Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

info over Engelse Bulldog

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

BessieTurf
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder

info over Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door BessieTurf »

Hoi allemaal,

Zonder nog goed gezocht te hebben op het internet heb ik de volgende vraag aan jullie: waar moet ik rekening mee houden qua gezondheid en gedrag bij een Engelse Bulldog.

Ik heb zelf 2 Witte Herders en kan 2 Engelse Bulldogen overnemen ... vandaar mijn vraag.

Bedankt alvast!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

als je in de zoekfunctie van het forum engelse bulldog ingeeft krijg je vast veel topics.
Afbeelding
Michella
Actief

Ongelezen bericht door Michella »

Ja inderdaad. Heb net even voor je gekeken, maar kon zo snel geen overzichtelijke site vinden, vandaar dat ik geen link plaats.

Succes!!!
Michella
Actief

Ongelezen bericht door Michella »

Bij deze topic zijn ook een aantal Engelse Bulldogeigenaars. Misschien dat zij je advies kunnen geven. :wink:

Zijn wel helemaal top hoor! Ik heb zelf 2 Franse :mrgreen:
BessieTurf
Actief

Ik zoek me een versuffing, moet 106 onderwerpen van tig pagina's doorspitten ... is er niemand die gewoon een eenvoudig antwoord heeft voor me? Het is toch in belang van die 2 hondjes die een nieuw thuis zoeken zou ik zo zeggen :ok:
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tinde van Rossen »

Tuurlijk is het belangrijk dat die beesten een goed nieuw tehuis krijgen! Brand maar los, ik ben fokker van Engelse Bullen en heb er zelf 5 en een Fransje...

Hoe oud zijn ze, reu of teef, stamboom, waarom moeten ze weg, hebben ze een medische historie??? Let op ademhaling (al is het nu vrij benauwd), gangwerk en eigenlijk de gewone dingen waar je op moet letten als je een hond "overneemt".........

Tinde
Rude & Gentle's
From our family to yours!
BessieTurf
Actief

Hoi Tinde,

Dank je wel voor je vriendelijke reactie! Van de honden zelf weet ik nog helemaal niets. Een collega van mijn vriend heeft zo in de wandelgangen gezegd dat hij z'n bullen weg doet. Voordat ik haar het hemd van het lijf vraag wil ik graag weten waar ik aan begin.

Ik weet wel dat ze 7 jaar oud zijn en ik vraag me daarom ook af of het nog wel zin heeft ze aan een nieuw huis te laten wennen, omdat ze mijns inziens niet oud worden. Wat is de gemiddelde leeftijd die een bull behaalt?

Verder dacht ik dat ze nogal wat problemen met de vacht/huid bij de rimpels bij de neus krijgen. Is dat makkelijk te verhelpen?

En verder vroeg ik me af of er nog algemeenheden waren waarvan je zegt: daar hebben veel of alle bulldogen last van en daar moet je wel rekening mee houden. Zoals de ademhaling maar dat wist ik al.

Maar aan je reactie te merken denk ik dat ik het inderdaad moet bekijken in z'n algemeenheid. Een Bulldog is gewoon een hond zoals andere honden.

:mrgreen:
Tinde van Rossen
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tinde van Rossen »

Precies een Bull is ook een hond hahaha! Ik zou wel kijken hoe het met hun ademhaling en conditie gesteld is, zeker vanwege hun leeftijd en ik weet niet of er indertijd, toen ze gefokt werden, gelet is op de wijdte van de luchtpijp van de ouders bijv. 7 jaar is al aan de oude kant alhoewel de gemiddelde leeftijd flink omhoog gaat. Kijk dus maar eerst hoe ze zic gedragen: zijn het al "oudjes"of voelen ze zich een jonge god? Daarnaast denk ik dat je, als je cht die honden graag een goed tehuis wil bieden, je niet moeten laten afschrikken door hun leeftijd maar juist hun hun laatste jaren moet gunnen.

Succes!

Tinde
Rude & Gentle's
From our family to yours!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”