Wuilus was totaal losgeslagen als jonge hond maar dat kwam omdat ze een aantal keer was herplaatst en geen band aanging met ons. Hechtingsstoornis denk ik.
Het niet accepteren van leiding uitte zich oa in het weigeren van bepaalde comando's als zit en liggen. Lage houdingen dus. Wilde je die doorzetten dan beet ze. Voor een frolic deed ze het weer prima
Verder sloopte ze het huis als ze alleen moest zijn, dat pikte ze niet want achteraf heeft ze helemaal geen scheidings of verlatingsangst.
Ook het vechten met andere honden is een indicatie dat ze niet onder ons gezag stond, weglopen deed ze ook gewoon zonder om te kijken eens in de zoveel tijd.
Maargoed, al een jaar of 10 geen enkel probleem meer, hoewel de eerste 4 jaren echt een gevecht zijn geweest met veel erop of eronder situaties voor haar. Een diepe beet in mij was bijna haar limiet
Nu nog accepteerd ze geen enkel gezag van een ander. Als Martijn zegt dat ze door moet lopen kijkt ze echt om van:" WAT? Spoor jij niet ofzo dat je mij een comando geeft

"
Als iemand anders ZIT zegt kijkt ze waarschijnlijk niet eens

Behalve als het wat oplevert natuurlijk