Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
lightbrokkenvraag
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
lightbrokkenvraag
Hallo
IK ben op zoek naar een goede brok waar erg weinig vet in zit,dus waar ze zeker niet van bijkomen maar eerder van afvallen.
Ik geef momenteel euro premium light 250 gr per dag,maar ze word dikker.
3 keer per week 300 gr runner(kip/pens) met groentenmix per dag.
Sonja
IK ben op zoek naar een goede brok waar erg weinig vet in zit,dus waar ze zeker niet van bijkomen maar eerder van afvallen.
Sonja
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- memo
- Actief
dat betekent brokken de deur uit!
ik praat uit eigen ervaring, mijn oudste hond(14) krijgt vroeger brok ze was altijd een jojo, dik dunner dik dunner, heb zelfs ligt gegeven ahahah heb het na 1 week weg gegooid ze werd nog dikker van.
sinds ik ze op vers vlees heb gezet dat is nu 4 jaar geleden gaat het perfect met haar, ze weegt 10 kilo zoveel als een kooiker van haar formaat moet wegen en zelf ben ik niet meer bezig met haar gewicht.
ze kan eten wat ze wilt, ze krijgt 200gr vlees per dag + de nodige botten enz enz.
mijn conclusie, gooi die brokken de deur uit en zet je hond op versvlees, zo hoeft je hond ook geen honger te leiden, mijn hond was vroeger altijd bezig met eten zoeken.
kolidraten zijn de boosdoeners en brokken bestaan uit kolydraten.
ik praat uit eigen ervaring, mijn oudste hond(14) krijgt vroeger brok ze was altijd een jojo, dik dunner dik dunner, heb zelfs ligt gegeven ahahah heb het na 1 week weg gegooid ze werd nog dikker van.
sinds ik ze op vers vlees heb gezet dat is nu 4 jaar geleden gaat het perfect met haar, ze weegt 10 kilo zoveel als een kooiker van haar formaat moet wegen en zelf ben ik niet meer bezig met haar gewicht.
ze kan eten wat ze wilt, ze krijgt 200gr vlees per dag + de nodige botten enz enz.
mijn conclusie, gooi die brokken de deur uit en zet je hond op versvlees, zo hoeft je hond ook geen honger te leiden, mijn hond was vroeger altijd bezig met eten zoeken.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dat is ook mijn ervaringlupa schreef:dat betekent brokken de deur uit!

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
ik zit er niets mee in om elke dag vlees en groenten te moeten maken,als ik zie hoe ze er van geniet doe ik het van harte,maar er zijn soms zo'n momenten dat ik bv vergeet vlees uit te leggen en dan moet ik iets anders geven,dus brok,alleen nu nog 1 vinden met weinig vet.
Ook als we eens op reis gaan en mijn ouders komen op de hond passen,zal ik even brok moeten geven,want ze willen niet voor mijn hond koken.
Ik heb ook een beetje bang dat,als ik definitief brok uit het menu schrap ze het op een gegeven moment niet weer wil eten en als er ooit moet overgeschakkelt worden op een of andere speciale brok dan wil ze deze niet(heb dit met mij vorige hond gehad,kreeg toen blikvoer,sorrie wist niet beter,maar wou enkele jaren daarna geen brok eten).
Deze brok die ze nu krijgt eet ze wel graag,zo lang het niet elke dag is,want dan laat ze het staan.
sonja
Ook als we eens op reis gaan en mijn ouders komen op de hond passen,zal ik even brok moeten geven,want ze willen niet voor mijn hond koken.
Ik heb ook een beetje bang dat,als ik definitief brok uit het menu schrap ze het op een gegeven moment niet weer wil eten en als er ooit moet overgeschakkelt worden op een of andere speciale brok dan wil ze deze niet(heb dit met mij vorige hond gehad,kreeg toen blikvoer,sorrie wist niet beter,maar wou enkele jaren daarna geen brok eten).
Deze brok die ze nu krijgt eet ze wel graag,zo lang het niet elke dag is,want dan laat ze het staan.
sonja
-
- Zeer actief
Als je zelf het voer samen wilt stellen voor je hond moet je je daar goed in verdiepen, want een goed menu stel je niet zomaar samen. Doe je dat eenmaal, dan is het niet moeilijk om daar dusdanige structuur in te krijgen dat het makkelijk elke dag kan, ook als je weinig tijd hebt soms. Wil je dat, kijk dan eens voor meer informatie opschelsey schreef:ik zit er niets mee in om elke dag vlees en groenten te moeten maken,als ik zie hoe ze er van geniet doe ik het van harte,maar er zijn soms zo'n momenten dat ik bv vergeet vlees uit te leggen en dan moet ik iets anders geven,dus brok,alleen nu nog 1 vinden met weinig vet.
sonja
www.barfplaats.nl of
www.barf-natuurlijk.nl
Een goed alternatief is een complete versvleesvoeding. Dat hoef je alleen maar op tijd uit de vriezer te halen (of als je te laat bent kun je met een bak warm water nog een hoop redden) en is dan kant en klaar. In België is het merk Duck bijvoorbeeld goed verkrijgbaar.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Peet2
- Zeer actief
Het ligt niet aan het vet.....het ligt aan de koolhydraten-bron (is al een paar keer genoemd).schelsey schreef:
alleen nu nog 1 vinden met weinig vet.
sonja
Light-brok is onzin, je krijgt er alleen maar een hongerige hond van die toch dik blijft.
Als je brok wilt blijven voeren, neem er dan een met rijst ipv granen, zoals Nutro of Canidae.

-
- Erelid
- Contacteer:
vakanties,vergeten uit vriezer te halen is geen reden om toch maar naar de brok te gijpen.schelsey schreef:ik zit er niets mee in om elke dag vlees en groenten te moeten maken,als ik zie hoe ze er van geniet doe ik het van harte,maar er zijn soms zo'n momenten dat ik bv vergeet vlees uit te leggen en dan moet ik iets anders geven,dus brok,alleen nu nog 1 vinden met weinig vet.

als je eenmaal de weg hebt gevonden om zelf eten voor je hond klaar te maken is er gewoon niks eenvoudigers.
ze eten het graag,en ieder land heeft altijd wel versafvalvoer voor honden [geen kvv-dat is in buitenland nergens te koop- alleen de Hollanders weten van afvalproducten nog kant en klaar hondenvoer te maken..en ook nog te verkopen

als je afhankelijk bent van anderen dan heb je even geen keus toch??Ook als we eens op reis gaan en mijn ouders komen op de hond passen,zal ik even brok moeten geven,want ze willen niet voor mijn hond koken.
daarom neem ik mijn honden maar mee op vakantie.

vanuit je hond gezien..prima actie!!Ik heb ook een beetje bang dat,als ik definitief brok uit het menu schrap ze het op een gegeven moment niet weer wil eten sonja

Verder kan ik je niet helpen met advies over brokken!!
succes!

-
- Zeer actief
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Als je die barfers bezig ziet, om de kriebels van te krijgen.
Er was een vraag naar brokken met weinig vet, en het circus trekt zich weer op gang.
Techni-cal heeft een vetarme light brok (8% vet), die overigens veel beter is dan Euro-premium.
http://www.techni-cal.nl/
in de pro plan light zit 9% vet.
Er was een vraag naar brokken met weinig vet, en het circus trekt zich weer op gang.
Techni-cal heeft een vetarme light brok (8% vet), die overigens veel beter is dan Euro-premium.
-
- Erelid
- Contacteer:
niet helemaal..mechelaar_fan schreef:Er was een vraag naar brokken met weinig vet, .
lees eens beter zou ik zeggen.

ineke
========================================
schelsey
Zeer actief
Geplaatst: Vr Jul 16, 2004 8:43 am Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
ik zit er niets mee in om elke dag vlees en groenten te moeten maken,als ik zie hoe ze er van geniet doe ik het van harte,maar er zijn soms zo'n momenten dat ik bv vergeet vlees uit te leggen en dan moet ik iets anders geven,dus brok,alleen nu nog 1 vinden met weinig vet.
===========================================

-
- Erelid
- Contacteer:
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Re: lightbrokkenvraag
neen, ik kan niet lezen hahahahaschelsey schreef:Hallo
Sonja
-
- Zeer actief
nee, er was een vraag over brokken met een opmerking over versvlees voeren erbij die duidelijk de plank mis sloeg. Dát is waar op gereageerd werd. Bovendien zijn er hier dus mensen die geloven dat vetpercentage niet de sleutel is tot de oplossing hier. Niet onlogisch dat dat vermeld wordt...mechelaar_fan schreef:Als je die barfers bezig ziet, om de kriebels van te krijgen.
Als er iemand vraagt om een tip voor een leuk hondenras om mee te sporten, maar ze wil geen mechelaar "omdat die altijd zo agressief zijn" of zoets, dan mag jij van jezelf dus niet reageren omdat dat de vraag niet was? Grapjas.
Dat dit soort onderwerpen snel overheerst wordt door BARFers is een ander punt. Ik vraag me ook wel eens af waar al die overtuigde brokkenvoerders nou blijven met hun argumenten... het is aan iedereen vrij om te reageren. Als er naast reacties van BARfers/versvoerders nou ook nog 20 tussen stonden van brokkenvoerders zouden jouw kriebels denk ik al een stuk minder zijn. Maar dan moet je dus niet bij de BARFers zijn, maar misschien eens de brokkenvoerders vragen waarom ze niet reageren...

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik ben het niet vaak met je eens ,maar dit keer wel ; soms lijken barfers/versvleesvoerders op gelovigen die zonodig anderen ook hun geloof willen opdringen.mechelaar_fan schreef:Als je die barfers bezig ziet, om de kriebels van te krijgen.Er was een vraag naar brokken met weinig vet, en het circus trekt zich weer op gang.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
Ik denk dat veel BARFers ook sterk overtuigd zijn van waar ze mee bezig zijn. Ook al zijn ze voorzichtig en sceptisch begonnen. Een aangezien een beetje hondenliefhebber dat dan alle honden gunt... zijn er bij die dat graag verder vertellen.maxcola schreef:
Ik ben het niet vaak met je eens ,maar dit keer wel ; soms lijken barfers/versvleesvoerders op gelovigen die zonodig anderen ook hun geloof willen opdringen.
Maar aangezien de discussie voor een heel groot deel op argumenten gevoerd kan worden (itt een geloof) ben je van harte welkom er tegen in te gaan!

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Het heeft naar mijn idee niks te maken met het feit of iemand zijn/haar hond goed voer gunt. Denk dat iedereen hier het er wel over eens is dat honden goede voeding moeten hebben.jelle schreef:Ik denk dat veel BARFers ook sterk overtuigd zijn van waar ze mee bezig zijn. Ook al zijn ze voorzichtig en sceptisch begonnen. Een aangezien een beetje hondenliefhebber dat dan alle honden gunt... zijn er bij die dat graag verder vertellen.maxcola schreef:
Ik ben het niet vaak met je eens ,maar dit keer wel ; soms lijken barfers/versvleesvoerders op gelovigen die zonodig anderen ook hun geloof willen opdringen.
Maar aangezien de discussie voor een heel groot deel op argumenten gevoerd kan worden (itt een geloof) ben je van harte welkom er tegen in te gaan!
Alleen de manier waarop mensen hier direkt "besprongen" worden door barfers/versvleesvoerders zodra er een vraag over voer of brokken gesteld wordt staat me tegen.

-
- Erelid
- Contacteer:
Je HOEFT het niet te lezen hoor..net zo min als ik alle berichten over brokken lees.
maar als iemand niet weet hoe hiij voer voor zijn hondjes moet maken en dan maa rover gaat op brokken dan wil ik daar natuurlijk gewoon een antwoord op geven.
antwoorden van mensen die belang hebben bij een bepaald merk om die te promoten komen toch wel.
maar als iemand niet weet hoe hiij voer voor zijn hondjes moet maken en dan maa rover gaat op brokken dan wil ik daar natuurlijk gewoon een antwoord op geven.
antwoorden van mensen die belang hebben bij een bepaald merk om die te promoten komen toch wel.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
ien schreef:Je HOEFT het niet te lezen hoor..net zo min als ik alle berichten over brokken lees.
Net zoals de merken van vleesvoer die je hier vaak om de oren vliegen

-
- Vaste gebruiker
Hoe sfeervol. Mijn honden eten geen vlees omdat ze daar helemaal niet tegen kunnen ze eten allebei een Technical variant en gedijen daar goed op. (Sis kijgt nog wel een svlees maar dan in de vorm van een vleesstaaf of kip/lam maar wel filet en gekookt, durf het bijna niet te schrijven anders gaat ze geheit aan de schijt) Ze zijn niet te dik en niet te dun en bewegen goed elke dag.
Als ze vlees konden verdragen dan zouden ze dat van mij krijgen maar ook brokken. Barfen het zal wel maar dat is voor de hedendaagse huishond ook niet altijd de oplossing. En volgens mij is er niets mis met de brok van tegenwoordig. Wij hadden vroeger een Rottweiler die kreeg pitabrokken en soms een stuk hart ofzo nou die is daar ook gewoon oud meegeworden hoor. Onze huishond is geen wolf meer daarvoor is er teveel aan gesleuteld. Dus barf je de barf en voer brokken als je dat beter vind maar doe niet net of barfen net zo goed als allen brokken de enige juiste voederwijze is want dat is echt niet voor elke hond zo.
Irma
Als ze vlees konden verdragen dan zouden ze dat van mij krijgen maar ook brokken. Barfen het zal wel maar dat is voor de hedendaagse huishond ook niet altijd de oplossing. En volgens mij is er niets mis met de brok van tegenwoordig. Wij hadden vroeger een Rottweiler die kreeg pitabrokken en soms een stuk hart ofzo nou die is daar ook gewoon oud meegeworden hoor. Onze huishond is geen wolf meer daarvoor is er teveel aan gesleuteld. Dus barf je de barf en voer brokken als je dat beter vind maar doe niet net of barfen net zo goed als allen brokken de enige juiste voederwijze is want dat is echt niet voor elke hond zo.
Irma
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
EENS!Ushi schreef:Hoe sfeervol. Mijn honden eten geen vlees omdat ze daar helemaal niet tegen kunnen ze eten allebei een Technical variant en gedijen daar goed op. (Sis kijgt nog wel een svlees maar dan in de vorm van een vleesstaaf of kip/lam maar wel filet en gekookt, durf het bijna niet te schrijven anders gaat ze geheit aan de schijt) Ze zijn niet te dik en niet te dun en bewegen goed elke dag.
Irma

Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

-
- Zeer actief
Misschien niet altijd. Dat blijft aan een ieder om zelf uit te zoeken, en dat is ook de kern van BARFen: dat voeren waar JOUW hond het het beste op doet. In die zin zou het dus voor elke hond moeten kunnen. Ik weet niet in hoeverre je je daadwerkelijk erin hebt verdiept voor je tot je mening bent gekomen?Ushi schreef:Hoe sfeervol. Mijn honden eten geen vlees omdat ze daar helemaal niet tegen kunnen ze eten allebei een Technical variant en gedijen daar goed op. (Sis kijgt nog wel een svlees maar dan in de vorm van een vleesstaaf of kip/lam maar wel filet en gekookt, durf het bijna niet te schrijven anders gaat ze geheit aan de schijt) Ze zijn niet te dik en niet te dun en bewegen goed elke dag.
Als ze vlees konden verdragen dan zouden ze dat van mij krijgen maar ook brokken. Barfen het zal wel maar dat is voor de hedendaagse huishond ook niet altijd de oplossing.
Volgens mij wel, maar ik weet niet waar jij jouw mening op baseert? Misschien dat we zo nog eens tot een inhoudelijke discussie kunnen komen...En volgens mij is er niets mis met de brok van tegenwoordig.
Dus het hele forum over voeding kan wel gesloten worden wat jou betreft?Wij hadden vroeger een Rottweiler die kreeg pitabrokken en soms een stuk hart ofzo nou die is daar ook gewoon oud meegeworden hoor. Onze huishond is geen wolf meer daarvoor is er teveel aan gesleuteld. Dus barf je de barf en voer brokken als je dat beter vind maar doe niet net of barfen net zo goed als allen brokken de enige juiste voederwijze is want dat is echt niet voor elke hond zo.
Irma
Er zijn gewoon nog mensen op zoek naar het ideale voer voor hun hond. Brokken is de standaard, om mensen met versvoer/BARf in aanraking te laten komen zal in ieder geval een keer van het bestaan ervan verteld moeten worden. Als jij tevreden bent met de kwaliteit van Pitahbrokken... ga je gang, als je geen andere dingen over voer wilt lezen kun je deze onderwerpen ook overslaan. Of eens met een goed ingekleed argument komen waarom jij eventueel een ander voer adviseert.
Als al die mensen die zich ergeren aan versvoerders die op onderwerpen reageren nou eens zelf konden beargumenteren waarom zij hún voer geven konden we het hier misschien eens echt over hondeneten hebben in plaats van dat er mensen alleen reageren omdat ze zich ergeren aan mensen met een andere mening. BARFers/versvleesvoerders vallen niet altijd massaal over iemand heen, het zijn simpelweg vrijwel de enigen die uberhaupt uitgebreid reageren! De vraag is wie je dat zou moeten verwijten... (als je het al iemand zou willen verwijten).

-
- Vaste gebruiker
Ik denk dat je mijn verhaal niet helemaal goed begrijpt of gelezen hebt. Ik laat een ieder in zijn waarde daarom schrijf ik ook dat je moet kijken wat voor jouw hond de beste methode is en voor die van mij heb ik het gevonden.
Ik heb me wezenloos gezocht naar het juiste eten voor mijn honden en zeker de mijne die dus allebei een voedingsallergie hebben is dat een hele klus geweest neem dat van mij aan. Ik verwijt niemand iets en doe vooral wat je niet laten kunt maar er zijn mensen die hun methode willen opdringen alsof dat de enige echte goede is en daar ben ik het zowiezo niet mee eens. En dat zal ik ook nooit doen.
Dus nogmaals
Barf je de barf en voer brokken als je dat beter vind maar doe niet net of barfen net zo goed als alleen brokken de enige juiste voederwijze is want dat is echt niet voor elke hond zo.
Irma
Ik heb me wezenloos gezocht naar het juiste eten voor mijn honden en zeker de mijne die dus allebei een voedingsallergie hebben is dat een hele klus geweest neem dat van mij aan. Ik verwijt niemand iets en doe vooral wat je niet laten kunt maar er zijn mensen die hun methode willen opdringen alsof dat de enige echte goede is en daar ben ik het zowiezo niet mee eens. En dat zal ik ook nooit doen.
Dus nogmaals
Barf je de barf en voer brokken als je dat beter vind maar doe niet net of barfen net zo goed als alleen brokken de enige juiste voederwijze is want dat is echt niet voor elke hond zo.
Irma
-
- Erelid
- Contacteer:
precies.maxcola schreef:[
Net zoals de merken van vleesvoer die je hier vaak om de oren vliegen

ik zeg niet dat brokken of kvv voer niet goed is maar dat het gewoon geen voer is wat honden horen te eten!!!!!!gemalen prutjes voor volwassen honden :N: ??
gemalen voer is goed voor puppie's /zieke honden /zieke mensen en baby's.
Maar niet voor gezonde volwassen dier of mens.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
ien schreef:precies.maxcola schreef:[
Net zoals de merken van vleesvoer die je hier vaak om de oren vliegen.en als je mij een beetje volgt dan zal je daar ook regelmatig van mijn kant commentaar op lezen wanttttttttttttt..
ik zeg niet dat brokken of kvv voer niet goed is maar dat het gewoon geen voer is wat honden horen te eten!!!!!!gemalen prutjes voor volwassen honden :N: ??
gemalen voer is goed voor puppie's /zieke honden /zieke mensen en baby's.
Maar niet voor gezonde volwassen dier of mens.
"Hallo
Sonja"
Dat was toch de vraag? Heeft toch niks met barf of vers vlees voeren te maken?
Waarom duiken dan meteen degenen die dat doen als haviken er op om iemand( die ook nog vlees erbij voert) duidelijk te maken dat ie verkeerd bezig is naar hun idee?
Als je wilt barfen barf je , en als je dat niet wilt moet je het gewoon niet doen.
Overigens zijn ook barfers/versvleesvoerders niet verplicht om vragen die over brokken gaan te lezen of erop te reageren .Hoeven ze zich ook niet geroepen te voelen om anderen het barf - of versvleesevangelie te brengen.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja , natuurlijk wel.lupa schreef:omdat de honden ondanks het light voer toch dik worden.
en mensen praten soms ook wel uit eigen ervaring!
of is dat hier niet van belang?
Maar hier werd iets gevraagd over light-brokken, en meteen komen de barfers/versvleesvoerders weer aan met hun verhaal wat ze naar mijn idee nogal opdringerig doen.

of ik ben verschrikkelijk gewend geraakt aan het opdringerige gebeuren zoals sommige dit beschrijven en anders weet ik het niet.
waar wordt er hier opdringerig gedaan???
sommige mensen ( lupa)geven naar eigen ervaring het advies om geen light brokken te geven, maar misschien beter vers, met daarbij uitleg.
verder ook een uitleg dat light brokken vaak niet helpen ivm de koolhydraten, omdat dat juist dikmakers zijn.
er wordt advies gegeven, er wordt niet gedwongen vers te voeren, simpelweg advies.
wat is hier opdringerig aan?
sorry maar ik zie het niet, of ben er blijkbaar al dusdanig aan gewend dat ik het niet meer zie ofzo :sst:
aan de eigenaar van de hond om te bepalen wat ze met de gegeven adviezen doen toch?
waar wordt er hier opdringerig gedaan???
sommige mensen ( lupa)geven naar eigen ervaring het advies om geen light brokken te geven, maar misschien beter vers, met daarbij uitleg.
verder ook een uitleg dat light brokken vaak niet helpen ivm de koolhydraten, omdat dat juist dikmakers zijn.
er wordt advies gegeven, er wordt niet gedwongen vers te voeren, simpelweg advies.
wat is hier opdringerig aan?
sorry maar ik zie het niet, of ben er blijkbaar al dusdanig aan gewend dat ik het niet meer zie ofzo :sst:
aan de eigenaar van de hond om te bepalen wat ze met de gegeven adviezen doen toch?
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Pff, vers vlees wordt nooit opgedrongen. Wanneer mensen dit ADVISEREN spreken ze uit eigen ervaring en/of hebben ze zich verdiept in alles wat over brokken wordt geschreven (incl. onderzoeksartikelen). Deze adviezen zijn alleen maar goed bedoeld. De vraag over brokken met minder vet is inderdaad verkeerd gesteld. Honden worden dik van koolhydraten (incl. rijst). Koolhydraten minderen werkt veel effectiever dat het minderen van vet. Honden vallen meestal wel af op light voer alleen verdwijnt niet alleen het vet maar ook belangrijk mager lichaamsmassa (alles in het lichaam behalve vet, dus alle lichaamsweefsels incl. spieren). Uit onderzoek is gebleken dat honden die een HOOG EIWIT/LAAG KOOLHYDRAAT dieet kregen alleen maar vet verloren met afvallen terwijl honden die een LAAG VET/HOOG VEZEL (traditionele light voeders) dieet kregen naast vet ook mager lichaamsmassa verloren. Om een hond af te laten vallen werkt het geven van vers vlees inderdaad veel beter dat het geven van light voer (ook om op gewicht te blijven).
Groetjes Rosita
Groetjes Rosita
Our greatest moments are... when not much happened