Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
over de grond schuren
Moderator: moderatorteam
- Patrol
- Zeer actief
over de grond schuren
Onze pup schuurt sinds gisteren over de grond (gras) na het poepen. Wat betekent dit? Jeuk?? Hij had ook wat dunne poep gisteravond en vanochten. Heeft dat er wellicht ook iets mee te maken?? Hij is vorige week woensdag voor het laatst ontwormd. Pup is 8 weken oud.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Patrol
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee, hoeft volgens mij niet iedere 10 dagen hoorPatrol schreef:Elke tien dagen!!!!!!!!! Oh dat wist ik nie...... dacht dat het na de laatste keer gewoon elk half jaar kon!!Stang schreef:Ehmmm, hoe zat het ook alweer?Zo'n jonge pup iedere 10 dagen ontwormen? (of was het iedere week of twee weken?).
Kunnen ook nog de anaal kliertjes zijn natuurlijk!
Als er wormen afkomen na 2 weken herhalen, anders iedere 2 maanden tot ze een half jaar oud zijn toch?
Hier gaat Nika schuren als er gras mee naar buiten komt met de ontlasting
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, neePatrol schreef:Elke tien dagen!!!!!!!!! Oh dat wist ik nie...... dacht dat het na de laatste keer gewoon elk half jaar kon!!Stang schreef:Ehmmm, hoe zat het ook alweer?Zo'n jonge pup iedere 10 dagen ontwormen? (of was het iedere week of twee weken?).
Kunnen ook nog de anaal kliertjes zijn natuurlijk!
Even kijken....... tot de leeftijd van (even uit mijn hoofd gezegd) 12 weken is het iedere week (of 10 dagen?) ontwormen. Dan bij de leeftijd van 16 weken nogmaals ontwormen, dan op de leeftijd van een half jaar en dáárna elk halfjaar ontwormen.
Maar als ze nog jong zijn, moet je ze dus zeer regelmatig ontwormen. Hè ik kan me toch niet meer herinneren of het elke week of elke 10 dagen was
Bel morgen even de dierenarts, die weet het exact.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee joh! Bij echte pups (tot 12 weken) moet je zeer regelmatig ontwormen. Echt waar! Ik weet alleen dus niet meer exact hoe regelmatig.Inge schreef:Nee, hoeft volgens mij niet iedere 10 dagen hoorPatrol schreef:Elke tien dagen!!!!!!!!! Oh dat wist ik nie...... dacht dat het na de laatste keer gewoon elk half jaar kon!!Stang schreef:Ehmmm, hoe zat het ook alweer?Zo'n jonge pup iedere 10 dagen ontwormen? (of was het iedere week of twee weken?).
Kunnen ook nog de anaal kliertjes zijn natuurlijk!![]()
![]()
Als er wormen afkomen na 2 weken herhalen, anders iedere 2 maanden tot ze een half jaar oud zijn toch?![]()
Dan nog bij 16 weken, bij een half jaar (dus idd 2-maandelijks vanaf 12 weken) en dan dus ieder half jaar.
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Antoinet
- Actief
- Contacteer:
Volgens mij ook.Bij de moeder elke twee weken en daarna om de maand totdat ze een half jaar zijn.Daarna is het gewoon elk half jaar ontwormen.Inge schreef:Nee, hoeft volgens mij niet iedere 10 dagen hoorPatrol schreef:Elke tien dagen!!!!!!!!! Oh dat wist ik nie...... dacht dat het na de laatste keer gewoon elk half jaar kon!!Stang schreef:Ehmmm, hoe zat het ook alweer?Zo'n jonge pup iedere 10 dagen ontwormen? (of was het iedere week of twee weken?).
Kunnen ook nog de anaal kliertjes zijn natuurlijk!![]()
![]()
Als er wormen afkomen na 2 weken herhalen, anders iedere 2 maanden tot ze een half jaar oud zijn toch?![]()
Het zouden inderdaad de anaalkliertjes kunnen zijn of misschien dat het te maken heeft met het feit dat hij wat diarree had.Dit voelt misschien niet fijn en dat hij daarom gaat schuren?
Groetjes Antoinet en een knuffel van Cindy en Jody!!

