Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is het nu werkelijk Deense of Duitse Dog.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Wat is het nu werkelijk Deense of Duitse Dog.
Bij onze dierenarts hangt al jaren een levens grote poster met alle erkende honden rassen in de wereld, en ja hoor daar staat hij/zij beschreven de Deense Dog.
Vandaag was ik met mijn neefje stripboeken aan het uitzoeken, en zag een tekening van Astrix en Obelix, de Denen met een D????Dog.
Hoe is deze verwarring eigenlijk ontstaan.
Gr Bertus.
Vandaag was ik met mijn neefje stripboeken aan het uitzoeken, en zag een tekening van Astrix en Obelix, de Denen met een D????Dog.
Hoe is deze verwarring eigenlijk ontstaan.
Gr Bertus.
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Angela12
- Vaste gebruiker
Een Deense dog bestaat niet, een Duitse wel.
Wat ik ooit heb gehoord, is dat de engelsen en amerikanen niets met Duitsland te maken wilden hebben, en er Deense dog van hebben gemaakt.
Net als bij de Duitse herder, geen German Shepherd, maar Alsation ( of hoe je het ook schrijft )
Als ik het niet goed heb, moeten jullie me maar verbeteren hoor
Wat ik ooit heb gehoord, is dat de engelsen en amerikanen niets met Duitsland te maken wilden hebben, en er Deense dog van hebben gemaakt.
Net als bij de Duitse herder, geen German Shepherd, maar Alsation ( of hoe je het ook schrijft )
Als ik het niet goed heb, moeten jullie me maar verbeteren hoor
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Wat had je dan verwacht van een amsterdame, een rotjeknorse uitspatting die de drum weer eens mistidorh schreef:Nou nou, ze doet weer een keertje mee, en dan zo,n stom Amstersdams antwoord.chrico schreef:Het zijn allemaal Teckels in schaapskleren Bertus
Gr Bertus.

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ja, ik dacht ook dat ze "vroeger" Deense Doggen heetten ipv Duitse Doggen.
Kan het zo zijn dat de rasstandaard door een Duitser op een gegeven ogenblik in Duitsland is vastgelegd en misschien iets verschilt van de vroegere Deense Dog en dat het toen Duitse Doggen zijn geworden?
Jip, help!
Kan het zo zijn dat de rasstandaard door een Duitser op een gegeven ogenblik in Duitsland is vastgelegd en misschien iets verschilt van de vroegere Deense Dog en dat het toen Duitse Doggen zijn geworden?
Jip, help!
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Angela12
- Vaste gebruiker
Ik heb een stukje gevonden dat wat meer duidelijkheid schept
De Duitse Dog wordt vaak Deense Dog genoemd, maar komt zeker niet uit Denemarken. Waarschijnlijk komen de voorouders van de Duitse Dog uit Voor-Indië en werden ze later door de Noormannen (Engels: the Danes) als jachthonden gebruikt bij de jacht op zwijnen. In de Middeleeuwen werden ze ook gebruikt als bullebijters en lijfwachten. In de 19e eeuw kreeg men in Duitsland belangstelling voor dit ras en werd de oude dog, stammend uit de tijd der Noormannen, veredeld door hem waarschijnlijk te kruisen met een windhond en de Zuid-Duitse Mastiff. Daarna legden de Duitsers zich speciaal toe op het fokken van het ras. Zo ontstond ongeveer het type zoals dat nu bestaat. In 1878 werd in Duitsland besloten uit de vele namen die het ras kende, waaronder Dänische Dogge, de naam Deutsche Dogge te kiezen. In het begin werd hier veel protest tegen aangetekend, aangezien de naam Dänische Dogge goede papieren had. De Engelsen en Fransen weigerden de nieuwe benaming aan te nemen; daar heet de hond nog steeds Great Dane of Grand Danois (hoewel ook Dogue Allemand voorkomt). In Nederland noemen de ingewijden hem Duitse Dog en de niet-ingewijden Deense Dog. De laatsten maken soms een verschil en reserveren de naam Deense Dog voor de kleurslagen geel of gestroomd en Duitse Dog voor de zwarte, gevlekte of blauwe honden. Tot aan de Tweede Wereldoorlog heeft men van zijn kracht gebruik gemaakt als trekhond voor de hondenkar. Tegenwoordig zien wij hem als bewaker en huishond.
De Duitse Dog wordt vaak Deense Dog genoemd, maar komt zeker niet uit Denemarken. Waarschijnlijk komen de voorouders van de Duitse Dog uit Voor-Indië en werden ze later door de Noormannen (Engels: the Danes) als jachthonden gebruikt bij de jacht op zwijnen. In de Middeleeuwen werden ze ook gebruikt als bullebijters en lijfwachten. In de 19e eeuw kreeg men in Duitsland belangstelling voor dit ras en werd de oude dog, stammend uit de tijd der Noormannen, veredeld door hem waarschijnlijk te kruisen met een windhond en de Zuid-Duitse Mastiff. Daarna legden de Duitsers zich speciaal toe op het fokken van het ras. Zo ontstond ongeveer het type zoals dat nu bestaat. In 1878 werd in Duitsland besloten uit de vele namen die het ras kende, waaronder Dänische Dogge, de naam Deutsche Dogge te kiezen. In het begin werd hier veel protest tegen aangetekend, aangezien de naam Dänische Dogge goede papieren had. De Engelsen en Fransen weigerden de nieuwe benaming aan te nemen; daar heet de hond nog steeds Great Dane of Grand Danois (hoewel ook Dogue Allemand voorkomt). In Nederland noemen de ingewijden hem Duitse Dog en de niet-ingewijden Deense Dog. De laatsten maken soms een verschil en reserveren de naam Deense Dog voor de kleurslagen geel of gestroomd en Duitse Dog voor de zwarte, gevlekte of blauwe honden. Tot aan de Tweede Wereldoorlog heeft men van zijn kracht gebruik gemaakt als trekhond voor de hondenkar. Tegenwoordig zien wij hem als bewaker en huishond.
- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
- wienna
- geregistreerd lid
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Senna1
- Zeer actief
- Contacteer:
Geen punt bertus..idorh schreef:Nou dan is het voor mij een eenvoudige zaak, ik neem in de toekomst een Deense Dog.chrico schreef:Klopt, denen kwijlen niet, hebben goeie manieren en laten niet overal hun rotzooi liggenSenna1 schreef:Het zijn absoluut Duitse doggen...
denen graven niet altijd en overal kuilen...![]()
Gr Bertus.
"fokkers" zat die Deense doggen aanbieden!

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Logisch toch?Senna1 schreef:Geen punt bertus..idorh schreef:Nou dan is het voor mij een eenvoudige zaak, ik neem in de toekomst een Deense Dog.chrico schreef:Klopt, denen kwijlen niet, hebben goeie manieren en laten niet overal hun rotzooi liggenSenna1 schreef:Het zijn absoluut Duitse doggen...
denen graven niet altijd en overal kuilen...![]()
Gr Bertus.
Welk weldenkend mens wil er nou een kwijlende, ongemanierde, luidruchtige en kuilengravende duitse sloddervos kopen voor duur geld?

- diesel/dice
- Vaste gebruiker
dit stond op internet
De Duitse Dog wordt vaak Deense Dog genoemd, maar komt zeker niet uit Denemarken. Waarschijnlijk komen de voorouders van de Duitse Dog uit Voor-Indië en werden ze later door de Noormannen (Engels: the Danes) als jachthonden gebruikt bij de jacht op zwijnen. In de Middeleeuwen werden ze ook gebruikt als bullebijters en lijfwachten. In de 19e eeuw kreeg men in Duitsland belangstelling voor dit ras en werd de oude dog, stammend uit de tijd der Noormannen, veredeld door hem waarschijnlijk te kruisen met een windhond en de Zuid-Duitse Mastiff. Daarna legden de Duitsers zich speciaal toe op het fokken van het ras. Zo ontstond ongeveer het type zoals dat nu bestaat. In 1878 werd in Duitsland besloten uit de vele namen die het ras kende, waaronder Dänische Dogge, de naam Deutsche Dogge te kiezen. In het begin werd hier veel protest tegen aangetekend, aangezien de naam Dänische Dogge goede papieren had. De Engelsen en Fransen weigerden de nieuwe benaming aan te nemen; daar heet de hond nog steeds Great Dane of Grand Danois (hoewel ook Dogue Allemand voorkomt). In Nederland noemen de ingewijden hem Duitse Dog en de niet-ingewijden Deense Dog. De laatsten maken soms een verschil en reserveren de naam Deense Dog voor de kleurslagen geel of gestroomd en Duitse Dog voor de zwarte, gevlekte of blauwe honden. Tot aan de Tweede Wereldoorlog heeft men van zijn kracht gebruik gemaakt als trekhond voor de hondenkar. Tegenwoordig zien wij hem als bewaker en huishond
-
- Zeer actief
- sindar
- Actief
- Mijn ras(sen): duitse dog
Wil de hond schreef:Logisch toch?Senna1 schreef:Geen punt bertus..idorh schreef:Nou dan is het voor mij een eenvoudige zaak, ik neem in de toekomst een Deense Dog.chrico schreef: Klopt, denen kwijlen niet, hebben goeie manieren en laten niet overal hun rotzooi liggen![]()
Gr Bertus.
Welk weldenkend mens wil er nou een kwijlende, ongemanierde, luidruchtige en kuilengravende duitse sloddervos kopen voor duur geld?
Ikke , maar ben niet weldenkend , heb er zelfs niet over nagedacht want heb er 2

Groetjes Christa
Klaag niet dat het zo donker is, maar doe een lamp aan.
in loving memory
Sindar 13/9/2001-5/6/2007 Danté 16/01/2003-12/04/2010 Dino 3/1/2009-6/12/2010
-
- Zeer actief
- Contacteer:
En wat denk je van een hoopje wat ze doen, en plas uit hun olienootje, hoe noemen ze het bij een teefje?Wil de hond schreef:Logisch toch?Senna1 schreef:Geen punt bertus..idorh schreef:Nou dan is het voor mij een eenvoudige zaak, ik neem in de toekomst een Deense Dog.chrico schreef: Klopt, denen kwijlen niet, hebben goeie manieren en laten niet overal hun rotzooi liggen![]()
Gr Bertus.
Gr Bertus.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Wat grappig!! Toen we Yildah kregen stond er op haar papieren:Angela12 schreef:Net als bij de Duitse herder, geen German Shepherd, maar Alsation ( of hoe je het ook schrijft )
Kruising Alsatian Wolfhound
Ik heb me lang afgevraagd wat voor ras dat was en met behulp van dit forum kwam ik erachter dat ze gewoon "duitse herder" bedoelde

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dogue Allemand, in het frans...linlin schreef:great dane.jidde schreef:In het engels is het Great Dean, en daar wordt denk ik te vaak de fout gemaakt.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'