed gaat :ok:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

In jullie geval vind je het overdreven, maar het had ook daadwerkelijk zo kunnen verlopen hoor :)

Fijn dat het zo goed gaat! En wat een schatje is het zeg :I:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Leuke puppe foto's !! :E:
fungus
Zeer actief

Machie schreef:In jullie geval vind je het overdreven, maar het had ook daadwerkelijk zo kunnen verlopen hoor :)

Fijn dat het zo goed gaat! En wat een schatje is het zeg :I:
Ik zal zeker niet ontkennen dat Ike een heel gemakkelijke is, maar dat is niet enkel zijn verdienste. Ik ben er heel veel mee bezig. Maar ik kan me best voorstellen dat er veeeeeeeel moeilijkere honden bestaan waar ik het moeilijker mee zou hebben. Ik ga er echter van uit dat als je genoeg tijd steekt in hem/haar er altijd wel iets van te maken valt.
Maar zoals ik al zei: Ike is tot nu toe echt een modelleerling. Hij wandelt aan de voet als ik het vraag, hij zit, hij ligt, hij is ondertussen ook al goed op weg om te blijven, hij is zindelijk,... Meer kan ik niet verwachten. In het begin was ik bang om hem te overvragen, maar zolang we niet te vaak dezelfde oefeningen doen en/of er een spelletje bij betrekken, doet hij alles met veel zin.
fungus
Zeer actief

ranetje schreef:Fijn dat het zo goed gaat :ok:
Ik ben er echt apetrots op :I: . Echt waar: Ike is het 2e beste (na mijn vrouw) wat me in mijn leven is overkomen. Ik voel me niet meer eenzaam als ik alleen ben en ben veel buiten. Zalig toch?
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

fungus schreef:
Ik ben er echt apetrots op :I: . Echt waar: Ike is het 2e beste (na mijn vrouw) wat me in mijn leven is overkomen. Ik voel me niet meer eenzaam als ik alleen ben en ben veel buiten. Zalig toch?
Voel je je met vrouw eenzaam? :smile:
fungus
Zeer actief

LéonieHonden schreef:
fungus schreef:
Voel je je met vrouw eenzaam? :smile:
Aangezien vrouwlief veel late uren moet werken soms wel, ja. Ik ben nooit gewoon geweest om alleen te zijn en vind het absoluut niet leuk. Ik ben deel van een drieling en ben tot over een jaar of 5 NOOIT alleen geweest (enkel als ik het zelf wou). Vanaf het moment dat we verhuisden kregen we minder bezoek, omdat ik wat verder van mijn vrienden woon.
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

Leuke pupsel :cheer:

Heel veel plezier ermee .. maar zo te lezen gebeurd dat al genoeg :ok:
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
smoekie
Zeer actief

Wat een ontzettend leuke foto's Fungus :I:

Hartstikke leuk dat je met Ike ff bij de fokker bent geweest, en mooi te lezen dat het allemaal zo geweldig gaat verder. :ok: Kijk uit naar je volgende "serie foto's".
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Geweldige foto's :I: en wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat.Jullie hebben het getroffen samen :wink:
Och en wat het gezeur betreft, je bent daardoor wel goed voorbereid :mrgreen:
Want al heb je ogenschijnlijk niet aan alle commentaar iets gehad en jezelf misschien vaak geërgerd, mijn eigen ervaring leert dat je dan zelf wel anders over dingen na gaat denken.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”