Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Japanse vechthond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Japanse vechthond

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Een deel van een artikel uit de Telegraaf:

De hondenvechtsport geniet in Japan een enorme populariteit, ook al wordt de sport op een totaal andere wijze dan elders ter wereld uitgevoerd. De provincie Kochi in Shikoku, één van de vier hoofdeilanden van de archipel in centraal Japan, is de bakermat van een ruim tweehonderd jaar oude traditie. Daarbij vechten Tosa-honden, genoemd naar de streek in Kochi waar ze worden gefokt, volgens strikte regels, vergelijkbaar met het sumoworstelen, tegen elkaar.

Door de koppen tegen elkaar te drukken moeten de honden onder het wakend oog van een scheidsrechter en twee assistenten elkaar de vechtring proberen uit te duwen. Een gevecht mag maximaal dertig minuten duren, maar is gemiddeld na tien minuten over. Wanneer een hond blaft of gromt, wordt hij (alleen mannetjes mogen vechten) automatisch gediskwalificeerd.
Lukt het geen van de honden de ander uit de ring te duwen, dan wordt de winnaar gekozen op basis van het getoonde karakter tijdens het gevecht.
Vier keer per jaar zijn er officiële kampioenschappen. De winnaar van een toernooi krijgt de titel yushoken, De absolute winnaar wordt, net zoals bij het sumoworstelen, geëerd met de titel yokozuna.

Het artikel gaat nog verder met een interview met de eigenaar van het Tosa Ken Vechtsportcentrum in Kochi, wat voornamelijk gaat over de problemen om deze sport te kunnen blijven financieren. Niet echt super interessant.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

De Tosa :I
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Ik ben tegen hondengevechten, wat voor soort dan ook! Maar inderdaad is het worstelen van de tosa nog redelijk humaan voor de honden. Ik vind ze prachtig hoor, die tosa's!! Hier in de buurt woont ook iemand met een werkelijk prachtige tosa reu.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
Tibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Duitse Herders, 3 langhaar teckels kaninchen en dwerg, 1 miniature australian shepherd, 1 kruising toypoedel x schipperke
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tibby »

Ik wist dat het vechthonden zijn, maar dat ze op deze manier vechten was voor mij onbekend.
Ik vind het mooie honden, maar nu ben ik ze nog veel meer gaan waarderen.
Groetjes Thea en een poot van Tibby, Gioi, Miep, Whoopi, Nikita, Tante Truus en Meike

Niet meer bij ons, maar voor altijd in ons hart Jake, Fether, Kim, Zenna & Iwan
tosa-inu
Vaste gebruiker
Contacteer:

tosa gevechten

Ongelezen bericht door tosa-inu »

hoi
zoals er hier word verteld over de tosa is denk ik zelf niet helemaal waar.
het is eigenlijk een dominantie strijd wat deze honden aan gaan.
ik heb foto's gezien van tosa's die onder het bloed zaten en dus niet zo is gegaan zoals ze daar zeggen.
die foto van die tosa'die aant vechten zijn.
op die site (een koreaanse site) zie je meer van die foto's het is de kennel red dragon.
daar vind je als ik het goed heb ook nog foto's van bloedende tosa's.
en als je 2 reutjes bij elkaar in zo een ring zet ja dan gaan ze bijna altijd een dominantie strijd aan.
een tosa vecht ook met weinig geluid (grom of blaf).
dit zit een beetje in he japanse bloed want sommige akita's hebben dit ook.
op welke manier ze een hond ook laten vechten het is zo en zo niet goed vind ik.
nu gaan al die kloo*zakken straks weer een tosa kopen om dat ze zien dat dat nu nog word gebruikt als vecht hond.
net als vroeger de pitbulls.
dat manteltje wat je ziet op die ene foto krijgt de winnaar van die gevechten.

Groet: Ricardo
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Re: tosa gevechten

Ongelezen bericht door Rob* »

tosa-inu schreef:hoi
ik heb foto's gezien van tosa's die onder het bloed zaten en dus niet zo is gegaan zoals ze daar zeggen.
op die site (een koreaanse site) zie je meer van die foto's het is de kennel red dragon.
en als je 2 reutjes bij elkaar in zo een ring zet ja dan gaan ze bijna altijd een dominantie strijd aan.
op welke manier ze een hond ook laten vechten het is zo en zo niet goed vind ik.
nu gaan al die kloo*zakken straks weer een tosa kopen om dat ze zien dat dat nu nog word gebruikt als vecht hond.

