Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nierproblemen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Nicole_J
Vaste gebruiker

Nierproblemen

Ongelezen bericht door Nicole_J »

Ze hebben bij rockey mijn 11,5 jaar oude Rockey (Kruising border collie flatcoat retriever) een nierafwijking ondekt. Wij zijn met klachten heen gegaan zoals veel janken en blaffen als wij niet thuis zijn extreem veel drinken hijgen. En ook in huis plassen.... Nu schijnt hij dus ook artritis te hebben, maar in lichte vorm. Nu heb ik van hem een nierdieet in de vorm van brokken gekregen. Wat kan ik hem evt nog meer voeren......of qua lekker even tussen door...
:I:
Hoop nog langer van hem te kunnen genieten... Vind dat de dierenarts hem een beetje snel opgeeft..
Sta open voor ideeen en suggesties

groetjes Nicole en een pootje van rockey
Afbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Als beloning zou je hem stukjes gedroogde long kunnen geven. Dat is calorie arm en niet belastend voor de nieren.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
ignit
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ignit »

Beste Nicole, ik weet eigenlijk niet goed wat ik hier op moet antwoorden. Je hebt het over nierafwijking, maar als je dierenarts hem heeft opgegeven, dan ben ik geneigd om te denken dat hij nierfalen heeft…

In ieder geval “ietsâ€
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

bij mijn weten mag een hond met een nierdieet absoluut niets meer tussendoor hebben en niets anders dan die brokken.
1 van onze katten, heel wat jaren geleden, kreeg nierfalen, alleen nog niet in die mate dat ze ingeslapen moest worden, kreeg ook speciale brokken maar mocht absoluut niets anders hebben omdat het anders de nieren en de rest van het lichaam teveel belast.
zou dit toch met je dierenarts overleggen.
Nicole_J
Vaste gebruiker

Had het de dierenarts al wel gevraagd, maar die zei dat bv biscuitjes geen kwaad kunnen. en las op internet iets van brood en fruit.
Wil ook nog ff precies weten als ik weer heen ga wat hij nou precies met zijn nieren heeft..

groetjes Nicole
Nicole_J
Vaste gebruiker

Nierproblemen / dementie

:denken: Hij kon ook wel eens aan het dementeren zijn..... Heeft soms van die vreemde dingen

groetjes Nicole & Poot van rockey
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”