Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naar de DA geweest met Nozem *update*

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Naar de DA geweest met Nozem *update*

Ongelezen bericht door LongFields »

Sinds gisteren heeft Nozem een soort van braakneigingen, alsof er iets in haar keeltje klem zat. Eerst dacht ik nog dat ze een takje of flostouwdraadje dwars had zitten, maar ze bleef af en toe zo doen. Vanochtend eerst niet, maar later op de ochtend wel weer.
Begin van de middag zag ik dat ze een snotneus had en kreeg ik het vermoeden van kennelhoest. Ze zou dat opgelopen kunnen hebben door een van de vele honden op mijn werk (waarvan er geen een ziek is) of misschien bij het recreatiegebied waar ik vaak een poosje met haar heenga met deze hitte, om in het water wat verkoeling te zoeken.

Voor de zekerheid dus morgen maar met haar naar de dierenarts, als het kennelhoest is, zal het verstandig zijn om haar te behandelen denk ik. Het is natuurlijk maar een pup en ik heb op I'net gelezen dat die gemakkelijker complicaties krijgen als de kennelhoest niet tijdig en adequaat behaldeld wordt.

Maar wie weet heeft ze een ander virusje opgelopen, of heeft ze door het vele zwemmen en in de auto zitten met de ramen open een koutje gevat.
Morgen zal ik het weten.
Ik vind het wel heel zielig dat Nozem zo snottert en steeds haar keel schraapt en dan bijna moet braken. Gelukkig eet en drinkt ze goed. Ik geef haar af en toe een klein beetje honing om haar keel te verzachten, dat vind ze wel heel lekker.

Morgen meer nieuws.
Laatst gewijzigd door LongFields op 09 aug 2004 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Klinkt echt als haar eerste kennelhoest hoor! Jezult wel een ab-kuurtje mee krijgen. Tijmhoestsiroop voor kinderen helpt ook de irritatie in haar keel weg te halen. Andere honden hoeven het niet te hebben maar kunnen het wel bij zich dragen en overbrengen. Beterschap!
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers

Ongelezen bericht door astrid »

Ach,vervelend voor Nozem. Veel sterkte morgen bij de DA!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Hutsje schreef:Klinkt echt als haar eerste kennelhoest hoor! Jezult wel een ab-kuurtje mee krijgen. Tijmhoestsiroop voor kinderen helpt ook de irritatie in haar keel weg te halen. Andere honden hoeven het niet te hebben maar kunnen het wel bij zich dragen en overbrengen. Beterschap!
Ik dacht het zelf ook al.
Ze is trouwens nu ook ineens aan het wisselen en mist 3 voortandjes in haar bovenkaak. Wat gaat het toch snel allemaal...
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ach arme Nozem. Veel sterkte morgen bij de DA.
Obelix had een hardnekkige eencellige in zijn darmen die is nu eindelijk vertrokken en nu moet hij weer voor zijn enting :jank:
Hoe is het met Rex met dit weer?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Het schijnt ook weer behoorlijk te heersen, heb alweer van verschillende honden gehoord dat ze het hebben of net gehad hebben. :wink:
Inderdaad wat suikervrije thijmsiroop of dennenknoppensiroop met honing geven en morgen ff naar de DA :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Rataplan schreef:Ach arme Nozem. Veel sterkte morgen bij de DA.
Obelix had een hardnekkige eencellige in zijn darmen die is nu eindelijk vertrokken en nu moet hij weer voor zijn enting :jank:
Rex heeft het erg zwaar en hijgt veel bij deze hitte. Verder doet ze niets, af en toe een stukje heen en weer lopen of lelijk doen tegen Nozem.
Voor haar en veel andere honden hoop ik dat het wat minder warm gaat worden binnenkort...
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Suzanne de Lange schreef:
Rataplan schreef:Ach arme Nozem. Veel sterkte morgen bij de DA.
Rex heeft het erg zwaar en hijgt veel bij deze hitte. Verder doet ze niets, af en toe een stukje heen en weer lopen of lelijk doen tegen Nozem.
Voor haar en veel andere honden hoop ik dat het wat minder warm gaat worden binnenkort...
Ja dat is zeker zo. Hier is er alleen actie in de koele uurtjes.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik heb om 10.00 uur een afspraak bij de dierenarts. Nozem heeft nu ook hele natte oogjes, ze is echt een beetje zielig. Gelukkig eet en drinkt ze wel goed en is ze verder levendig. Toch zit het me niet helemaal lekker....
Update volgt zodra ik terug ben van de DA.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Re: Zometeen naar de DA met Nozem

Suzanne de Lange schreef:Sinds gisteren heeft Nozem een soort van braakneigingen, alsof er iets in haar keeltje klem zat. Eerst dacht ik nog dat ze een takje of flostouwdraadje dwars had zitten, maar ze bleef af en toe zo doen. Vanochtend eerst niet, maar later op de ochtend wel weer.
Begin van de middag zag ik dat ze een snotneus had en kreeg ik het vermoeden van kennelhoest. Ze zou dat opgelopen kunnen hebben door een van de vele honden op mijn werk (waarvan er geen een ziek is) of misschien bij het recreatiegebied waar ik vaak een poosje met haar heenga met deze hitte, om in het water wat verkoeling te zoeken.

