Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De africhting

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

KNPV is een praktijk opleiding voor politie honden. De andere zijn sportopleidingen waarin ook pakwerk in voor komt
Dat eerste begreep ik al.. ;)
Een sportopleiding, bedoel je daarmee dat je er verder niets mee doet, dus geen beveiligingswerk of zo?
Gewoon zoals een ander naar flyball of doggy dance gaat, gaat een ander naar die sportopleidingen? Voor de lol dus?
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Konni schreef:
KNPV is een praktijk opleiding voor politie honden. De andere zijn sportopleidingen waarin ook pakwerk in voor komt
Een sportopleiding, bedoel je daarmee dat je er verder niets mee doet, dus geen beveiligingswerk of zo?
Gewoon zoals een ander naar flyball of doggy dance gaat, gaat een ander naar die sportopleidingen? Voor de lol dus?
Precies!!!!

Heb IPO gedaan mijn oude reu (inmiddels weer "gewoon" huishond) en nu met mijn jonge teef doe ik KNPV. Overigens doe ik het hobbymatig en ga ik, ALS ik ooit mijn certificaat haal, haar niet verkopen. Manlief is zowel hobbymatig als beroepsmatig aan het oefenen.

KNPV heeft meer oefeningen als IPO maar bij IPO is het meer Pietje Precies werk. Volgen in IPO moet echt naast het been, knie hoogte en niet te ver voor of achter en met aandacht voor de geleider,anders kost het je punten. Bij KNPV heb je een marge van 1 m. (na steloef.) en moeten ze meelopen, dat kost je geen punten. Speuren is veel precieser, bij manwerk word echt naar de beet gekeken. Kortom is ook IPO zwaar maar op een ander gebied.

Moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn KNPV appél zelfde manier opbouw als mijn IPO appél en wij op de club een echte volle beet willen zien. Kost je geen punten, maar is, vinden wij, een veel mooier en completer beeld.
Laatst gewijzigd door Selena op 18 jul 2004 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

in het begin trainde ik ipo maar omdat ik nu een carriereverandering onderga ben ik hem aan het opleiden voor de beveiliging .
wordt de band tussen hond nog sterker in een gevaarlijke situatie :-D .
en het vertrouwen is ook groter dan gewoon een huishond .

in het begin doe ik geen beveiliging met hem (is nog te jong)
dus heb ik een vervangmechelaar :mrgreen: luisterd stukken beter als mijn steenezel :roll:
DigitalT

Ongelezen bericht door DigitalT »

scooby doo schreef:in het begin trainde ik ipo maar omdat ik nu een carriereverandering onderga ben ik hem aan het opleiden voor de beveiliging .

dus heb ik een vervangmechelaar :mrgreen: luisterd stukken beter als mijn steenezel :roll:
steenezel? :roll:

Mechelaars luisteren (andere Herders ook voor de streepjeshonden fanaten of de duitsers of andere belgen, ik schop niemand voor zijn schenen).

Linlin: Vindt jou maar een zielig persoon, vorige keer een reactie van mij zo uit z'n voege trekken en GEEN begrip voor een mening kunnen opbrengen (kan jij wel ergens begrip/respect voor opbrengen?), vervolgens mij er niet op aanspreken nee hoor een topic starten. Maar je blijft jezelf overtreffen kunstjanken was het toch? :zwaai:
scooby doo

DigitalT schreef:
scooby doo schreef:in het begin trainde ik ipo maar omdat ik nu een carriereverandering onderga ben ik hem aan het opleiden voor de beveiliging .

steenezel? :roll:

Mechelaars luisteren (andere Herders ook voor de streepjeshonden fanaten of de duitsers of andere belgen, ik schop niemand voor zijn schenen).

Linlin: Vindt jou maar een zielig persoon, vorige keer een reactie van mij zo uit z'n voege trekken en GEEN begrip voor een mening kunnen opbrengen (kan jij wel ergens begrip/respect voor opbrengen?), vervolgens mij er niet op aanspreken nee hoor een topic starten. Maar je blijft jezelf overtreffen kunstjanken was het toch? :zwaai:
hier bedoel ik niet slechts mee maar iedere hond heeft zijn voor en nadelen en het nadeel van een dober is dat hij koppig is dat kan qyan volgens mij ook beamen . ff een voorbeeld ik deed mee aan het overgangsexamen wat doet meneer bij voedselweigering hij slaat het worstje uit haar handen en eet het op 8O op die manier bedoel ik dus . maar het lijkt of andere honden sneller een commando door hebben dan mijn hond vandaar ... maar ik hou veel van hem en zoals man en vrouw aanvaard ik ook zijn slechte kanten ;)
DigitalT