En dat manteltje kost aardig wat euro's zoals ik gelezen had?
Maar precies zoals je zegt, die gevechten zijn echt veel bloederiger dan hier staat omschreven, tuurlijk beuken ze hard op elkaar in maar bij hun is ook vast is vast en dan worstelen ze weer verder, maar er liggen flinke plassen bloed en de koppies zien er niet echt fris uit om sommige fotoos van gevechten....ben aan de ene kant blij dat het een prijzig ras is, want anders lopen die dwazen hier weer te pronken... :evil:
Nieve
Zeer actief

Re: tosa gevechten

tosa-inu schreef:hoi

He Ricardo, ook weer eens terug hier???
Er zijn plaatsen in Japan, waar de honden gescheiden worden zodra ze echt gaan bijten. Niet dat dat hondengevechten goedpraat, want ik vind het sowieso belachelijk.

Zoals ik al eerder heb vermeld ken ik een Tosa fokker hier in de buurt en die weigert zijn honden te verkopen aan aso's die alleen zo'n hond willen om stoer te doen. Zijn honden zijn dan ook stuk voor stuk super sociaal naar mens en dier, echt geweldig! De enige hond die bij hun wel eens brokken maakt is de Engelse bull, maar absoluut niet de tosa's. Ik hoop altijd maar dat fokkers nadenken waar ze hun honden plaatsen.

Idd, vecht een akita ook vaak zonder geluid en ook de akita werd vroeger gebruikt voor hondengevechten. Dat waren altijd gevechten op leven en dood en ging er mega bloederig aan toe. Gelukkig is de Akita daarna beschermt ras geworden en waren de gevechten verboden. De meeste Akita mensen zijn redelijk serieus met het ras bezig, maar bij de GJD is dat helaas niet zo. Daar komen wel weer van die aso's op af...helaas. En dat merk je ook duidelijk op shows als je het verschil in sfeer ziet tussen akita- en GJD-mensen. Hoop maar dat al deze rassen niet te bekend worden.
Afbeelding
tosa-inu
Vaste gebruiker
Contacteer:

ben ik weer ff

om eerlijk te zijn wist ik helemaal niks van de tosa en akita toen ik sasha kocht.
maar ze was daar zo een ziellig hoopje en stonk en noem maar op.
ik had haar ook meteen zonder te denken mee genomen.
ik kwam thuis meteen naar de dieren arts gegaan voor wordmenkuur en onderzoekje.
de volgende dag ben ik me gaan verdiepen in deze rassen en kocht honden boeken waar deze rassen in stonden ik belde vele fokkers waardoor ik ook tosa fokkers heb ontmoet die heel slecht bezig zijn met hun honden.
en een akita fokker me meteen kwam vertellen dat sasha een lopende moord machine zou worden en bla bla bla bla.
maar ik heb behoorlijk wat van deze rassen geleerd en ben echt wel trots op hoe sasha nu is.
alleen ze heeft een echte akita eigenschap en dat is: ze luisterd wanneer ze dat wil :denken: .
maar ja daar kan ik wel goed mee leven.
en ben echt trots op mijn boefje.

GROET: Ricardo
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Re: ben ik weer ff

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

tosa-inu schreef:om eerlijk te zijn wist ik helemaal niks van de tosa en akita toen ik sasha kocht.
ik kwam thuis meteen naar de dieren arts gegaan voor wordmenkuur en onderzoekje.
de volgende dag ben ik me gaan verdiepen in deze rassen en kocht honden boeken waar deze rassen in stonden ik belde vele fokkers waardoor ik ook tosa fokkers heb ontmoet die heel slecht bezig zijn met hun honden.
en een akita fokker me meteen kwam vertellen dat sasha een lopende moord machine zou worden en bla bla bla bla.
maar ik heb behoorlijk wat van deze rassen geleerd en ben echt wel trots op hoe sasha nu is.
alleen ze heeft een echte akita eigenschap en dat is: ze luisterd wanneer ze dat wil :denken: .

Sasha is een Tosa?
Zo ja heb je ook foto's van haar?
Kun je wat meer vertellen over haar?
Ooit in de toekomst willen wij ook een Tosa n.l. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

tosa-inu schreef:om eerlijk te zijn wist ik helemaal niks van de tosa en akita toen ik sasha kocht.

