Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

odin is waarschijnlijk ook vergiftigd geweest.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

odin is waarschijnlijk ook vergiftigd geweest.

Ongelezen bericht door Jacky »

Odin is immers zo ziek geweest, wij dachten griepje. Gisteren had hij bloed in de ontlasting en begon hij weer te spugen. We zijn naar de DA geweest. na het verhaal omschreven te hebben bleek dat er nog een hond in Sneek vergiftigd was met exact dezelfde verschijnselen. Deze hond heeft het net gered met een week opname.
Odin is helemaal onderzocht en verder is er niks meer gedaan want de verschijnselen zijn sinds vandaag over en hij voelt zich ook een stuk beter.
Volgens de DA moet hij wel een heel sterk gestel hebben.

Ik heb hem ook iets op zien vreten, tussen de bosjes vandaan. Ik roep los, maar het was al verdwenen in Odin.

Ben blij dat dit met een sisser is afgelopen. Zal er nog beter opletten wat zich tijdens het poepen in de bosjes afspeelt.
Moet de klootzak niet tegenkomen :devil:
Laatst gewijzigd door Jacky op 26 aug 2004 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat een zieke figuren heb je toch he? :evil:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

OOOOHHHH Jacky wat een schrik een nachtmerrie lijkt me dat.
IK zit volop in training met Obelix maar sta soms te trillen op mijn benen als ik hem weer iets in zijn bek zie nemen. Ik hoop toch zo dat hij het snel begrijpt :jank:
Arme Odin geef hem een grote knuffel van mij
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Marion.

Re: odin is waarschijnlijk ook vergiftigd geweest.

Ongelezen bericht door Marion. »

jholsheimer schreef:Ben blij dat dit met een sisser is afgelopen. Zal er nog beter opletten wat zich tijdens het poepen in de bosjes gebeurt.
Moet de klootzak niet tegenkomen :devil:
Jemig! Kan me ongeveer voorstellen wat er door je heen ging toen de DA dit zei. Zo zie je maar, beter te vaak dan te weinig naar de dierenarts.
En ik zou inderdaad ook samen met die gek onder het genot van een drankje even bijkletsen. Gestoorde gek!
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

tja, je snapt het niet dat mensen zoiets kunnen doen he. dan moet er toch echt wel een draadje los zitten in de bovenkamer.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Marion.

jholsheimer schreef:tja, je snapt het niet dat mensen zoiets kunnen doen he. dan moet er toch echt wel een draadje los zitten in de bovenkamer.
Precies. Ik heb ook een hekel aan, eh.... :denken: .... de kraaiende haan van de achterbuurman ofzo. Je haalt je toch niet in je hoofd om dat beest dan maar te gaan vergiftigen? Laat staan dat je vergif in de bosjes legt, waarvan je niet eens weet welke hond er kreperend aan onderdoor gaat.
Volledig ziek, zo'n geval mag niet eens "mens" genoemd worden :boos:
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

het is natuurlijk niet gericht op Odin geweest want elke hond had het op kunnen vreten. Het is precies bij een strook langs het spoor waar heel veel honden 's avonds het laatste rondje hebben, zo ook onze honden.
Het is maar goed dat Odin het opvrat en niet Ivan, denk niet dat hij het zo doorstaan had.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

tjonge tjonge je hoord dit soort dingen steeds vaker er lopen wel heel veel mensen rond met draadjes lo
gelukkig dat hij sterkt is zeg je hond
Afbeelding
Marion.

jholsheimer schreef:het is natuurlijk niet gericht op Odin geweest want elke hond had het op kunnen vreten. Het is precies bij een strook langs het spoor waar heel veel honden 's avonds het laatste rondje hebben, zo ook onze honden.
Het is maar goed dat Odin het opvrat en niet Ivan, denk niet dat hij het zo doorstaan had.
Dat vind ik juist het erge... Kan niet schelen wie het opvreet, àls iemand het maar doet. Brrr, eng. Die van mij zijn gelukkig niet zo vreterig. Hoewel, Mieppie gaat het mee naar huis sjouwen waarschijnlijk...
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Gelukkig is dit goed afgelopen :ok: Kon de DA vertellen of dit eventueel later nog gevolgen kan hebben voor Odin zijn ingewanden?
Wat een randdebielen bestaan er toch op deze wereld. Als je dat figuur ooit nog te pakken krijgt kan je hem meenemen op een forummeeting, dan kunnen wij ons allemaal lekker even uitleven :S: :S: :mep: :mep:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Femia schreef:Gelukkig is dit goed afgelopen :ok: Kon de DA vertellen of dit eventueel later nog gevolgen kan hebben voor Odin zijn ingewanden?
Wat een randdebielen bestaan er toch op deze wereld. Als je dat figuur ooit nog te pakken krijgt kan je hem meenemen op een forummeeting, dan kunnen wij ons allemaal lekker even uitleven :S: :S: :mep: :mep:

Ik zie het helemaal voor me :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Gelukkig dat hij zo sterk is, je moet er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren.

