Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weet iemand iets over deze operatie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Weet iemand iets over deze operatie?

Ongelezen bericht door marian* »

Bij de hond van een vriendin van mij is gistermiddag dusdanig ernstige HD geconstateerd dat volgens de dierenarts deze operatie eigenlijk de enige optie is. De hond is 2 jaar .
Mijn vriendin heeft al contact gehad met de eigenares van een van de honden die die operatie heeft ondergaan en waarmee het nu heel goed gaat , en eigenlijk al half en half besloten om het te laten doen ( de kosten zijn heel erg hoog!) maar rondvragen kan natuurlijk nooit kwaad.
Kent iemand hier iemand wiens hond dit ook heeft ondergaan en wat zijn de resultaten dan?

NIEUWE KUNSTHEUP OPERATIE BIJ HONDEN
DE OPLOSSING VOOR ALLE HONDEN MET HEUPDYSPLASIE

Op woensdag 14 januari 2004 werden in het Dierenziekenhuis van Dordrecht bij twee honden (een Duitse Herder en een Leonberger) cementloze kunstheupen geplaatst.

De twee hoofdchirurgen van het dierenziekenhuis, dierenarts M. Reijers en dierenarts G. van den Brink werden geassisteerd door professor Dr. P. Montavon, hoofd van de chirurgische afdeling van de diergeneeskundige faculteit van Zurich, Zwitserland. Door een uniek samenwerkingsverband werken de twee klinieken nauw samen om verschillende innovatieve dierchirurgische technieken naar Nederland te brengen.

De “Zurich cementless total hip prosthesisâ€
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wel over gehoord dat zo'n operatie heeft plaatsgevonden in de dierenkliniek hier in Eersel.
Drentlunatic
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dank je wel!

Ongelezen bericht door Drentlunatic »

Lief dat je namens mij aan het navragen bent !!!
Ik was ook op de fora op zoek naar meer informatie over de ingreep maar kan - zoals zo vaak het probleem is bij mij - niet veel/niet snel wat vinden.
Volgens het Drechtsteden Dierenkliniek zijn zij de enigen in Nederland die dus volgens de nieuwe Zwitserse methode heupimplantaten plaatsen.
Morgen hebben we een oriënterend gesprek bij de kliniek en hoop ik antwoord te krijgen op een aantal vragen die ik nog heb en wellicht dat we dan een definitief besluit nemen.
Twee jaar oud is onze Falko ... jongens dat is toch TE jong om hem nu al in te laten slapen?!?!? 95% kans is er reeël aanwezig dat hij na een operatie zonder pijn en met uitstekende heupen zijn verdere hondenleven bij ons kan slijten! In mijn hart weet ik mijn keuze al 100%!
Vergeet vandaag niet te lachen :D!
Neeltje

Re: Dank je wel!

Ongelezen bericht door Neeltje »

Drentlunatic schreef:Lief dat je namens mij aan het navragen bent !!!
Ik was ook op de fora op zoek naar meer informatie over de ingreep maar kan - zoals zo vaak het probleem is bij mij - niet veel/niet snel wat vinden.
Volgens het Drechtsteden Dierenkliniek zijn zij de enigen in Nederland die dus volgens de nieuwe Zwitserse methode heupimplantaten plaatsen.
Morgen hebben we een oriënterend gesprek bij de kliniek en hoop ik antwoord te krijgen op een aantal vragen die ik nog heb en wellicht dat we dan een definitief besluit nemen.
Twee jaar oud is onze Falko ... jongens dat is toch TE jong om hem nu al in te laten slapen?!?!? 95% kans is er reeël aanwezig dat hij na een operatie zonder pijn en met uitstekende heupen zijn verdere hondenleven bij ons kan slijten! In mijn hart weet ik mijn keuze al 100%!
Als je het kunt betalen moet je dat natuurlijk laten doen, ik heb echter prijzen gehoord die extreem hoog zijn.
Drentlunatic
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Dank je wel!