Joh, dat maakt toch niet uit...je hebt je best gedaan om je te verdiepen in de rassen en dat is je goed gelukt. Kan me best voorstellen dat je uit medelijden zo een hondje mee neemt.

En wat die ene Akita eigenschap betreft, dat heeft toch ook wel z'n charmes :mrgreen: :mrgreen: Tenminste ik kan het altijd erg waarderen dat Nieve een eigen mening heeft en dingen doet als zij er zin in heeft. Mag ook best wat karakter in een hond zitten hoor!

Maar hoe oud is Sacha nu?? En idd heb je niet weer eens wat foto's, want ik vind haar echt prachtig.
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

M@ri@nne schreef:

Sasha is een Tosa?
Zo ja heb je ook foto's van haar?
Kun je wat meer vertellen over haar?
Ooit in de toekomst willen wij ook een Tosa n.l. :wink:
Sasha is een kruising Tosa/Akita :wink:
Een mooie hond :ok:
Afbeelding
jijoel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jijoel »

Ja ik heb die foto's ook wel gezien van die tosa gevechten.Ze doen net of steld het niks voor(onschuldig) en is het wat duw werk maar de honden zaten inderdaad onder het bloed net als mijn voorgangers al zeiden.

Trouwens weer geweldige zet van de telegraaf :jank: .Weer wat negatief nieuws over een vrij onbekend ras.
Is er geen nieuws dan maken we het wel en als er weer eens een nieuw hondenwetje wordt bedacht dan voegen ze de tosa dan ook wel weer toe :boos: .
tosa-inu
Vaste gebruiker
Contacteer:

oke ff over sasha

leanne dankje :pffff: haha ben ook heel trots op haar hoor

oke daar komt het:
sasha is idd een kruissing tosa/akita.
ze is pas 4 geworden 01-08-2004 en is mijn kanjer.
ik ben weer ff vergeten hoe ik hier een foto bij mijn naam kan zetten dus ga morgen wel ff kijken of dat gaat lukken.

Goetjes: Ricardo
Afbeelding
tosa-inu
Vaste gebruiker
Contacteer:

telegraaf

ja idd dat is dus een domme zet.
maar dat had ik al gezegd dacht ik.
wat ook zo iets leuks is.
ik kijk op marktplaats en zie daar pup's te koop van het ras de Dosa.
dit ras is in nederland niet erkend.
de dosa is een heel log beest met bloed van een tosa en een mastino.
dit ras is nog niet in nederland maar als dat gaat door breken krijg je bijna zeker narigheid want zit gewoon puur bloed in van honden die al op de lijst gevaarlijke honden staan.
dus vind dat een domme zet.
is een beetje te vergelijken met de bandog vind ik (puur "vechthond" zoals men dat noemt)

GROET:
Ricardo
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

De Dosa is ook wel extreem lelijk zeg...
Heb jij die foto niet meer Ricardo?
Die ene wat toen op je club stond...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

volgens google is dit een dosa:

Afbeelding
Afbeelding
tosa-inu
Vaste gebruiker
Contacteer:

geen foto dosa

nee ik heb niet de foto van de dosa.
hij staat op de site van de kennel red dragon.
ik kan het er wel af halen maar weet niet meer hoe ik het allemaal plaats op dit honden forum.
en hij is idd echt lelijk vind ik.
als pup lijken ze nog een beetje op een tosa maar zodra ze ouder worden neeeee echt lelijk en ziellig voor dat beest.
dit is echt te vergelijken met een sumo worstelaar (dik en lelijk :wink: ).

GROET:
Ricardo
Afbeelding
jijoel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door jijoel »

Ik zou zeggen laat ze daar maar mooi blijven want denk niet echt dat het gezonde honden zullen zijn :N: .Veel te zwaar en overdreven gefokt :jank: .

Afbeelding

Afbeelding

Ja er zullen nog wel geen exemplaren van in nederland zijn dus zeldzaam en ontzettend duur :idea: .Lekker geld vragen dus voor fokker :19: .
Ook wel een goed ras voor de dierenartsen om wat bij te verdienen :denken: .
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Ik heb er een hekel aan als kranten (meestal de Telegraaf :roll: ) stukken plaatsen over gevaarlijke honden, hondengevechten, enz.
Dat trekt ALTIJD verkeerde mensen aan. Nou zal een serieuze fokker hopelijk geen honden aan dit soort aso mensen verkopen, maar een broodfokker speelt hier natuurlijk handig op in... :boos:

De Dosa's die hier staan vind ik verschrikkelijk!
Ik ben een groot liefhebber van de Mastino, En van de Tosa, maar dit soort kruisingen slaan nergens op!

