Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie heeft een Entlebucher Sennenhond??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

juval
Vaste gebruiker

wie heeft een Entlebucher Sennenhond??

Ongelezen bericht door juval »

In het najaar zijn wij van plan om een hondje te nemen. Onze oudste dochter wordt dan 4 en zal naar de basisschool gaan, haar zusje is nu net 2 jaar geworden.

Wij overwegen om een Entlebucherpup in ons gezin op te nemen en ik ben daarom op zoek naar allerlei informatie, om goed voorbereid te zijn.
Op het internet en via de rasvereniging en club ben ik al een boel te weten gekomen, over het uiterlijk, karakter, type etc.

Ik heb ook al een aantal mensen gesproken die een Entlebucher bezitten en ik merk dat die entlebucher-baasjes allemaal heeel positief en enthousiast over hun honden praten.
(maar dat zullen alle hondeneigenaren vast wel doen).

Zijn er hier mensen die zo'n hond hebben??
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/profil ... ile&u=2510

Deze mevrouw heeft een Entlebucher, ik weet niet of ze nog vaak op dit forum kijkt.
AfbeeldingAfbeelding
juval
Vaste gebruiker

dank je wel!
H&NN
Actief
Aantal honden: 1

Info

Ongelezen bericht door H&NN »

Binnekort is er weer een wandeling volgens mij, dan zie je een heleboel bazen en Entelbuchers ;) (De datum moet ik even opzoeken :P) Zij kunnen je vast veel meer vertellen. Ook veel Engelse sites zijn er, met veel info. Succes met het verzamelen van alle info ;)
Groetjes! Maud
H&NN
Actief

Informatie

Missschien heb je wat aan dit adres:

Pup- en Entlebucher informatie

Matty Verlare, e-mail: bobrako.8@hccnet.nl
Telefoonnummer staat er ook bij, moet je maar zeggen als je die ook wilt.

Zaterdag 25 september 2004 13.30 is de Entlebucher wandelmiddig te Wageningen

Op zaterdagmiddag willen ze alle Entlebuchers van de NVAG, met hun baasjes uitnodigen voor een wandeling het bos bij Wageningen. Omdat ze geen clubmatch voor Entlebuchers kunnen houden zijn Entlebuchers van alle leeftijden welkom.

Ontvangst 13.30 met koffie+ in het restaurant "Nol in 't Bosch', Hartenweg 60, 6704 PA te Wageningen.

14.00 wandeling door het bos.

Er zijn ook mentoren voor Entlebucherpup-eigenaren. Daar zal je dan wel nog wat van horen denk ik. Die houden dan contact met jou en begeleiden jullie.
Groetjes! Maud
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ken een kennel, weet dat die mensen erg goed met hun honden zijn en ken ze ook persoonlijk. Mocht je intresse hebben dan stuur ik je een pb :wink: De honden leven allemaal in huis en er wordt veel mee gedaan in de hondensport etc.

Laat maar even weten :ok:
Afbeelding
juval
Vaste gebruiker

H&NN, bedankt voor de informatie, die dag zal ik zekers alvast vrij houden, lijkt me echt hartstikke leuk om te gaan kijken!
Ik heb inmiddels Matty Verlare gesproken en zelfs de inschrijfformulieren al aan haar teruggestuurd. Dus dat is alvast in gang gezet.
Morgenavond gaan we bij mensen hier in de buurt kijken die twee teefjes hebben, ik ben daar heel nieuwsgierig naar!!
Afgelopen zondag heb ik trouwens mijn eerste Entlebucher in levende lijve ontmoet, op de boot naar Texel. Ik herkende haar natuurlijk meteen, dus heb ook maar even een praatje met de duitse eigenaren gemaakt. Ze waren heel enthousiast en geinteresseerd toen ik vertelde dat wij ook zo'n hondje willen. Leuk hoor, al die enthousiastelingen.
Ik heb heel veel plezier met alles uitzoeken, er is best veel te vinden op internet.
groetjes,
Wendy
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Je hebt een pb :ok:
Afbeelding
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door miriam43 »

Hallo allemaal,

Ik ben inderdaad een tijdje afwezig geweest. Problemen met mijn computer, durk op het werk enz. enz. :blah: Jullie kennen het wel.
We zijn met onze Luca naar de outdoor show in Uden geweest. Hij heeft het daar heel goed gedaan. HIj is in zijn klasse 1ste geworden :ok: en Is nu Nederlands reserve Kampioen.
Wendy als je nog nader informatie wilt hebben kijk dan eens op deze site:
www.geocities.com/entlebucherclub
Dit is de club waar wij bij zijn aangesloten.
Deze site is ook heel informatief en heeft links naar entlebucher eigenaren over de hele wereld.
http://members.chello.se/mibs/entlebuch ... ntro-e.htm

Groetjes Miriam

Afbeelding
Groetjes Miriam en een enthousiaste entlebucher!!!!
H&NN
Actief

bentle schreef:H&NN, bedankt voor de informatie, die dag zal ik zekers alvast vrij houden, lijkt me echt hartstikke leuk om te gaan kijken!
Ik heb inmiddels Matty Verlare gesproken en zelfs de inschrijfformulieren al aan haar teruggestuurd. Dus dat is alvast in gang gezet.
Morgenavond gaan we bij mensen hier in de buurt kijken die twee teefjes hebben, ik ben daar heel nieuwsgierig naar!!
Afgelopen zondag heb ik trouwens mijn eerste Entlebucher in levende lijve ontmoet, op de boot naar Texel. Ik herkende haar natuurlijk meteen, dus heb ook maar even een praatje met de duitse eigenaren gemaakt. Ze waren heel enthousiast en geinteresseerd toen ik vertelde dat wij ook zo'n hondje willen. Leuk hoor, al die enthousiastelingen.
Ik heb heel veel plezier met alles uitzoeken, er is best veel te vinden op internet.
groetjes,
Wendy
Ow graag gedaan hoor :) Ik ben wel erg benieuwd naar die dag ;) Moet je wel foto's sturen hoor :P Wat grappig zeg van die Entlebucher op die boot :p

Hoe was het bij die teefjes in de buurt? Waar kwamen die vandaan? Heb je al honden hier voor gehad?

Groetjes!

Maud
Groetjes! Maud
H&NN
Actief

miriam43 schreef:Hallo allemaal,

Ik ben inderdaad een tijdje afwezig geweest. Problemen met mijn computer, durk op het werk enz. enz. :blah: Jullie kennen het wel.
We zijn met onze Luca naar de outdoor show in Uden geweest. Hij heeft het daar heel goed gedaan. HIj is in zijn klasse 1ste geworden :ok: en Is nu Nederlands reserve Kampioen.
Wendy als je nog nader informatie wilt hebben kijk dan eens op deze site:
www.geocities.com/entlebucherclub
Dit is de club waar wij bij zijn aangesloten.
Deze site is ook heel informatief en heeft links naar entlebucher eigenaren over de hele wereld.
http://members.chello.se/mibs/entlebuch ... ntro-e.htm

Groetjes Miriam

Afbeelding
Gefeliciteerd zeg, met het mooie resultaat van Luca :mrgreen:
Groetjes! Maud
juval
Vaste gebruiker

Ow graag gedaan hoor :) Ik ben wel erg benieuwd naar die dag ;) Moet je wel foto's sturen hoor :P Wat grappig zeg van die Entlebucher op die boot :p

Hoe was het bij die teefjes in de buurt? Waar kwamen die vandaan? Heb je al honden hier voor gehad?

Groetjes!

Maud
Hoi Maud,
nou ik moet eerlijk zeggen dat het ons een beetje is tegengevallen, vooral mijn man vond deze twee toch niet helemaal wat hij in gedachten had. Hij is nu dus wel aan het twijfelen. (en ik dus ook een beetje).

De mensen waren heel aardig en hebben ons een boel verteld. De honden waren heel verschillend. De ene was afstandelijk, en wat grommerig naar de kinderen. Misschien was die geen kinderen gewend, dat zou kunnen natuurlijk. Ons puppie zal van jongs af aan daarmee opgroeien, dus dat zou denk ik niet zo'n probleem zijn.
De andere was heel speels en vrolijk en nerveus....... die bleef maar met de bal spelen en liet zich niet echt makkelijk aanhalen ofzo....
tja, dit zijn er natuurlijk maar twee, en het hondje dat ik op de boot had gezien was ook weer heel anders, die liet zich wel aaien. (was ook wel wat jonger, dat scheelt misschien).

We zijn nu dus wel een beetje aan het twijfelen of het een Entlebucher moet worden, de prijs is namelijk ook niet misselijk, dus dan moeten we er wel voor 100% achter staan. Ik wil er zeker nog een aantal zien, voor we echt de beslissing nemen.
Maar ik ga binnenkort ook een keer bij een andere kennel kijken, waar er Labradors en golden retrievers gefokt worden. Heel wat anders, dat wel, maar dat zijn toch ook wel honden die me erg aanspreken, en misschien toch beter bij ons gezin passen.

