Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips gevraagd ! Wat meenemen voor de hond?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Kimber
nieuw lid

Tips gevraagd ! Wat meenemen voor de hond?

Ongelezen bericht door Kimber »

Half augustus gaan wij voor het eerst met onze hond Kimber in Frankrijk camperen (met een tent).

Wij zijn zelf ook geen heel ervaren campeerders en zeker niet met een hond.

De juiste papieren, voer, een tekentang ... dat gaat vanzelfspreken mee.

:denken: Wie heeft er meer ervaring en heeft nog tips wat handig is om mee te nemen voor ons meisje?

Alvast bedankt! :ok:

Groetjes
Karin en poot van Kimber
rosie
Actief

Ongelezen bericht door rosie »

wij zijn net terug van een weekje aan de moesel.
wij gaan met een mobilhome en dan is het misschien wat gemakkelijker om vers water mee te nemen voor onderweg, maar dat mag zeker niet ontbreken, ook een lange les en een piket om in de grond te draaien om je hond aan vast te leggen want vrij rondlopen mag niet op vele campings
een parasol voor schaduw!!
zijn eigen speeltjes, borstels, snoepjes,e.h.b.o.kit, oude handdoeken om hem af te drogen na zwempartij,
bij aankomst vraag ik altijd even rond waar de plaatselijke dierenarts woont, is handig als er echt eens iets mis is!!
ik heb ook altijd een tweede halsband en leiband bij ( rezerve)
hoop dat je hier wat aan hebt en een hele leuke vakantie gewenst!! :cheer:
gekmeisje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door gekmeisje »

hoi
wij zijn net terug uit frankrijk:)
wat je meemoet nemen is eigenliujk heel weinig.. zijn speeltjes (niet allemaal ) 2 of 3 met mmeer speelt ie dan toch niet... zijn eigen mand dan voelt ie xzich iets meer thuis.. en dan kan die ergens op liggen
een parasol
voor een paar dagen voer..
in frankrijk kan je in elke supermarkt allerlei soorten voer krijgen waaronder vaak ook rc enzo...
tenzij je hond altijd hetzelfde voer gewent is dan is het beter om je eigen voer mee te nemen. een extra lijn en halsband is ook handig.. die van ons hebben we zeker nodig gehad.....

groetjes mareije
life your life to the max:)
kido is een lieve hond
Hanarts
Vaste gebruiker

Vakantie met hond

Ongelezen bericht door Hanarts »

:cheer: Misschien heb je al eens iets gelezen van mij over vakantie in Frankrijk met de honden.
Wij gebruiken voor de reis altijd 2 thermo-matten.(Aqua Cool Keeper) deze matten laat je 10-15 minuten in water weken, dan op de achterbank,(ik doe er een laken overheen), blijven zeker 8 uur koel Daarna gewoon weer nat maken, en de honden blijven lekker koel. Dus geen oververhitting!!!! Je hebt ze in verschillende maten.
Het tel.nr. voor Nederland is 045-5415161. Ik heb de matten in Ysselstein(bij Venray) gekocht, bij een dierenpension.
Veel succes.
Gr.Hanny :wink:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik maak altijd een penning met daarop de adres gegevens en het tel. van de camping. Bij aankomst meld ik aan de receptie dat de honden een penning met hun gegevens om hebben, zodat hun weten wie ze moeten waarschuwen als onze honden gevonden zijn. (gelukkig hebben we het nog nooit nodig gehad)
Verder neem ik twee paar baby sokjes mee. Wij wandelen vaak in de bergen en op sommige stukken moeten ze over rotsen of grote stenen. De kans dat ze hun voetzool beschadigen is groot dus dan zijn sokjes verrekte handig. (de sokjes gebruiken als de pootjes kapot zijn)
Verder maak ik kopiën van de papieren en inentings bewijzen, dit voor het geval we het orgineel verliezen.

Aan de rits van de tent hebben wij een stukje veter geknoopt :roll:
Vorig jaar werden we s'nachts wakker van het gekokhals van Sandro. Omdat we een "kuip"tent hebben kon hij niet onder het zeil door en in het donker zoeken naar die verdomde rits lukte niet. Gevolg, een plakaat kots van hier tot tokio in de tent, en STINKEN! Daar zaten we dan s'nachts om drie uur de tent te poetsen, ondertussen lag Sandro buiten in de frisse lucht bij te komen.
Nu zit er een stukje veter aan zodat we snel bij de rits kunnen.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Kimber
nieuw lid

Bedankt!

Ongelezen bericht door Kimber »

Allemaal bedankt voor de goede tips !!! :ok:

De matten lijken mij heel erg handig, net als de penning .... en de veters natuurlijk :E:
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

ik heb altijd een huisapotheek mee voor de honden (zelfs mee naar show neem ik het).

Calendulacreme, finidiair, primered, ontsmettingsmiddel, reisziektetabletjes en allergietabletten.

Maria :mrgreen:
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

voor dat je op vakantie gaat zorgen dat de hond alle entingen heeft en natuurlijk vlooien teken hartworm preventie.
o ja en in het openbaar vervoer in sommige landen is het verplicht de hond een muilkorf te laten dragen.
Beau en Lara
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Beau en Lara »

wat heel handig is een waterdicht hangertje wat je aan de halsband kan hangen. Daarin kun je een papiertje met je vakantieadres in doen. Voor het geval dat. Zijn gewoon te koop bij de dierenwinkel.
Maureen en de meiden
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maureen en de meiden »

Lekker zn eigen plekkie van thuis, mand/kussen... lekker vertrouwd. :wink:
Afbeelding

Groetjes van Maureen en een natte neus van Beau en Nanou!
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”