Ik vind het beide prachtige honden, maar weet er weinig van af. Een paar dagen geleden kwam ik in de Drunense duinen, voor het eerst in mijn leven een Old English Mastiff tegen.
Ik heb nog nooit zo'n mooie impossante hond gezien!

Moderator: moderatorteam
In de toekomst wil ik ook zeker een Mastiff. Echt fantastische beesten, en iid een fijn gedrag ook.Boelie schreef:Ik zou gelijk gaan voor de (Old English) Mastiff!
Ik vind het machtig mooie honden en het is absoluut mijn droomhond. Twee jaar geleden zouden we eigenlijk een pup krijgen maar helaas bleef de teef leeg.
We besloten toen te wachten totdat deze fokker weer een nieuwe lijn opgezet had, en ja dat kan nog wel even duren....
Ze zien er niet alleen imposant uit, ook hun karakter vind ik geweldig!
De exemplaren die ik tot nu toe gezien heb waren allemaal hartstikke lief, rustig, maar toch ook met een uniek stukje van zich zelf. Het is moeilijk uit te leggen...
De Spaanse Mastiff vind ik echter ook een prachtig beest, vooral de blonde versie (weet niet hoe ze dat noemen). Ik hou alleen niet zo van de veel dikkere vacht die ze hebben.
Maar ik moet er wel even bij vertellen dat ik nog nooit een Spanjaard in het echt heb gezien en er ook niet zo veel van weet...
Volgens mij was de vraag welke van de twee je zou nemen niet waarom je beide niet wou.bauke schreef:Ik zou ze geen van beiden nemen.![]()
Tè imposant , tè dik, tè vettig en tè grof uiterlijk. En ze worden geloof ik ook niet zo oud.
Maar dat is mijn mening , nie'waar??
Te dik ....te vettig??????Denk dat de volgende maar als je naakt in de badkamer staat dan zal je best gelijk hebben, maar een old englisch mastiff vet??Of dik??????........zucht.....je ziet niet in de war met een walrus ofzo he?.......oh ja legologiebauke schreef:Ik zou ze geen van beiden nemen.![]()
Tè imposant , tè dik, tè vettig en tè grof uiterlijk. En ze worden geloof ik ook niet zo oud.
Oogkleppen af graag...bauke schreef:Ik zou ze geen van beiden nemen.![]()
Ja hier in de buurt had een oudere man vroeger zo'n hond, dat weet ik nog goed. Dat was nou echt een lieve lobbes. Wel een beetje sloom ogend, maar was al wat ouder.tineke schreef:De old english mastiff word omschreven als een hond die waaks is ,goedaardig,moedig ,handelbaar,intelligent,dapper,trouw en rustig en waardig is.
De mastin espanol word omschreven als moedig,zachtaardig voor eigen mensen,wantrouwend tegen vreemden,zelfverzekerd ,intelligent en waaks.
Geen van beide rassen ken ik uit mijn eigen omgeving.
Ken je de mastin los pirineos diie lijkt wel wat op de espanol.
Ja inderdaad maar dat komt ook door de kleur natuurlijk.
Ja hier in de buurt had een oudere man vroeger zo'n hond, dat weet ik nog goed. Dat was nou echt een lieve lobbes. Wel een beetje sloom ogend, maar was al wat ouder.
Die leek trouwens idd behoorlijk veel op een Sint Bernard.
Vast staat dat ik ooit een Old English Mastiff wil. Alleen volgens mij is daar nu niet de tijd rijp voor. Mijn bullmastiff heb ik pas een maandje. Gelijk nog een hond erbij lijkt me dan ook geen goed idee. Daarnaast woon ik nog bij mijn ouders. Die vinden mijn bullmastiff al erg groottineke schreef:Ja inderdaad maar dat komt ook door de kleur natuurlijk.
Ja hier in de buurt had een oudere man vroeger zo'n hond, dat weet ik nog goed. Dat was nou echt een lieve lobbes. Wel een beetje sloom ogend, maar was al wat ouder.
Die leek trouwens idd behoorlijk veel op een Sint Bernard.
Welke gaat het nu voor jou worden?
Tjonge zeg, over kortzichtig gesproken........bauke schreef:Ik zou ze geen van beiden nemen.![]()
Zo domHutsje schreef:Tjonge zeg, over kortzichtig gesproken........bauke schreef:Ik zou ze geen van beiden nemen.![]()
Hoe kun je nu over een RAS zeggen dat het te dik en te vet is? Dat is echt geen raseigenschap hoor. Hoe dom kan je zijn.
Rataplan schreef:Poeh ik zou het niet weten, we hebben de spaanse in het asiel gehad twee broers en die Old English is dat anders dan de Mastiff?
Nee, dat is hetzelfde.
Een vriendin van mij had Mastiffs. Die vond ik eigenlijk ook heel mooie en machtig om te zien. Heel mooi stabiel karakter.Klopt als een bus. De Mastiff is inderdaad een rustige, stabiele waardige hond.Aan mij heb je ook niets ik zou niet kunnen kiezen
Ja dan zijn het fantastische honden helaas kom ik er niet meer vanwege de verhuizing maar ik denk nog wel eens terug aan die mooie hondenMurphy's Place schreef:Rataplan schreef:Poeh ik zou het niet weten, we hebben de spaanse in het asiel gehad twee broers en die Old English is dat anders dan de Mastiff?
Nee, dat is hetzelfde.
Een vriendin van mij had Mastiffs. Die vond ik eigenlijk ook heel mooie en machtig om te zien. Heel mooi stabiel karakter.Klopt als een bus. De Mastiff is inderdaad een rustige, stabiele waardige hond.Aan mij heb je ook niets ik zou niet kunnen kiezen