Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ooit zo'n pup gezien?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

willemien schreef:mis; geen Spinone. Wel warm...

Ik hou van honden met een puntneus; vellenkop is prima maar ze moeten wel een beetje kunnen ademhalen (en speuren is ook wel geinig) :gjump: .
volgens mij is het een Bracco Italiano, oftewel Itaaliaanse Brak)
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Maar effe on-topic..
De pup, ach ja, niet echt mooi om te zien,
De tweede foto, ronduit afgrijselijk en
de foto van Mol is een redelijk exemplaar..
Persoonlijk hou ik niet van dit ras, veel te veel vel.
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

Nou mol; niet zo aangebrand! Ik zit je gewoon een beetje te plagen. Het is wel duidelijk van wat voor honden jij houdt want je schrijft er heel veel over dus dan moet je daar toch ook eens een grapje over kunnen maken?

Doe je met zulke honden eigenlijk ook wel iets van speurwerk ofzo als ze zo goed kunnen ruiken? Het zijn toch meer waakhonden of verdedigingshonden ofzo?
Ik weet er niet zoveel van af omdat ik dus duidelijk op een ander type hond val maar ik vind het wel interessant om te weten hoe bazen zich met hun honden bezig houden; waar doe je jouw hond nou een lol mee (behalven eten geven :wink: ). De mijne vindt het dus echt geweldig leuk om een dummy of een dood beest uit een veld op te halen. Vooral het zoeken is favoriet; apporteren doet hij er dan wel bij...
willemien
Actief

en 10 punten voor Murphy's Place!!!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

willemien schreef:Nou mol; niet zo aangebrand! Ik zit je gewoon een beetje te plagen. Het is wel duidelijk van wat voor honden jij houdt want je schrijft er heel veel over dus dan moet je daar toch ook eens een grapje over kunnen maken?

Doe je met zulke honden eigenlijk ook wel iets van speurwerk ofzo als ze zo goed kunnen ruiken? Het zijn toch meer waakhonden of verdedigingshonden ofzo?
Ik weet er niet zoveel van af omdat ik dus duidelijk op een ander type hond val maar ik vind het wel interessant om te weten hoe bazen zich met hun honden bezig houden; waar doe je jouw hond nou een lol mee (behalven eten geven :wink: ). De mijne vindt het dus echt geweldig leuk om een dummy of een dood beest uit een veld op te halen. Vooral het zoeken is favoriet; apporteren doet hij er dan wel bij...
Er is in een ver verleden bloedhond doorgekruisd dus een goede neus hebben de meeste BM's wel. Van mij mogen ze speuren, en jagen, en dat doen ze dan ook dagelijks. Ze stoten regelmatig op een ree of op hazen. Ik doe ze ook een de meeste lol met fietsen, trouwens :mrgreen: .

De Bracco Italiano vind ik geweldig, maar ik denk dat er teveel jacht instinct voor hier inzit :jank: . Ik durf het niet aan.
Afbeelding
willemien
Actief

hee hutsje

Ik neem aan dat je bedoelt dat je je hond gewoon laat rondsnuffelen in het bos ofzo en dat ze dan uit zichzelf sporen van beesten volgen, of geef je ze echt zelf wat te doen?

En die reeen en hazen die ze vinden, doen ze daar nog wat mee of laten ze ze alleen maar schrikken? Siemen is laatst voor het eerst achter een levend konijn aangerend dat hij ook te pakken kreeg (liet hem gelukkig meteen weer lopen en toen kon ik hem terugroepen). Op dat stuk moet hij nou van mij aan de riem blijven want hij mag geen natuur verstoren; er zijn al niet echt veel konijnen meer en hij mag best weten dat niet alle konijnen van hem zijn.
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Ja hier nog een liefhebber van de Bracco Italiano!
Heb er twee jaar geleden voor het eerst eentje in het echt gezien en was gelijk verkocht!
Het is echter geen hond voor mij, zou te weinig tijd hebben om er echt mee te werken denk ik..
willemien
Actief

Leuk dat er in ieder geval meer liefhebbers van de Bracco zijn; wij willen er over ruim een jaar eentje nemen als onze weimaraner een beetje volwassen en opgevoed is. We zijn dus net vorige week bij de fokker waar we soort van op de wachtlijst staan gaan kijken naar het nestje dat ze nu hebben (vandaar ook de foto's). Wat een prachtige beestjes :I:
Ik ga er van uit dat ze net zoveel jachtinstinct hebben als onze huidige hond en dat vind ik heel erg leuk; we gaan gewoon naar training en daardoor leer je je hond ontzettend goed kennen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

willemien schreef:hee hutsje

Ik neem aan dat je bedoelt dat je je hond gewoon laat rondsnuffelen in het bos ofzo en dat ze dan uit zichzelf sporen van beesten volgen, of geef je ze echt zelf wat te doen?

En die reeen en hazen die ze vinden, doen ze daar nog wat mee of laten ze ze alleen maar schrikken? Siemen is laatst voor het eerst achter een levend konijn aangerend dat hij ook te pakken kreeg (liet hem gelukkig meteen weer lopen en toen kon ik hem terugroepen). Op dat stuk moet hij nou van mij aan de riem blijven want hij mag geen natuur verstoren; er zijn al niet echt veel konijnen meer en hij mag best weten dat niet alle konijnen van hem zijn.
Hahaha, nee, hoor ik laat ze gewoon lopen, zien of ruiken ze wat dan gaan ze erachteraan. Gelukkig hebben ze nog nooit een haas of ree te pakken gehad, ik wil niet weten wat ze daar dan mee doen. Die zijn op de grotere afstanden ook te snel. Het stikt hier van de hazen, reeen, fazanten (daar gaan ze al niet meer achteraan, te saai) en egels (die pakken ze dus wel, helaas). Ik zie en weet meestal wel waar de reen zitten en loop daar dus niet. Ze lopen ook niet ver bij me vandaan, ook al hebben ze iets in de neus. Wel als het plotseling wegloopt.
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

sorrie dat ik het moet zeggen,maar vind het als pup erg mooie,maar als volwassen hond,jakkes :mrgreen:

sonja
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”