Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn ras

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

MikaSenna
geregistreerd lid
Contacteer:

mijn ras

Ongelezen bericht door MikaSenna »

ik lees heel veel vooroordelen over de Shar pei dat het schandalig is dat ze dat ras fokken en dat mensen het ras zo gemaakt hebben.

Nu wil ik graag wat kwijt het ras Shar pei is al heel oud en de problemen die het ras heeft met cominicatie heeft de mens er nier in gefokt die zijn al heel oud daar hebben de fokkers van deze tijd niks voor hoeven doen.
Alleen de rimpels ja die zijn een tijd overtollig geweest maar god zij dank zijn ze nu een heel stuk minder mijn volwassen peien hebben bijna geen rimpels alleen op de kop en in de hals.
Ik kan niet spreken voor mensen die peien hebben gehad met heel veel rimpels maar ik heb nooit geen probleem met die rimpels gehad ook niet toen ze pup waren.

wat betreft de cominicatie ja die is vrij moeilijk maar ik vind als je er rekening mee houdt dat er ook weinig gebeurd ik weet precies hoe mijn honden zijn en geen enkele hond heeft gevochten met een ander hond terwijl mijn reu toch niet makkelijk is.

Toen hij pup was is hij idd aangevallen door een hond en ja ik de domme baas heb hem weggehouden bij andere honden en nu proberen we het weer goed te krijgen wat aardig lukt.

kwa karakter heb ik persoonlijk geen problemen ja het is geen hond die je moet nemen als je zelf niet sterk in je schoenen staat maar daar zijn er meer van.

wat ik nou eigenlijk met mijn verhaal wil vertellen is dat de Shar pei een geweldig ras is en niet zielig en het moet zeker niet verboden worden het wordt steeds gezonder en wat er verteld wordt over de gezondheids dingen zijn veelal achterhaalt.
Ja er zijn dingen die niet goed zijn jammer genoeg maar dat zijn veel rassen.

ik zal nu waarschijnlijk wel het nodige over me heen krijgen maar ik vind dat ieder zijn mening heeft en verdiep je eigen eens in een ander ras voordat je vooroordelen krijgt want het is niet zoals alles lijkt echt niet
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik geloof dat ik de pei ook nooit als echt zielig hebt bestempeld, maar wel dat men moet weten wat je in huis haalt, dat er idd communicatie problemen kunnen zijn, mensen moeten zich daar wel van bewust zijn...
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Een Shar pei in combinatie met een baas die geen verstandvan het ras heeft, vind ik inderdaad zielig. Verder vind ik het een leuke pittige hond.

De gezondheid problemen hebben natuurlijk wel een tijd een grote rol gespeeld. Hoe meer rimpels hoe beter. Dat dit nu de betere kant opgaat vind ik alleen maar mooi om te horen.

Ik vind het alleen erg jammer dat de peitjes die ik tegenkom bij mensen terrecht komen die denken dat het een grote knuffel beer is. En dat vind ik dus zielig voor de pei
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Ca Cajuina schreef:Een Shar pei in combinatie met een baas die geen verstandvan het ras heeft, vind ik inderdaad zielig. Verder vind ik het een leuke pittige hond.

De gezondheid problemen hebben natuurlijk wel een tijd een grote rol gespeeld. Hoe meer rimpels hoe beter. Dat dit nu de betere kant opgaat vind ik alleen maar mooi om te horen.

Ik vind het alleen erg jammer dat de peitjes die ik tegenkom bij mensen terrecht komen die denken dat het een grote knuffel beer is. En dat vind ik dus zielig voor de pei
Helemaal mee eens! :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
MikaSenna
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door MikaSenna »

ben ik zeker met je eens mensen gaan voor die leuke rimpels die ze als pup hebben en denken niet na dat ze een pittig karakter hebben en ja dan komt de Pei weer negatief in de aandacht maar ik vind dat je met elke ras moet nadenken of je die neemt of niet.
maar veel mensen denkengewoon niet na en dat is zo zonde het maakt veel dingen kapot net als met fokken denk na voordat je een nestje neemt en niet gewoon doen
Afbeelding
Duvel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Duvel »

Wat voor ieder ras geldt: niet ieder ras is zomaar voor iedereen. Mensen kijken te vaak alleen naar het leuke uiterlijk, maar vergeten het karakter van het ras.
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”