Je hoort het inderdaad veel de laatste tijd. Bij mij op het rijtje hier ook een hondje vergiftigd, hij is 5 dagen opgenomen geweest in Utrecht en het was kantje boord. Hij is nog steeds helemaal uit zijn doen en een schaduw van het hondje wat hij was. Echt zo zielig.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Naar Jacky, goed opletten dus! Het lijkt me bijzonder verontrustend als iemand in je eigen woonomgeving zo ver gaat dat hij of zij met gif gaat strooien. Ik zou het wandelen echt doodeng vinden.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

wat erg :devil:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Angeniet
Erelid

Ongelezen bericht door Angeniet »

Gatverdamme!!
Misselijk wordt je ervan!
Je hebt dus geluk gehad dat het Odin was en niet Ivan.
Ook een rotidee.

Izzy en Juda snuffelen ook heel wat af en ik word zo langzamerhand hartstikke paranoide bij het gesnuffel in het struikgewas.
Dat mogen ze van mij niet meer.
Ik vertrouw dat soort gesnuffel voor geen meter.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

:eek: wat afschuwelijk zeg!!!!!!!!!! Dat is om én verdrietig én razend kwaad te worden! :evil:

Is er geen bloedonderzoek nodig Jacky? om te kijken of lever e.d. geen opdonder hebben gehad?

Tjongejonge..... het is toch afschuwelijk zeg :(:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Oei, hier schrik ik toch wel behoorlijk van! Mijn ouders wonen in Sneek en hebben een hond. Ik zal ze direct waarschuwen dat er gif is gestrooid. Waar precies langs het spoor lag het? Mijn ouders lopen meestal in het Zwettebos, maar soms lopen ze wel langs het spoor... :evil:
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Klotezooi. Hoe halen mensen het in hun hoofd om gif te strooien of er onvoorzichtig mee te zijn. Yegh.
AfbeeldingAfbeelding
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Lucyanne schreef:Oei, hier schrik ik toch wel behoorlijk van! Mijn ouders wonen in Sneek en hebben een hond. Ik zal ze direct waarschuwen dat er gif is gestrooid. Waar precies langs het spoor lag het? Mijn ouders lopen meestal in het Zwettebos, maar soms lopen ze wel langs het spoor... :evil:
nou waarschuw ze dan maar, want het is vlak bij het zwettebos, bij de parallelweg. Dan weten ze het wel.

Weet je, het verontrust je gewoon dat je honden niet eens meer lekker kunnen snuffelen. Odin vreet nooit iets van de straat, Ivan wel, die vreet alles wat hij vindt, maar odin niet, dus ik denk dat dit wel worst oid moet zijn geweest.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Jacky
Zeer actief
Contacteer:

Stang schreef::eek: wat afschuwelijk zeg!!!!!!!!!! Dat is om én verdrietig én razend kwaad te worden! :evil:

Is er geen bloedonderzoek nodig Jacky? om te kijken of lever e.d. geen opdonder hebben gehad?

Tjongejonge..... het is toch afschuwelijk zeg :(:
Ja, Caroline daar zat ik dus ook al over te denken , was zo geschrokken dat we het niet eens gevraagd hebben.
De DA zei wel, dat hij is nu weer zo fit, daar gebeurt niets meer mee.
Hij is wel de hele week "anders"geweest, veel slomer dan normaal, lusteloos etc. De eerste dag was hij als een dood vogeltje na al dat spugen maar ik dacht dat het gewoon van vermoeidheid kwam van die nacht overgeven en ook de volgende dag.
We moeten hem goed in de gaten houden, mocht er weer bloed in zijn ontlasting zitten dan gaan we direct weer heen en moet hij binnenstebuiten gekeerd worden.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

:evil: :evil: Gloeiende.... je durft ze nergens meer los te laten, ik hou ook alles in de gaten nu na de laatste keer
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

helaas weet ik hoe erg je daar van kan schrikken (Amor is ook vergiftigd en heeft t helaas niet overleefd)

gevolg daarvan is dat van straat vreten ook een van de weinige dingen is waar ik tegen hele jonge honden al behoorlijk hard optreed, die angst raak je nl niet meer kwijt........ :jank:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Bloedonderzoek zou ik sowieso laten doen, ff kijken of de leverwaardes goed zijn, gif slaat namelijk op in de lever, dat is dus wat bij Fangio ook niet goed was en wel belangrijk om te weten hoor
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Wat een g*dvergeten hoerenstreek zeg! En je staat zo machteloos! Iemand kan overal wel iets neergooien!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”