Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
morgen naar de DA ivm epileptische aanvallen *update*
Moderator: moderatorteam
-
Dazwa84
morgen naar de DA ivm epileptische aanvallen *update*
Senna heeft sinds een paar maanden last van epileptische aanvallen, hier heeft ze van de DA medicijnen voor gekregen (Phenobarbital) en deze hielpen redelijk. Sinds een dag of 4, vanaf ongeveer de hittegolf, heeft ze sneller een aanval, maar duren deze redelijk kort. Het is vooral wanneer je haar aan wil halen, of tegen haar gaat praten/contact met haar wil maken. Ze knippert/trekt met haar ogen en bek en valt bijna om, na 3 seconden is ze er dan weer. Kan het zijn dat de warmte een trigger is bij epilepsie? Morgen gaan we zowiezo weer naar de DA toe.
Laatst gewijzigd door Dazwa84 op 25 aug 2004 11:53, 6 keer totaal gewijzigd.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: morgen naar de DA ivm epileptische aanvallen
niet bij onze hond in ieder gevalDazwa84 schreef:Senna heeft sinds een paar maanden last van epileptische aanvallen, hier heeft ze van de DA medicijnen voor gekregen (Phenobarbital) en deze hielpen redelijk. Sinds een dag of 4, vanaf ongeveer de hittegolf, heeft ze sneller een aanval, maar duren deze redelijk kort. Het is vooral wanneer je haar aan wil halen, of tegen haar gaat praten/contact met haar wil maken. Ze knippert/trekt met haar ogen en bek en valt bijna om, na 3 seconden is ze er dan weer. Kan het zijn dat de warmte een trigger is bij epilepsie? Morgen gaan we zowiezo weer naar de DA toe.
Succes.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-
Michella
- Actief
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
-
Dazwa84
Vrijdag zijn mijn ouders met Senna naar de DA geweest, en we hebben een ander medicijn gekregen wat we de eerste tijd samen met Phenobarbital moeten gebruiken, en later Phenobarbital moeten afbouwen (geloof ik).
Vorige week, de week waarin ze dus zoveel aanvallen kreeg, was ik een weekje op vakantie. Ik weet niet of dit een stressfactor voor haar kan zijn? Want in de dagen dat ik weer thuis was, kreeg ze ook af en toe een wegtrekker. Naar ik weet hebben er voor de rest die week geen grote veranderingen plaatsgevonden.
Ik hoop dat de aanvalllen en wegtrekkers nu wat gaan verminderen
Vorige week, de week waarin ze dus zoveel aanvallen kreeg, was ik een weekje op vakantie. Ik weet niet of dit een stressfactor voor haar kan zijn? Want in de dagen dat ik weer thuis was, kreeg ze ook af en toe een wegtrekker. Naar ik weet hebben er voor de rest die week geen grote veranderingen plaatsgevonden.
Ik hoop dat de aanvalllen en wegtrekkers nu wat gaan verminderen
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
Dazwa84
*update*
Het gaat nu veel beter met Senna, ze heeft naast Phenobarbital een ander medicijn gekregen (naam is me ontschoten) en we hebben nu een schema hiervoor gekregen. Het gaat echt stukken beter, ik heb zelfs geen een aanval meer gezien, zelfs geen kleine wegtrekkertjes. Ook is ze weer levendig, en ze zit een stuk beter in haar vel!!
Het gaat nu veel beter met Senna, ze heeft naast Phenobarbital een ander medicijn gekregen (naam is me ontschoten) en we hebben nu een schema hiervoor gekregen. Het gaat echt stukken beter, ik heb zelfs geen een aanval meer gezien, zelfs geen kleine wegtrekkertjes. Ook is ze weer levendig, en ze zit een stuk beter in haar vel!!
-
Dazwa84
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
lees ook even het andere onderwerp wat momenteel over epilepsie gaat....
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=48779
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=48779
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013