Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beetje rare vraag....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Nina
Zeer actief
Contacteer:

beetje rare vraag....

Ongelezen bericht door Nina »

Hallo allemaal,

Sorry voor deze wat rare (en hopelijk niet domme) vraag, maar ik zit het me al een tijdje af te vragen…. :denken:

Voorheen heb ik een reu gehad en bij mijn ouders hebben we er ook één, maar wat ik bij hun nooit gezien heb en bij Baloe redelijk vaak gebeurt, is dat zijn piemel eruit komt. Vaak als hij gewoon ergens zit, soms likt hij er ook aan… Niet altijd een smakelijk gezicht, maar ja… :19:

Is dit iets wat bij de pubertijd hoort (hij is 11 maanden oud nu), of blijft dit? Is het nou zo dat dit totaal los staat van zijn sexuele driften? (hij rijdt nl. niet op dingen/mensen/honden) Loopt hij risico op ziektes/ontstekingen hierdoor, en dan vooral door het likken?

Een aantal mensen hebben ons geadviseerd hem te laten castreren, zodat het over gaat, maar dat vinden wij zelf grote onzin. Zo lang er geen medische oorzaak is of zo, wil ik hem lekker intact laten. :neenee:

Groetjes,
Nina
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Volslagen normaal, heeft niets met leeftijd te maken.
AfbeeldingAfbeelding
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Mee eens, is gewoon normaal.

Sommige mensen staan al meteen klaar om te castreren, alsof dat de oplossing voor alle "reu-problemen" is.... :blah:

Als hij er veel aan likt, heeft hij misschien een lichte voorhuidondsteking. Je kan dan wat extra Vit C geven (ca 1000 mgr per dag).
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ja heb hier twee reuen, de 1 doet het eigenlijk nooit en de ander vind het wel prettig om af en toe zijn potloodje te showen...ach ja hoort er allemaal bij :mrgreen:
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Gewoon lekker laten zo hoor. Ik heb zelf ook 2 reuen en alleen de oudste "lucht" regelmatig, terwijl de jongste van 15 maanden dit dus eigenlijk niet doet.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Junky deed zijn broek altijd open als ik een fototoestel pakte :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Rataplan schreef:Junky deed zijn broek altijd open als ik een fototoestel pakte :mrgreen:
De viezerd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Het kan inderdaad dat hij nu een lichte voorhuidontsteking heeft, vandaar ook dat likken. Vitamine C geven en als dat niet helpt cleaner kopen bij de DA.
Je kan zien of hij dat heeft door een tissue tegen zijn piemeltje aan te duwen, komt er een vochtplekje in dan lekt hij dus wat pus en moet je gaan schoonmaken. Het is iets dat veel reuen hebben, zeker op die leeftijd.
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Bedankt voor jullie antwoorden! :ok:

Heb meteen een tissue gepakt, geen ontsteking... Maar kan je dan gewoon elke dag vit. C geven of echt alleen als er een ontsteking zou zijn? (krijgt de cavia ook, vindt Baloe mega-interessant, dus dat krijg ik er wel in..). Hij likt dus veel als er een ontsteking komt? Of kan hij ook een ontsteking krijgen door het likken? (ik dacht namelijk dat hij zichzelf zo schoon houdt...)

Oh jee, dat is wat: showen op foto's.... Ik moet morgen 7 rolletjes vakantiefoto's ophalen.... :mrgreen: Ik heb het niet gezien door mijn zoeker, maar ja.....

Heeft iemand een idee hoe het komt dat niet iedere reu dit doet? Ik ben echt benieuwd waar het vandaan komt, want het heeft blijkbaar geen sexuele lading, maar gaat het dan vanzelf?

groetjes!!
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Als hij vocht druppelt (soms geel, soms groenig van kleur) dan heeft hij een voorhuidontsteking. Dan kan je Vit C geven.

Als hij gewoon schoon is en niet druppelt, hoef je het niet te geven, dan heb je gewoon een "propere" hond :smile2:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik heb een gecastreerde reu van 11 jaar en hij houdt zich ook regelmatig schoon. 't Is nou eenmaal een opening waar iets in kan komen.
Zolang het geen echte ontsteking of obsessie is/wordt, dan zou ik hem gewoon zijn gang laten gaan.
En mbt de vitamine C .................... dat kan echt helpen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

bedoel dat zijn potloodje naar buiten komt? dat komt omdat er een botje in zit, en wanneer ie dan gaat zitten kan het zijn dat net een heupbotje er tegen duwt waardoor het naar buiten komt. scheelt er net maar aan op welke manier dat ie gaat zitten, op zijn dijbeen en recht op zijn achterpoten als een sphinks.

o en alleen het druppelen zal grotendeels weggaan bij castereren, dat zijn potloodje naar buiten komt niet.
willemien
Actief

Ongelezen bericht door willemien »

Mijn hond laat dat ding gelukkig voornamelijk binnen zitten maar wat mij hier opvalt is dat niemand hier vertelt dat het ook te maken heeft met dominantie.

Heel soms als ik met mijn hond stoei- of trekspelletjes doe (niets achter zoeken; het is warm en ik heb geen zin in een voorzichtige omschrijving om schuine grappen te vermijden), dan krijgt hij blijkbaar de indruk dat hij mij de baas is of dat hij het bijna kan zijn en dan schuift dat roze ding naar buiten. Als ze heel druk met elkaar bezig zijn zie je dit soms ook. Je kan dan dus zien dat je hond een beetje overmoedig wordt, maar de een doet het veel meer dan de ander.

Likken is gewoon nodig om de boel schoon te houden en honden hebben nou een maal gauw een ontsteking als ze veel in los zand spelen omdat dat naar binnen kan komen en dan irriteert. Siemen druppelt een beetje maar het is niet dramatisch dus dingen als voorhuidcleanser etc. zijn vaak meer irriterend dan het gewoon laten zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”