Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hotspot of wat anders?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

sample
Zeer actief

Hotspot of wat anders?

Ongelezen bericht door sample »

Al een aantal weken, loopt hij soms wat onregelmatig, soms dagenlang goed. Momenteel krijgt hij eventjes rymadil. Algeheel niet helemaal lekker in orde, maar kan er niet precies de vinger op leggen. De dierenarts ook niet. Hij is lichamelijk helemaal gezond, had héél ietsje verhoging (0,4 graad) en at wat slecht.

Sinds een dagje of 3, beginnen zich op zijn voorpoten (ellebogen) 2 "hotspots" te vormen. Althans, daar lijkt het het meest op. Nattige, iets warme plekken waar duidelijk minder haar op zit. Beetje schaafwondidee. Ziet er ook niet uit als eeltplekken.

Hij likt er niet aan en ik mag er rustig aan zitten. Ik ontsmet de plekjes (ongeveer 2 centimeter in doorsnede, rond) en strooi er talkpoeder op om het droog te krijgen/houden. Voor de rest doe ik qua beweging erg rustig aan met hem. Niet rennen (ik doe allerlei zoekspelletjes met hem om hem bezig te houden) en niet stoeien even.

Herkent iemand dit?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou de talkpoeder maar weglaten, daar kun je het alleen erger mee maken. Als je echt denkt dat het een hotspot is kun je daar toch het beste even mee naar de dierenarts voor de juiste medicatie. Hotspots gaan nl zeer erg jeuken en daar heb je dan toch speciale zalf voor nodig.
sample
Zeer actief

Dan is het vast geen hotspot.....hij doet namelijk helemaal niets uit op die plekken.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Neeltje schreef:Ik zou de talkpoeder maar weglaten, daar kun je het alleen erger mee maken. Als je echt denkt dat het een hotspot is kun je daar toch het beste even mee naar de dierenarts voor de juiste medicatie. Hotspots gaan nl zeer erg jeuken en daar heb je dan toch speciale zalf voor nodig.
:denken: moet je dan maar gelijk naar de DA, ohw

mol :8):
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

max heeft momenteel een hotspot, en die gaan echt niet vanzelf weg, zei de DA mij. het begon met wat krabben, maar ik mocht er beslist niet aanzitten. Max werd letterlijk knettergek van de pijn/ jeuk, ging zijn eigen staart najagen ( de plek zit bij zijn kont). Hijw as ook zeer agressief voor zijn doen. het was of slapen, maar erg onrustig, of hij was erg sjaggo.... plek werd steeds groter....
Afbeelding
Sisboo
Actief

Ongelezen bericht door Sisboo »

Teatree olie is goed toepasbaar op dit soort plekken.
Teatree olie werkt ontsmettend. Een paar druppels pure olie op het wondje druppelen/smeren, de olie werkt ontsmettend, verzacht de jeuk en evt. de pijn en het bevordert de vorming van nieuw huidweefsel.
De lucht van teatree olie voorkomt ook dat de hond aan de wond gaat likken.
De plekken dagelijks deppen met pure olie totdat de klachten zijn verdwenen.
Succes
sample
Zeer actief

Prikt dat niet?

Ik heb teatree olie in huis, omdat het ook schijnt te helpen tegen hoofdluis. Het ruikt echt enorm sterk...........lijkt me dat de reactie op een stukje open huid niet fijn is.....?
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Goh, ik wist niet dat honden teatree niet weg zouden likken. Stinkt het dan zo erg?? Ik had altijd begrepen dat honden niet eens altijd proeven wat ze eten en honden vinden sowieso al heel andere dingen lekker dan wij. :)
Sisboo
Actief

Ik heb nu een hond die in zijn voetzooltje een flinke snee heeft zitten.
Naar de d.a. gaan hiermee heeft geen zin omdat hij er ook niks aan kan doen. Ik doe er dagelijks een paar druppeltjes op en hij heeft zeker niet de neiging om het op te likken en ook bemerk ik geen reactie als ik het op de plek druppel. Hier gaat het in ieder geval goed.
Sisboo
Actief

Chatterbox schreef:Ik had altijd begrepen dat honden niet eens altijd proeven wat ze eten en honden vinden sowieso al heel andere dingen lekker dan wij. :)
Ja dat kan je wel zeggen, ik ga zelf ook niet op drollen jacht :mrgreen:
sample
Zeer actief

hmmm, vanavond toch maar es die teatree proberen dan.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Chatterbox schreef:Goh, ik wist niet dat honden teatree niet weg zouden likken. Stinkt het dan zo erg?? Ik had altijd begrepen dat honden niet eens altijd proeven wat ze eten en honden vinden sowieso al heel andere dingen lekker dan wij. :)
Kan het je nog sterker vertellen. Stuk of 10 druppels (!) Teatree olie in een liter water, en mijn honden willen op de loop als ze me alleen maar met de fles zien.
Het ruikt voor ons al sterk, laat staan voor honden. En nee, die van mij halen het niet in hun kop om eraan te gaan likken. Het liefst willen ze heel hard wegrennen van die geur die ze zelf verspreiden hahaha.
Maar het werkt wel heel goed. Ik gebruik het ook altijd bij wondjes of hotspots...
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hahaha...eigenwijze Marouck moet natuurlijk toch altijd even eraan likken als ik iets behandeld heb met teatree.
Ze trekt daarna een hele vieze snoet, die tong blijft maar naar buiten en weer naar binnen gaan en op dat moment weet ze weer dat het niet lekker is en dat ze er beter af kon blijven. Erg grappig gezicht :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge schreef:Hahaha...eigenwijze Marouck moet natuurlijk toch altijd even eraan likken als ik iets behandeld heb met teatree.
Ze trekt daarna een hele vieze snoet, die tong blijft maar naar buiten en weer naar binnen gaan en op dat moment weet ze weer dat het niet lekker is en dat ze er beter af kon blijven. Erg grappig gezicht :mrgreen:
Haha, zelfs een ezel stoot zich niet 2x aan dezelfde steen :mrgreen:
Wel heel grappig om te zien, en zooooooo voorspelbaar hahaha
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Klinkt perfect! Molli heeft al een tijdje 2 likwonden en hoe ik het ook inzalf ze blijft er aan likken. Dat wordt morgen dus teatree olie kopen. :)
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

tjonge jonge nou ik hoor het allemaal al weer nou mijn niet gezien, hou het wel bij me eigen methode bennen ze er binne 14 dagen van af

mol :8):
sample
Zeer actief

En wat is jouw methode dan?
sample
Zeer actief

Teatree olie zit erop.......man wat stinkt dat hè? Afwachten maar of het wat doet.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”