Ze had er fun in en ik ook.
Voor de conditie is het goed en met mijn andere honden ga ik hetzelfde proberen.
Ook laat ik haar apporteren aan de rekker om spieren te kweken die ze al eigenlijk heeft want het is een atletische hond.

Moderator: moderatorteam
mijn hond had eerst ook angst van water en voor mij moest hij niet zwemmen . maar op de hondenschool is er een hond die met reddingshonden traint dus mensen uit het water halen ed . en deze man is echt heerlijk goed met honden te leren zwemmen , zelfs met waterangst . anders moet je je eens bevragen bij iemand op jouw club of die niemand kent die aan redingswerken doet . eerst gaat je hond het vreselijk vinden maar alks hij eens weet hoe het moet krijg je haar zelfs niet meer uit het waterTivaatje schreef:Weeh, ik heb zo'n truttige Dober-tut-teef die slechts tot de knietjes het water in gaat en verder echt niet. Ook niet als onze andere Dober wel het water in gaat (die zwemt dus wel) en wij ook. Ook niet achter een speeltje aan. Ook niet aan de lijn. Vorig jaar meegenomen aan de lijn, ging toen uiteindelijk wel, maar alleen als je naar de overkant kan (een riviertje of zo), niet het meer op. Ook dit jaar op vakantie weer eens geprobeerd, maar ho maar. Niks ervan. Ik WIL niet. (dat zegt Tiwa dan...)
Alleen in zee gaat ze wat verder, maar alleen zover dat haar pootjes de grond nog raken. Zucht. Ik heb het opgegeven, zat na deze zomerse zwem-worstel-partij weer onder de schrammen.
Oke, toch weer een Dober die niet zwemt. Ik geef het op. Wel jammer hoor, als ik jullie berichtjes lees en andere honden zo lekker in het water zie plonsen, ik ben zelf gek op water en zou het heerlijk vinden om samen te zwemmen. Maar goed, we hebben nu de deal dat Tiwa op de handdoek past (daar gaat ze dan uiteindelijk op liggen, tot we terug uit het water komen. Eigenlijk wel zo handig en veilig voor je spulletjes
Ja, kunnen ze behoorlijk ziek van worden!Balhou schreef:gevaarlijk ofzo!!!Inge schreef:Kijk wel uit met stilstaand water ivm botulisme en blauwalg met deze temperaturen
zodra er sprake is van botulisme of blauwalg komen er waarschuwingen bij het water te staan.Balhou schreef:Oei!!! ik merk toch niets op... Hopelijk geen nevenwerkingen.Inge schreef:Ja, kunnen ze behoorlijk ziek van worden!Balhou schreef:gevaarlijk ofzo!!!Inge schreef:Kijk wel uit met stilstaand water ivm botulisme en blauwalg met deze temperaturen
Toch bedankt voor de info
Hoi Wendy, ja het zijn inderdaad Tiwa en Gido. Alles goed bij jullie??ach, hier nog zo'n dobermormel die weigert om te zwemmen
stel je voor dat je te nat wordt en zelfs geen grond meer onder je kan hebben, of nog erger, kopje onder gaat
tivaatje? heet jullie andere hond guido toevallig of niet?
Waar je voor uit moet kijken is de ziekte van weil , dat kunnen ze in water oppikken. Het beste is om te wachten tot je pup in ieder geval z'n tweede enting heeft gehad (dat is met 9 weken). En in ieder geval stilstaand water vermijden.Moet je met het zwemmen wachten tot de pup alle inentingen heeft gehad, of mag het ook al eerder?
hoi marjolein,Tivaatje schreef:Hoi Wendy, ja het zijn inderdaad Tiwa en Gido. Alles goed bij jullie??ach, hier nog zo'n dobermormel die weigert om te zwemmen
stel je voor dat je te nat wordt en zelfs geen grond meer onder je kan hebben, of nog erger, kopje onder gaat
tivaatje? heet jullie andere hond guido toevallig of niet?
De eerste keer dat Tiwa met mij het water in ging, liep ik langzaam achteruit en lokte haar zo mee. Wat deed die tut nou, bleef ze gewoon doorlopen en verdween met haar kop onder water! Had ze effe niet door dat dat niet gaat. Sindsdien heeft ze water tot een 'big no no'
verklaard. Tja.
Waar je voor uit moet kijken is de ziekte van weil , dat kunnen ze in water oppikken. Het beste is om te wachten tot je pup in ieder geval z'n tweede enting heeft gehad (dat is met 9 weken). En in ieder geval stilstaand water vermijden.Moet je met het zwemmen wachten tot de pup alle inentingen heeft gehad, of mag het ook al eerder?
Ik kan me herinneren dat honden die heel veel in het water komen zelfs wordt aangeraden om een extra inenting voor de ziekte van weil te halen...
Ik houd het zelf het liefst bij de zee. Effe wachten tot de drukte voorbij is (of even naar Noordwijk of Monster), geen botulisme, blauwalg ed. en goed tegen vlooien en teken...