scooby doo schreef: hier bedoel ik niet slechts mee maar iedere hond heeft zijn voor en nadelen en het nadeel van een dober is dat hij koppig is dat kan qyan volgens mij ook beamen . ff een voorbeeld ik deed mee aan het overgangsexamen wat doet meneer bij voedselweigering hij slaat het worstje uit haar handen en eet het op 8O op die manier bedoel ik dus . maar het lijkt of andere honden sneller een commando door hebben dan mijn hond vandaar ... maar ik hou veel van hem en zoals man en vrouw aanvaard ik ook zijn slechte kanten ;)
Ik vind je woordkeuze grappig dat was alles hoor :roll:.
(steenezel bedoelde ik).
Natuurlijk heeft iedere hond zijn voor en nadelen.
Ik zal de laatste zijn die dat zou ontkennen :zwaai:.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

linlin schreef:iemand die als de vermoorde onschuld met blafbanden en schuur-kennels in de weer is, neem ik niet serieus.

en je pseudo-rake geintjes die je van je nieuwe africhtersvriendjes hebt geleerd te maken, kan je ook maar beter voor je laten. nogal dom om over trots zijn op bijtgrage mormels te lullen als je dondersgoed weet dat ík de bijterige aanleg van mijn honden niet stimuleer, onder het mom van sportief bezig zijn. ik niet.
Er werd hier een normale vraag gesteld waar normaal op geantwoord werd, jij bent degene die voor de zoveelste keer met een ongenuanceerde uitspraak komt over iets waar je de ballen verstand van hebt, alleen om even weer wat kolen op het vuur te gooien omdat het blijkbaar weer eens tijd wordt. Wat verwacht je dan? Dat iedereen gaat lachen? Lach jij om een zelfde soort ongenuanceerde opmerking over jouw mormels? Aan je reactie te merken niet.....toch niet zo leuk als je dacht hè?
Hou gewoon eens een keer je kop als het woord africhting valt, zo moeilijk is dat niet. Er is net een topic geweest over kennis en daarin is gesteld dat je eigenlijk niets te zeggen hebt als je niet weet waar je over praat en het is zeer duidelijk dat je absoluut niet weet waar je over praat als het over africhting gaat. Probeer dan ook niet ieder topic wat over die tak van hondendressuur gaat te verzieken. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Inge schreef:
linlin schreef:iemand die als de vermoorde onschuld met blafbanden en schuur-kennels in de weer is, neem ik niet serieus.

en je pseudo-rake geintjes die je van je nieuwe africhtersvriendjes hebt geleerd te maken, kan je ook maar beter voor je laten. nogal dom om over trots zijn op bijtgrage mormels te lullen als je dondersgoed weet dat ík de bijterige aanleg van mijn honden niet stimuleer, onder het mom van sportief bezig zijn. ik niet.
Er werd hier een normale vraag gesteld waar normaal op geantwoord werd, jij bent degene die voor de zoveelste keer met een ongenuanceerde uitspraak komt over iets waar je de ballen verstand van hebt, alleen om even weer wat kolen op het vuur te gooien omdat het blijkbaar weer eens tijd wordt. Wat verwacht je dan? Dat iedereen gaat lachen? Lach jij om een zelfde soort ongenuanceerde opmerking over jouw mormels? Aan je reactie te merken niet.....toch niet zo leuk als je dacht hè?
Hou gewoon eens een keer je kop als het woord africhting valt, zo moeilijk is dat niet. Er is net een topic geweest over kennis en daarin is gesteld dat je eigenlijk niets te zeggen hebt als je niet weet waar je over praat en het is zeer duidelijk dat je absoluut niet weet waar je over praat als het over africhting gaat. Probeer dan ook niet ieder topic wat over die tak van hondendressuur gaat te verzieken. :roll:
inge en alle anderen, laat zulke lui toch lullen. lees eroverheen en doe er niks mee. houd t vanzelf op! ;)
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

linlin schreef:
sample schreef:Ah, kijk, dat bedoel ik. Dank je :mrgreen:
er is hier op dit forum een afdeling 'africhting', een soort vergaarbak van allerlei aangaande stroombanden, prikbanden, aanplagerijen, stokslagen en andere stoerigheden die sommigen onder ons nodig denken te hebben.
welja, daar gaan we weer, iedereen in de africhting maakt gebruik van prikbanden, TT's enz, enz. :blah:
DigitalT

qyan schreef:welja, daar gaan we weer, iedereen in de africhting maakt gebruik van prikbanden, TT's enz, enz. :blah:
qyan --,

Trek je er niks van aan dat mens is geen reactie waard.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

DigitalT schreef:
qyan schreef:welja, daar gaan we weer, iedereen in de africhting maakt gebruik van prikbanden, TT's enz, enz. :blah:
qyan --,