Voor de zekerheid dus morgen maar met haar naar de dierenarts, als het kennelhoest is, zal het verstandig zijn om haar te behandelen denk ik. Het is natuurlijk maar een pup en ik heb op I'net gelezen dat die gemakkelijker complicaties krijgen als de kennelhoest niet tijdig en adequaat behandeld wordt.

Maar wie weet heeft ze een ander virusje opgelopen, of heeft ze door het vele zwemmen en in de auto zitten met de ramen open een koutje gevat.
Morgen zal ik het weten.
Ik vind het wel heel zielig dat Nozem zo snottert en steeds haar keel schraapt en dan bijna moet braken. Gelukkig eet en drinkt ze goed. Ik geef haar af en toe een klein beetje honing om haar keel te verzachten, dat vind ze wel heel lekker.

Morgen meer nieuws.
Laatst gewijzigd door LongFields op 09 aug 2004 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Suzanne de Lange schreef:Ik heb om 10.00 uur een afspraak bij de dierenarts. Nozem heeft nu ook hele natte oogjes, ze is echt een beetje zielig. Gelukkig eet en drinkt ze wel goed en is ze verder levendig. Toch zit het me niet helemaal lekker....
suc6 straks met de kleine :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

jip007 schreef:
Suzanne de Lange schreef:Ik heb om 10.00 uur een afspraak bij de dierenarts. Nozem heeft nu ook hele natte oogjes, ze is echt een beetje zielig. Gelukkig eet en drinkt ze wel goed en is ze verder levendig. Toch zit het me niet helemaal lekker....
suc6 straks met de kleine :wink:
Dank je Jip.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ben net terug van de dierenarts.
Hij constateerde inderdaad een (lichte vorm van) kennelhoest. Ze heeft geen koorts gelukkig en gezien het feit dat ze ook niet echt hoest zei de DA dat het om een lichte vorm gaat. Hij heeft haar een spuit gegeven tegen de ontsteking in haar keel, en een antibioticaspuit. Vanaf morgen krijgt ze 6 dagen lang een antibioticakuurtje van 1 pilletje per dag.
Verder moet ze natuurlijk zo rustig mogelijk blijven om de genezing zo snel mogelijk te laten verlopen (lastig met een pup van 15 weken!).
Ik had haar al met uitlaten in een borsttuig, zodat er zo min mogelijk druk komt op haar keel.
Hopelijk is ze er snel weer bovenop.
Ik denk dat ik ook nog wat van die denneknoppen-hoestdrank ga halen voor haar, om haar keel extra te verzachten. Weet iemand misschien hoeveel ze daarvan mag per dag?
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik heb de suikervrije thijmsiroop genomen, die andere hadden ze niet.
Nozem vond het wel lekker trouwens (heb haar 1 theelepel gegeven).
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Stanley heeft met 6 mnd. ook kennelhoest gehad. Hij was er knap beroerd van. Heb ik ook hoestdrank gegeven met thijm, 's ochtends bij het wakker worden en 's avonds voordat hij ging slapen, 2 theelepels iedere keer. Teveel is ook niet goed, want daar kunnen ze weer van aan de race raken, maar het verzacht wel heel erg.
Heel veel beterschap voor Nozem.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Golden Stanley schreef:Stanley heeft met 6 mnd. ook kennelhoest gehad. Hij was er knap beroerd van. Heb ik ook hoestdrank gegeven met thijm, 's ochtends bij het wakker worden en 's avonds voordat hij ging slapen, 2 theelepels iedere keer. Teveel is ook niet goed, want daar kunnen ze weer van aan de race raken, maar het verzacht wel heel erg.
Heel veel beterschap voor Nozem.
Dank je wel, ik hoop dat Nozem snel opknapt, alhoewel ze niet echt ziek aan doet hoor. Ze speelt gewoon en daagt haar moeder uit en zo. Ik houd haar wel rustig nu, kan ze sneller erbovenop komen.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Beterschap en een knuffel voor het ventje , als ze hier een kennelhoestje hebben, spuit ik om de paar uur wat honing in hun bekkie , helpt nog het beste :wink:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

jip007 schreef:Beterschap en een knuffel voor het ventje , als ze hier een kennelhoestje hebben, spuit ik om de paar uur wat honing in hun bekkie , helpt nog het beste :wink:
Gisteren heb ik haar wat honing gegeven, van een dessertlepeltje af. Ze vond het heerlijk!
Angeniet
Erelid
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Angeniet »

Beterschap met Nozem!
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhhhhhhh zielig he als zo'n kleine ukkepuk ziekjes is?! :(:

Veel beterschap gewenst voor Nozem :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Suzanne de Lange schreef:Ik heb de suikervrije thijmsiroop genomen, die andere hadden ze niet.
Nozem vond het wel lekker trouwens (heb haar 1 theelepel gegeven).
Ik gaf ze hier altijd een paar x per dag een dessertlepeltje, maar Nika was wel wat ouder.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
zoe
Zeer actief

Ongelezen bericht door zoe »

Ach die arme Nozem!
Veel beterschap en een dikke knuffel!
groetjes van Joke
poot van Tender
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo