Toen Sita bij ons kwam woog ze 31 kilo en had geen conditie. Ze kon nog geen 100 meter rennen zonder dat ze moest gaan liggen, bij voorkeur in een modderpoel. Haar conditie is behoorlijk verbeterd maar toch zit het me niet helemaal lekker. Ze is in mei 2 jaar geworden. Op maandag en woensdag train ik behendigheid/gehoorzaamheid met haar en op die dagen kan ik eigenlijk niet met haar naar het bos omdat ze dan niks presteert op de training. Als we naar het bos zijn geweest is ze de rest van de dag ook erg tam en slaapt bijna de heel dag. Een bal gooien gaat even goed totdat ze gewoon bij de bal gaat liggen en niet meer overeind komt. Ook loopt Sita regelmatig ff mank als ze na het wandelen heeft geslapen en dan gaat lopen dus dat wilde ik ook ff laten checken.
Afgelopen vrijdag ben ik met haar naar de da gegaan omdat het me niet lekker zit, het blijft aan me knagen. De da (een invaller, eigen da was op vakantie) heeft geluisterd en gevoeld maar hij kon op het eerste oog niks aparts vinden. Maandag was de da weer terug en heb ik een afspraak gemaakt voor een bloedonderzoek en eventueel een ECG van haar hart. In haar schouder zit wat kraakbeen wat het manklopen veroorzaakt. Ook dat ga ik donderdag ff beter navragen.
Wat denken jullie: wil ik te veel van mijn hond, vergelijk ik haar met de verkeerde honden (de borders Dutch en Senna met een geweldige conditie en veel doorzettingsvermogen), of moet een golden van net 2 toch makkelijk aan kunnen wat ik haar nu laat doen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sita's conditie UPDATE
Moderator: moderatorteam
- Helen
- Actief
Sita's conditie UPDATE
Laatst gewijzigd door Helen op 26 aug 2004 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Helen, Max, Meilee, Sita en Sam

-
Marion.
Re: Sita's conditie
Ik denk niet dat je teveel wilt. Een golden van 2 moet makkelijk dat kunnen doen wat jij nu met 'r doet.Helen schreef:Wat denken jullie: wil ik te veel van mijn hond, vergelijk ik haar met de verkeerde honden (de borders Dutch en Senna met een geweldige conditie en veel doorzettingsvermogen), of moet een golden van net 2 toch makkelijk aan kunnen wat ik haar nu laat doen?
Er is wel verschil in hondjes. Saar heeft een bereconditie, die het liefst de hele dag wandelen. Miep (net 2) sjouwt wel mee hoor, maar als we thuiskomen ploft ze wel gelijk neer. Maar mak en tam zijn ze thuis echt niet. Vandaag hebben ze ongeveer de hele dag gedonderjaagd in de tuin. Nu zijn ze trouwens wel omgevallen
Ik hoop maar dat er niets met Sita is. Ik zou me ook zorgen maken denk ik
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Vergis ik me of heb ik jou inderdaad al heel lang niet meer gezien op het forum Helen, ik zat er van de week nog aan te denken.
Maar dat klinkt inderdaad niet zo goed wat je daar over Sita schrijft, vooral omdat ze nog zo jong is.
Dan moet ze toch echt meer uithoudingsvermogen hebben, want een Golden kan best veel aan hoor, en is zowiezo geen hond om stil te zitten.
Mijn Golden wordt volgende maand 2 jaar, maar is super actief, en rent konstant achter zijn bal aan, en bij het wandelen sleurt hij mij ( vaak ) over de straat, hij doet aan snel wandelen. Het is goed dat je het even na laat kijken, ik moet hierbij aan Tapaz denken, die kan ook niet zoveel meer, maar weet niet precies wat Pazje mankeert.
Ik hoop dat het niets ernstigs is met Sita.
Maar dat klinkt inderdaad niet zo goed wat je daar over Sita schrijft, vooral omdat ze nog zo jong is.
Dan moet ze toch echt meer uithoudingsvermogen hebben, want een Golden kan best veel aan hoor, en is zowiezo geen hond om stil te zitten.
Mijn Golden wordt volgende maand 2 jaar, maar is super actief, en rent konstant achter zijn bal aan, en bij het wandelen sleurt hij mij ( vaak ) over de straat, hij doet aan snel wandelen. Het is goed dat je het even na laat kijken, ik moet hierbij aan Tapaz denken, die kan ook niet zoveel meer, maar weet niet precies wat Pazje mankeert.
Ik hoop dat het niets ernstigs is met Sita.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Helen
- Actief
Ik ben net met Sita bij de dierenarts geweest. Ze heeft een lage pols wat normaal duidt op een goede conditie. Hij heeft al haar poten nagevoeld en rechts voor gaf ze pijn aan bij haar pols. Daar is een foto van gemaakt en die liet een donkere vlek zien net boven het polsgewricht. Dit kan botkanker zijn maar de da zag geen botwoekening die daar meestal mee gepaard gaat. Over 4 tot 6 weken moet er weer een foto geaakt worden om te kijken of het erger is geworden en of er dan wel botwoekering te zien is. Mocht dit het geval zijn is dat geen goed nieuws. Als het dan nog hetzelfde is zal het bandenpijn zijn wat ze aangeeft en dan zal het met een combinatie van rust en pijnbestrijding over moeten gaan. Daar hopen we dan maar op.
Die pijn in haar poot verklaart wel waarom ze niets meer doet na het wandelen. In het bos gaat ze nog compleet los en daarna zal ze last hebben van haar poot maar dat laat ze niet altijd zien. Voorlopig ff niet naar de behendigheid maar wandelen mocht wel zodat ze in ieder geval haar conditie niet kwijtraakt.
Die pijn in haar poot verklaart wel waarom ze niets meer doet na het wandelen. In het bos gaat ze nog compleet los en daarna zal ze last hebben van haar poot maar dat laat ze niet altijd zien. Voorlopig ff niet naar de behendigheid maar wandelen mocht wel zodat ze in ieder geval haar conditie niet kwijtraakt.
Groetjes van Helen, Max, Meilee, Sita en Sam

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hmmm.....aan de ene kant natuurlijk jammer dat ze iets gevonden hebben, aan de andere kant maar goed ook
Ik ga gewoon hard duimen, Sita is een kanjer
Ik ga gewoon hard duimen, Sita is een kanjer
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017