Mooi voorbeeld. Wij hebben soms wel eens een logeetje een reu. En Conan deed doet ook heel erg (in mensen ogen) gemeen tegen hem. Deze reu is voor ons zo lief en onderdanig dat wij di gdrag van onze reu in 1ste instantie niet begrepen. Totdat wij aan het andelen waren en er een vreemde reu aankwam. Noog noit had ik het logeejte zo ien reageren als toen. overal begon hij te markeren met zijn voeten over de grond te strepen. Mijn reu lipe gewoon door en keek om te kijken of het vreemde reutje nuet te dicht bij kwam. Toen besefte ik inderdaad dat er wel degelijk een rede was voor mijn reu om op ieder moment aan het logeeetje duidelijk te maken waar hij stond en wat geoorloofd en niet geoorloofd was.Eline* schreef:Ik vertel het nog maar een keer omdat het zo'n verdomd duidelijk voorbeeld is over hoe honden soms werken..Er is een groep studenten geweest die een periode een roedel honden hebben geobserveerd. Die honden leefden samen in een roedel en geen menselijk ingrijpen was daarbij, alleen eten geven en zo.Stang schreef:Maar je hebt gelijk: zet haar tussen jouw honden in en je hebt kans dat Kaya voor het eerst in d'r leven op d'r rug gaat
Er was daar 1 reu de baas..een hele tolerante vriendelijke reu, die alleen vreselijk de pik had op een ander reutje in de roedel. Dat andere reutje mocht alleen maar op zijn rug liggen als de alfa in de buurt van..niks meer niks minder. Het was zo zielig dat de studenten overwogen hebben het onderdanige reutje uit de groep te halen.
Op een dag krijgt de alfa een correctie van 1 van de verzorgers en neemt daarbij even een deemoedige houding aan, waarop het andere reutje als de bliksem op de alfa afvliegt en een rangordeconflict aangaat.
De alfa heeft al die tijd dus heel goed ingeschat dat hij dat reutje onderaan moest houden in de rangorde, omdat hij een potentiele concurent was voor de ranghoogste positie.
De reuen zijn uiteindelijk uit elkaar gehaald omdat ze elkaar anders vermoord hadden en eén van de reuen is uit de roedel gehaald.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alfa teef?
Moderator: moderatorteam
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Re: Alfa teef?
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

je hond is/mag nooit het alphadier zijn want dat ben jij zelf!!je hond is de laagste in de rangorde tenminste thuis in je gezin(roedel ) is dat wel zo makkelijk.ook je kinderen moeten nog hoger in rangorde dan je hond staan.
de rangorde onder de honden zelf is fijn om te weten als baas, de reden dat het vaak verandert zijn we zelf eigenlijk schuld , ik geef de hoogste in de rang bv als eerste zijn eten als je dit gaat veranderen blijven de honden zich constant bewijzen, en verstoor je het natuurlijke gedrag.
het is vaak zielig om te zien hoevaak mijn pup ze erover kreeg van de volwassenen honden maar zo leert ze heel goed haar plaats in de roedel en ik reageerde hier niet op, veel mensen gaan dan zielig doen met het pupje van och germ, maar hierdoor word het vaak alleen maar erger en gaan je honden nog feller laten merken wie de baas is.
de rangorde onder de honden zelf is fijn om te weten als baas, de reden dat het vaak verandert zijn we zelf eigenlijk schuld , ik geef de hoogste in de rang bv als eerste zijn eten als je dit gaat veranderen blijven de honden zich constant bewijzen, en verstoor je het natuurlijke gedrag.
het is vaak zielig om te zien hoevaak mijn pup ze erover kreeg van de volwassenen honden maar zo leert ze heel goed haar plaats in de roedel en ik reageerde hier niet op, veel mensen gaan dan zielig doen met het pupje van och germ, maar hierdoor word het vaak alleen maar erger en gaan je honden nog feller laten merken wie de baas is.
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik heb Shiba inu's.
