Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn reu wil haast niks meer eten...
Moderator: moderatorteam
- Chanela
- Vaste gebruiker
Mijn reu wil haast niks meer eten...
Hallo
Ik heb een Berner Sennen reu van 7,5 jaar, Shofar, die steeds meer een moeilijke eter wordt.
Het begon ong. een maand geleden. Wij waren voor 11 dagen op vliegvakantie en de honden gingen naar mijn schoonouders, waar ze zich altijd prima vermaken. Maar Shofar wou die 11 dagen niks eten, op het laatst zelfs geen koekje of ander lekkers. Hij was 10 kilo afgevallen en kreeg koorts, wij zijn teruggekomen en met hem naar de dierenarts geweest. Die wou in eerste instantie niet geloven dat het heimwee was en heeft allerlei onderzoeken gedaan, waar niks uitkwam. Dus toch heimwee en meneer was inmiddels weer goed gaan eten.
Maar sinds een paar dagen wil hij weer niks eten, tenminste, geen brokken en zelfs geen vlees! Maar hij eet wel weer bepaalde koekjes. Botjes laat hij weer liggen. Hij is heel kieskeurig geworden.
We hebben van alles al geprobeerd. Bijv. ook een hele dag niks anders geven dan zijn bak met voer. Maar dan eet hij het nog niet op.
Je hoort vaak dat hoe ouder de hond wordt, hoe kieskeuriger hij wordt...
Herkennen jullie dit en weten jullie raad?
Ik heb een Berner Sennen reu van 7,5 jaar, Shofar, die steeds meer een moeilijke eter wordt.
Het begon ong. een maand geleden. Wij waren voor 11 dagen op vliegvakantie en de honden gingen naar mijn schoonouders, waar ze zich altijd prima vermaken. Maar Shofar wou die 11 dagen niks eten, op het laatst zelfs geen koekje of ander lekkers. Hij was 10 kilo afgevallen en kreeg koorts, wij zijn teruggekomen en met hem naar de dierenarts geweest. Die wou in eerste instantie niet geloven dat het heimwee was en heeft allerlei onderzoeken gedaan, waar niks uitkwam. Dus toch heimwee en meneer was inmiddels weer goed gaan eten.
Maar sinds een paar dagen wil hij weer niks eten, tenminste, geen brokken en zelfs geen vlees! Maar hij eet wel weer bepaalde koekjes. Botjes laat hij weer liggen. Hij is heel kieskeurig geworden.
We hebben van alles al geprobeerd. Bijv. ook een hele dag niks anders geven dan zijn bak met voer. Maar dan eet hij het nog niet op.
Je hoort vaak dat hoe ouder de hond wordt, hoe kieskeuriger hij wordt...
Herkennen jullie dit en weten jullie raad?
Groetjes, Kim en een poot van Dora & Boy
Shofar, rust zacht lieve beer van me
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Chanela
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik denk niet dat het met de temperatuur te maken heeft, voorheen vertoonde hij dit gedrag namelijk niet met warm weer.
En dat met het vroeg en/of laat voeren heb ik ook al geprobeerd, en de hele dag niks anders geven, dus geen koekjes e.d., maar meneer blijft er zijn neus voor ophalen...
Ik denk niet dat het met de temperatuur te maken heeft, voorheen vertoonde hij dit gedrag namelijk niet met warm weer.
En dat met het vroeg en/of laat voeren heb ik ook al geprobeerd, en de hele dag niks anders geven, dus geen koekjes e.d., maar meneer blijft er zijn neus voor ophalen...
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Als het echt zo extreem is dat hij 10 kilo afvalt probeer dan eens leverworst of leverpastei door zijn eten te doen of een beetje kattenvoer. Die dingen ruiken heel sterk en zijn meestal niet te weerstaan voor honden.
Ook schijnt het te helpen als jij eerst eet (bijvoorbeeld een toostje) en dan de hond eten geeft.
Rodi burgers eten ze hier altijd goed
Succes met je hond.
Ook schijnt het te helpen als jij eerst eet (bijvoorbeeld een toostje) en dan de hond eten geeft.
Rodi burgers eten ze hier altijd goed
Succes met je hond.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Anne-lieke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- sample
- Zeer actief
- Chanela
- Vaste gebruiker
Nee, er zijn geen loopse teefjes in de buurt en zulk gedrag vertoont hij ook niet.
Ik ga die Rodi-burgers ook maar eens proberen, maar ik heb er een hard hoofd in aangezien hij voor zijn lievelingsvlees ook zijn neus ophaalt...
Ik ga die Rodi-burgers ook maar eens proberen, maar ik heb er een hard hoofd in aangezien hij voor zijn lievelingsvlees ook zijn neus ophaalt...
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Heb je al eens gewoon vuile pens geprobeerd?Chanela schreef:Nee, er zijn geen loopse teefjes in de buurt en zulk gedrag vertoont hij ook niet.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10