Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Patella luxatie HELP!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Chantal2004
Vaste gebruiker

Patella luxatie HELP!

Ongelezen bericht door Chantal2004 »

Ik heb Zora uit een asiel gehaald afgelopen zaterdag en de mensen uit het asiel hadden gezegd dat zora een blessure aan haar achterpoot heeft gehad en dat die deels over was.
Nu heb ik haar een paar dagen en ze loopt toch af en toe weer mank met haar achterpoot,moet ik nu denken aan pattela luxatie??
Dit kan erfelijk zijn bij jack russels?
Wat te doen mocht zij dit hebben?kan dan het asiel aansprakelijk worden gesteld omdat (als zehet heeft )verkeerde medische informatie is gegeven?
Want in de voorwaarden die ik heb meegekregen van een asieldier staat dat als een dier binnen 14 dgn een gebrek krijgt wat niet is gemeld dat je hond dan een gratis behandeling krijgt van het asiel in samenwerking met een dierenarts.
Kunnen jullie me helpen hiermee,wat ik moet doen,want ik maak me erge zorgen

http://www.dedierenkliniek.nl/htm-map/h ... llalux.htm
Afbeelding

Chantal en Zora

A dog is a man's best friend.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zou dan het asiel bellen en vragen wat dan de procedure is.

zowiezo moet de hond door een dierenarts bekeken worden.

maar wel even het asiel bellen, want misschien hebben zij voorwaarden voordat ze gaan betalen, bijvoorbeeld dat je naar een bepaalde dierenarts moet
Afbeelding
Sietske

Ongelezen bericht door Sietske »

Patella Luxatie is een hele bekende kleine hondjes kwaal die ook bij de Jack russel veel voorkomt.

Volgens het contract met het asiel zou je dus binnen 14 dagen terug kunnen naar hun dierenarts, op hun kosten.

Dat zou ik dus zeker doen, al is het alleen maar om op papier te hebben staan dat je er melding van gemaakt hebt en dat je je zorgen maakt.

Mocht je afgescheept worden door hun DA kun je altijd nog naar een ander DA voor een second opinion. Als het helemaal uit de hand loopt zou je het asiel nog aansprakelijk kunnen stellen voor de gemaakte en te maken medische kosten wegens misinformatie.

Laat je die 14 dagen verlopen, heb je weinig poot om op te staan... helaas.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik zou ook binnen die veertien dagen contact zoeken met zowel asiel als een dierenarts. Met het asiel om door te spreken hoe zij hierover denken, en met de dierenarts omdat je hond nu eenmaal even bekeken moet worden. Wat het asiel ook beslist, ik neem aan dat je in ieder geval naar de DA gaat. Of jij het nou moet vergoeden of zij, voor je hond maakt het niets uit en ik neem aan dat je toch wel een medisch spaarpotje hebt. Over wie het moet betalen kun je achteraf altijd nog praten.

Overigens een tipje; laat je niet te snel ompraten voor een operatie. :wink:

Sterkte! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”