Op het "beroemde" Marktplaats zag ik laatst een advertentie staan van een Tosa fokker die Dosa's aanbood via een bevriende fokker in Japan(?)... geweldig... :roll:
Rob*
Zeer actief

jijoel schreef:Ik zou zeggen laat ze daar maar mooi blijven want denk niet echt dat het gezonde honden zullen zijn :N: .Veel te zwaar en overdreven gefokt :jank: .

Afbeelding

Afbeelding

Ja er zullen nog wel geen exemplaren van in nederland zijn dus zeldzaam en ontzettend duur :idea: .Lekker geld vragen dus voor fokker :19: .
Ook wel een goed ras voor de dierenartsen om wat bij te verdienen :denken: .
:N: .....dacht eerst met een nieuwe soort Walrus te maken te hebben....maar tis een hondje...tsja, weer TE triest voor woorden
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb even op die site gekeken, maar wel een beetje een rare...

lelijke honden idd

Afbeelding
Afbeelding
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Ik heb hier maar twee woorden voor over..............zielige honden!!
Rob*
Zeer actief

Martin schreef:Ik heb hier maar twee woorden voor over..............zielige honden!!
en nog zieligere mensen Martin, dit gaat echt nergens meer over... :devil:
Nieve
Zeer actief

massam schreef:ik heb even op die site gekeken, maar wel een beetje een rare...

lelijke honden idd

Afbeelding
Dit is echt te triest voor woorden...echt afschuwelijk!!! :devil: :devil:

Het is niet alleen verkrachting van beide rassen, maar de hond is ook veel te zwaar en gerimpeld....echt vreselijk! Kl**tzakken zijn het die dit soort kruisingen fokken.
Afbeelding
Arko04
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Arko04 »

Boelie schreef:Op het "beroemde" Marktplaats zag ik laatst een advertentie staan van een Tosa fokker die Dosa's aanbood via een bevriende fokker in Japan(?)... geweldig... :roll:
http://www.marktplaats.com/markt/dieren ... 110113.htm

Geweldig ja! :19:
Nieve
Zeer actief

Arko04 schreef:
Boelie schreef:Op het "beroemde" Marktplaats zag ik laatst een advertentie staan van een Tosa fokker die Dosa's aanbood via een bevriende fokker in Japan(?)... geweldig... :roll:

Lieve gezinshonden...ja, daar worden ze ook vast voor gefokt :evil:

Werkelijk dat zo iemand dan ook nog Tosa's fokt...echt triest! Een echte liefhebber van de Tosa zou zich nooit met dat soort bullshit bezighouden.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Arko04 schreef:

Als ik de url van deze fokker op marktplaats zie dan fokt ie heel wat anders dan Tosa's :denken:
En die foto al gezien? Een puppy, ziet er schattig uit maar ik vraag mij af of de mensen die foto's van die volwassen honden hebben gezien.
Afbeelding
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Angel-eyes schreef:
Martin schreef:Ik heb hier maar twee woorden voor over..............zielige honden!!
en nog zieligere mensen Martin, dit gaat echt nergens meer over... :devil:
Ja idd , ziek is het om zulke honden te fokken , hij heeft al de grootste moeite om alleen maar te staan, laat staan als hij moet gaan bewegen, weer een product van een "sick mind"
Arko04
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Arko04 »

Branka schreef:
Arko04 schreef:

Als ik de url van deze fokker op marktplaats zie dan fokt ie heel wat anders dan Tosa's :denken:
En die foto al gezien? Een puppy, ziet er schattig uit maar ik vraag mij af of de mensen die foto's van die volwassen honden hebben gezien.
Dat is natuurlijk de vraag inderdaad, of ze de foto's van volwassenen al gezien hebben. Maar als ze al wel 500euro bieden, neem ik aan dat ze zich ook wel in het ras verdiept hebben. Je biedt niet op iets, waarvan je niet weet wat het is... :denken:
Boelie
Actief

Ongelezen bericht door Boelie »

Branka schreef:
Arko04 schreef:

Ik kan me ook vergist hebben .... :denken:
Of er is ook nog een ander persoon die ze ook aanbied
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”