Trek je er niks van aan dat mens is geen reactie waard.
Ja, weet ik wel, maar je wordt er af en toe zo verdomde moe van!
haha, zal het proberen :mrgreen:
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Konni schreef:
De ringprogramma's (belgische ring en mondioring) hebben tot doel
een basis te zijn voor de selectie door het testen van de trouw aan de baas, de moed en het atletisch vermogen.
De belgische ring is een hard africhtingsprogramma, de hond ondergaat een heel grote belasting. Ondanks is die belasting moet de hond vol bijten en duwen in zijn beet (als hij trekt bijt hij niet vol). Die volle, rustige beet geeft de gemoedsrust van de hond aan, een hond die trekt in zijn beet staat klaar om te gaan vluchten, een trekbeet duidt op agressie, een hond die duwt is een hond die voor de overwinning vecht.
Door een hond te leren bijten maak je een hond zelfzekerder en rustiger. Mechelaars die geen bijtsport doen zijn dikwijls nerveuze honden, mechelaars die in de ring hun drift en energie kwijt kunnen zijn veeleer rustige, zelfzekere honden.
De meeste bijtincidenten gebeuren met honden die niet hebben leren bijten, in 95% van de gevallen zijn het angstbijters. Een hond die ringsport doet gaat niet zomaar bijten.
scooby doo

mechelaar_fan
ik vind dat in de ipo meer geleerd wordt (mn vorige club )
om te bijten en leren ze dat de hond gaat trekken en achteruit gaat .

mijn nieuwe club (niet ipo ) leren ze mijn hond om te bijten en steeds
bij te nemen op de mouw dus duwen en dat gaan de pakwerker achteruit wanner de hond perfeckt bijt zodat de hond niet meer lost .

is wel moeilijk uitgelegd khoop dat je het zo kan lezen :wink:

een mevrouw die ik ken traint sinds kort met haar mechelaar in de ring
en hij is er gewoon perfect voor , een andere man is er ook enkele keren gaan trainen en iedereen zegt dat zijn hond beter is dan de mevrouw hare maar de hond vind het niet zo leuk :denken: en bij speuren gaat hij steeds naar dezelfde plek (steeds hetzelfde) ligt meschien ook aan het trainingsveld.
het is me ook opgevallen dat angstige honden in het begin piano gaan spelen en blaffen in de beet.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

scooby doo schreef:mechelaar_fan

bij te nemen op de mouw dus duwen en dat gaan de pakwerker achteruit wanner de hond perfeckt bijt zodat de hond niet meer lost .
trekken in de beet, en achteruit gaan is voor mietjes...
in de ipo leert de hond speuren, dat is meer, maar voor de rest, is de gehoorzaamheid wat zwaarder, en het bijtwerk is lichter.
Ook is in de ring het programma ieder keer anders, geen twee wedstrijden zijn gelijk, dit kun je van IPO niet zeggen. dit is een bijkomende moeilijkheidsgraad.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

qyan schreef:
linlin schreef:
er is hier op dit forum een afdeling 'africhting', een soort vergaarbak van allerlei aangaande stroombanden, prikbanden, aanplagerijen, stokslagen en andere stoerigheden die sommigen onder ons nodig denken te hebben.
welja, daar gaan we weer, iedereen in de africhting maakt gebruik van prikbanden, TT's enz, enz. :blah:
.... en dan met name de stokslagen he... die hebben wij nodig :denken: dacht dat het een onderdeel was van het programma... vaag.... :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:
scooby doo schreef:mechelaar_fan

trekken in de beet, en achteruit gaan is voor mietjes...
in de ipo leert de hond speuren, dat is meer, maar voor de rest, is de gehoorzaamheid wat zwaarder, en het bijtwerk is lichter.
Ook is in de ring het programma ieder keer anders, geen twee wedstrijden zijn gelijk, dit kun je van IPO niet zeggen. dit is een bijkomende moeilijkheidsgraad.
het lijkt me inderdaad dat ringsport zwaarder en moeilijker is dan IPO... maar dat maakt ook niet uit... ieder doet wat hij leuk vind toch en niet iedereen heeft een hond die geschikt is voor ringsport. Dan is het toch fijn dat hij dan wel bijvoorbeeld IPO kan doen of KNPV.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

malinois schreef:
qyan schreef:
linlin schreef:
.... en dan met name de stokslagen he... die hebben wij nodig :denken: dacht dat het een onderdeel was van het programma... vaag.... :idea:
Laat ze lekker gaan doen waar ze héél goed in is, t klokje rond werken. Niet meer en niet minder. Ieder zijn specialiteit.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:
malinois schreef:
qyan schreef:
linlin schreef: er is hier op dit forum een afdeling 'africhting', een soort vergaarbak van allerlei aangaande stroombanden, prikbanden, aanplagerijen, stokslagen en andere stoerigheden die sommigen onder ons nodig denken te hebben.
Laat ze lekker gaan doen waar ze héél goed in is, t klokje rond werken. Niet meer en niet minder. Ieder zijn specialiteit.
wauw ja hahaha.. moet er niet aan denken het klokkie rond :denken:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”