Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen ga ik haar ophalen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Re: Morgen ga ik haar ophalen

Ongelezen bericht door Mojuan »

jacq1970 schreef:Moet zeggen dat ik de opmerking van Marc helemaal niet zo raar vind hoor.. dat is ook iets wat ik absoluut zou voorkomen..ook al hebben ze hier geen baknijd.. maar een "vreemde" hond zou ik echt niet in de bakken van de 2 dames laten komen... en dat heeft niets temaken met dat ik je het niet gun ofzo, helemaal niet maar waar het soms de eerste tijd prima gaat kan een ongelukje als dit juist voor ellende zorgen.

Fijn dat ze er is en dat het goed gaat, leuke foto ook!

De hele toon waarop Marc dingen tegen mij zegt is waar het mij om draait.
Ik spuug hem inmiddels uit, daardoor wil ik helemaal niets meer van hem lezen dus staat hij in de negeer.

Hij weet zelf ook wel dat ik wéét dat zo'n situatie een probleem zou kúnnen zijn/worden.
Dat hoeft niemand mij te vertellen.
Ik heb Anders echt wel duidelijk gemaakt dat dit niet de bedoeling was, en dat weet ze nu ook wel.
Het zou een ander verhaal worden als ik het alleen maar grappig vond en het toegelaten zou hebben.
Het irritante aan Marc is, dat hij dingen tot in het extreme schijnt te móeten uitvergroten om het idee te schetsen dat ik geen idee heb wat ik doe.
Als je mijn bericht nog eens naleest zie je heel goed dat het niet geaccepteerd wordt door mij, dit is dus ook iets dat niet opnieuw zal gebeuren want het is Julia's voedsel, niet dat van Anders.
Zij heeft haar eigen bakje, en moet leren eten op haar eigen plek.

Geef dat beestje de kans om het te leren zeg :19:
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Nakisha schreef:Eerst was Julia onfeilbaar met kleine hondjes. Nu snauwt ze ze af als 't haar niet aanstaat, lees ik?

Binnen 24 uur weet je al zéker dat deze combinatie een droomcombinatie is omdat nu nog alles perfecto gaat. En je neemt al dikke risico's ook, met voer notabene....

Nee, ik zie 't al, de zorgen die men hier uitte waren vollédig onterecht. :U:

En eens te meer vlieg je uit als je de vinger niet rechtop in de reet gehouden krijgt. Als men niet alleen maar OEH en AH roept. Een beetje kritiek en je knalt uiteen.
Ik mag hopen dat je, in de omgang met je honden, minder lange teentjes hebt.

Ik duim echt dat dit allemaal zo goed blijft gaan... voor de HONDEN. Voor jou heb ik geen goed woord over.

Nee, het gaat om de manier waarop.
Met je eerste zin ben je al bezig om mij tegen de haren in te strijken.
Dat heeft niets meer met oprechte bezorgdheid of interesse te maken.
De groeten.

Een snauw is heel normale hondentaal als dat af en toe gebeurt.
En ze gaat idd prima om met kleine hondjes ja.
Dat jullie zelf nu niet begrijpen dat ik me kapot erger aan het feit dat dingen lijnrecht tegenover elkaar worden gezet die prima samen kunnen gaan.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 18 mei 2011 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Iedereen die iets zegt wat je niet aanstaat, zet je in de negeer.
Daar krijg ik dit idee bij:

Afbeelding

Je zou ook gewoon normaal kunnen toegeven dat het een niet zo slimme actie is, want dat
is het simpelweg niet. Ben en Osa hebben hier vanaf begin af aan altijd gescheiden gegeten,
een hond heeft ook recht op rust tijdens het eten, vind ik, en daarnaast hoef je dan gewoon geen problemen te verwachten.

Maar, ben blij dat het er nu zo relaxt aan toe gaat, de foto's zien er relaxt uit. :ok:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Je hoeft mij niks te vertellen over snauwen hoor. Ik heb zelf twee stuks hier en ik weet het verschil tussen een snauw en een knokpartij. Maar ik weet ook hoe gemakkelijk het één kan ontaarden in 't ander en dat daar soms een fractie van een seconde tussen kan zitten.

