Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rode plekken aan binnenkant poten en onderbuik
Moderator: moderatorteam
-
Zhenga
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Rode plekken aan binnenkant poten en onderbuik
Ons hondje, een Rhodesian ridgeback puppie van 4, 5 maand heeft nu een paar weken rode dan wel donkere en droge plekken rond haar poten en onderbuik. De dierenarts heeft een schurft-test gedaan, bleek geen puppieschurft te zijn, maar mogelijk wel volwassenschurft wat echter niet aan te tonen is. De creme die hij ons gaf, Hydrocortiderm, hielp niet echt en hij weet nu ook niet meer wat het is. Soms is het beter, dan ineens weer erger. Voor we naar een dermatoloog gaan, zou ik graag willen weten of jullie wellicht weten wat te doen bij soortgelijke huidproblemen of een gevoelige huid in het algemeen. Ze lijkt er niet veel last van te hebben, maar we vinden het toch erg naar en willen graag echte verbetering zien. Ik heb wel gehoord dat appelazijn en visolie goed zijn voor de huid, ook hierop graag reactie!
Groet, Marleen
Groet, Marleen
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Als het aan de poten en buik is dan denk ik persoonlijk aan een contactallergie. Oftewel je hond loopt door gras ofzo wat irriteert, of er zijn middelen in huis, de mand, vloerbedekking ofzo wat een reactie opwekt.
Probeer een dagboek bij te houden met gegevens over waar je geweest bent, waardoor ze gelopen is en zo. Wellicht kom je er op die manier achter wat de oorzaak is.
Sterkte iig.
Probeer een dagboek bij te houden met gegevens over waar je geweest bent, waardoor ze gelopen is en zo. Wellicht kom je er op die manier achter wat de oorzaak is.
Sterkte iig.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar dacht ik dus ook meteen aan. Vind het alleen vreemd dat de da daar niet zelf opkomt.Liesbeth schreef:Als het aan de poten en buik is dan denk ik persoonlijk aan een contactallergie. Oftewel je hond loopt door gras ofzo wat irriteert, of er zijn middelen in huis, de mand, vloerbedekking ofzo wat een reactie opwekt.
Sterkte iig.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Zhenga
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Dank jullie voor je reactie! Het zou heel goed kunnen dat ze allergisch is voor wasmiddel of zo. Ik zal het inderdaad eens in kaart gaan brengen! Haar huid lijkt sowieso gevoelig voor invloeden buitenaf. Wordt ook erger en dan weer minder. Als ze zichzelf schoon maakt, wordt het doorgaans niet beter, maar slechter en rood. Ja, ze zwemt wel, maar al voor die tijd had ze het. Lijkt er eerder op dat het zwemmen haar helpt dan dat het haar huid erger maakt.
-
Neeltje
Tirsa krijgt het door verkeerd voedsel. Ze heeft voedsel allergie. Maar als ik het juiste voer geef, gaat het weer weg. Ze krijgt nu hypoallergeen brokken van Royal Canin en dan heeft ze nergens last van. Ze zijn duur, maar ik heb het afgelopen jaar allerlei ander hypoallergeen voer geprobeerd dat in de dierenwinkel verkrijgbaar is, zelfs een dat ook alleen bij dierenartsen verkrijgbaar is (SPecific) maar daarvan blijft ze die uitslag toch krijgen en met Royal Canin gaat het goed. (voor zover ze het eet.......)
-
Zhenga
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Appelazijn en Rodi
Dank jullie wel voor jullie gedachten. Een allergie is een goede mogelijkheid en we zijn nu alles aan het (her) onderzoeken. Met name voeding en juist de medicijnen die ze tegen een vorm van schurft (ook al wist de DA niet of ze dat had) kreeg moeten onder de loep gelegd worden. Ook heb ik de laatse dagen de plekken gedept met appelazijn (gemengd met veel water) om eventueel ongedierte weg te houden en de plekken zijn al veel rustiger. Wellicht ook omdat ze het zelf niet zo lekker vindt, dat zuur op die plekken. We hebben de brokken vrijwel uit het assortiment gehaald en geven alleen versvlees, Rodi, maar willen zeker overgaan op vers vers vlees, van de slager. En ja, het wasmiddel en zo, alles wordt meegenomen, maar dat kan weleens een hele zoektocht worden!! Ik hou jullie graag op de hoogte! Groetjes