Neeltje schreef:
Als je het kunt betalen moet je dat natuurlijk laten doen, ik heb echter prijzen gehoord die extreem hoog zijn.
Je hebt helemaal gelijk Neeltje, het is inderdaad extreem duur, zeker voor twee heupen!
De hele beslissing die we moeten nemen heeft me zowiezo vannacht wakker gehouden en natuurlijk denk je ook wel aan het financiële plaatje met daarnaast natuurlijk het feit óf je het je hond wel aan kunt en mag doen, twee van die zware operaties ..., het revalidatieproces dat hij door moet; maar hij is nog zo ontzettend jong; zo vol levenslust en levensvreugde - nog steeds merken we niets van zijn pijn die hij volgens de dierenarts zeker wel moeten hebben!; hij heeft zo'n ontzettende will-to-please en is zo'n fantastisch gezelschap ... om hem dan zomaar in te laten slapen omdat dat eigenlijk beter is voor mijn portemonnee en ik inderdaad een paar honden voor dat bedrag zou kunnen kopen - dat kan ik gewoon niet over mijn hart verkrijgen :jank: !
We hebben het nu zo bekeken dat we per jaar wel vaker geld uitgeven waarvan je achteraf denkt van "had dat nou nodig geweest die uitgave?!?! :denken: " en als alles goed gaat en Falko bij ons oud mag worden dan is het in mijn ogen geen zinloze maar zeer nuttige besteding geweest. Wanneer we het om gaan rekenen naar het maximum aantal jaren dat hij dan nog een goed en volwaardig hondenbestaan zonder pijnlijke heupen kan hebben, is er eigenlijk wel best wel overheen te komen. Voor mij weegt de emotionele afweging en de kans op volledige genezing toch zwaarder dan de hoge kosten die aan de ingreep verbonden zijn.
Morgen gaan we praten bij de kliniek en kan ik nog wat vragen stellen. Wanneer die positief beantwoord zijn dan willen we toch voor een operatie gaan.
Vergeet vandaag niet te lachen :D!
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Wil het niet moeilijker voor je maken als het is,maar heb je wel ergens anders second opinion gevraagd.Je zegt nml. dat je hond volgens jou geen pijn heeft en ik ken genoeg verhalen van honden met welleswaar op de foto zware HD maar die hun hele leven niet echt last krijgen.

Gr. Christa
Drentlunatic
Vaste gebruiker
Contacteer:

2nd opinion doen we zeker

Xhrista schreef:Wil het niet moeilijker voor je maken als het is,maar heb je wel ergens anders second opinion gevraagd.Je zegt nml. dat je hond volgens jou geen pijn heeft en ik ken genoeg verhalen van honden met welleswaar op de foto zware HD maar die hun hele leven niet echt last krijgen.

Gr. Christa
Hallo Christa,
Dank je voor je tip! Ik ben daar ook mee bezig, met een andere kliniek waar goede orthopedisch chirurg werkt.
Tot nu toe hebben we nooit gemerkt dat hij pijn had; hij liep wel sloffend, vooral in de avond; het trainen/werken ging de laatste tijd moeizamer - hij laste zelf pauzes in en dat was iets wat hij voorheen NOOIT deed, dus dat vond ik wel vreemd. Ook het appèl; het lang zitten en lang blijven liggen was echt rampzalig, al maanden lang; hindernissen doet hij ook maar met moeite de laatste drie weken: we dachten dat hij het gewoon niet l(meer) euk vond; vindt hij appèl ook niet maar oorzaak van de weigering is dus de pijn die dan erger wordt.
We zullen zien. ik wil er voor gaan maar waar en bij wie ga ik nog definitief beslissen. Vanmiddag een 2e gesprek hier op de kliniek. Ik wacht 2nd opinion ook af; het gaat tenslotte om het welzijn van hem en inderdaad ook om een fiks bedrag.
Dank voor je reactie!
Groetjes,
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Een hond loopt kreupel OMDAT ie pijn heeft........ Tenzij er sprake is van een mechanische bewegingsbeperking, heeft een kreupele hond dus pijn.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”