De Shiba's zijn oertype's en zo gedragen zij zich ook onderling.Naar mij toe heb ik er geen last van,ze zien mij dus niet als bedreiging wat rangen en standen betreft.Elders zie ik dat ook,mijn zus heeft er ook een paar en daar idem dito.
Misschien komt het ook door onze aanpak dat zou kunnen,we zijn altijd duidelijk en behandelen elke Shiba gelijk,enz.
De reu is 4 jaar bijna,de teven 5 en 12 en nog een pup.
De reu is de baas,als hij wat wil gaat alles opzij,waterdrinken,eten en spelen enz.De teef van 12 was eerst onder de teven de baas maar door sterilisatie kon zij dus niet meer loops worden dus die van 5 had het al snel overgenomen,dat was toen ze 3 werd.Ze werd loops en is uit dekken geweest,onze reu was daar toen nog te jong voor.Toen ze terugkwam hebben de 2 teven ongeveer 2 weken lang regelmatig geknokt en er hing een dreiging onder die 2 niet te kort.De oudere heeft het opgegeven ik denk gewoon omdat ze te oud was.Daarna zag je duidelijk het verschil dat het was omgedraaid,vooral als ze loops werd,de reu was voor haar,alleen de alfa mag dekken.
Breng ik een teef of een reu naar een andere roedel,ook al is het die alfa,
dan begint ze daar op nul,gebeurt hier ook.Wel moet je in de gaten houden dat die alfa het ooit gaat proberen bij de andere alfa,tijdens de loopsheid meestal als er een reu in de buurt is.
De pups die we wel eens opvoeden hier behandelen we net zo als de andere honden niks meer of minder.We tillen ze NIET op waar de rest bij is,dat is een fout die vaak voor komt.Ook de bank is verboden terrein hier dan.verder slaapt ze helemaal onderin,wij hebben benchen opgestapeld,de reu boven daarweer de alfa onder enz.De rest regeld de roedel wel,ze doen de pups niks,ze waarschuwen slechts en dat is voldoende.
Groeten Jan
De Shiba's zijn oertype's en zo gedragen zij zich ook onderling.Naar mij toe heb ik er geen last van,ze zien mij dus niet als bedreiging wat rangen en standen betreft.Elders zie ik dat ook,mijn zus heeft er ook een paar en daar idem dito.
Misschien komt het ook door onze aanpak dat zou kunnen,we zijn altijd duidelijk en behandelen elke Shiba gelijk,enz.
De reu is 4 jaar bijna,de teven 5 en 12 en nog een pup.
De reu is de baas,als hij wat wil gaat alles opzij,waterdrinken,eten en spelen enz.De teef van 12 was eerst onder de teven de baas maar door sterilisatie kon zij dus niet meer loops worden dus die van 5 had het al snel overgenomen,dat was toen ze 3 werd.Ze werd loops en is uit dekken geweest,onze reu was daar toen nog te jong voor.Toen ze terugkwam hebben de 2 teven ongeveer 2 weken lang regelmatig geknokt en er hing een dreiging onder die 2 niet te kort.De oudere heeft het opgegeven ik denk gewoon omdat ze te oud was.Daarna zag je duidelijk het verschil dat het was omgedraaid,vooral als ze loops werd,de reu was voor haar,alleen de alfa mag dekken.
Breng ik een teef of een reu naar een andere roedel,ook al is het die alfa,
dan begint ze daar op nul,gebeurt hier ook.Wel moet je in de gaten houden dat die alfa het ooit gaat proberen bij de andere alfa,tijdens de loopsheid meestal als er een reu in de buurt is.
De pups die we wel eens opvoeden hier behandelen we net zo als de andere honden niks meer of minder.We tillen ze NIET op waar de rest bij is,dat is een fout die vaak voor komt.Ook de bank is verboden terrein hier dan.verder slaapt ze helemaal onderin,wij hebben benchen opgestapeld,de reu boven daarweer de alfa onder enz.De rest regeld de roedel wel,ze doen de pups niks,ze waarschuwen slechts en dat is voldoende.
Groeten Jan