Ik heb zelf een jack russel en weet dat , dat gewoon eigenwijze hondjes met karakter zijn, daarom weet ik hoe er mee om te gaan. Maar over steffords hoor je vaak negatieve dingen, en daarom willen wij haar zo goed mogelijk opvoeden.
Moderator: moderatorteam
Daar begin je gewoon mee als pup. Het enige dat je de hond leert is dat hij gewoon bij je blijft tot je hem vrij geeft. Komt er een hond dan leidt je de pup af met een frolic en beloont hem uitbundig met spel en aandacht als hij op je let en bij je blijft, uiteraard aan de lijn in het begin. Nooit geef je een correctie want dan associeer je andere honden met ellende.Duvel schreef:En hoe leer je je hond dat ze niet naar iedere andere hond toe mogen rennen???! Zorgen dat jezelf 'leuker' bent?
Ik heb twee Amerikaanse Staffords en een Engelse Stafford en heb in de tijd dat ik deze drie honden heb nog nooit problemen met ze gehad ik heb ze ook niet op een speciale manier opgevoed gewoon consequent zijn en als ze niet willen luisteren gewoon je stem wat verheffen of even op de rug leggen en laten zien wie de baas is, ze hebben ook echt niet een andere opvoeding nodig als een ander ras het zijn gewoon hele makkelijke hondenjeanette schreef:Mijn dochter heeft een pup, Chelsea een schatje hoor, maar heeft zo,n hondje nu een andere aanpak nodig dan een andere hond ? Zij wil beslist niet dat het een agressieve hond wordt. Ze probeert haar nu al te laten luisteren, maar soms gaat ze echt haar eigen gangen is dat omdat het een pup is of omdat het een stefford is
![]()
Ik heb zelf een jack russel en weet dat , dat gewoon eigenwijze hondjes met karakter zijn, daarom weet ik hoe er mee om te gaan. Maar over steffords hoor je vaak negatieve dingen, en daarom willen wij haar zo goed mogelijk opvoeden.