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Even gezocht bij Google, maar ook daar verschillen de meningen
Van iedere 6 weken tot de leeftijd van een half jaar, tot 2-maandelijks.
Maar ik weet alweer hoe ik het heb gedaan
6 weken ontwormd bij fokker, toen bij 9 weken bij ons, toen bij 12 weken, 16 weken, half jaar en dan halfjaarlijks.
Dus het was idd niet iedere 10 dagen, maar bij 9 weken en toen bij 12 weken.
Dus als jij bij 8 weken hebt ontwormd, dan kan je weer bij 11 weken ontwormen MITS hij nu geen wormen heeft, anders moet je eerder ontwormen.
Van iedere 6 weken tot de leeftijd van een half jaar, tot 2-maandelijks.
Maar ik weet alweer hoe ik het heb gedaan
Dus het was idd niet iedere 10 dagen, maar bij 9 weken en toen bij 12 weken.
Dus als jij bij 8 weken hebt ontwormd, dan kan je weer bij 11 weken ontwormen MITS hij nu geen wormen heeft, anders moet je eerder ontwormen.
- Antoinet
- Actief
- Contacteer:
- Anne-lieke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wij ontwormen de pups op 2,4,6,8 weken, als ze met de 8e week nog wormen hebben dan over 14 dagen weer. Hebben ze geen wormen, dan over 3 maand herhalen. Het 1e levensjaar iedere 3 maand, Vanaf dat ze een jaar zijn 2 tot 3 keer per jaar.
De regel is in ieder geval: heeft de hond wormen, dan na 14 dagen wormkuur herhalen
De regel is in ieder geval: heeft de hond wormen, dan na 14 dagen wormkuur herhalen
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
- Ca Cajuina
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- Patrol
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
oei als je ze zelfs in braaksel ziet zitten dan moet ze wel flink besmet zijn...ben ik bang....
idd door blijven gaan met de behandeling, ik weet dat mijn da advissert bij besmetting om de twee weken te behandelen en viond je geen wormen meer dan weer om het half jaar...
sterkte
idd door blijven gaan met de behandeling, ik weet dat mijn da advissert bij besmetting om de twee weken te behandelen en viond je geen wormen meer dan weer om het half jaar...
sterkte
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Owwwwwww dat is niet goed hoor!!!! Misschien volgende keer met een ander middel ontwormen?Patrol schreef:Ok, ik denk in ieder geval dat de pup met 8 weken nog wormen had, want ik meende ze zelfs in zijn overgeefsel ( sorry voor dit vieze verhaal... ) te zien zitten.... dus toch nog even een keer ontwormen volgende week. Moet maandag toch langs de da voor zijn laatste prik.
ThanX voor de info!!
Wanneer zaten die wormen in het braaksel: was dat toen je ontwormde of daarna nog?
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het zou kunnen dat je pup toch een fikse wormbesmetting heeft. Is misschien bij de fokker een keertje te weinig ontwormd? Hebben we hier ook ooit eens met een pup gehad die net van de fokker kwam. Hij poepte gewoon nog "levende spaghetti"...Patrol schreef:Ok, ik denk in ieder geval dat de pup met 8 weken nog wormen had, want ik meende ze zelfs in zijn overgeefsel ( sorry voor dit vieze verhaal... ) te zien zitten.... dus toch nog even een keer ontwormen volgende week. Moet maandag toch langs de da voor zijn laatste prik.
ThanX voor de info!!
Af en toe veranderen van ontwormingsmiddel kan inderdaad ook helpen.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
- Patrol
- Zeer actief
Ja, ik weet het niet zeker hoor....... ik meende ze te zien! leek een beetje op grassprieten maar die had hij niet gehad en het was ongeveer 3 uur na het ontwormen.
Ik houd het in de gaten, en die het voor de zekerheid nog wel even een keer extra. ZIJn ontlasting is wel goed en daar zie ik ook geen wormen in..... kun je die eigenlijk wel altijd zien???
Ik houd het in de gaten, en die het voor de zekerheid nog wel even een keer extra. ZIJn ontlasting is wel goed en daar zie ik ook geen wormen in..... kun je die eigenlijk wel altijd zien???

-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee, die zie je niet altijd. Maar als je ze ziet zal je ze waarschijnlijk wel "herkennen" ze lijken echt meer op spaghetti dan op grassprietjes hoor...
www.hondenplaza.nl/page/infospoelwormen.php

Moos (labrador) Gian (maltezer)