Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn topatleetje

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Mijn topatleetje

Ongelezen bericht door Sietske* »

Ben zo trots op mijn meiske. Ik ben al een tijdje met Tara aan het fietsen. Mijn streven is om in het najaar met haar de UV-proef te lopen.

Vandaag zijn we met mijn schoonouders gaan fietsen en Tara heeft 20 km meegelopen aan de fiets. Eerst 8 km, toen 20 minuten in de fietskar. Vervolgens 7 km lopen, kwartier pauze in de fietskar en tot slot 5 km meelopen. En vervolgens zat ze in de kar te piepen omdat ze nog verder wilde lopen :mrgreen: .

De gemiddelde snelheid schat ik over de hele 20 km op zo'n 13,5 / 14 km/uur.

Kom maar op met die UV-proef, wij draaien er onze hand / poot niet meer voor om :pffff: . En dan te bedenken dat mijn dierenarts bijna van zijn stoel viel toen ik hem vertelde dat ik Tara naast de fiets liet lopen :19: .
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

:ok: :ok: Knap hoor!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Knappe meid! Had niet anders verwacht :wink:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Goed zo. :ok: Laat wel weten hoe die proef gegaan is, he? :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Nellalisa
Vaste gebruiker
Contacteer:

Mijn topatleetje

Ongelezen bericht door Nellalisa »

Dat is zeker knap: :ok: :ok:
Maar kan dit geen kwaad voor zijn gewrichten??

Nellalisa.
Afbeelding
Door de geschiedenis heen heeft het talent altijd een eigen weg gekozen. Zo ook in het geval van Willem Schrumpf als schilder/autodidact.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

.
Roelfien schreef:Goed zo. :ok: Laat wel weten hoe die proef gegaan is, he? :wink:
Tuurlijk :ok: . Maar dat wordt waarschijnlijk pas in het najaar. Ik moet nog eens even nagaan wanneer er hier in de buurt weer een proef wordt afgenomen. Ik zit hier wat dat betreft echt in een uithoek. KC de Kempen zit het dichtst bij en dat is nog zo'n 40 km hier vandaan :roll:

AfbeeldingAfbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Re: Mijn topatleetje

Nellalisa schreef:Dat is zeker knap: :ok: :ok:

Nellalisa.
Nee hoor, dat kan geen kwaad. Ze is ruim anderhalf jaar oud dus al weer een poosje uitgegroeid. Verder heb ik het natuurlijk opgebouwd, we zijn niet van de ene op de andere dag 20 km met haar gaan fietsen :wink: .

Over het algemeen is de rechtlijnige beweging van het lopen aan de fiets veel minder belastend dan het wild spelen met andere honden of het keihard achter bijvoorbeeld een balletje aanhollen. Maar je moet natuurlijk wel trainen en goed naar je hond kijken.

Verder krijg ik nogal eens de opmerking van mensen dat het zielig is zo'n "dameshondje" aan de fiets te laten lopen. Dan lach ik maar gewoon vriendelijk en leg voor de zoveelste keer uit dat Tara zichzelf veel zieliger vindt wanneer ze als rechtgeaard "dameshondje" in de fietsmand moet :mrgreen: . Ze vindt het gewoon heerlijk om lekker naast de fiets te lopen.

AfbeeldingAfbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Mijn topatleetje

Ongelezen bericht door gyanty »

Sietske* schreef:
Nellalisa schreef:Dat is zeker knap: :ok: :ok:

Nellalisa.
Nee hoor, dat kan geen kwaad. Ze is ruim anderhalf jaar oud dus al weer een poosje uitgegroeid. Verder heb ik het natuurlijk opgebouwd, we zijn niet van de ene op de andere dag 20 km met haar gaan fietsen :wink: .

Over het algemeen is de rechtlijnige beweging van het lopen aan de fiets veel minder belastend dan het wild spelen met andere honden of het keihard achter bijvoorbeeld een balletje aanhollen. Maar je moet natuurlijk wel trainen en goed naar je hond kijken.

Verder krijg ik nogal eens de opmerking van mensen dat het zielig is zo'n "dameshondje" aan de fiets te laten lopen. Dan lach ik maar gewoon vriendelijk en leg voor de zoveelste keer uit dat Tara zichzelf veel zieliger vindt wanneer ze als rechtgeaard "dameshondje" in de fietsmand moet :mrgreen: . Ze vindt het gewoon heerlijk om lekker naast de fiets te lopen.
Ja det ken ik ook, toen bas jong was, fietste ik ook veel met hem, hij vond het geweldig, maar ja bas is maar een klein hondje en ook ik kreeg vaak commentaar, ook omdat Bas er kwa kleur oud uit ziet, kreeg ik van alles naar mijn hoofd geslingerd...... tja dat zijn van die mensen die met 30 graden met hun hond met zwart lang haar alleen gaan fietsen en met regen binnen blijven, ik trek me er niets van aan. Ik fietst nu nog met Bas, maar hij mag ook stukken in het mandje voorop, want tja zo jong is hij niet meer en dan kijken mensen heel vertederend........ :boos: Nou veel suc6 hoor
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Knap zeg!!! Ik zie mijn honden dat nog niet doen :roll: Als ik met Rakker fiets moet ze heel hard rennen als ik heel zacht fiets, dus doe ik meestal niet zo lang, en denk dat Kiera na een tijdje wel zoiets heeft van: nu wil ik niet meer, en dan blijft ze dus stokstijf staan :roll: Voor Rakker heb ik een fietsmandje, als ik een uur ga fietsen gaat ze daar ff in, kunnen we wat harder :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”