Ik denk het niet. Misschien is Bailey onderdanig.
Roan heeft nl HD +- ( hele lichte vorm van HD ), artrose in beide heupen en LSI ( een soort hernia )
http://www.kreupeldier.nl/diaserie_2/sld021.htm
Roan kan op zich redelijk met andere honden overweg, alleen worden de spelletjes met andere reuen, algauw dominantie spelletjes ( hij is op zich best dominant ) . Dat zien we al snel aankomen, commando "klaar "geven, en hij komt naar ons toe.
Toen we Roan net hadden, heeft hij 2 nare ervaringen met reuen gehad.
De 1e keer liep hij los, toen er een kruising Labrador- Rottweiler op m afdook en niet meer losliet.
De 2e keer was nog geen 4 wkn laten met een Staff
Ik liep met Roan voorbij de coffeeshop hier in de straat, en er stond een auto met een Staff geparkeerd.
Nooit gezien dat het raam helemaal openstond. Ineens zie ik vanuit mn ooghoek iets voorbij vliegen, en voor ik het wist had die Staff mn hondje te pakken. En arme Roan kon niets terugdoen, die Staff had m bij de keel en hij kreeg bijna geen lucht.
Ik kan jullie vertellen, dat dat geen pretje is om daar op te staan kijken. Je kan helemaal niets doen. Het enige waar ik aan kon denken was, daar gaat mn hond.
Gelukkig kwam de eigenaar ( stoned als een garnaal ) uit de coffeshop. Maar wat hij toen deed was ik niet op voorbereid, hij wilde Roan een schop geven. Gelukkig was er een andere man die het heeft kunnen voorkomen.
En toen kreeg ik nog de schuld ook, want mijn hond is agressief.
We hadden net het uitvallen naar andere honden er bijna uit ( als hij aangelijnt was ), maar door dit voorval is het toen alleen maar erger geworden, en hij ging ineens mensen aanvallen.
Gelukkig hebben we dit er ook helemaal uitgekregen, hij doet niets, zolang je hem of 1 van ons niets doet.
Als we nu een Staff tegenkomen en het is een reu, dan moeten we hem afleiden met een balletje of oefening, of zsm aanlijnen, want anders duikt hij erop.
Nu wil ik er ook nog even bijzeggen, dat wij dit soort gedrag absoluut niet pikken. Valt hij uit naar een andere hond, of blaft hij alleen maar, word hij gelijk gecorrigeerd.