Daarnaast; je bent zélf zo inconsequent als de pest met je verhalen. Julia is áltijd lief met kleine hondjes. Julia snauwt soms tegen kleine hondjes. Wat is 't nou eigenlijk?

Sorry, maar je bent wat krom is recht aan 't praten en dat weet je zelf ook. Je hebt gezegd wat maar nodig was om men te laten denken dat het een FANTASTISCH idee was, dit project, maar nu al vertonen je verhalen barsten.

Het klinkt mij verder in de oren alsof je vooral nu aandacht wil, hier en op straat, met je bijzondere roedeltje. Tenminste, dat is zoals je overkomt hier. Dat is zo ongeveer het enige wat je zegt. Hoe bijzonder het is, hoe bijzonder de naam is, hoe graag je een hondje wilde voor in het fietsmandje en om mee te tutten. Ik heb nog niks gehoord over het karakter van de poedel waar je zo dol op bent. Over wat je precies verwacht van je nieuwe aanwinst.

De manier waarop je erover praat, dát strijkt mij weer tegen de haren in en ontlokt zulke felle reacties. Dat, en de inconsequentie in je verhaal.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Aimee schreef:
Je zou ook gewoon normaal kunnen toegeven dat het een niet zo slimme actie is, want dat
is het simpelweg niet. Ben en Osa hebben hier vanaf begin af aan altijd gescheiden gegeten,
een hond heeft ook recht op rust tijdens het eten, vind ik, en daarnaast hoef je dan gewoon geen problemen te verwachten.

Maar, ben blij dat het er nu zo relaxt aan toe gaat, de foto's zien er relaxt uit. :ok:

Ik heb nergens gezegd dat ik het een slimme actie vond.
Het irritante aan bepaalde mensen is gewoon heel de manier waarop iets gezegd wordt.
En vooral Marc, die haal ik dan ook niet meer uit de negeer, want die is alleen maar bezig om dingen op een zo vervelend mogelijke manier te zeggen.
Hem gaat het al lang niet meer om de honden of hun veiligheid.
Dat maakt hij zichzelf alleen maar wijs.

Ik bepaal hoe en waar en wanneer er hier wordt gegeten.
Anders moet de kans krijgen om dat te leren, ze moet leren wat van haar is en wat niet, en leren om respect te hebben voor de regels die hier gelden en voor het voer van Room en Juul etc.
Dat kan zij niet leren als ik haar wegstop.
Mijn mening is, dat als zij niet de kans krijgt om te leren netjes op afstand te blijven als ik de bakken van de groterds neerzet, dat er júist dan een keer iets verkeerd kan gaan.
Want ze weet dan tenslotte niet dat ze respect moet tonen en afstand moet bewaren.
En dat vind ik juist een risico voor de toekomst.

Men zou ook gewoon op normale toon aan mij kunnen vertellen waarom men dit zelf niet zou doen.
En wat men dan wel zou doen in zo'n situatie.
En mij dan kunnen vragen wat voor mij de reden is om het anders te doen.

Helaas gebeurt dit vrij weinig, en zie ik daarom ook weinig reden tot uitleg.
Want het enige waar ik toe gedwongen wordt zowat, is om telkens mezelf te moeten verdedigen, ik krijg vaak de kans niet eens om gewoon te laten weten hoe ik denk en waarom ik zo denk, en waarom ik via bepaalde wegen handel.

Er zijn nml meerdere wegen die naar Rome leiden.
Sommigen hier lijden aan tunnelvisie en dat vind ik behoorlijk bekrompen.
Tegen die mensen heb ik gewoon niets meer te vertellen.
En Marc is de eerste waarbij ik dat op dit forum écht heel erg heb, die hoef ik dus ook gewoon niet meer te lezen.

Bij jou heb ik nog wel het idee dat je ook op een andere toon en manier kunt communiceren, en daarom wil ik best nog de moeite nemen om met jou in 'gesprek' te gaan over misverstanden en dingen waar we anders over denken.
Ik geloof nml wel dat jij gedeeltelijk open staat voor een andere visie.
Roo
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roo »

Nakisha schreef:Je hoeft mij niks te vertellen over snauwen hoor. Ik heb zelf twee stuks hier en ik weet het verschil tussen een snauw en een knokpartij. Maar ik weet ook hoe gemakkelijk het één kan ontaarden in 't ander en dat daar soms een fractie van een seconde tussen kan zitten.

Daarnaast; je bent zélf zo inconsequent als de pest met je verhalen. Julia is áltijd lief met kleine hondjes. Julia snauwt soms tegen kleine hondjes. Wat is 't nou eigenlijk?

Sorry, maar je bent wat krom is recht aan 't praten en dat weet je zelf ook. Je hebt gezegd wat maar nodig was om men te laten denken dat het een FANTASTISCH idee was, dit project, maar nu al vertonen je verhalen barsten.

Het klinkt mij verder in de oren alsof je vooral nu aandacht wil, hier en op straat, met je bijzondere roedeltje. Tenminste, dat is zoals je overkomt hier. Dat is zo ongeveer het enige wat je zegt. Hoe bijzonder het is, hoe bijzonder de naam is, hoe graag je een hondje wilde voor in het fietsmandje en om mee te tutten. Ik heb nog niks gehoord over het karakter van de poedel waar je zo dol op bent. Over wat je precies verwacht van je nieuwe aanwinst.

De manier waarop je erover praat, dát strijkt mij weer tegen de haren in en ontlokt zulke felle reacties. Dat, en de inconsequentie in je verhaal.
Naaaa ik vindt dit echt een beetje gemeen allemaal. Als ik eerdere berichten doorkijk is ze best kritisch, ook naar zichzelf, en ik vind dat ze de dingen heel professioneel en rustig aangepakt heeft. Dat ze zonet wat naar Marc uitviel kan ik me aan de ene kant wel voorstellen, na wat ze allemaal naar hoofd gehad heeft eerder. Ze heeft het hondje nu, en het gaat tot nu toe toch gewoon goed? En snauwen hoeft toch niet te betekenen dat je hond niet lief is? Dat ze Anders alleen wilde hebben voor aandacht vind ik echt een lullige beschuldiging. :80:
Mojuan
Zeer actief

Nakisha schreef:Je hoeft mij niks te vertellen over snauwen hoor. Ik heb zelf twee stuks hier en ik weet het verschil tussen een snauw en een knokpartij. Maar ik weet ook hoe gemakkelijk het één kan ontaarden in 't ander en dat daar soms een fractie van een seconde tussen kan zitten.

Nee, jouw interpretatie van wat ik hier vertel is hetgeen dat inconsequent is.
Want hoe jij mijn 'verhalen' interpreteert, is niet per defenitie hoe de waarheid in elkaar steekt.
Ik zélf weet precies hoe het zit.

Als jij denkt dat ik alleen maar aandacht wil is dat jouw goed recht.
Gelukkig weet ik beter, ik vind het nml een uberschattig hondje, en ben oprecht heel blij met haar.
Toevallig heb ik het hier gehad over het fietsmandje ja, de rest van het verhaal weet je nog niet eens.
Ik heb haar nml ook al aangemeld bij een hondenschool, en wil eerst wat gehoorzaamheidslessen gaan volgen, en daarna behendigheid met haar gaan doen.
Ik weet hoe intelligent poedels zijn, en daar wil ik heel graag iets mee gaan doen zodat ZIJ GELUKKIG ZAL ZIJN.

Sjeee..... echt álles moet hier verteld worden en zelfs dán is het nog niet goed.
Mojuan
Zeer actief

rahanna schreef:
Naaaa ik vindt dit echt een beetje gemeen allemaal. Als ik eerdere berichten doorkijk is ze best kritisch, ook naar zichzelf, en ik vind dat ze de dingen heel professioneel en rustig aangepakt heeft. Dat ze zonet wat naar Marc uitviel kan ik me aan de ene kant wel voorstellen, na wat ze allemaal naar hoofd gehad heeft eerder. Ze heeft het hondje nu, en het gaat tot nu toe toch gewoon goed? En snauwen hoeft toch niet te betekenen dat je hond niet lief is? Dat ze Anders alleen wilde hebben voor aandacht vind ik echt een lullige beschuldiging. :80:

Sja, makkelijk toch om van achter je computertje iemand te beschuldigen voor zoiets die je helemaal niet eens kent.
Ach ik weet beter, en ik weet dat wij haar een gouden leventje proberen te geven.
En misschien ben ik stiekem ook nog wel een beetje aandachtsgeil!!! :lekkerpuh:
Dat moet je ook wel zijn wil je hier op het forum iets vertellen, want áándacht zul je krijgen :oohja:
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Paulala schreef:
rahanna schreef:

Sja, makkelijk toch om van achter je computertje iemand te beschuldigen voor zoiets die je helemaal niet eens kent.
Ach ik weet beter, en ik weet dat wij haar een gouden leventje proberen te geven.
En misschien ben ik stiekem ook nog wel een beetje aandachtsgeil!!! :lekkerpuh:
Dat moet je ook wel zijn wil je hier op het forum iets vertellen, want áándacht zul je krijgen :oohja:
Haha ja, je kunt zeggen wat je wil, maar wat betreft aandacht heeft jouw topic weinig te klagen gehad!
Nakisha
moderator

Ik hoor het al, dit word niks. Echt niet.

Ik wens je er alle geluk mee, want nogmaals, ik gun het je honden van harte dat dit gewoon een fijne stabiele roedel word.

Fijn dat je zelf weet hoe 't zit. Als van mijn beeld geen ene sodemieter klopt, dan wil ik nog wel even zeggen dat je zélf dat beeld hebt opgeworpen. Lees je eigen berichten terug en je zult snappen wat ik bedoel.

En sorry Rahanna, maar... professioneel? Hoezo? Omdat ze een tijdje een kennismakingsperiode heeft gedaan? Tuurlijk, dat was erg prijzenswaardig, maar binnen 24 al roepen hoe perfect de combinatie is en nu al risico's nemen vind ik verre van professioneel. Ik ben niet gemeen; ik geef gewoon aan dat ik dit link vind. En snauwen is taal; het heeft niet met lief of niet lief te maken. Dat Julia een schat van een hond is geloof ik direct en zonder enige twijfel.
Snauwen geeft aan; ''tot hier en niet verder''. Iedereen op dit forum met méér dan één hond weet hoe dat soms kan gaan, en hoe een snauw verkeerd kan lopen.

En ik bedoelde niks te beschuldigen, nogmaals, mijn beeld van dit gebeuren werd puur opgewekt door wat hier werd geschreven.
Afbeelding
Diaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennen

Ongelezen bericht door Diaantje »

:roll:
Afbeelding
Tessa 3-03-2008 - 10-11-2011 †
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Nakisha schreef:Ik hoor het al, dit word niks. Echt niet.

Ik wens je er alle geluk mee, want nogmaals, ik gun het je honden van harte dat dit gewoon een fijne stabiele roedel word.

Fijn dat je zelf weet hoe 't zit. Als van mijn beeld geen ene sodemieter klopt, dan wil ik nog wel even zeggen dat je zélf dat beeld hebt opgeworpen. Lees je eigen berichten terug en je zult snappen wat ik bedoel.

En sorry Rahanna, maar... professioneel? Hoezo? Omdat ze een tijdje een kennismakingsperiode heeft gedaan? Tuurlijk, dat was erg prijzenswaardig, maar binnen 24 al roepen hoe perfect de combinatie is en nu al risico's nemen vind ik verre van professioneel. Ik ben niet gemeen; ik geef gewoon aan dat ik dit link vind. En snauwen is taal; het heeft niet met lief of niet lief te maken. Dat Julia een schat van een hond is geloof ik direct en zonder enige twijfel.
Snauwen geeft aan; ''tot hier en niet verder''. Iedereen op dit forum met méér dan één hond weet hoe dat soms kan gaan, en hoe een snauw verkeerd kan lopen.

En ik bedoelde niks te beschuldigen, nogmaals, mijn beeld van dit gebeuren werd puur opgewekt door wat hier werd geschreven.
Ik ben het helemaal met je eens :wink:
Afbeelding
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Nakisha schreef:Voor jou heb ik geen goed woord over.
Naaah overdrijven is ook een vak hoor :roll: Heb nog niet gereageerd, maar heb net wel heel het topic gelezen (jaja, heeft me heel wat tijd gekost), maar ik snap de reactie van Marc wel hoor, maar om nou zo te reageren met: voor jou heb ik geen goed woord over... Tja, sorry daar moest ik even op reageren, want dat slaat echt nergens op.
Mojuan
Zeer actief

rahanna schreef:
Haha ja, je kunt zeggen wat je wil, maar wat betreft aandacht heeft jouw topic weinig te klagen gehad!
Dat bedoel ik.
Misschien moet ik er nog maar een stel poedeltjes bij nemen.
Of alleen maar zeggen dat ik dat ga doen is al voldoende voor 35 extra pagina's.
Het begon allemaal al met de suggestie dat alle poedeltjes springerige pieperige hondjes zouden zijn.
Die ballon werd als eerste al doorgeprikt.
Alle daarop volgende 'gevaren' en problemen die aangehaald werden zijn ook al niet van toepassing.
Ik zou er ook gefrustreerd van raken als ik geen gelijk kreeg terwijl ik er zo van overtuigd was dat iemand niet weet wat hij doet. En dat bij elke stap die genomen wordt weer blijkt dat alles prima gaat. Is natuurlijk heel irritant.

Of nee.. dat is natuurlijk gewoon heel veel geluk.
Want het gáát een keer flink fout..

Ik ga nu lekker slapen.
Anders gaat veilig in de grote bench en morgen ochtend mogen ze weer met z'n drietjes mee naar buiten. :ok:
Mojuan
Zeer actief

Nakisha schreef:
Julia is áltijd lief met kleine hondjes. Julia snauwt soms tegen kleine hondjes. Wat is 't nou eigenlijk?
Nakisha schreef:
En snauwen is taal; het heeft niet met lief of niet lief te maken. Dat Julia een schat van een hond is geloof ik direct en zonder enige twijfel.
Ja, jij bent heel consequent met je eigen verhalen.
Zeuren om het zeuren noem ik dat.

Jij zet zélf in het eerste bericht deze twee dingen lijnrecht tegenover elkaar.
En in je tweede bericht heeft het ineens niets met elkaar te maken?
Snap je het eigenlijk zelf nog wel.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Fijn dat het allemaal goed gaat :ok: :ok:

De actie met de voerbak vind ik ook niet zo slim, ik zou dat idd anders doen en niet meteen een escalatie riskeren, want je weet
toch nooit helemaal zeker hoe een hond reageert, al ken je je hond nog zo goed.
Wat ik deed toen Puchu nog pup was, was alleen Kaya toestaan in de keuken en bij het bereiden van hun eten. Puchu moest ik de
huiskamer blijven (ik heb een open keuken, maar toch begreep hij dat prima). Beide bakken worden klaargemaakt, met Kaya d'r bak
liep ik eerst naar de gang en dan mocht Puchu voor zijn bak in de keuken komen.
Geen afscheiding ertussen hoor, want ook Kaya heeft geen voernijd, maar desondanks weet je het soms nooit met eten.

Ik zou het dus niet aan mijn honden overlaten om dit te regelen, want nogmaals... dit kan echt escaleren ook al verwacht je het niet,
maar ik zou zaken met voer regelen totdat de boel helemaal duidelijk is.

Verder wens ik je veel plezier met het stel :cheer: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Wat ben jij een vreselijk trieste aanstelster Paula. Ik had mijn eerste bericht nog niet gepost of je stond al op je achterpootjes omdat het niet was wat je gehoopt had. Nl een veer in je aars. Ik had kritiek. Vervolgens bevestig je me ook nog eens omdat je je toyhondje blijkbaar bij je staffords voert en ook nog in hun bak laat duiken en dan reageer je je eigen fout af met een grote bek naar mij omdat ik je er op wijs. Ik vind het zielig. Ik vind ook dat je vreselijk egocentrisch over komt. Je hele dag volplannen en die nieuwe hond heeft maar mee te draaien. Even ala CM sjjj en dat beest luistert. Doe toch niet zo dom. Wat heeft die hond aan de situatie die je haar geeft? Waarom moet jij in vredesnaam dit poedeltje perse hebben? Ik ben er geen voorstander van en daar kan jij niet tegen. Als het niet goed gaat gaat ze naar Kees? Waarom? Wat moet Kees er nu mee? Hij heeft net twee paarden gekocht begreep ik en een laekense pup en er komt er nog een aan uit Amerika. Lijkt me ideaal kwa tijd voor dat beest. Wat een bezopen shit is dit zeg. Je bent gewoon een egocentrisch dom wijf dat perse mee moet doen met de poedelrage. Ga je gang hoor. En doe dat beestje lekker naar Kees als je honden het een keer pakken. Als jij maar wat te tutten hebt tussen de bedrijven door en als jij maar kan rondlopen met een hondje en hoge ogen kan gooien over je combinatie. Paula, had lekker je twee staffies gehouden en was door gegaan met die honden goed te laten functioneren. Nu ben je meer bezig met je omgeving dan een net herplaatst hondje van een oude dame die even te dealen krijgt met een voor haar volkomen onbekende wereld. Ik had dat dier aan heel andere mensen gegeven. Ergens waar ze geen shhhhtttt krijgt en lekker met een andere poedel zichzelf had kunnen zijn. Belachelijk gewoon dit!

Ik denk dat wij maar chihuahua's gaan nemen. Gewoon twee pups tegelijk en dan bij Eva en Cleo. Even lekker shhhtttt roepen en dan gaat het prima. O shit! Een van de pups zat ineens bij Eva in de bench en in de voerbak. Maar dat ging prima want ik zat er naast. Kom zeg! Ben je wel lekker verder? :piew: Beest is 3 uur in huis en hangt al in de voerbak van je honden want jij kent haar door en door :blont: :U: :Q:
Afbeelding
Nakisha
moderator

Paulala schreef:
Nakisha schreef:
Julia is áltijd lief met kleine hondjes. Julia snauwt soms tegen kleine hondjes. Wat is 't nou eigenlijk?
Nakisha schreef:
En snauwen is taal; het heeft niet met lief of niet lief te maken. Dat Julia een schat van een hond is geloof ik direct en zonder enige twijfel.

Nou vooruit, speciaal voor jou, en dan zal ik me echt terugtrekken want het helpt toch geen moer.

Lief DOEN. Lief ZIJN.
Julia IS een lieve hond. Ze dóet misschien niet altijd even lief, maar ze is verder een lief dier.

Snauwen heeft niet met lief-zijn te maken. Wel met lief doen. Zo goed dan?

Nee?

Voorbeeldje. Eefje is een lief meisje, maar doet lelijk tegen haar buurjongetje. Is Eefje dan direct een rotkind? Nee, maar ze gedraagd zich op dat moment éven niet lief.

Betekenis van. Doen, zijn. Maar je wilt mij kennelijk even per sé terug pakken, dus ga je gang. Je kan het nu ongestraft doen. ;)
Afbeelding
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

laeken schreef:Wat ben jij een vreselijk trieste aanstelster Paula. Ik had mijn eerste bericht nog niet gepost of je stond al op je achterpootjes omdat het niet was wat je gehoopt had. Nl een veer in je aars. Ik had kritiek. Vervolgens bevestig je me ook nog eens omdat je je toyhondje blijkbaar bij je staffords voert en ook nog in hun bak laat duiken en dan reageer je je eigen fout af met een grote bek naar mij omdat ik je er op wijs. Ik vind het zielig. Ik vind ook dat je vreselijk egocentrisch over komt. Je hele dag volplannen en die nieuwe hond heeft maar mee te draaien. Even ala CM sjjj en dat beest luistert. Doe toch niet zo dom. Wat heeft die hond aan de situatie die je haar geeft? Waarom moet jij in vredesnaam dit poedeltje perse hebben? Ik ben er geen voorstander van en daar kan jij niet tegen. Als het niet goed gaat gaat ze naar Kees? Waarom? Wat moet Kees er nu mee? Hij heeft net twee paarden gekocht begreep ik en een laekense pup en er komt er nog een aan uit Amerika. Lijkt me ideaal kwa tijd voor dat beest. Wat een bezopen shit is dit zeg. Je bent gewoon een egocentrisch dom wijf dat perse mee moet doen met de poedelrage. Ga je gang hoor. En doe dat beestje lekker naar Kees als je honden het een keer pakken. Als jij maar wat te tutten hebt tussen de bedrijven door en als jij maar kan rondlopen met een hondje en hoge ogen kan gooien over je combinatie. Paula, had lekker je twee staffies gehouden en was door gegaan met die honden goed te laten functioneren. Nu ben je meer bezig met je omgeving dan een net herplaatst hondje van een oude dame die even te dealen krijgt met een voor haar volkomen onbekende wereld. Ik had dat dier aan heel andere mensen gegeven. Ergens waar ze geen shhhhtttt krijgt en lekker met een andere poedel zichzelf had kunnen zijn. Belachelijk gewoon dit!

Ik denk dat wij maar chihuahua's gaan nemen. Gewoon twee pups tegelijk en dan bij Eva en Cleo. Even lekker shhhtttt roepen en dan gaat het prima. O shit! Een van de pups zat ineens bij Eva in de bench en in de voerbak. Maar dat ging prima want ik zat er naast. Kom zeg! Ben je wel lekker verder? :piew: Beest is 3 uur in huis en hangt al in de voerbak van je honden want jij kent haar door en door :blont: :U: :Q:
Volgens mij is dit een volkomen :blont: moment van jou, nee, ik heet geen Paula maar om zo door te zeuren :kotz:
Wat ga je zeggen als er wat gebeurt ooit, op jouw niveau...sliep uit, sliep uit ofzo. :devil:

Ik heb/had ook mijn twijfels maar hoop gewoon dat het goed gaat en dat gaat het NU ook. :pffff: :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Paulala schreef:Je zou toch moeten leven zoals Marc zeg, overal gevaren zien, zo extreem dat het niet meer leefbaar is en alles gespannen wordt, en daardoor dingen júist exploderen :schrik:
Nee je zou naast iemand als jij komen te wonen ,een gedragstherapeutische Titanic die totaal blind is voor de dingen om haar heen en niet verder kan komen dan '' Dat doet ie anders nooit ,want ik Cesar Millan ze'' :roll: :roll:
Ik ben het 100% eens met Marc en Nakisha dus hop hop op naar je negeerknop :F:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

wij voeren onze hondjes appart. Laika krijgt het in de kamer en Spikey in de gang. Ik maak het in de keuken klaar. Loop er mee naar de plekjes waar ze het krijgen. Toen ik nog een bench gebruikte kregen ze het in de bench. hier hebben ze beiden ook geen bak nijd maar wel eet Spikey vee sneller dan Laika. Om baknijd te voorkomen doen we het zo.

deze twee honden zijn al meer dan 2.5 jaar bij elkaar en nog doe ik het zo.
Afbeelding
gevni havanezers
Lance
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lance »

Ik walg echt van dit topic...

Anyway, Paula, geniet van je roedeltje! Ik ga vanachter mijn PC niet vertellen hoe of wat je moet doen, want ik ga er vanuit dat je dat zelf het beste weet. ;) Foto's zijn leuk, het is een lekker bolletje wol :mrgreen: .
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Houden jullie nou nooit op.
Als jullie niks zinnigs te zeggen hebben blijf dan lekker weg uit dit topic.
Want wat paula ook zegt jullie hebben er telkens wel een weerwoord op.
Kap er gewoon mee met dat gezeik.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Paulala schreef:
Marina schreef:men o men. Blijven jullie zeuren.

Het gaat toch allemaal goed.

Ja als, als, als, als.

zo kun je wel even doorgaan.

Niks "als" er is toch niks gebeurd

kunnen jullie niet gewoon blij zijn voor Paula en de honden.

verschrikkelijk zeg.
Het is meestal niet mogelijk om blij te zijn voor een ander, als het bij jezelf niet allemaal lekker gaat :ok:
Nou wees gerust hoor. Het gaat hier uitstekend. Bedankt voor de interesse.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Mojuan
Zeer actief

Caro. schreef:Fijn dat het allemaal goed gaat :ok: :ok:

De actie met de voerbak vind ik ook niet zo slim, ik zou dat idd anders doen en niet meteen een escalatie riskeren, want je weet
toch nooit helemaal zeker hoe een hond reageert, al ken je je hond nog zo goed.
Wat ik deed toen Puchu nog pup was, was alleen Kaya toestaan in de keuken en bij het bereiden van hun eten. Puchu moest ik de
huiskamer blijven (ik heb een open keuken, maar toch begreep hij dat prima). Beide bakken worden klaargemaakt, met Kaya d'r bak
liep ik eerst naar de gang en dan mocht Puchu voor zijn bak in de keuken komen.
Geen afscheiding ertussen hoor, want ook Kaya heeft geen voernijd, maar desondanks weet je het soms nooit met eten.

Ik zou het dus niet aan mijn honden overlaten om dit te regelen, want nogmaals... dit kan echt escaleren ook al verwacht je het niet,
maar ik zou zaken met voer regelen totdat de boel helemaal duidelijk is.

Verder wens ik je veel plezier met het stel :cheer: :ok:
Het was ook niet mijn bedoeling om het de honden onderling te laten regelen.
Vanmorgen heb ik het anders gedaan, en dat ging helemaal goed.
Ze is niet in de buurt geweest bij de bakken van Room en Juul.
Mojuan
Zeer actief

Nakisha schreef:
Paulala schreef:
Nakisha schreef:
Nakisha schreef:

Nou vooruit, speciaal voor jou, en dan zal ik me echt terugtrekken want het helpt toch geen moer.

Lief DOEN. Lief ZIJN.
Julia IS een lieve hond. Ze dóet misschien niet altijd even lief, maar ze is verder een lief dier.

Snauwen heeft niet met lief-zijn te maken. Wel met lief doen. Zo goed dan?

Nee?

Voorbeeldje. Eefje is een lief meisje, maar doet lelijk tegen haar buurjongetje. Is Eefje dan direct een rotkind? Nee, maar ze gedraagd zich op dat moment éven niet lief.

Betekenis van. Doen, zijn. Maar je wilt mij kennelijk even per sé terug pakken, dus ga je gang. Je kan het nu ongestraft doen. ;)
Daar ga je dus weer.
Jij hebt beweerd dat ik heb gezegd dat Julia altijd lief doet met kleine hondjes.
Die bewoordingen heb ik niet gebruikt, dat is jouw interpretatie geweest van hetgeen ik heb gezegd.
Dus stop er maar gewoon mee.
Mojuan
Zeer actief

De nacht is perfect gegaan.
Ze is heel de nacht stil geweest in de bench.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Echt opvallend dat de sfeer in deze topic uitsluitend bepaald wordt door of iemand wel of niet 100% achter de keuze van Paula staat. :engel: Heb je ook maar iets van kritiek dan krijg je een sneer en een grote mond en als je zegt heel veel vertrouwen in Paula en haar keuze te hebben dan doet ze lief. Tjonge jonge wat een kinderachtig gedoe zeg. Is dit dat vleien waar het eerder over ging?

Het staat mij vrij om iets tegen deze keuze te hebben. Het staat mij vrij op te merken dat ik het zelf helemaal niet zo ideaal vind om je nieuwe hond te laten eten uit de bak van je stafford. Verder erger ik me werkelijk groen en geel aan het feit dat een net herplaatst hondje al te dealen krijgt met een bazin die blijkbaar alleen nog maar kan doen wat Cesar Millan doet en die even vergeet dat dit hondje nog geen halve dag uit haar eigen leven gerukt is. Meteen door met de dagelijkse dingen en die avond al mensen op bezoek met kinderen. Perfect hoor. In mijn ogen weet dat hondje aan het einde van de dag niet eens op wie het zich moet richten als er geen seconde de tijd voor genomen is maar dat zal wel aan mij liggen.

Als Paula dat commentaar niet trekt is dat haar probleem. Als ze daarvoor een lelijke scheur open meent te moeten trekken is dat ook haar probleem. :F:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Paulala schreef:De nacht is perfect gegaan.
Ze is heel de nacht stil geweest in de bench.
super. Ze doet mij ontzettend denken aan mijn eerste hondje. Ze was er al toen ik geboren werd. En is overleden toen ik 5 jaar oud was. En toch heb ik nogsteeds heel erg veel herinneringen aan haar.

Ze was super slim en kon voetballen als de beste. Je moest haar niet meenemen naar het voetbalveld want ze ging er met de bal op de neus vandoor en niemand kon haar dan nog te pakken krijgen.

Ik hoop dat alles zo goed blijft gaan. Poedels zijn geen watjes (althans dat was die van ons niet) dus blijft het wel oppassen. Ze overschatten zichzelf nog wel eens.
Afbeelding
gevni havanezers
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

fijn dat het goed gaat, lekker genieten van het honden roedeltje

klopt het dat ik nog geen fotos heb gezien van het stel, :D
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*