Wordt vervolgd.......

groetjes,
Wendy
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hallo Wendy,

Ik lees net jouw bericht. Entlebuchers zijn geen schoothonden. Maar van onze Luca kan ik zeggen dat hij heel goed met kinderen omgaat. Hij houdt met spelen echt rekening met kinderen terwijl wij zelf geen kinderen hebben.
Hij is heel speels en heeeeel nieuwschiering. Luca laat zich heel goed aanhalen door vreemden. Hij gaat dan op de grond liggen en de meesten vinden dat dan schattig en dan wordt hij weer uitgebreid geaaid. Maar volgens de omschrijving van het ras is een entlebucher een hond die in eerste instantie iets afstandelijker is. We hebben met Luca een gedragtest gedaan. Ze kijken dan of je hond reageert zoals een entlebucher moet reageren. Nieuwschierig maar op een afstand blijven. Luca heeft de test goed gedaan en een B behaald omdat hij voor het ras te sociaal is.
Waar wij heel blij mee zijn.
Ik denk wel dat de opvoeding van de pup enorm belangrijk is voor de verdere ontwikkeling van de hond. Luca is altijd met ons mee gegaan als pup en zowat door de hele buurt aangehaald.
Het is wel een hond waar je heel veel energie en tijd in moet steken en consequent moet zijn. Doe je dat, dan heb je hele sociale gehoorzame hond.
Ik persoonlijk vind het een heerlijke hond en zou geen ander ras meer willen.
Afbeelding
H&NN
Actief

Ently

Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden ;) Volgens mij zijn Entlebuchers over het algemeen wel hele actieve honden, dus trainen lijkt me wel erg handig ;)

Waar kwamen die Entlebuchers vandaan? Het hangt er wel van af hoe ze zijn opgegroeid en de fokker heeft natuurlijk ook een hele belangrijke 'functie'. Ik ben wel eens naar tentoonstellingen geweest voor de Grote Zwitsers en heb daar hele leuke Entlebuchers gezien, heel enthousiast en lieten zich makkelijk aanhalen. Ook was er een Entlebucher en die man had een klein kind. Ging prima samen. Ik ben benieuwd of je nog naar die Entlebucherdag gaat, daar zie je echt veel bij elkaar denk ik en ook nog eens een heleboel ervaringen ;)

Dit was die man bij die tentoonstelling:
http://home.wxs.nl/~mhertog/
Groetjes! Maud
juval
Vaste gebruiker

het wordt niet makkelijker :denken: .....

nu werd me vandaag weer een bernersennen aangeboden, een (vage)kennis verwacht over een paar weken puppen......
Berners vind ik ook errug leuk! ....zucht.... moeilijk hoor. Paul vind ze waarschijnlijk te groot, maar als ik mn best doe zou ik hem wel kunnen overhalen denk ik. :mrgreen:

tja we denken nog even verder.

Ik ben nog steeds wel van plan om 25 sept naar de entlebucherdag in Wageningen te gaan, als we voor die tijd in ieder geval nog niets anders hebben besloten.
miriam43
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik denk dat je goed moet verdiepen in het karakter van de verschillende soorten honden. Een Berner is een hele andere hond dan een entlebucher. Voor Luca hadden we een Berner en ze zijn echt niet te vergelijken qua karakter en zeker niet qua temperament. Neem de tijd voor je goed te informeren ook mbt de kennel waar je evt. een pup gaat kopen.
juval
Vaste gebruiker

dat zal ik zeker doen Miriam!!
bram en thijs
Zeer actief

Ongelezen bericht door bram en thijs »

bentle schreef:nu werd me vandaag weer een bernersennen aangeboden, een (vage)kennis verwacht over een paar weken puppen......
Toch wel puppen van goede fok? Met geröntgende ouders die helemaal gezond zijn en mét stamboom?
AfbeeldingAfbeelding
juval
Vaste gebruiker

bram en thijs schreef:
bentle schreef:nu werd me vandaag weer een bernersennen aangeboden, een (vage)kennis verwacht over een paar weken puppen......
Toch wel puppen van goede fok? Met geröntgende ouders die helemaal gezond zijn en mét stamboom?
daar ga ik wel van uit, anders hoef ik ze sowieso niet. Maar de fokster weet vast wel waar ze mee bezig is, dus ik neem aan dat het goed zit. Ik ga binnenkort wel eens informeren daarzo.
H&NN
Actief

ok

Ik zou al die dingen dan zeker even navragen als ik jou was :wink: straks ga je kijken bij die puppy's en ben je verkocht en krijg je daar misschien spijt van als er toch iets 'mis' blijkt te zijn.

Zet alles even op een rijtje van wat je van de hond verwacht (karakter, etc.) en wat je van plan bent met de hond te gaan doen. Wat Miriam al zegt, het zijn echt twee totaal verschillende rassen...

Nou, ben benieuwd wat je besluit te gaan doen ;)

Groetjes,

Maud
Groetjes! Maud
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”