Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In een half jaar 8 kilo aangekomen!!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
In een half jaar 8 kilo aangekomen!!
Vanmiddag eindelijk mijn buffels weer eens gewogen bij de da.
Ben me helemaal gek geschrokken!!
Zara is wel ok die is nu 46 kilo maar Stapper is 66 kilo terwijl hij 7 mnd geleden nog 58 kilo was!!!!
Hij krijgt al veel minder voer dan staat aangegeven dus ik vraag me af waar hij zo van aangekomen is.
Ok hij is wel gecastreerd maar dat is al meer dan een jaar geleden.
De da zelf was er niet maar de assistente vond Stapper niet echt te dik.
Je voelt zijn ribben nog, zei ze! Maar ik vraag me af of dat wel zo'n goede graadmeter is??
Zara is wel ok die is nu 46 kilo maar Stapper is 66 kilo terwijl hij 7 mnd geleden nog 58 kilo was!!!!
Hij krijgt al veel minder voer dan staat aangegeven dus ik vraag me af waar hij zo van aangekomen is.
Je voelt zijn ribben nog, zei ze! Maar ik vraag me af of dat wel zo'n goede graadmeter is??
groetjes Marja Zara en Stapper

-
- Zeer actief
ik weeg mijn honden elke zaterdag ,maar dat is met een gewicht van 7,8 en 9,0 kilo wel wat makkelijker als bij jouw honden
ik pas mijn voer ook aan per week word 1 van mijn honden zwaarder krijgt ze deze week wat minder en vallen ze af krijgen ze wat meer ,zo hou ik ze beide bijna op het zelfde gewicht vaak op de ons na

ik pas mijn voer ook aan per week word 1 van mijn honden zwaarder krijgt ze deze week wat minder en vallen ze af krijgen ze wat meer ,zo hou ik ze beide bijna op het zelfde gewicht vaak op de ons na

- Roosje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: In een half jaar 8 kilo aangekomen!!
Hoe oud zijn je honden. Dot, 3 jaar, is een pond aangekomen het laatste jaar, ze is niet dikker geworden maar wel breder. Het staat bekend dat een Franse Bulldog blijft groeien in de breedte tot ongeveer 3 jaar.Marja schreef:Vanmiddag eindelijk mijn buffels weer eens gewogen bij de da.
Roosje

-
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
Kan je het zien of voeleb als ze vocht vast houden?
Een landseer groeit ook tot zijn derde jaar door in de breedte en als eindgewicht is die 66 kilo ook heel gemiddeld hoor.
Alleen vind ik dit echt veel voor in een half jaar tijd!
Volgende maand moet hij voor zijn prikken dus zal ik eens informeren bij mij da.
Stapper is verder kern gezond maar wordt wel wat slomer.
Een landseer groeit ook tot zijn derde jaar door in de breedte en als eindgewicht is die 66 kilo ook heel gemiddeld hoor.
Alleen vind ik dit echt veel voor in een half jaar tijd!
Volgende maand moet hij voor zijn prikken dus zal ik eens informeren bij mij da.
Stapper is verder kern gezond maar wordt wel wat slomer.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
- Vaste gebruiker
Helemaal mee eens Jessica.
Als een hond intern vocht vast houdt kan je het voelen aan zijn buik.
als hij snel buiten adem is kan het zijn dat er vocht achter de longen zit, hetgeen meestal duidt op een hartaandoening.
maar als hij verder niet sloom is lijkt me dat niet.
groetjes margarita
Als een hond intern vocht vast houdt kan je het voelen aan zijn buik.
als hij snel buiten adem is kan het zijn dat er vocht achter de longen zit, hetgeen meestal duidt op een hartaandoening.
maar als hij verder niet sloom is lijkt me dat niet.
groetjes margarita
make love not war

- # siny#
- Vaste gebruiker
Ik vind het geen enorm zwaar gewicht voor een landseer. Het is toch een reu? Naar mijn weten is dat redelijk normaal voor een mannetje.
Onze jongste woog van de winter 68 kilo. En is niet te dik. En zoals je zelf ook al zei, ze zijn pas volledig uitgegroeid met 3 jaar.
Vind je hem zelf te dik lijken?
Onze jongste woog van de winter 68 kilo. En is niet te dik. En zoals je zelf ook al zei, ze zijn pas volledig uitgegroeid met 3 jaar.
salutie siny
Van l naar r danthe, jordan ,rocky, oodles

Van l naar r danthe, jordan ,rocky, oodles

Is niet helemaal waar. Ik ken een schapendoesje die precies goed is (beetje te dun eerder) waarvan je de tuggegraat niet voelt (nee komt niet door de haarmaxime schreef:volgens mij voel je aan de ruggegraat of een hond te disk is.Als je de wervels niet tot moeilijk voelt dan is de hond te dik.
Is je hond verder gezond? Houdt hij/zij geen vocht vast?
Succes ermee!

-
- Zeer actief
Nee ik vind hem zelf niet dik# siny# schreef:Ik vind het geen enorm zwaar gewicht voor een landseer. Het is toch een reu? Naar mijn weten is dat redelijk normaal voor een mannetje.

De da vind hem goed zo, mag niet zwaarder worden!
Zara is volgens de da ook aan de stevige kant, ik vind het wel meevallen